Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iets doen voor een ander

+10
VeryCherry
Prosecco
Caroow
Phileine
Pien
Susan
TGR
Lotus
Flinder
Lejow
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:27

Doe jij wel eens iets voor een ander?
En zo ja, doe je dit dan alleen voor bekenden, of ook voor mensen die je niet kent?

Dit n.a.v. een discussie die ik net met mijn vriend had.
Ik was op zoek naar de zegels van de Sligro voor de musical avond. Werd vanmiddag helemaal blij want mijn vader en zijn collega's hadden het voor elkaar gekregen om toch de zegels voor me te regelen. Ik de sligro gebeld.. Helaas, alles uitverkocht (wat me overigens gelijk weer behoorlijk chagrijnig maakte, want verheugde me er heel erg op).
Vervolgens keek ik op marktplaats en daar stond een advertentie van iemand die nog druk op zoek was naar zegels.
Ik heb deze persoon gemaild en gezegd dat , voordat hij/zij veel geld uit gaat geven om genoeg zegels te krijgen, de musicalavonden al uitverkocht zijn.

Mijn vriend vond dit dus echt zonde van de tijd, waarom zou je iets voor iemand doen die je toch niet kent? Helemaal als je er zelf ook nog eens niets mee opschiet?

Dit maakte me eigenlijk wel boos, want wat is er mis met het helpen van andere mensen? Als ik zo heb kunnen voorkomen dat die meneer/mevrouw onnodig veel geld uitgeeft om die zegels te krijgen, maakt mij dat blij.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Flinder wo 6 apr 2011 - 3:29

Als ik dat berichtje op Marktplaats had zien staan had ik (afhankelijk van of ik tijd had op dat moment) ook even gemaild. Ik heb laatst ook iemand gemaild die iets zocht en daar had ik een tip voor. Dat doet me dan ook goed. Net als bijvoorbeeld even een deur openhouden of zo.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:30

Flinder schreef:Als ik dat berichtje op Marktplaats had zien staan had ik (afhankelijk van of ik tijd had op dat moment) ook even gemaild. Ik heb laatst ook iemand gemaild die iets zocht en daar had ik een tip voor. Dat doet me dan ook goed. Net als bijvoorbeeld even een deur openhouden of zo.

Ja inderdaad, of een mevrouw helpen met instappen in de tram met een kinderwagen ofzo. Allemaal van die kleine dingetjes, die voor een ander zo veel kunnen betekenen en die de dag een klein beetje gezelliger kunnen maken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:32

Dat vind ik erg attent van je.

Jammer dat de actie al uitverkocht was, dat is ook stom.

Ik doe ook wel vaak wat voor een ander. Ik kijk vaak essays en dergelijke na, en geef verbetertips. Dat vind ik heel erg leuk om te doen, dus doe het met plezier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:37

Marin schreef:Dat vind ik erg attent van je.

Jammer dat de actie al uitverkocht was, dat is ook stom.

Ik doe ook wel vaak wat voor een ander. Ik kijk vaak essays en dergelijke na, en geef verbetertips. Dat vind ik heel erg leuk om te doen, dus doe het met plezier.

Ja, want mensen die er dus ietsje langer over doen om te sparen hebben gewoon pech. En het ergste is nog, ik had gewoon op mijn eigen gevoel af moeten gaan... Twee weken geleden dacht ik aan deze actie. Ik vertelde het mijn vader, maar die zei 'ach nee joh, dat was toch veel later in het jaar? En daarbij als het nu zou zijn had ik er vast allang wat over gehoord op mijn werk!'. Dus ik heb er verder ook niet meer bij stil gestaan. Tot ik zaterdag dacht: Nu ga ik toch eens zoeken! En jawel hoor, de actie was gestart en wel 2,5 week daarvoor... Had ik dus toen gelijk gezocht, had ik nu de kaartjes gehad grrrr (en dan kan ik balen, dat ik weer niet naar mezelf geluisterd heb).

Zo had ik twee weken geleden mijn stagiair gewezen op het feit dat hij behoorlijk veel spel/typ foutjes in zijn verslag had zitten en dat het belangrijk is om hier goed op te letten en een goed product in te leveren. Hij heeft vervolgens 9 van de 10 dingetjes er uit kunnen halen. Nu bedankte hij me vandaag, want hij had een voldoende voor het verslag terwijl het verslag van een klasgenootje helemaal overnieuw moest, omdat er teveel spel/typ fouten in zaten.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lotus wo 6 apr 2011 - 3:39

Ik doe regelmatig iets voor een ander. Ook wel voor mensen die ik verder niet ken.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  TGR wo 6 apr 2011 - 3:39

Ik doe meer voor een ander dan goed voor me is soms. Gelukkig krijg ik het vaak ook terug. Zo is afgelopen zondag mijn kamer geverfd door vrienden en vriendinnen I love you en mocht ik wat uitzoeken bij Ikea I love you

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:40

Lejow schreef:Doe jij wel eens iets voor een ander?
En zo ja, doe je dit dan alleen voor bekenden, of ook voor mensen die je niet kent?

Dit n.a.v. een discussie die ik net met mijn vriend had.
Ik was op zoek naar de zegels van de Sligro voor de musical avond. Werd vanmiddag helemaal blij want mijn vader en zijn collega's hadden het voor elkaar gekregen om toch de zegels voor me te regelen. Ik de sligro gebeld.. Helaas, alles uitverkocht (wat me overigens gelijk weer behoorlijk chagrijnig maakte, want verheugde me er heel erg op).
Vervolgens keek ik op marktplaats en daar stond een advertentie van iemand die nog druk op zoek was naar zegels.
Ik heb deze persoon gemaild en gezegd dat , voordat hij/zij veel geld uit gaat geven om genoeg zegels te krijgen, de musicalavonden al uitverkocht zijn.

Mijn vriend vond dit dus echt zonde van de tijd, waarom zou je iets voor iemand doen die je toch niet kent? Helemaal als je er zelf ook nog eens niets mee opschiet?

Dit maakte me eigenlijk wel boos, want wat is er mis met het helpen van andere mensen? Als ik zo heb kunnen voorkomen dat die meneer/mevrouw onnodig veel geld uitgeeft om die zegels te krijgen, maakt mij dat blij.

Ja, ik doe graag wat voor een ander, of ik die persoon nou ken of niet. Wanneer ik iemand kan helpen met pinnen, zeggen waar wat ligt in de supermarkt, sparen voor zegels die ik zelf niet wil, formulieren invullen, advies geven, de weg wijzen...

Soms kijken mensen me raar aan als ik zomaar iemand aanspreek die zoekend rondkijkt en duidelijk geholpen moet worden.
Maar ik geef graag een goedbedoeld advies of een extraatje. Iemand een helpende hand bieden maakt mijn dag helemaal goed ook al heb ik er zelf geen benefit van.

Volgens mij ben ik in deze net als jij Lejow. En mijn vriend net als de jouwe :P


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:41

TGR schreef:Ik doe meer voor een ander dan goed voor me is soms. Gelukkig krijg ik het vaak ook terug. Zo is afgelopen zondag mijn kamer geverfd door vrienden en vriendinnen I love you en mocht ik wat uitzoeken bij Ikea I love you

Nou ja, dat probleem ken ik inderdaad ook wel. En wat dan als er eens iets met jou aan de hand is, dan loop je bij sommige mensen tegen een gesloten deur.

Dat is wel super leuk dat ze dat gedaan hebben, wat heb je uitgekozen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:41

Mijn vriend is ook precies zo :P En ik ben ook zoals jullie haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Susan wo 6 apr 2011 - 3:41

Als zich de gelegenheid voordoet. Ik ben laatst een keer een halte eerder uit de bus gestapt en het laatste stukje gaan lopen zodat iemand anders met een kindje met de bus mee kon (er mogen maar twee kinderwagens tegelijk in de bus).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:42

Lotus schreef:Ik doe regelmatig iets voor een ander. Ook wel voor mensen die ik verder niet ken.

Pay it forward! Jammer dat er veel mensen zijn die niet zo denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:43

Tea-Leaf schreef:
Lejow schreef:Doe jij wel eens iets voor een ander?
En zo ja, doe je dit dan alleen voor bekenden, of ook voor mensen die je niet kent?

Dit n.a.v. een discussie die ik net met mijn vriend had.
Ik was op zoek naar de zegels van de Sligro voor de musical avond. Werd vanmiddag helemaal blij want mijn vader en zijn collega's hadden het voor elkaar gekregen om toch de zegels voor me te regelen. Ik de sligro gebeld.. Helaas, alles uitverkocht (wat me overigens gelijk weer behoorlijk chagrijnig maakte, want verheugde me er heel erg op).
Vervolgens keek ik op marktplaats en daar stond een advertentie van iemand die nog druk op zoek was naar zegels.
Ik heb deze persoon gemaild en gezegd dat , voordat hij/zij veel geld uit gaat geven om genoeg zegels te krijgen, de musicalavonden al uitverkocht zijn.

Mijn vriend vond dit dus echt zonde van de tijd, waarom zou je iets voor iemand doen die je toch niet kent? Helemaal als je er zelf ook nog eens niets mee opschiet?

Dit maakte me eigenlijk wel boos, want wat is er mis met het helpen van andere mensen? Als ik zo heb kunnen voorkomen dat die meneer/mevrouw onnodig veel geld uitgeeft om die zegels te krijgen, maakt mij dat blij.

Ja, ik doe graag wat voor een ander, of ik die persoon nou ken of niet. Wanneer ik iemand kan helpen met pinnen, zeggen waar wat ligt in de supermarkt, sparen voor zegels die ik zelf niet wil, formulieren invullen, advies geven, de weg wijzen...

Soms kijken mensen me raar aan als ik zomaar iemand aanspreek die zoekend rondkijkt en duidelijk geholpen moet worden.
Maar ik geef graag een goedbedoeld advies of een extraatje. Iemand een helpende hand bieden maakt mijn dag helemaal goed ook al heb ik er zelf geen benefit van.

Volgens mij ben ik in deze net als jij Lejow. En mijn vriend net als de jouwe :P


Oh dat ken ik, in de supermarkt. Als je iemand zoekend ziet kijken, of wanneer je bij de kassa staat en er een oudere mevrouw voor je staat. Ik vraag dan altijd even of het lukt en of ik het wellicht in kan pakken voor haar (of in het mandje van de scoot mobiel kan doen bijvoorbeeld).
Het is eigenlijk vaak een automatisme, als iemand hulp nodig heeft, dan help je toch even? En inderdaad, die mensen blij, jij blij, dag weer goed Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:44

Susan schreef:Als zich de gelegenheid voordoet. Ik ben laatst een keer een halte eerder uit de bus gestapt en het laatste stukje gaan lopen zodat iemand anders met een kindje met de bus mee kon (er mogen maar twee kinderwagens tegelijk in de bus).

Ja dat vind ik ook zo iets. Eigenlijk is het een klein gebaar, maar kun je de ander daar al heel blij mee maken. En je hebt nog heerlijk een stukje gewandeld ook!

Het moet zich inderdaad wel voordoen, de gelegenheid, het is ook weer niet zo dat ik ze op ga zoeken :P Of de hele dag maar bij een deur ga staan om hem voor iedereen open te houden Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  TGR wo 6 apr 2011 - 3:45

Iets doen voor een ander Mail-1

Heel lichtblauw qua verf en een boekenkast (zie je nog een stukje van rechts)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:50

Oeh oeh, een expedit of niet?
Die hebben wij ook, super blij mee
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Susan wo 6 apr 2011 - 3:53

Lejow schreef:
Ja dat vind ik ook zo iets. Eigenlijk is het een klein gebaar, maar kun je de ander daar al heel blij mee maken. En je hebt nog heerlijk een stukje gewandeld ook!

Het was niet echt mooi weer, maar het was maar een klein stukje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 3:54

Ik ben blij voor TGR! En vind het stom dat ze niet om de hoek woont want dan kwam ik echt langs, gezellig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 3:54

Susan schreef:
Lejow schreef:
Ja dat vind ik ook zo iets. Eigenlijk is het een klein gebaar, maar kun je de ander daar al heel blij mee maken. En je hebt nog heerlijk een stukje gewandeld ook!

Het was niet echt mooi weer, maar het was maar een klein stukje.

Dat is dan jammer hahaha, dan had het nog eens extra lekker geweest. Nou ja, frisse neus zullen we maar zeggen :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Pien wo 6 apr 2011 - 4:01

voornamelijk voor bekende mensen (familie/ vrienden/ kennissen/ buren) doe ik (en mijn man ook trouwens!) meer als ik terug krijg, dat is nogal eens confronterend! ik stuur al snel een kaartje als het even tegen zit, ik kom al snel even op ziekenbezoek, koop geregeld cadeautjes, help andere met ht huishouden als het even niet lukt en zo kan ik nog heel lang doorgaan... nu ik al zo lang ziek thuis zit is het zo jammer dat niemand eens de moeite neemt om dan wat terug te doen, en ik weet wel dat als ik iemand een keer help in het huishouden dat dat niet gelijk betekend dat dat andersom ook moet, maar het zou zo fijn zijn om een keer wat terug te krijgen... al is het maar dat iemand een kopje thee komt drinken!

voor andere mensen doe ik waar nodig ook mn best te helpen, voornamelijk de wat oudere mensen help ik vaak! daarnaast woont hier in de wijk een vrouw die slecht ziet, die help ik ook geregeld met oversteken...
ook sta ik in de bus altijd op voor oudere mensen enz..

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 4:09

Pien schreef:voornamelijk voor bekende mensen (familie/ vrienden/ kennissen/ buren) doe ik (en mijn man ook trouwens!) meer als ik terug krijg, dat is nogal eens confronterend! ik stuur al snel een kaartje als het even tegen zit, ik kom al snel even op ziekenbezoek, koop geregeld cadeautjes, help andere met ht huishouden als het even niet lukt en zo kan ik nog heel lang doorgaan... nu ik al zo lang ziek thuis zit is het zo jammer dat niemand eens de moeite neemt om dan wat terug te doen, en ik weet wel dat als ik iemand een keer help in het huishouden dat dat niet gelijk betekend dat dat andersom ook moet, maar het zou zo fijn zijn om een keer wat terug te krijgen... al is het maar dat iemand een kopje thee komt drinken!

voor andere mensen doe ik waar nodig ook mn best te helpen, voornamelijk de wat oudere mensen help ik vaak! daarnaast woont hier in de wijk een vrouw die slecht ziet, die help ik ook geregeld met oversteken...
ook sta ik in de bus altijd op voor oudere mensen enz..

Ja, dat niets terug krijgen is vaak wel een dooddoener. Terwijl het soms maar om hele kleine gebaartjes hoeft te gaan.
Even een smsje 'Hoe gaat het met je?' bijvoorbeeld.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:46

Nou wat zei ik je..

Ik heb net toegezegd dat ik de dochter van een collega wel zal helpen met haar essay! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 5:55

Marin schreef:Nou wat zei ik je..

Ik heb net toegezegd dat ik de dochter van een collega wel zal helpen met haar essay! smile

Scouting lintje voor Marin Laughing Laughing Laughing
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Phileine wo 6 apr 2011 - 7:55

Ik ben daar wel van en mijn vriendin ook. Ik geloof ook dat als je goed bent voor een ander, je het later weer terug zal krijgen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Lejow wo 6 apr 2011 - 7:55

Vilein schreef:Ik ben daar wel van en mijn vriendin ook. Ik geloof ook dat als je goed bent voor een ander, je het later weer terug zal krijgen.

Dat denk ik dus ook!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iets doen voor een ander Empty Re: Iets doen voor een ander

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum