Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding

+4
Ella
Vixen
Linda
Twellie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Borstvoeding

Bericht  Twellie wo 26 jun 2013 - 21:11

Ik zie er zo ontzettend tegenop om weer borstvoeding te gaan geven bij de derde. Ik vond het bij de eerste twee ook fijn om te doen en vond het beide keren jammer toen ik stopte. Maar ik zie ook zoveel beren op de weg.

Ik heb veel borstontstekingen gehad en moest dan ook elke keer aan de antibiotica. Maar dan nog lag ik zo twee dagen plat, de laatste keer dat ik het had was helemaal een drama. Hoe moet dat nu ik al kinderen heb rondlopen? Ik ben al bij de lactatiedeskundige geweest die aangaf (wist ik ook al) dat hyperlactatie zich over verschillende borstvoedingsperiodes vaak blijft voordoen. Oftewel: de kans is erg groot dat ik het deze keer weer krijg. En de vorige keren heb ik alle tips opgevolgd die het konden voorkomen maar toch heb ik nooit langer dan zes weken geen ontsteking gekregen.

En dan zie ik ook nog eens op tegen de slapeloze nachten. Van de pijn door de stuwing en ook van de angst dat ik te diep en lang in slaap val en wakker wordt met een ontsteking.

Heeft iemand hier toevallig iets zinnigs over te zeggen? Moed inpraten? Tips?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Linda wo 26 jun 2013 - 21:19

Vervelend dat je er zo tegenop ziet! Het is wel herkenbaar, ik had dat ook. Bij dochter had ik last van hyperlactatie. Mijn lk had toen ook gezegd dat het bij een tweede vaak erger is. Tijdens de kraamweek ben ik dus voorzichtig geweest en steeds maar met 1 borst gevoed. Ik wilde het weer niet te heftig op gang krijgen. Dat heeft geholpen (iets te goed), want ik heb nu geen hyperlactatie.
Ik heb zelfs geen lekkage. Alleen wat stuwing in de kraamweek en daarna niet meer.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Vixen wo 26 jun 2013 - 21:24

Ik zeg altijd maar zo: beginnen en stoppen kan altijd nog. Niet aan beginnen en dan willen starten gaat niet lukken.

Hier trouwens ook hyperlactatie bij de eerste en voorzichtig bij de tweede. Dat heeft geholpen, want hoewel ik nog steeds ruim voeding heb, heb ik bij de tweede geen hyperlactatie gehad.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Ella wo 26 jun 2013 - 22:41

Vixen schreef:Ik zeg altijd maar zo: beginnen en stoppen kan altijd nog. Niet aan beginnen en dan willen starten gaat niet lukken.

oh ik kan me je gevoel voorstellen. Ik heb gelukkig maar 1x borstontsteking gehad maar men wat ben ik daar ziek van geweest.
Ik sluit me verder aan bij Vixen.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Teddyaapje wo 26 jun 2013 - 22:49

Ik herken het ook. Van de ene kant is de bv hetgene waar ik erg naar uitkijk, van de andere kant vraag ik me vaak af hoe dat moet nu ik ook nog T. rond heb lopen, hoe het met mn productie zal gaan (had ook hyperlactatie) en stel je voor dat dit een huilbaby wordt, reflux zal hebben enz.
Toch ben ik vastbesloten om ervoor te gaan, het liefst geef ik dit keer minimaal 2 jaar bv. Het voordeel is dat ik nu precies weet waar ik terecht kan als er problemen zijn en ben ik op de hoogte van oorzaken en oplossingen van veel problemen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gast wo 26 jun 2013 - 23:22

Oh, ik snap helemaal dat je er heel dubbel in staat. Ik heb het ook en ben niet eens zwanger. Kan er aan de ene kant heel erg naar uitkijken om weer zelf te voeden, maar aan de andere kant zie ik ook genoeg beren op de weg. Ik heb me in ieder geval voorgenomen om tijdens de zwangerschap al contact op te nemen een lk (heb jij ook al gedaan lees ik). Heb verder geen tips voor je, behalve zoveel mogelijk contact houden met je lk als je kindje is geboren. Haar regelmatig laten meekijken, zodat ze tijdig problemen kan signaleren en dat er dus ook tijdig ingegrepen kan worden. Je zou nog kunnen kijken of er bepaald eten/kruiden is wat (preventief) ontstekingsremmend werkt. Baadt het niet, dan schaadt het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Sterrin_ do 27 jun 2013 - 0:20

Van mij weet je inmiddels wel dat ik ook veeeel borstontstekingen heb gehad alle 3 de keren. De eerste keer bij de tweeling, toen ze een week oud waren, wilde ik ook stoppen omdat ik daar echt geen zin in had, maar ik wist ook dat ik na een kuur er snel weer af zou zijn en ik ook wat minder emotioneel zou reageren.
Ik heb dus die keren ook weer doorgezet. Heb het bij de tweeling 2x flink gehad, en een paa keer er tegenaan, maar ik had bij hen wel het voordeel dat ze samen zoveel wegdronken. Ideaal voor mijn hyperlactatie. 
Maar al met al durfde ik de stap om te stoppen gewoon niet te zetten, ik wist dat ik dan spijt zou krijgen. 

Tips heb ik dus niet voor je helaas, maar ik hoop wél dar je er dit keer minder laat van zult krijgen!smile

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Slakje do 27 jun 2013 - 1:04

Ik ben ook bang voor de borstvoeding, maar dan vooral dat ik erin ga falen, dat ik het weer verkeerd ga doen en zoveel pijn ga hebben... Gelukkig ben ik sinds kort bevriend met enkele D&V-mama's die ik sowieso elke week zie, en dat geeft me toch wel moed dat zij me kunnen helpen en me steunen. 

Maar goed; ik kan je niet echt helpen met je probleem. Heb onlangs wel zelf een borstontsteking gehad, maar niet zo erg zoals jij het hebt gehad. Bij Louise had ik ook erg veel melk en dat lijkt er nu ook weer op (ik lek al enkele weken en moet compressen dragen zoals ik bij bv zou doen en moet af en toe een beetje uit mijn borst drukken om de stuwing te verminderen...). Helaas geen tips.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Pink! do 27 jun 2013 - 1:37

Ik snap je gevoel wel maar ik zou t toch weer proberen. Ik had bij de eerste 2 keer een borstontsteking gehad, bijna 3 de keer, gevoed om de 1,5 a 2 uur de eerste weken.
Maar de 2de keer nergens last van gehad en voed nu al 15 maanden zonderde problemen, t kan dus ook heel anders gaan.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding Empty Re: Borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum