Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding na borstverkleining

+9
ingrid82
Choco*
kwebbeltje
xxjojootjexx
Spring
loesje
Lejow
May
Poisongirl
13 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Poisongirl do 15 sep 2011 - 5:05

Zijn er meiden die dit hebben geprobeerd/gedaan? Hoe ging dat? Lukte het makkelijk?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  May do 15 sep 2011 - 5:07

Een vriendin van mij heeft dat geprobeerd, het is bij haar helaas niet gelukt.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Lejow do 15 sep 2011 - 5:16

Daar ben ik ook benieuwd naar!
Ik heb ook een BVK gehad!

Vraag me dan af of je helemaal geen productie hebt, of dat het er niet tot minder uit komt?
Want als je gewoon productue hebt maar het komt er slecht uit, dan ontplof je toch?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 5:25

Ik zou er niet aan beginnen.
Wordt het niet ook afgeraden?
Ik ken nl iemand waarbij de borsten door stuwing ed weer op haar normale grote zijn gekomen ..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Gast do 15 sep 2011 - 5:25

Ik heb een borstverkleining gehad en bv is bij beide kinderen niet gelukt helaas.
De productie was er wel, ik had in ieder geval flinke stuwing maar er kwam bijna niets uit.
Volgens de lactatiedeskundige was de kans ook maar heel klein dat het wel lukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Poisongirl do 15 sep 2011 - 5:30

Ik heb een artikel mee gehad van de vk en daar stond in dat het vaak toch nog kan, maar dat je dan wel moet bijvoeden. Ik heb in 2008 een borstverkleining gehad en ben er altijd vanuit gegaan dat bv geven niet zou kunnen. Nu het mogelijk wel kan wil ik het wel proberen. Maar je komt er toch pas achter als je het probeert..
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Poisongirl do 15 sep 2011 - 5:32

PrinsesBo schreef:Ik zou er niet aan beginnen.
Wordt het niet ook afgeraden?
Ik ken nl iemand waarbij de borsten door stuwing ed weer op haar normale grote zijn gekomen ..

Die kans is er wel inderdaad, maar hoeft niet door bv te komen, kan ook puur door melkproductie en hormonen tijdens zwangerschap komen, zei vk me.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  loesje do 15 sep 2011 - 5:43

ik zit er wel over na te denk om een borstverkleining te doen maar hoelang blijf je er dan last van houden voor dat het genezen is? en hoe zit het met een eventuele zwangerschap in de toekomst worden ze dan weer zo groot al dat ik ze nu heb?? hoop van niet namelijk. ik heb nu 85 F en wil graag een B of C.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Poisongirl do 15 sep 2011 - 5:48

loesje schreef:ik zit er wel over na te denk om een borstverkleining te doen maar hoelang blijf je er dan last van houden voor dat het genezen is? en hoe zit het met een eventuele zwangerschap in de toekomst worden ze dan weer zo groot al dat ik ze nu heb?? hoop van niet namelijk. ik heb nu 85 F en wil graag een B of C.

Ik ben van 85 F naar 85 C gegaan. Nu ik zwanger ben heb ik 85 D, maar scheelt nog altijd flink wat met voor de operatie. Het herstellen heeft bij mij toch wel echt een week of 8 geduurd en sommige littekens zijn nog steeds gevoelig. Ik ben trouwens 4 juni 2008 geopereerd. enige wat mij is gezegd toen ivm zwangerschap is dat ik er van uit moest gaan dat ik nooit bv zou kunnen gaan geven
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Spring do 15 sep 2011 - 7:02

loesje schreef:ik zit er wel over na te denk om een borstverkleining te doen maar hoelang blijf je er dan last van houden voor dat het genezen is? en hoe zit het met een eventuele zwangerschap in de toekomst worden ze dan weer zo groot al dat ik ze nu heb?? hoop van niet namelijk. ik heb nu 85 F en wil graag een B of C.

+1
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  xxjojootjexx do 15 sep 2011 - 7:25

Geen ervaring, maar hier een linkje.
Linkje[url][/url]

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Poisongirl do 15 sep 2011 - 7:33

Bedankt voor de link. heb het gelezen en komt wel overeen met de info die ik van de vk heb gekregen. Ik heb besloten het te willen proberen, al denk ik dat aan de linkerkant sowieso niet gaat lukken, omdat ik daar helemaal geen gevoel in mijn tepel heb.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Lejow za 17 sep 2011 - 2:37

Mijn borstverkleining is alweer 6,5 jaar geleden.
Uiteindelijk is het meer een borstlift, dan verkleining geworden, want qua BH maat heb ik nog steeds E75, net als voor de operatie. Alleen hingen ze toen bijna op mijn hielen.
Ik heb helemaal geen last meer van de littekens en ze zijn ook bijna niet meer zichtbaar (had aan 1 borst een anker litteken (onder borst, naar boven, om tepel) en bij de ander een sleutelgat (om tepel, naar beneden).
Ik heb ook wel 6 tot 8 weken nodig gehad, en de weken erna veel spierpijn omdat ik toen na een kleine 2 maanden alles weer mocht tillen/bewegen/rekken en strekken enz.
Als je voor een BVK gaat kan ik je echt aanraden om die weken rust ook ECHT te houden!! Hierdoor zijn mijn littekens erg mooi genezen!! Terwijl ik ook verhalen ken van meiden die toch sneller weer gingen tillen/werken/rekken strekken en hierdoor het '3 litteken punt' niet goed heelde en het dus een lelijk litteken werd.

Merk wel dat mijn borsten groeien nu, pas nog steeds in mijn eigen BH's dus ben benieuwd waar ik mee eindig.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  kwebbeltje do 15 aug 2013 - 20:34

Ik up dit topic, ik heb ook jaren geleden een verkleining ondergaan. Toen kwam 7 jaar geleden mijn zoon W, daar heb ik bv geprobeerd in de kraamweek gelijk al met kv moeten bijvoeden met een lepeltje. De hele dag om en om aanleggen. Op dag 4 na overleg met de verloskundige en kraamzorg gestopt met de borstvoeding. Geen stuwing gehad. Nu zwanger van nummer 2 wat te doen weer proberen wat mijn eerste gedachte was of toch kv gelijk. De verloskundige zegt geef gewoon de fles. 

Zijn er hier mensen waarbij het "gelukt" is ?
kwebbeltje
kwebbeltje
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Choco* do 15 aug 2013 - 20:49

Na een borstverkleining is het geven van borstvoeding vaak wel mogelijk, maar het lukt niet altijd een volledige productie te bereiken. Het is belangrijk te weten hoe de ingreep is verricht, wat je leeftijd is en hoe lang geleden de operatie is uitgevoerd. Als de melkgangen en zenuwbanen zijn doorgesneden, zoals bijvoorbeeld bij een tepelverplaatsing, of de melkklieren zijn weggenomen, dan kan dat de melkproductie en toeschietreflex zo beïnvloeden dat borstvoeding geven soms niet mogelijk is. Hoe meer klierweefsel er is weggenomen, hoe kleiner de kans dat je zelf voldoende melk kunt produceren.

Daarnaast is je leeftijd van belang om in te schatten wat de kans van slagen is. Tot ongeveer het dertigste levensjaar heeft de borstklier een cyclus-gebonden groei, waardoor melkgangen en borstklierweefsel bij kunnen groeien. Hoe langer de operatie geleden is, hope groter de kans op teruggroei en dus het slagen van de borstvoeding.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Poisongirl do 15 aug 2013 - 20:53

Ik heb het geprobeerd bij Jason. Een week lang live en kolven. Maar na een week helaas 0,0 productie. Geen stuwing, helemaal niks. Dus na overleg met vk en lk besloten het bij hayley niet te proberen.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  ingrid82 do 15 aug 2013 - 20:58

Ik heb het geprobeerd en warempel ik heb iets kunnen geven.

Ik heb op mijn 15e een borstverkleining gehad toen is er altijd gezegd datum geen borstvoeding kon geven. Tijdens mijn zwangerschap was ik er nieuwsgierig naar en heb ik contact opgenomen met een lactatiekundige. Zij vertelde mij dat het een kwestie van proberen was.
Toen de kleine geboren was hebben wij hem gevoed met kunstvoeding maar wel met fingerfeeding dus pink in t mondje en voeding via n spuitje. Toen zijn we begonnen met kolven en kwam er welgeteld 3druppels uit de rechterborst. Ik ben toen door blijven gaan en uiteindelijk kwam er wat productie op gang, ongeveer 15 cc per kwartier kolven.
Na een dag of 2 ( dus na elke voeding een kwartier kolven) liep dat weer terug naar ongeveer 10cc en ben ik gestopt. Puur omda ik al zo blij was dat hij iets binnen heeft gehad en omdat het veel tijd in beslag nam en de productie afnam.
Ik mag/mocht hem nog wel altijd aanleggen om wat te tutten of te troosten ( wel met tepelhoedje want tepels komen niet automatisch naar voren) maar na een dag of wat heb ik dat ook niet meer gedaan omdat er bijna niks uitkwam en de kleine daar gefrustreerd van werd.
ingrid82
ingrid82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 15-02-11
Woonplaats : boxtel

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Lejow do 15 aug 2013 - 21:04

Bij mij is het niet gelukt, na drie weken van tig keer per dag kolven had ik nog maar max 100 cc PER DAG. Nu kwam B ook nog eens te vroeg natuurlijk, dus dat speelde ook mee.
Mocht er ooit een tweede komen start ik gelijk met de fles.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Laurientje do 15 aug 2013 - 23:16

Mijn buurvrouw heeft t ook geprobeerd alleen lukt het haar niet om volledig bv te geven omdat de productie te laag bleef, zij combineert nu alweer 10 maanden bv met kv
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Teddyaapje vr 16 aug 2013 - 3:56

Ik weet dat t bij iemand op t d&v forum gelukt is, volgens mij zelfs om volledig zelf te coeden maar sat weet ik niet meer zeker. Misschien kun je daar eens een draadje openen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Choco* vr 16 aug 2013 - 7:14

Laurientje schreef:Mijn buurvrouw heeft t ook geprobeerd alleen lukt het haar niet om volledig bv te geven omdat de productie te laag bleef, zij combineert nu alweer 10 maanden bv met kv
Dat zie je inderdaad wel vaak. Dan hebben de nog aanwezige en actieve melkklieren hun top bereikt. Hierbij kan het ook zijn dat het in het begin wel lukt volledig zelf te voeden, maar na een tijdje wanneer de vraag toeneemt niet meer.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Steep vr 16 aug 2013 - 7:44

Goed om dit te lezen. Ik heb vorige jaar een operatie aan mijn borst gehad (cyste) waarbij mijn tepel voor 3kwart is losgesneden. Mijn vk zei dat het wel mogelijk is om bv te geven met die borst, maar dat ik er niet op moet rekenen. Dat wordt door jullie verhalen dus ook weer bevestigd (helaas).
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Linda vr 16 aug 2013 - 7:45

Steep schreef:Goed om dit te lezen. Ik heb vorige jaar een operatie aan mijn borst gehad (cyste) waarbij mijn tepel voor 3kwart is losgesneden. Mijn vk zei dat het wel mogelijk is om bv te geven met die borst, maar dat ik er niet op moet rekenen. Dat wordt door jullie verhalen dus ook weer bevestigd (helaas).
Je kan ook heel goed borstvoeding geven met 1 borst. Dus als je het heel graag zou willen, dan is het wel mogelijk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Laurientje vr 16 aug 2013 - 8:35

Linda schreef:
Steep schreef:Goed om dit te lezen. Ik heb vorige jaar een operatie aan mijn borst gehad (cyste) waarbij mijn tepel voor 3kwart is losgesneden. Mijn vk zei dat het wel mogelijk is om bv te geven met die borst, maar dat ik er niet op moet rekenen. Dat wordt door jullie verhalen dus ook weer bevestigd (helaas).
Je kan ook heel goed borstvoeding geven met 1 borst. Dus als je het heel graag zou willen, dan is het wel mogelijk.
Ja klopt! Ik heb vanaf 7 maanden ongeveer tot 14 maanden met alleen rechts gevoed, geen probleem!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Laurientje vr 16 aug 2013 - 8:36

Laurientje schreef:
Linda schreef:
Steep schreef:Goed om dit te lezen. Ik heb vorige jaar een operatie aan mijn borst gehad (cyste) waarbij mijn tepel voor 3kwart is losgesneden. Mijn vk zei dat het wel mogelijk is om bv te geven met die borst, maar dat ik er niet op moet rekenen. Dat wordt door jullie verhalen dus ook weer bevestigd (helaas).
Je kan ook heel goed borstvoeding geven met 1 borst. Dus als je het heel graag zou willen, dan is het wel mogelijk.
Ja klopt! Ik heb vanaf 7 maanden ongeveer tot 14 maanden met alleen rechts gevoed, geen probleem!
Enig nadeel was dat de ene borst 3 cupmaten kleiner was
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding na borstverkleining Empty Re: Borstvoeding na borstverkleining

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum