Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan?

+10
Atelier Madame
Mida4you
Phileine
Susan
Linnie1985
BJA
Monte
Pien
Rovine
RioolSpook
14 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan? - Pagina 2 Empty Re: Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:34

Marin schreef:
Isabella schreef:

Dus; de aanhouder wint!

Nou ja dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. Natuurlijk, als je niet solliciteert gebeurt er ook niets, maar kijk bijvoorbeeld naar Fauve. Die solliciteert al 1 jaar zich suf, maar wordt gewoon nergens uitgenodigd. Dan wordt haar positieve houding wel erg op de proefgestelt. Uiteindelijk zal ze heus wel een baan vinden, en heeft de aanhouder natuurlijk gewonnen (ze moet en zal immers uiteindelijk een baan krijgen), maar het komt een beetje makkelijk over.

Hoe heb jij het trouwens op je nieuwe baan? Je bent nu leidinggevende he? Lukt dat een beetje?

Nja, je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik. Ik heb in mijn oude woonplaats ook ruim 8 maanden naar een baan gezocht, maar door zelf door te zetten, achter dingen aan te bellen en te blijven solliciteren heb ik toen wel een baan gevonden. En ik heb nu ook al 4x een nieuwe baan moeten zoeken, en dat was niet gemakkelijk, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Maar het ligt wel aan de sector, uren & opleiding.

Ja klopt inderdaad, dat gaat hartstikke goed! Iedereen neemt alles van me aan; neemt me serieus & alles gaat helemaal goed. Ik heb leuke collega's, en de mensen over wie ik leiding geef zijn heel netjes en vriendelijk. Het was pas mijn 6e dag vandaag haha!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan? - Pagina 2 Empty Re: Afgewezen na een sollicitatiegesprek, hoe voel je je dan?

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:35

Nou ja, uiteindelijk vind iedereen wel een baan denk ik :P

En fijn dat het zo goed gaat!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:38

Ja maar na een tijd is het ook aan jezelf of je door blijft solliciteren naar en functie die volledig aansluit op je opleiding, of dat je verder gaat zoeken en wellicht een baan met wat minder niveau vindt om in ieder geval maar aan het werk te zijn, collega's te hebben en geld te verdienen. Mijn zus is aan het solliciteren met een WO studie, maar komt nu wel op een punt dat ze een gat gaat krijgen in haar CV en is nu op wat breder aan het solliciteren om in ieder geval maar aan het werk te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:40

Isabella schreef:Ja maar na een tijd is het ook aan jezelf of je door blijft solliciteren naar en functie die volledig aansluit op je opleiding, of dat je verder gaat zoeken en wellicht een baan met wat minder niveau vindt om in ieder geval maar aan het werk te zijn, collega's te hebben en geld te verdienen. Mijn zus is aan het solliciteren met een WO studie, maar komt nu wel op een punt dat ze een gat gaat krijgen in haar CV en is nu op wat breder aan het solliciteren om in ieder geval maar aan het werk te zijn.

Dat laatste werkt ook niet altijd, helaas.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:41

Fauve schreef:
Isabella schreef:Ja maar na een tijd is het ook aan jezelf of je door blijft solliciteren naar en functie die volledig aansluit op je opleiding, of dat je verder gaat zoeken en wellicht een baan met wat minder niveau vindt om in ieder geval maar aan het werk te zijn, collega's te hebben en geld te verdienen. Mijn zus is aan het solliciteren met een WO studie, maar komt nu wel op een punt dat ze een gat gaat krijgen in haar CV en is nu op wat breder aan het solliciteren om in ieder geval maar aan het werk te zijn.

Dat laatste werkt ook niet altijd, helaas.

Dat ligt er denk ik wel aan waar je op solliciteert en welke regio je woont? Want hier zijn echt genoeg 'simpele' banen te vinden om in ieder geval maar aan het werk te kunnen en te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:42

Dan kom ik daar wel wonen :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:43

Fauve schreef:Dan kom ik daar wel wonen :P

Haha. Maar is er echt niks te vinden? Ook niet tijdelijk bij de bakker, of een klantenservice?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:46

Ik word daar niet aangenomen. Ik werd laatst zelfs een keer vrijwel uitgelachen bij een uitzendburo, ze zeiden dat ze me toch niet aan een baan konden helpen omdat bedrijven me niet willen hebben vanwege mijn cv :S Maar goed, het komt vast wel goed, ben wel weer volop aan t solliciteren!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 4:54

Dat vind ik echt belachelijk! Op de klantenservice waar ik gewerkt heb werd iedereen aangenomen, vmbo en universiteit. Als je maar je best wilde doen om het te leren, dan was het prima. Nja wel als je klantgericht overkomt natuurlijk, maar dat zou bij jou geen probleem zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:17

Isabella schreef:Dat vind ik echt belachelijk! Op de klantenservice waar ik gewerkt heb werd iedereen aangenomen, vmbo en universiteit. Als je maar je best wilde doen om het te leren, dan was het prima. Nja wel als je klantgericht overkomt natuurlijk, maar dat zou bij jou geen probleem zijn.

Dit is wel een uitzondering, want een gemiddeld uitzendbureau werkt niet met WO-afgestudeerden, tenzij je in een poule terechtkomt dat onder Young Professionals valt, wat niet de eerste keuze is voor een werkgever, aangezien je dan veel meer rechten hebt dan een 'normale' uitzendkracht. Een uitzendbureau schrijft doorgaans geen afgestudeerde WO'ers meer in, wel WO-studenten; ik heb zelf me ook nergens in mogen schrijven bij uitzendbureaus na mijn studie, omdat ik te hoog opgeleid zou zijn en dan de banen in zou pikken van de niveaus waar het eigenlijk voor is bedoeld (maximaal tot en met HBO). Daarnaast is het voor een werkgever ook niet aantrekkelijk om een WO'er in dienst te nemen, omdat die meteen gevlogen zijn als er een baan langskomt op hun eigen niveau, dus vanuit een uitzendbureau wel te begrijpen, maar ontzettend demotiverend als je geen werk kan vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:23

Precies, wat Guattari zegt dus :P Ik snap het ook wel, maar als je erover nadenkt is het eigenlijk vrij absurd dat je benadeeld wordt vanwege je hoge opleiding. Ik solliciteer nu nog steeds op banen "onder mijn niveau" (die ik net zo graag wil hebben trouwens) maar ben ook gaan solliciteren op dingen waarvan ik juist denk dat ze te hoog gegrepen zijn. Misschien wordt dat dan wat :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:30

Vanuit het perspectief van de werkgever begrijp ik het nog wel; een afgestudeerde WO'er geeft nog minder zekerheid dan uitzendkrachten met een andere opleiding (die ook per dag op kunnen zeggen), want je kan gewoon niet aan een uitzendbureau verkopen dat werken op een klantenservice je ambitie is als je 1/3 van je leven in de schoolbanken hebt doorgebracht. Vaak is het salaris ook een paar honderd euro lager dan een baan in je eigen vakgebied, dus dat bij elkaar genomen is het ook niet aantrekkelijk voor een werkgever je dan nog aan te nemen. Het is echter wel heel krom dat je nergens anders voor in aanmerking komt, want in Utrecht is het bijvoorbeeld zo dat je geen uitkering kan aanvragen, maar dan gemeentelijk werk moet doen voor een sneue 640 euro per maand en dan opeens mag je dus wel werk doen onder je niveau en verdient het gemiddeld 2,5x minder dan via een uitzendbureau fulltime werken.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:41

Ja hoe werkt dat Fauve (en misschien weet GuattaRI dat ook).
Als ergens bij een functie staat 2 tot 5 jaar werkervaring.. Ben je dan bij voorbaad al afgeschreven, of moet je dat toch ook proberen?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:44

Ik begrijp het ook zeker wel, ik heb het ook een aantal keer gehoord van werkgevers en tja, ik kan het ze niet kwalijk nemen. Maar het is wel frustrerend, want ik wil zo graag werken.

Marin: ik denk niet dat je dan per se wordt afgeschreven, ik zou het in ieder geval wel proberen. Maar ik schat de kans dat je dan uitgenodigd wordt niet groot in, omdat het aanbod werkzoekenden gewoon enorm hoog is. Bedrijven krijgen vaak tientallen, soms zelfs honderden brieven en tja, als onervaren kracht heb je dan vaak niet de voorkeur. Ze kunnen dan zeg maar hun ideale kandidaten al kiezen en dan zullen ze denk ik eerder voor iemand kiezen die net iets ouder is en tochdie ervaring al heeft. Soms wel hoor, mijn vriend is bijvoorbeeld aangenomen omdat ze graag juist een starter wilden, hij heeft toen twee mid-career mensen gepasseerd zeg maar. Maar goed, dan moet je geluk hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:56

Haha, GuattaRI heeft zelf een functie waarvoor 2/3-5 jr werkervaring voor vereist was, maar dat kwam meer doordat ze iemand wilden die Spaans sprak en die sollicitanten waren niet voorradig. Daarnaast wilden ze iemand die goed kon analyseren en ze hadden het idee dat ik iets heel moeilijk had gestudeerd.;-) Altijd handig dat ik zo'n relatief onbekende studie heb gedaan, want ook al leg je het uit, toch snapt lang niet iedereen de kern ervan. Heb me wel moeten bijscholen met een wis(kut)kundemodule van de RuG voor Masterstudenten Bedrijfskunde en dat was pittig, want a) niet mijn vakgebied en b) heb juist altijd alles vermeden waar wiskunde in voorkwam.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:07

Ouch, dat laatste zou ik ook echt niet kunnen :P

Maar dat is wel fijn om te horen, dat je ze kan dazzlen met je onbekende studie Wink

Laatst aangepast door Marin op wo 6 apr 2011 - 6:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:14

Marin schreef:Ja hoe werkt dat Fauve (en misschien weet GuattaRI dat ook).
Als ergens bij een functie staat 2 tot 5 jaar werkervaring.. Ben je dan bij voorbaad al afgeschreven, of moet je dat toch ook proberen?
Mijn eerste functie stond ook 2 tot 5 jaar voor en ik had 0 (behalve dan stages en bijbaantjes die wel bij mn studie pastte). Niet geschoten is altijd mis.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:21

Marin, vaak helpt het ook al wel idd als je relevante stages hebt gedaan of af bent gestudeerd op het onderwerp wat aansluit op de functie waarop je solliciteert. Ik zou het iig altijd proberen, onder het mom: nee heb je, ja kun je krijgen. ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:23

Guattari schreef:Marin, vaak helpt het ook al wel idd als je relevante stages hebt gedaan of af bent gestudeerd op het onderwerp wat aansluit op de functie waarop je solliciteert. Ik zou het iig altijd proberen, onder het mom: nee heb je, ja kun je krijgen. ;-)

Ik ook!

Gast
Gast

Bericht  BJA wo 6 apr 2011 - 7:04

Ikzelf ben nog nooit afgewezen bij een sollicitatie en eigenlijk ben ik nooit onzeker geweest toen.
Nu ga ik hoogstwaarschijnlijk intern solliciteren, maar nu begin ik hem toch wel te knijpen! :shock: Vind het behoorlijk spannend en ben toch een beetje bang voor een afwijzing, terwijl ik weet dat ik een supergoede kans maak.

Jullie allemaal heel veel succes met de sollicitaties en ik hoop dat er allemaal leuke banen uit voortkomen!
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 8:59

Tea Leaf hoezo heb jij geen uitkering dan, daar heb je toch recht op?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 19:20

Er zijn best wat redenen te bedenken waarom iemand geen uitkering krijgt hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 19:50

Jen_ schreef:Tea Leaf hoezo heb jij geen uitkering dan, daar heb je toch recht op?

Waarschijnlijk omdat haar vriend teveel verdiend. Ik weet het niet zeker maar ik krijg om die reden ook geen uitkering. Hij wordt dan geacht beide mensen te (kunnen) onderhouden.

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 wo 6 apr 2011 - 20:13

Ik word ook vaak afgewezen, ik baal er zelf ook van. Ik doe nog bij mensen schoonmaken, dan verdien ik ook nog een paar centen. (is dat niks voor jou? al is het maar voor even tot je een vaste baan hebt?)

Ik heb zometeen een sollicitatiegesprek, hopelijk word het wat!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 20:54

Fauve schreef:
Jen_ schreef:Tea Leaf hoezo heb jij geen uitkering dan, daar heb je toch recht op?

Waarschijnlijk omdat haar vriend teveel verdiend. Ik weet het niet zeker maar ik krijg om die reden ook geen uitkering. Hij wordt dan geacht beide mensen te (kunnen) onderhouden.

Klopt.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: