Sollicitatiegesprek
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Sollicitatiegesprek
*
Laatst aangepast door Mouse10 op do 29 nov 2012 - 23:14; in totaal 1 keer bewerkt
Mouse10- Fluisteraar
- Aantal berichten : 124
Punten : 130
Registratiedatum : 26-10-12
Re: Sollicitatiegesprek
Ik had een keertje aan het einde van het gesprek de vraag gekregen:
"Als jij dit sollicitatie gesprek zou houden, wat zou je de sollicitant dan nog vragen?"
"Als jij dit sollicitatie gesprek zou houden, wat zou je de sollicitant dan nog vragen?"
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Re: Sollicitatiegesprek
Tip: zorg dat je bij je goede eigenschappen een concreet voorbeeld kan geven. Mensen zeggen makkelijk dat ze stressbestendig zijn, initiatief nemen, doorzetter etc... benoem een situatie waaruit blijkt dat je die eigenschap ook echt hebt. Komt veel beter over dan alleen een rijtje eigenschappen opnoemen. Bij je slechte eigenschappen kun je meteen erbij vertellen hoe je ermee omgaat, zodat die slechte eigenschap geen hinder zal geven.
Verder krijg je waarschijnlijk vragen die specifiek voor je functie zijn. Wat je kennis en ervaring zijn enzo. Mijn laatste sollicitatie was voor een functie (docent) waarvoor ik (nog) niet de juiste opleiding had, ik wilde werken en leren combineren. Ze vroegen dus hoe ik een klas pubers in het gareel zou houden, wat ik aan onderwijservaring had enzo. Aan het einde van het gesprek vroegen ze mij waarom ze mij moesten aannemen boven de andere sollicitanten die wel al de juiste opleiding hadden. Ik heb geantwoord dat iemand die van de lerarenopleiding afkomt, docent wordt omdat ie daarvoor geleerd heeft. Ik wilde docent worden, omdat ik er door mijn werk-/levenservaring achter ben gekomen dat ik dit wil. En ik zei dat ik als jonge meid een leuke afwisseling was in het cliché beeld dat mensen hebben van een wiskunde-docent ik begin in januari
Verder krijg je waarschijnlijk vragen die specifiek voor je functie zijn. Wat je kennis en ervaring zijn enzo. Mijn laatste sollicitatie was voor een functie (docent) waarvoor ik (nog) niet de juiste opleiding had, ik wilde werken en leren combineren. Ze vroegen dus hoe ik een klas pubers in het gareel zou houden, wat ik aan onderwijservaring had enzo. Aan het einde van het gesprek vroegen ze mij waarom ze mij moesten aannemen boven de andere sollicitanten die wel al de juiste opleiding hadden. Ik heb geantwoord dat iemand die van de lerarenopleiding afkomt, docent wordt omdat ie daarvoor geleerd heeft. Ik wilde docent worden, omdat ik er door mijn werk-/levenservaring achter ben gekomen dat ik dit wil. En ik zei dat ik als jonge meid een leuke afwisseling was in het cliché beeld dat mensen hebben van een wiskunde-docent ik begin in januari
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek!
» Straks sollicitatiegesprek
» Sollicitatiegesprek...geen zin!
» vragen sollicitatiegesprek.
» Sollicitatiegesprek!
» Straks sollicitatiegesprek