Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man steekt zichzelf in brand op de Dam

+16
Atelier Madame
Monte
Cheesegirl
Lynn_
Mida4you
Dennenappel
Mint
patjuhhh
VeryCherry
Sterre
Toet
Flinder
Summerlovin
Jeanette
Ugly Betty
ekiaam87
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Lynn_ wo 6 apr 2011 - 5:39

Schreeuw om aandacht vind ik wel heel 'direct'. Wel bizar...
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Cheesegirl wo 6 apr 2011 - 5:40

Megara schreef:Prima dat je dood wilt maar doe het dan lekker ergens anders. Schreeuw om aandacht.
Elke manier van zelfmoord is toch erg. Je wordt hoe dan ook altijd wel door iemand gevonden. Nu zijn er wel heel veel mensen bij betrokken oke, maar ik weet niet of de ene manier nou 'beter' is dan de ander.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:48

Ik ergerde me nog niet eens zo aan het filmpje zelf, ik heb het idee dat die filmer later zelf naar die man toeliep om te gaan helpen (had het geluid niet aan, maar de camera richtte ineens naar de grond en je zag hem de kant opgaan waar die man moest liggen).

Wat me wél irriteerde, waren een aantal omstanders, die er doodrelaxed bij zitten/staan te kijken. Alsof ze naar de tv kijken...


Laatst aangepast door Maple op wo 6 apr 2011 - 5:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:48

Dennenappel schreef:Inderdaad raar dat sommigen alleen maar kijken en niets doen.

Wel vreemd om te zien dat iedereen met de jas slaat, je moet juist de zuurstof wegnemen door de vuurplek/man toe te dekken. Nu wordt het juist als het ware toegewakkerd.

Er staan een hoop mensen te helpen, ik denk dat het op een gegeven moment te druk wordt als iedereen maar gaat helpen en dan heb je er ook niks aan. Als ik bij zoiets die dat een hoop mensen staan te helpen ga ik me daar niet tusssen dringen, loop je elkaar alleen maar in de weg.

En over je 2e zin. Ik denk dat die mensen gewoon het eerste deden wat in hun op komt. Als zoiets ineens op straat gebeurd en je staat er dichtbij denk ik niet dat je je meteen bedenkt dat je beter iets erop kan gooien dan gaan slaan. Ik denk dat die mensen hebben gedaan wat ze dachten dat het beste was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:50

Misschien ben je wel in shock als je zoiets ziet? Aan de grond genageld? Dat weet je toch niet. En met dertig op hem lopen slaan met jassen lijkt me ook niet echt praktisch. Ik vind het nogal veroordelend. Ik zou heel erg schrikken en ik denkdat ik ook niet zo snel zou weten wat ik moest doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Monte wo 6 apr 2011 - 5:51

Carola589 schreef:
Megara schreef:Prima dat je dood wilt maar doe het dan lekker ergens anders. Schreeuw om aandacht.
Elke manier van zelfmoord is toch erg. Je wordt hoe dan ook altijd wel door iemand gevonden. Nu zijn er wel heel veel mensen bij betrokken oke, maar ik weet niet of de ene manier nou 'beter' is dan de ander.

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Mensen die voor de trein springen of zichzelf in brand steken traumatiseren daarmee volledig onbekenden. Als iemand zelfmoord wil plegen waarom dan niet met pillen o.i.d? Dan raakt er niemand onnodig getraumatiseerd(behalve de familie dan, maar dan nog lijkt het me erger als je geliefde zichzelf in brand heeft gestoken of voor de trein is gesprongen, dan kun je hem/haar ook niet meer zien).
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:52

Zullen we die discussie over zelfmoord en mensen ermee "lastig vallen" hier niet nog een keer gaan voeren? Is al twee keer eerder gebeurd en daar komen we toch niet uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:52

Dennenappel schreef:
Wel vreemd om te zien dat iedereen met de jas slaat, je moet juist de zuurstof wegnemen door de vuurplek/man toe te dekken.

Met een blusdeken, ja. Maar verder kun je niets anders over de man heenleggen. Jassen laten zuurstof door en helpen dus niets als het om afdekken gaat, en als hij benzine over zich heen heeft gegoten (ik neem aan dat hij dat heeft hedaan?) raken die jassen ook direct doordrenkt Vliegen dus ook in de fik. En de meeste jassen zijn nog synthetisch ook, ben je nóg verder van huis.

En aangezien een blusdeken niet midden op straat ligt, is dat slaan met jassen misschien wel de enige oplossing, ookal is het misschien niet de juiste.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Monte wo 6 apr 2011 - 5:54

Fauve schreef:Misschien ben je wel in shock als je zoiets ziet? Aan de grond genageld? Dat weet je toch niet. En met dertig op hem lopen slaan met jassen lijkt me ook niet echt praktisch. Ik vind het nogal veroordelend. Ik zou heel erg schrikken en ik denkdat ik ook niet zo snel zou weten wat ik moest doen.

Ja ik ook. Ik ben niet iemand die precies weet wat ik moet doen op zo'n moment dus laat ik het liever aan mensen over die dit wel ''weten''. Als er natuurlijk genoeg mensen zijn. En ja weglopen? als het heel erg is doe ik dat wel(natuurlijk wel als ik weet dat er genoeg mensen of hulpdiensten zijn), en ja soms blijf je kijken, dat is denk ik ook wel een beetje de aard van mensen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:54

Monte schreef:
Carola589 schreef:
Megara schreef:Prima dat je dood wilt maar doe het dan lekker ergens anders. Schreeuw om aandacht.
Elke manier van zelfmoord is toch erg. Je wordt hoe dan ook altijd wel door iemand gevonden. Nu zijn er wel heel veel mensen bij betrokken oke, maar ik weet niet of de ene manier nou 'beter' is dan de ander.

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Mensen die voor de trein springen of zichzelf in brand steken traumatiseren daarmee volledig onbekenden. Als iemand zelfmoord wil plegen waarom dan niet met pillen o.i.d? Dan raakt er niemand onnodig getraumatiseerd(behalve de familie dan, maar dan nog lijkt het me erger als je geliefde zichzelf in brand heeft gestoken of voor de trein is gesprongen, dan kun je hem/haar ook niet meer zien).
Hulpverleners zijn vast ook van staal en hebben vast geen enkel gevoel erbij, als ze een persoon vinden die zelfmoord gepleegd heeft met pillen, of zichzelf opgehangen heeft, of wat dan nog erger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:55

De jongen met de rode pet is een vriend van mij. Hij sprak de man aan omdat hij er heel verward uit zag. Hij vertelde hem dat hij het land uit gezet wordt. Daarna overgoot hij zichzelf met vloeistof (benzine?). Er liepen op dat moment 2 manden van de handhaving politie langs. Die vriend van mij vroeg of ze hem wilde helpen (hij probeerde zijn aansteker af te pakken). De mannen van de handhaving haalden hun schouders op en liepen door. Vervolgens vatte de man vlam en heeft hij geprobeerd het vuur uit te maken.

Hij is helemaal in shock nu, heel zielig. Het was echt een schreeuw om aandacht, hij wilde het land niet verlaten. Wie weet wie hij achterlaat die het land ook nog eens moeten verlaten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 5:57

Monte schreef:
Fauve schreef:Misschien ben je wel in shock als je zoiets ziet? Aan de grond genageld? Dat weet je toch niet. En met dertig op hem lopen slaan met jassen lijkt me ook niet echt praktisch. Ik vind het nogal veroordelend. Ik zou heel erg schrikken en ik denkdat ik ook niet zo snel zou weten wat ik moest doen.

Ja ik ook. Ik ben niet iemand die precies weet wat ik moet doen op zo'n moment dus laat ik het liever aan mensen over die dit wel ''weten''. Als er natuurlijk genoeg mensen zijn. En ja weglopen? als het heel erg is doe ik dat wel(natuurlijk wel als ik weet dat er genoeg mensen of hulpdiensten zijn), en ja soms blijf je kijken, dat is denk ik ook wel een beetje de aard van mensen.

Ik zou ook misschien wel weglopen hoor, dat istoch ook niets om je voor te schamen? Andere situatie, maar ik had een keer in de trein dat er een mevrouw onwel werd. Ze was eerst even "weg" en begon als een gek over te geven, ja heel vervelend maar daar kan ik echt niet tegen. Toen ben ik ook weggelopen en ben de conducteur gaan zoeken. Dan doe ik maar iets anders hoor, als ik naast die mevrouw ga staan en gezellig mee ga lopen kotsen ben ik ook niet van veel nut (gelukkig was er ook al iemand anders bij).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Monte wo 6 apr 2011 - 5:58

Maple schreef:
Monte schreef:
Carola589 schreef:
Megara schreef:Prima dat je dood wilt maar doe het dan lekker ergens anders. Schreeuw om aandacht.
Elke manier van zelfmoord is toch erg. Je wordt hoe dan ook altijd wel door iemand gevonden. Nu zijn er wel heel veel mensen bij betrokken oke, maar ik weet niet of de ene manier nou 'beter' is dan de ander.

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Mensen die voor de trein springen of zichzelf in brand steken traumatiseren daarmee volledig onbekenden. Als iemand zelfmoord wil plegen waarom dan niet met pillen o.i.d? Dan raakt er niemand onnodig getraumatiseerd(behalve de familie dan, maar dan nog lijkt het me erger als je geliefde zichzelf in brand heeft gestoken of voor de trein is gesprongen, dan kun je hem/haar ook niet meer zien).
Hulpverleners zijn vast ook van staal en hebben vast geen enkel gevoel erbij, als ze een persoon vinden die zelfmoord gepleegd heeft met pillen, of zichzelf opgehangen heeft, of wat dan nog erger.

Oh dat heb ik niet gezegd hoor, maar het lijkt me minder prettig om iemand aan te treffen die zichzelf in de brand heeft gestoken en waarbij je gruwelijke dingen ziet en ruikt.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:01

Niemand toevallig de revolutie in Afrika en het Midden-Oosten gevolgd? Die link kun je redelijk snel leggen hoor, scheelt ook weer in uitspraken als 'schreeuw om aandacht' en 'waarom moet ie zichzelf nu in brand steken?'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Cheesegirl wo 6 apr 2011 - 6:04

Het blijft wss een eeuwige discussie, maar ik vind zelfmoord altijd naar voor de nabestaande en omstanders, op welke wijze dit ook gebeurd. Verder zal ik me niet meer mengen in deze discussie! :P
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 6:18

Ik denk dat mijn definitie van psychopaat anders is smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 6:36

Odilia schreef: De mannen van de handhaving haalden hun schouders op en liepen door.
Hopelijk voelen zij zich nu bijzonder schuldig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 7:00

Maple schreef:

Wat me wél irriteerde, waren een aantal omstanders, die er doodrelaxed bij zitten/staan te kijken. Alsof ze naar de tv kijken...

Mensen reageren verschillend op dit soort dingen. De een staat geschokt stil en kunnen niets omdat ze niet zo goed weten wat ze moeten doen op zo'n moment. De ander haalt gelijk zn jas te voorschijn en probeert te helpen. Je kunt er nou eenmaal niets aan doen dat er sommige omstanders gewoon uit shok stil staan. Maar die mensen hebben wel ongetwijfeld dit wel op hun netvlies staan. Uiteindelijk vinden ze het allemaal net zo erg als iedereen.

Maar wat goed dat er vanuit alle hoeken van de dam ineens mensen kwamen helpen om die man te doven. Dat vond ik zo goed om te zien! Al met al vind ik het bizar om jezelf in brand te steken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 8:09

Fauve schreef:Zullen we die discussie over zelfmoord en mensen ermee "lastig vallen" hier niet nog een keer gaan voeren? Is al twee keer eerder gebeurd en daar komen we toch niet uit.

Lijkt me een slechte reden om een discussie vooral niet te gaan voeren. Zo kan je het halve forum wel opdoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:16

De man is inmiddels aan zijn verwondingen overleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:20

Het zal een revolutie in Iran vast niet ontketenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:27

Megara schreef:
Fauve schreef:Zullen we die discussie over zelfmoord en mensen ermee "lastig vallen" hier niet nog een keer gaan voeren? Is al twee keer eerder gebeurd en daar komen we toch niet uit.

Lijkt me een slechte reden om een discussie vooral niet te gaan voeren. Zo kan je het halve forum wel opdoeken.

Dan start jij toch lekker die discussie opnieuw?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Atelier Madame wo 6 apr 2011 - 22:37

Ik vind het vooral heel triest, dat je liever jezelf in brand steekt dan dat je teruggaat naar je eigen land.
Toch zie ik dit los van de asielzoekersdiscussie, een zelfmoord kun je niet zo snel voorkomen en is en blijft een individuele actie.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  VeryCherry wo 6 apr 2011 - 22:38

Ik vind het ook heel triest dat je overgaat tot zo wanhoopsdaad en ergens ben ik ook wel 'blij' voor die man dat hij overleden is.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gast wo 6 apr 2011 - 22:38

Ik ben het met Fauve eens en vind de discussie ook niet meer zo zinvol. Maar goed een ieder die wel die discussie wil laat je gaan Wink

Maar heftig zeg.
Ik weet niet wat ik zou doen dan, maar ben denk ik wel iemand die gauw in paniek zal raken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man steekt zichzelf in brand op de Dam  - Pagina 2 Empty Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum