Sollicitatiegesprek
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sollicitatiegesprek
Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek voor een stageplaats. Het is echt een stage die ik heel erg graag wil lopen. Dus ik ben ontzettend blij dat ik op gesprek mag komen. Alleen is er 1 probleem. Ik kan mijzelf heel slecht verkopen. Daarom wil ik jullie om tips vragen hoe je een sollicitatiegesprek het beste door kunt komen.
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Re: Sollicitatiegesprek
Ik zou je graag advies willen geven. Helaas kamp ik met hetzelfde probleem.
Morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een organisatie waar ik heel graag mijn stage wil volbrengen.
Vind het moeilijk om te vertellen waarom juist ik zo geschikt ben voor de organisatie.
Hoop in jouw topic nog tips te lezen.
Weet niet wanneer je het gesprek hebt, maar ik wens je alvast veel succes!
Morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een organisatie waar ik heel graag mijn stage wil volbrengen.
Vind het moeilijk om te vertellen waarom juist ik zo geschikt ben voor de organisatie.
Hoop in jouw topic nog tips te lezen.
Weet niet wanneer je het gesprek hebt, maar ik wens je alvast veel succes!
Natural- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10
Spannend, heel veel succes morgen. Ik zal voor je duimen.
Laquisia- Prater
Lief van je, dank je!
Ik denk ondertussen verder na over hoe ik me het beste kan profileren.
Mocht ik na morgen tips hebben, dan zal ik ze zeker plaatsen .
Ik denk ondertussen verder na over hoe ik me het beste kan profileren.
Mocht ik na morgen tips hebben, dan zal ik ze zeker plaatsen .
Natural- Fluisteraar
Je weet vast al wel een aantal sterkere en zwakkere kanten van jezelf. Probeer die voor jezelf op een rijtje te krijgen zodat je daar duidelijk antwoord op kunt geven, mochten ze je dat vragen. Het is het mooist als je een negatieve kant om kunt buigen tot een positief punt. Dus ben je bijvoorbeeld een beetje neurotisch, en heb je het liefst dat alles goed geregeld is, dan zorgt dat er tegelijkertijd wel voor dat je erg gestructureerd werkt, en altijd zorgt dat je overzicht hebt.
Probeer voor jezelf te bedenken waarom je per se daar wil werken, waar je wil zijn over een jaar, of over 10 jaar, hoe deze stage binnen jouw studie past, en waarom je juist voor deze stageplaats hebt gekozen.
Verder, geef een stevige hand. Leun een beetje naar voren met je armen op tafel, zodat je geïnteresseerd over komt. Als je je een beetje op je gemak voelt kun je best hier en daar een beetje een grapje maken. Laat zien dat je spontaan en enthousiast bent.
Succes!!
Probeer voor jezelf te bedenken waarom je per se daar wil werken, waar je wil zijn over een jaar, of over 10 jaar, hoe deze stage binnen jouw studie past, en waarom je juist voor deze stageplaats hebt gekozen.
Verder, geef een stevige hand. Leun een beetje naar voren met je armen op tafel, zodat je geïnteresseerd over komt. Als je je een beetje op je gemak voelt kun je best hier en daar een beetje een grapje maken. Laat zien dat je spontaan en enthousiast bent.
Succes!!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Zora, heel erg bedankt voor je tips. Ik zal ze meenemen in mijn voorbereiding en tijdens het gesprek.
Laquisia- Prater
Leah, ik heb even een vraag aan jou. Neem jij iets van een cijferlijst mee naar dat gesprek?
Ik heb best goede punten en vraag me af in hoeverre dat van motivatie getuigt.
Ik heb best goede punten en vraag me af in hoeverre dat van motivatie getuigt.
Natural- Fluisteraar
Natural, ik had daar nog niet over nagedacht maar ik denk dat het wel goed over kan komen.
Ik heb zelf ook een goede cijferlijst en het toont wel dat je je goed inzet voor je studie. Gewoon doen! Je kunt er iets mee winnen en niets mee verliezen.
Laat je morgen weten hoe je gesprek is gegaan?
Ik heb zelf ook een goede cijferlijst en het toont wel dat je je goed inzet voor je studie. Gewoon doen! Je kunt er iets mee winnen en niets mee verliezen.
Laat je morgen weten hoe je gesprek is gegaan?
Laquisia- Prater
Hoi Leah,
ik wil je even laten weten hoe het gesprek gister is gegaan.
Het was een oriëntatiegesprek waarin hij voornamelijk informatie heeft gegeven over de organisatie, informatie waarvan ik al op de hoogte was omdat ik me grondig had verdiept in de organisatie.
Volgende week krijg ik te horen of en wanneer er een tweede gesprek komt. In dit gesprek wordt er daadwerkelijk besloten of ik word aangenomen. Heb er geen slecht gevoel over, maar ik wacht rustig af.
Wanneer heb jij je gesprek?
ik wil je even laten weten hoe het gesprek gister is gegaan.
Het was een oriëntatiegesprek waarin hij voornamelijk informatie heeft gegeven over de organisatie, informatie waarvan ik al op de hoogte was omdat ik me grondig had verdiept in de organisatie.
Volgende week krijg ik te horen of en wanneer er een tweede gesprek komt. In dit gesprek wordt er daadwerkelijk besloten of ik word aangenomen. Heb er geen slecht gevoel over, maar ik wacht rustig af.
Wanneer heb jij je gesprek?
Natural- Fluisteraar
Fijn dat je een goed gevoel aan het gespek hebt overgehouden. Spannend of je naar het 2e gesprek mag komen. Ik zal voor je duimen. Ik heb mijn gesprek in week 15. De datum was nog niet bekend. Maar ik zal je op de hoogte houden.
Laquisia- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Sollicitatiegesprek!
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek Kinderopvang
» Straks sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek...geen zin!
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek Kinderopvang