Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan?

+10
Atelier Madame
Mida4you
Phileine
Susan
Linnie1985
BJA
Monte
Pien
Rovine
RioolSpook
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan? - Pagina 3 Empty Re: Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 21:18

En zo zijn er nog meer redenen want ik woon niet samen en krijg ook geen uitkering.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan? - Pagina 3 Empty Re: Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:19

Elodie schreef:En zo zijn er nog meer redenen want ik woon niet samen en krijg ook geen uitkering.

Waarom jij dan niet? Dat snap ik echt niet?!

@Maure wat naar zeg. Dus dat is iets wat ik ook zou kunnen meemaken, mocht ik mijn baan kwijtraken. Wat streng!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:59

Jen_ schreef:
Elodie schreef:En zo zijn er nog meer redenen want ik woon niet samen en krijg ook geen uitkering.

Geen recht meer op ww. Dan kan je normaal gesproken een bijstandsuitkering aanvragen. Dit is overigens echt niet leuk en doe je niet zomaar omdat je voor alles verantwoording dient af te leggen en ze je zo aan de lopende band kunnen zetten. Nu val je als jongere van onder de 27 onder de wij uitkering. Ik heb uiteindelijk toch de stap gezet en deze aangevraagd maar het is afgewezen omdat ik in deeltijd studeer. Dit omdat de school bekostigd wordt door de overheid. Ze willen dat iedereen die die uitkering ontvangt fulltime beschikbaar is voor baan en evt een cursus. Ook als je alleenstaand moeder bent. Ik heb bijv 'maar' voor 4 dagen opvang. Ze hebben letterlijk gezegd dat ik me weer kon melden als ik een uitschrijfbevestiging van mn studie meeneem. Echt ik snap dat er strenge regels moeten zijn zodat er geen misbruik gemaakt kan worden..maar hierbij denk ik echt: waar zijn ze mee bezig!
Dus dat Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 23:09

Elodie, waar leef je dan van? En kan je je niet voltijd inschrijven?

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 6 apr 2011 - 23:12

Ik stond bij meerdere uitzendbureaus ingeschreven toen ik was afgestudeerd en heb ook verschillende uitzendbaantjes gehad in die tijd. Het waren dan wel altijd tijdelijke baantjes van een paar weken tot een paar maanden, vrijwel altijd administratief, maar dat ze je als universitair afgestudeerde niet willen inschrijven is echt niet mijn ervaring. Ik heb eigenlijk maar één keer meegemaakt dat een vestiging me niet in wilde schrijven omdat ik onvoldoende ervaring had in de banen (voornamelijk als secretaresse) die zij aanboden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 23:15

Ontvang natuurlijk best wat toeslagen en alimentatie. Daarnaast heb ik vooral een lieve vader.. Maar dat is ook niet ideaal omdat ik natuurlijk ook gewoon onafhankelijk wil zijn. Volg bewust deeltijd zodat ik daarnaast gewoon redelijk veel kan werken. Hoop nog steeds dat dat ook snel lukt. Anders moet ik idd naar andere mogelijkheden gaan kijken.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 6 apr 2011 - 23:42

Idioot zeg, dat je nergens voor in aanmerking komt omdat je studeert. Ze moeten blij zijn dat je in je toekomst wil investeren. Het zijn zulke ontzettende korte-termijndenkers, dat is mij ook al zo vaak opgevallen. Als zij op dit moment maar zo weinig mogelijk geld aan je kwijt zijn, dat is hun belangrijkste doel. Echt te achterlijk voor woorden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan do 7 apr 2011 - 0:02

Even on-topic, ik ben zo vaak afgewezen en nog vaker niet eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, solliciteren is niet zo mijn ding geloof ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Phileine do 7 apr 2011 - 0:25

Ik ben ook al best vaak afgewezen, voornamelijk bij stageplekken, maar nu ook weer bij een sollicitatie (bijbaan). Er waren 66 sollicitanten, waarvan waarschijnlijk maar een wordt gekozen (denk ik), maar ik heb best veel ervaring in dat vakgebied, dus ik had er wel vertrouwen in. Ik ben ook vaak afgewezen op te weinig beschikbaarheid en te weinig flexibiliteit wat betreft uren.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mida4you do 7 apr 2011 - 0:46

Ik was gisteren aan mijn 1e werkdag begonnen ( attractiepark ) en ik kan over het algemeen maar 3 dagen in de week werken en dat doordeweeks ( ivm met mijn dochtertje). Voor het contract tekenen vroegen ze aan mij of ik zo heel af en toe wel een keer in het weekend kon werken, dat was voor mij geen probleem en had nog duidelijk gezegd dat ik niet te vaak in het weekend wou werken en daar gingen ze mee akkoord.
Ik vandaag gebeld naar werk omdat ik nog geen rooster had voor volgende week, krijg ik zomaar te horen dat ze er vanaf zien met mij omdat dit zo niet werkt want als je bij een attractiepark werkt dat je elk weekend beschikbaar bent.... Lekker is dat he!!! Nemen ze mij wel eerst aan en dan krijg je dit. Dus hun conclusie was een miscommunicatie... PFFF achterlijk!

Na maaaanden als een gek gesolliciteerd te hebben was ik dan eindelijk aangenomen en nu zit ik weer zonder werk. Ik wordt er erg moedeloos van en ik kan echt niet thuis zitten. Ben er half depressief van geweest, al dat thuis zitten, oneindig solliciteren..... en nu begint alles weer opnieuw. Ik ben er zo verdrietig om!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Atelier Madame do 7 apr 2011 - 1:04

Pff wat moeilijk zeg allemaal met dat solliciteren.. ik moet toegeven, alleen voor een stageplek ben ik 2x afgewezen. Voor de rest rolde ik redelijk makkelijk in mn huidige stageplek en van bijbaantje naar bijbaantje.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 6:11

Elodie schreef:
Jen_ schreef:

Geen recht meer op ww. Dan kan je normaal gesproken een bijstandsuitkering aanvragen. Dit is overigens echt niet leuk en doe je niet zomaar omdat je voor alles verantwoording dient af te leggen en ze je zo aan de lopende band kunnen zetten. Nu val je als jongere van onder de 27 onder de wij uitkering. Ik heb uiteindelijk toch de stap gezet en deze aangevraagd maar het is afgewezen omdat ik in deeltijd studeer. Dit omdat de school bekostigd wordt door de overheid. Ze willen dat iedereen die die uitkering ontvangt fulltime beschikbaar is voor baan en evt een cursus. Ook als je alleenstaand moeder bent. Ik heb bijv 'maar' voor 4 dagen opvang. Ze hebben letterlijk gezegd dat ik me weer kon melden als ik een uitschrijfbevestiging van mn studie meeneem. Echt ik snap dat er strenge regels moeten zijn zodat er geen misbruik gemaakt kan worden..maar hierbij denk ik echt: waar zijn ze mee bezig!
Dus dat Wink

Wow ze zijn wel heel erg streng inderdaad. Oneerlijk. (in jouw geval)

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:20

Susan schreef:Idioot zeg, dat je nergens voor in aanmerking komt omdat je studeert. Ze moeten blij zijn dat je in je toekomst wil investeren. Het zijn zulke ontzettende korte-termijndenkers, dat is mij ook al zo vaak opgevallen. Als zij op dit moment maar zo weinig mogelijk geld aan je kwijt zijn, dat is hun belangrijkste doel. Echt te achterlijk voor woorden.

Precies, dat vind ik dus ook zo idioot. Ben er ook echt wel verdrietig en boos over geweest. Heb het ook aangevochten met een advocaat maar heeft niks geholpen. Gewoon erg krom allemaal.

Jen, ja oneerlijk he! Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 9:33

Jeetje Elodie, wat lullig...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 apr 2011 - 22:59

TL, heb je al iets gehoord over die andere baan als storemanager?

Gast
Gast

Bericht  nijntje4 vr 8 apr 2011 - 6:28

Marin schreef:Ja, rot natuurlijk.

Alleen af en toe voelde ik me ook wel opgelucht, omdat ik steeds meer m'n grens ging verleggen en steeds verder weg ging solliciteren. Dus als er dan een negatief bericht daar van kwam, dan was ik eigenlijk wel blij, want eigenlijk was het te ver weg. Dan had ik toch het gevoel dat ik 'alles had geprobeerd' en lag het iig niet aan mij.

Dat is idd heel herkenbaar, toch solliciteren maar dan stiekem blij zijn smile
Ik ben blij dat ik nu niet meer hoef te solliciteren, maar rustig mn ogen open kan houden tot ik iets leukers tegenkom. Maar wat was dat een gedoe, al die afwijzingen, dan ben je te oud idd, dan weer te onervaren. En dat ik geen administratieve functies zou kunnen bij een uitzendbureau... Nee ik heb niet in 5 jaar tijd HBO geleerd hoe je communiceert en typt ed... pff.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  RYW vr 8 apr 2011 - 19:39

Het is me nog nooit gebeurd, maar ik denk dat je gevoel heel erg afhangt van je verwachtingen. Als je echt denkt dat het gesprek heel heel goed ging en dat je de baan vast en zeker hebt, en hem ook heel graag wil, dan is de teleurstelling natuurlijk veel groter dan als je hem toch al niet denderend leuk vond of dat je de aanwijzing al wel aan zag komen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  mzcharlotte vr 8 apr 2011 - 20:43

Mijn vriend is momenteel ook werkloos en wilt uit zijn branche komen. Maar met zijn 30+ is dat echt heel moeilijk. We hebben ook geen geld om hem te laten studeren voor iets nieuws.

Hij heeft tot nu toe 3 gesprekken gehad, maar voor alle drie is hij afgewezen omdat hij de ervaring mist. Er was er één bij waarbij het echt gezegd werd dat ervaring nog niet essentieel was, maar ze zochten iemand met een motivatie waar je U tegen zegt. Uiteindelijk hebben ze iemand gevonden die de motivatie + ervaring had. Dat was balen en toen was hij ook wel even chagerijnig.

Van de week waren we een rondje bouwmarkten gaan doen, bij de K.wantum werd gewoon letterlijk tegen hem gezegd dat hij te oud is. Mag dat uberhaupt wel?

Ik help hem overigens met solliciteren omdat zijn schrijfvaardigheid niet idioot goed is (ongetrainde dyslectie). Motivatie's schrijven wordt nog eens een vaardigheid die ik kan verkopen Wink
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  CrazyGrace do 14 apr 2011 - 3:18

Goh, ga je die motivatieschijfkunsten verkopen hier op het forum?? Toch handig, aangezien ik vaak moet solliciteren.
CrazyGrace
CrazyGrace
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 134
Punten : 140
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: