Dagcafé
+31
Qiara
SuperGrover
Inge
May
Ugly Betty
Chocolate Cookie
lyke
Laquisia
Minx
Sjaantje
Shisha
Try
Pien
Serena
Lejow
Oasis
Caroow
Jordana
Elin
Suus
Lotus
Lynn_
Rovine
Merai
Mari
Tullow
VeryCherry
Burn
Moezie
Atelier Madame
Snoes
35 plaatsers
Pagina 14 van 40
Pagina 14 van 40 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40
Re: Dagcafé
Reva schreef:Alex schreef:Superleuk dat je een tv hebt gekocht, Bitterkoek! Ik hoop dat je slaagt voor nóg meer leuke spulletjes voor je kamer!
Sjaan, wat een lekker ding! Mijn dochter is ook gek op giraffes, ze noemt een giraffe 'waf'
En dat is linguistisch gezien wat betreft kindertaalverwerving ontzettend logisch. Volgens het boekje zelfs! Mooi toch
Jeej! Ik heb zo'n intelligent kind
Gast- Gast
Ik ga mn telefoon weer wegleggen.. Poging doen tot slapen..
Trusten!!
Edit: Bitterkoek, voel je niet schuldig! Als jij een rotdag hebt hoef je heus niet op alles en iedereen te reageren!
Trusten!!
Edit: Bitterkoek, voel je niet schuldig! Als jij een rotdag hebt hoef je heus niet op alles en iedereen te reageren!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Sjaan, wat een mooi gezichtje heeft ze Lief zeg!
Bitterkoek: wat spannend. Dubbel gevoel zeker na zo'n heftige gebeurtenis in je leven? Ik vind het knap
Bitterkoek: wat spannend. Dubbel gevoel zeker na zo'n heftige gebeurtenis in je leven? Ik vind het knap
Gast- Gast
Bitterkoek:
Naar Apeldoorn verhuizen? Wauwie Ga je op jezelf wonen, dat je zo druk bent met spulletjes vergaren?
Burn, dat gepieker lijkt me het moeilijkste wat er is... Heb in soortgelijke situatie gezeten, mijn ex loog ook over essentiële dingen maar uiteindelijk ben ik niet degene geweest die er een punt achter gezet heeft. Maar goed, bij ons speelden nog meer factoren mee. Weet wel dat ik die periode verschrikkelijk vond!
Maar slaap lekker!
Reva, is dat zo, van die giraffe 'waf'? Ik zie er zelf geen logica in maar da's misschien omdat ik volwassen ben? Maar wat leuk om te lezen dat Alex jr. het precies volgens het boekje doet dan
Naar Apeldoorn verhuizen? Wauwie Ga je op jezelf wonen, dat je zo druk bent met spulletjes vergaren?
Burn, dat gepieker lijkt me het moeilijkste wat er is... Heb in soortgelijke situatie gezeten, mijn ex loog ook over essentiële dingen maar uiteindelijk ben ik niet degene geweest die er een punt achter gezet heeft. Maar goed, bij ons speelden nog meer factoren mee. Weet wel dat ik die periode verschrikkelijk vond!
Maar slaap lekker!
Reva, is dat zo, van die giraffe 'waf'? Ik zie er zelf geen logica in maar da's misschien omdat ik volwassen ben? Maar wat leuk om te lezen dat Alex jr. het precies volgens het boekje doet dan
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Welterusten Burn!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wat een taalgebruik heeft die dame van jou. Leest ze te vaak mee in het nachtcafé ofzo? Ze roept zeker Tieten, Poen, Naaien, Isse Bah en dan sluit ze af met Amen?
Gast- Gast
Welterusten!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Reva schreef:Wat een taalgebruik heeft die dame van jou. Leest ze te vaak mee in het nachtcafé ofzo? Ze roept zeker Tieten, Poen, Naaien, Isse Bah en dan sluit ze af met Amen?
Whahahahhahaha ik zal even erachter zetten wat ze bedoelt
Gast- Gast
Shisha schreef:Bitterkoek_ schreef:Shisha schreef:Ik ben ook blij voor je bitterkoek! Wij moeten eigenlijk ook een nieuwe tv hebben. We hebben nu echt zo'n ouderwets mega ding met een klein scherm en er staan letters in beeld die ik niet weg krijg. Maar zolang die het nog doet spaar ik nog even verder.
Waar ga je morgen allemaal naar kijken?
Een iets ouderwetser tv kan het ook nog perfect doen hoor. Ik ga morgen ga morgen kijken naar lampen en een tv kasje. Dat is in ieder geval het belangrijkste. Ow ja en de audioset nog. Ik kan absoluut niet zonder radio
Dat wel ja, ben blij dat we deze nog hadden staan (2 inboedels toen we gingen samenwonen) want mijn tv hield er een paar weken geleden mee op.
En shoppen voor het huis is zo leuk he! Kan niet wachten tot het klussen hier voorbij is en ik alles kan gaan aankleden!
Zo dan heb je mazzel. Maar inderdaad ik vind het wel leuk om naar spulletjes te kijken voor mn kamertje. Het stomme is dat ik alleen naar de decoratie dingetjes aan het kijken ben dan echt naar de benodigde spullen. Maar het meeste zijn dan ook echt iets te duur voor me. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als ik mijn eigen huisje heb.
Gast- Gast
Wauw Alex, wat veel woordjes al! Ik zie er wel een aantal tussen staan waar ik de betekenis van denk te weten... tante is vast eh 'tante'???
Op zich kent mijn nichtje ook al redelijk wat woorden, maar ze zegt ze nog niet op een logisch moment. Aaien en Zwaaien zijn wel twee woorden die ze goed kent. En toen ik het laatst had over 'Melle' (als jongensnaam) deed ze steeds haar hand naar haar oor. Snapte er niks van... tot het kwartje viel... ze bedoelde BELLEN!
Valt me ook op dat ze sommige woorden een aantal keer zegt, of probeert te zeggen, en daarna hoor je ze een hele tijd niet meer. Benieuwd wanneer die woorden weer terug gaan komen!
Op zich kent mijn nichtje ook al redelijk wat woorden, maar ze zegt ze nog niet op een logisch moment. Aaien en Zwaaien zijn wel twee woorden die ze goed kent. En toen ik het laatst had over 'Melle' (als jongensnaam) deed ze steeds haar hand naar haar oor. Snapte er niks van... tot het kwartje viel... ze bedoelde BELLEN!
Valt me ook op dat ze sommige woorden een aantal keer zegt, of probeert te zeggen, en daarna hoor je ze een hele tijd niet meer. Benieuwd wanneer die woorden weer terug gaan komen!
Sjaantje schreef:Bitterkoek:
Maar slaap lekker!
Ja, cool he Ik heb er ontzettend veel tentamens over gehad. Dan kreeg je bijvoorbeeld info over het kindje, gezinssamenstelling, leeftijd en welke woordjes het kind al kende. En dan moesten wij bijvoorbeeld van een lijst woorden zoals 'waf' bekijken wat het werkelijke woord was en van een rij werkelijke woorden hoe logisch zou zijn dat het kindje met de vocabulaire die ze op dat moment al hadden dat woord waarschijnlijk zouden gaan produceren. Of je kreeg het werkelijke en het verbasterde woord en dan moesten we de processen beschrijven die het kindje linguistisch had doorlopen om tot die 'verandering' te komen. Erg leuk!
Gast- Gast
Ja dat was wel even geluk! Ik heb het ook wel hoor dat ik meer naar leuke dingen kijk dan naar de dingen die we nodig hebben. Ik zag laatst een hele mooie boekenkast en mijn vriend begon gelijk te zeuren waar ik dat ding dan kwijt wil en dat we al zoveel in huis hebben staan en ik niet alles kan hebben.
Want ik zag ook nog een mooie buffetkast, een mooi bureau, een roomdivider en we hebben een grotere eettafel gekocht dus dat gaat nooit allemaal passen haha!
Want ik zag ook nog een mooie buffetkast, een mooi bureau, een roomdivider en we hebben een grotere eettafel gekocht dus dat gaat nooit allemaal passen haha!
Shisha- Ratel
Dat lijkt me inderdaad erg leuk en interessant, Reev!
A. zegt trouwens 'mijn' als ze konijn bedoelt. Ik weet dat, anderen denken dat ze bedoelt te zeggen dat iets van haar is.
Van sommige dieren zegt ze de geluiden die ze maken in plaats van de dierennaam. Ik vind het irritant dat anderen dat prijzen, dat beest heet toch geen boe (om maar wat te noemen)? Als ze een koe ziet en ze zegt boooeeee dan zeg ik: ja, dat is een koe! En wat zegt de koe? En dan zegt ze weer netjes booooeee, maar ik probeer haar wel te laten zeggen/snappen dat het dier een koe is en dat boe het geluid is dat de koe maakt.
A. zegt trouwens 'mijn' als ze konijn bedoelt. Ik weet dat, anderen denken dat ze bedoelt te zeggen dat iets van haar is.
Van sommige dieren zegt ze de geluiden die ze maken in plaats van de dierennaam. Ik vind het irritant dat anderen dat prijzen, dat beest heet toch geen boe (om maar wat te noemen)? Als ze een koe ziet en ze zegt boooeeee dan zeg ik: ja, dat is een koe! En wat zegt de koe? En dan zegt ze weer netjes booooeee, maar ik probeer haar wel te laten zeggen/snappen dat het dier een koe is en dat boe het geluid is dat de koe maakt.
Gast- Gast
Sjaantje schreef:Bitterkoek:
Ja inderdaad. Ik ga op kamers wonen. Ik vind het heel erg spannend!
Reva schreef:Bitterkoek: wat spannend. Dubbel gevoel zeker na zo'n heftige gebeurtenis in je leven? Ik vind het knap
Het is inderdaad een beetje dubbel. Ik vind het leuk om op kamers te gaan, maar tegelijkertijd ook best wel heftig na alles wat er gebeurd is. Maar ik kan er een nieuw leven opbouwen en dat vind ik wel fijn.
Ik kan wel merken dat mijn zusje, die de kamer naast mij slaapt, er moeite mee heeft dat ik op kamers ga wonen. Het zal dan ineens een stuk stiller zijn in huis en ook in de kamer er naast. Ze vind het vervelend dat ik we voor bedtijd niet meer kunnen kletsen. Zij heeft ook het allermoeilijkste van ons allemaal. Ze was een mama's kindje. Maar ze zorgde ook veel voor mijn moeder als wij niet thuis waren. Ik heb haar gezegd dat we nog steeds kunnen skypen, whatsappen, bellen en smsen. En als ze zin heeft om naar mij toe te komen dan staat de deur letterlijk en figuurlijk open.
Gast- Gast
Ik ga ook maar eens slapen! Welterusten alvast allemaal!
Shisha- Ratel
Bitterkoek, het is natuurlijk ook heftig! Jouw leven gaat door, je maakt keuzes en stappen waar je moeder geen deel van uitmaakt. Ik heb dat altijd zo ervaren in ieder geval, ik kon het niet uitstaan dat ik mama niet meer van bepaalde dingen op de hoogte kon stellen. En wat je zusje betreft, zeker omdat ze een mama's kindje was, kan ik me indenken dat ze heel veel steun heeft aan jou als zus. Dat jij op kamers gaat is jouw keuze, haar overkomt het. Zij blijft achter naast een lege kamer terwijl jij het avontuur tegemoet gaat. Dus logisch dat ze het er moeilijk mee heeft! Maar zo te lezen hebben jullie genoeg manieren om in contact te blijven en als jullie band goed is, vinden jullie hier ook wel een eigen weg in.
Is Apeldoorn ver van je ouderlijk huis af? Weet niet hoe oud/jong je zusje is maar kan ze makkelijk zelf naar jou toe komen straks?
Alex, zo zou ik het ook aanpakken. Leren dat er verschil is tussen hoe een dier heet ('koe') en het geluid dat het dier maakt ('boe') maar dan niet op een 'corrigerende' manier (dus niet: 'nee, dat heet geen boe!' maar ik zeg dan hetzelfde als jij: 'klopt, hij zegt 'boe' dus het is een.... KOE!')
Truste Shisha!
Is Apeldoorn ver van je ouderlijk huis af? Weet niet hoe oud/jong je zusje is maar kan ze makkelijk zelf naar jou toe komen straks?
Alex, zo zou ik het ook aanpakken. Leren dat er verschil is tussen hoe een dier heet ('koe') en het geluid dat het dier maakt ('boe') maar dan niet op een 'corrigerende' manier (dus niet: 'nee, dat heet geen boe!' maar ik zeg dan hetzelfde als jij: 'klopt, hij zegt 'boe' dus het is een.... KOE!')
Truste Shisha!
Mijn zusje is 22 en alhoewel het misschien wel 2,5 uur reizen is met de trein, heeft ze het er wel voor over om met de trein naar me toe te reizen. Ik heb haar gezegd dat als ze naar mij toekomt dat we eerst lekker gaan eten en dan gaan shoppen.
Gast- Gast
Klinkt goed, Bitterkoek! Hoe oud ben jij? Studeer je in Apeldoorn dat je daar op kamers gaat?
Klinkt goed, Bitterkoek. Ik vind het echt een mooie uitdaging om naar Apeldoorn te verhuizen, hopelijk zul je het daar naar je zin hebben. Leuk dat je zusje het ervoor over heeft om naar je toe te komen, ik begrijp best dat ze je zal missen. Hebben jullie altijd een goede band gehad?
Gast- Gast
Ik ben zelf 27. dus het werd wel ff tijd, haha. Maar ik ga er afstuderen en het is nogal een eind reizen van apeldoorn naar den bosch
Gast- Gast
weltrusten,
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Alex schreef:Klinkt goed, Bitterkoek. Ik vind het echt een mooie uitdaging om naar Apeldoorn te verhuizen, hopelijk zul je het daar naar je zin hebben. Leuk dat je zusje het ervoor over heeft om naar je toe te komen, ik begrijp best dat ze je zal missen. Hebben jullie altijd een goede band gehad?
Zeker weten. Ik ga er gewoon voor zorgen dat ik het naar mn zin heb. Maar ik heb altijd wel een goede band met mijn zusjes en broertje gehad. We vinden het ook erg belangrijk.
Gast- Gast
Beste meiden, ik ga eens mn bed opzoeken... Ik heb morgen een hoop te doen. Slaap lekker allemaal!
Gast- Gast
Pagina 14 van 40 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 27 ... 40
Pagina 14 van 40
Permissies van dit forum: