Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie steekt mij een hart onder de riem..

+3
Dennenappel
Happinaz
Rovine
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 2:19

Zoals sommigen wel weten ga ik vanaf september beginnen aan een opleiding M.aatschappelijke Z.org niveau 4.
Alleen, om aan die opleiding te beginnen heb ik wel een stageplek nodig. Anders kan ik helaas niet aan die opleiding beginnen.
Toen ik net aangenomen was, ging ik vol goede moed rondbellen en solliciteren naar een stageplek. Alleen, nu kom ik er achter (na werkelijk elk bedrijf en stichting gehad te hebben) dat het toch wel heel moeilijk is voor een 1ejaars om een stageplek te vinden.

Ik word steeds 'wanhopiger', wat nou als ik niks vind? De meeste bedrijven geven aan dat ze echt een HBO student zoeken of iemand die al 3e of 4e jaars is vanwege de heftigheid van de werkomstandigheden. Ik snap dat wel, maar hoe bouw ik dan in hemelsnaam ervaring op als ze me al afwijzen omdat ik 1ejaars ben?

Daarbij zit ik ook met de opvang voor mijn zoontje. Mijn vriend heeft hoogstwaarschijnlijk een baan gevonden (jeuj!) en gaat 3 of 4 dagen werken. Mijn zoontje moet dus die dagen naar een opvang toe. Nu is het zo dat ik nog maar 3 maanden heb om een opvang voor hem te vinden. Dat komt waarschijnlijk wel goed, ik heb hem vandaag ingeschreven bij een gastouder-bemiddingsbureau, maar toch is het stressen, die onzekerheid. Ook al heb ik er zelf voor gekozen om weer te gaan studeren.

Ik heb net mijn school gebeld om dit probleem uit te leggen, en ik wacht nu nog op een telefoontje van iemand die mij misschien aan een stageplek kan helpen. Ik ben erg benieuwd, ik doe zo mijn best...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 2:22

Ik hoop dat school je misschien ook kan helpen! Zij zullen die situatie toch wel vaker hebben? Wij hadden op school iemand die hielp met het regelen van stages en ook bedrijven wist en telefoonnummers had van mensen die altijd stagiaires konden gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Rovine vr 1 jun 2012 - 2:31

Vaak heeft de school nog wel een paar stage-adressen achter de hand voor mensen die écht geen plek kunnen vinden. Dat zeggen ze natuurlijk aan het begin niet omdat ze niet iedereen kunnen voorzien. Wat voor iets zoek je trouwens en voor hoelang en hoeveel dagen? Misschien kunnen ik (en de anderen hier in de buurt) even meedenken.

Kan me heel erg voorstellen dat die opvang stressen is. Maar anderzijds komen er weer meer plekken vrij omdat de toeslagen zo veranderd zijn. Daar kan ik je verder niet mee helpen, weinig ervaring mee. smile
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 2:46

Ow onzekerheid is killing Sad Wat fijn dat je vriend waarschijnlijk een baan heeft, das een positief iets. Ik vind ook wel belangrijk dat de school hulp biedt om is iets te doen mocht te zelf geen stageplek vinden, ze kunnen je slecht aan je lot overlaten. Bij welke instantie ga je werken? Hebben zij geen site waarop wat info te vinden staat over werkervaringen. Ik zou geen idee kunnen bedenken welke stage voor een eerste jaars goed is. Wbt je kleine man hoop ik dat het bemiddelings bureau snel een leuke, lieve gastouder heeft gevonden, 3 maanden is best nog een tijd dat moet toch wel ruimte geven om een gastouder te zoeken.

Maar nogmaals onzekerheid is zo rot, alle twijfels die erbij komen helemaal, maar ondanks deze onzekerheiden over je stageplek en zoonlief heb je wel de juiste keuze gemaakt en ik duim zeker mee zodat het goed komt want ik weet wel bijna zeker dat het goed komt. Je kan het! Nu is alles onzeker maar straks als alles achter de rug is lach je er om. smile Wie steekt mij een hart onder de riem.. 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 2:55

Cimic schreef:

Maar nogmaals onzekerheid is zo rot, alle twijfels die erbij komen helemaal, maar ondanks deze onzekerheiden over je stageplek en zoonlief heb je wel de juiste keuze gemaakt en ik duim zeker mee zodat het goed komt want ik weet wel bijna zeker dat het goed komt. Je kan het! Nu is alles onzeker maar straks als alles achter de rug is lach je er om. smile Wie steekt mij een hart onder de riem.. 699888
Dit stukje bezorgde mij een brok in mijn keel, dankjewel voor je lieve woorden smile soms voel ik me egoïstisch omdat ik deze keuze maak, ik ben dadelijk wel 5 dagen weg voor mijn eigen bestwil...en mijn zoontje is maar alleen, geen broertje of zusjes.
Ik hoop echt dat hij later snapt waarom ik deze keuze maak.

De rest ook bedankt voor de tips en adviezen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 2:58

Ik heb net iemand van mijn school gesproken en die zei dat het héél moeilijk is voor een 1ejaars om een stage te vinden in de richting waarin ik wil werken: c.risisopvang, b.lijf-vanmijnlijf huis, v.rouwenopvang.
Ze was heel lief en eerlijk en zei ook dat ze nog wel wat stage adressen had, maar allemaal in de ouderenzorg. En laat dat nou juist NIET mijn voorkeur zijn...alles behalve.

Maar goed, het is maar voor 1 jaar, en daarna heb ik wél ervaring opgedaan en kan ik in leerjaar 2 of 3 alsnog voor de richting kiezen die ik graag zou willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 3:02

is het niet mogelijk om genoegen te nemen met iets waar je hart niet helemaal ligt? Als al die stageplekken liever een derde of vierde jaars willen, dan komt jouw tijd misschien nog en zou je je misschien kunnen richten op iets wat wel in je straatje past, maar niet je uiteindelijke doel is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 3:03

Zelda schreef:
Cimic schreef:

Maar nogmaals onzekerheid is zo rot, alle twijfels die erbij komen helemaal, maar ondanks deze onzekerheiden over je stageplek en zoonlief heb je wel de juiste keuze gemaakt en ik duim zeker mee zodat het goed komt want ik weet wel bijna zeker dat het goed komt. Je kan het! Nu is alles onzeker maar straks als alles achter de rug is lach je er om. Wie steekt mij een hart onder de riem.. 561177 Wie steekt mij een hart onder de riem.. 699888
Dit stukje bezorgde mij een brok in mijn keel, dankjewel voor je lieve woorden Wie steekt mij een hart onder de riem.. 561177 soms voel ik me egoïstisch omdat ik deze keuze maak, ik ben dadelijk wel 5 dagen weg voor mijn eigen bestwil...en mijn zoontje is maar alleen, geen broertje of zusjes.
Ik hoop echt dat hij later snapt waarom ik deze keuze maak.

De rest ook bedankt voor de tips en adviezen Wie steekt mij een hart onder de riem.. 561177

Meis niet doen, je bent niet egoistisch! Je bent een goede mama die nu meedenkt voor de toekomst, je eigen toekomst maar ook voor de toekomst van je kleine man zodat hij later als hij groot is het een stuk makkelijker heeft voor bv een klein buffetje voor zijn studie of huis of nu voor jullie gezamelijk. Vooral in deze baggere tijden is het niet makkelijk om werk te vinden, denk sowieso in algemene zin dat je blij mag zijn als je uberhoubt werk vind. Je geeft het zelf aan het is voor je eigen bestwil dus ik weet bijna zeker dat niemand maar ook niemand het jouw kwalijk zal nemen dat jij je kleine man 5 dagen bij een gastouder laat. Je bent juist heel goed bezig meid, dus ga alsjeblief niet aan jezelf twijfelen Wie steekt mij een hart onder de riem.. 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 3:04

Rejoy. schreef:is het niet mogelijk om genoegen te nemen met iets waar je hart niet helemaal ligt? Als al die stageplekken liever een derde of vierde jaars willen, dan komt jouw tijd misschien nog en zou je je misschien kunnen richten op iets wat wel in je straatje past, maar niet je uiteindelijke doel is?
Je hebt helemaal gelijk, dat ga ik nu dus ook doen. Het is maar voor 1 jaar, dan maar een jaar ouderenzorg doen, als ik daarna maar wel een stage kan kiezen waar mijn hart wél ligt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 3:05

Cimic schreef:
Zelda schreef:
Cimic schreef:

Maar nogmaals onzekerheid is zo rot, alle twijfels die erbij komen helemaal, maar ondanks deze onzekerheiden over je stageplek en zoonlief heb je wel de juiste keuze gemaakt en ik duim zeker mee zodat het goed komt want ik weet wel bijna zeker dat het goed komt. Je kan het! Nu is alles onzeker maar straks als alles achter de rug is lach je er om. Wie steekt mij een hart onder de riem.. 561177 Wie steekt mij een hart onder de riem.. 699888
Dit stukje bezorgde mij een brok in mijn keel, dankjewel voor je lieve woorden Wie steekt mij een hart onder de riem.. 561177 soms voel ik me egoïstisch omdat ik deze keuze maak, ik ben dadelijk wel 5 dagen weg voor mijn eigen bestwil...en mijn zoontje is maar alleen, geen broertje of zusjes.
Ik hoop echt dat hij later snapt waarom ik deze keuze maak.

De rest ook bedankt voor de tips en adviezen Wie steekt mij een hart onder de riem.. 561177

Meis niet doen, je bent niet egoistisch! Je bent een goede mama die nu meedenkt voor de toekomst, je eigen toekomst maar ook voor de toekomst van je kleine man zodat hij later als hij groot is het een stuk makkelijker heeft voor bv een klein buffetje voor zijn studie of huis of nu voor jullie gezamelijk. Vooral in deze baggere tijden is het niet makkelijk om werk te vinden, denk sowieso in algemene zin dat je blij mag zijn als je uberhoubt werk vind. Je geeft het zelf aan het is voor je eigen bestwil dus ik weet bijna zeker dat niemand maar ook niemand het jouw kwalijk zal nemen dat jij je kleine man 5 dagen bij een gastouder laat. Je bent juist heel goed bezig meid, dus ga alsjeblief niet aan jezelf twijfelen Wie steekt mij een hart onder de riem.. 699888
Dank je smile ik ga onze zoon niet 5 dagen bij een gastouderopvang doen hoor, dat is mij teveel :P hooguit 3 of 4 dagen, moeten we even kijken. We kiezen voor een gastouder omdat die toch net wat flexibeler zijn dan een kinderdagverblijf. En wat goedkoper.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 3:07

Zelda schreef:
Rejoy. schreef:is het niet mogelijk om genoegen te nemen met iets waar je hart niet helemaal ligt? Als al die stageplekken liever een derde of vierde jaars willen, dan komt jouw tijd misschien nog en zou je je misschien kunnen richten op iets wat wel in je straatje past, maar niet je uiteindelijke doel is?
Je hebt helemaal gelijk, dat ga ik nu dus ook doen. Het is maar voor 1 jaar, dan maar een jaar ouderenzorg doen, als ik daarna maar wel een stage kan kiezen waar mijn hart wél ligt..

je doet hoe dan ook ervaring op die je straks ook kunt gebruiken in de setting waar je voorkeur ligt! Wellicht is het mogelijk om te kijken naar een andere setting? Zijn er niet meer mogelijkheden dan óf ouderenzorg óf datgene wat jij graag wilt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Happinaz vr 1 jun 2012 - 3:09

Zelda, woon je in de buurt van Amsterdam?
Zoja.....PM me dan even!

Stageplekken regelen is mijn core business.....
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Dennenappel vr 1 jun 2012 - 3:10

Wel buiten je richting die je wilt maar activiteitencentra's (voor mensen met psychische problemen of voor mensen met een verstandelijke beperking) nemen vaak wel eerste jaars aan.
Ik weet niet wat voor eisen de school stelt?

De crisisopvang, blijf van mijn lijf huis e.d. zou ik echt pas in je derde jaar doen. Je hebt veel meer kennis en ervaring, maar daarnaast heb je dan je jaarstage. Je kunt dan veel meer (en vooral dieper) uit je stage halen dan tijdens de andere stages. Het werkveld daarin is trouwens wel erg leuk vind ik!

Wellicht is een kamertrainingscentra iets voor je? Ik weet niet of die eerste jaars aannemen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Blond vr 1 jun 2012 - 3:11

Zelda, allereerst vind ik het ongelooflijk stoer dat je weer gaat studeren! Het gaat uiteindelijk helemaal goedkomen hoor smile

Over je stageplek, in welke regio zoek je? Ik heb een vriendin die MWD heeft gedaan en ik kan haar eventueel vragen of ze bij haar nog mensen zoeken. Is wel in Z.eist (wss te ver weg voor jou). Zij werkt met autistische jongeren.

En anders, dan neem je een stageplek bij ouderen. Niet je voorkeur, maar dan bikkel je je door het eerste jaar heen, en ga je heel hard hopen en werken om toch een stageplek te bemachtigen op een plek waar je hart ligt Wie steekt mij een hart onder de riem.. 561177. Ik heb jarenlang in een bejaardentehuis gewerkt, en dat was uiteindelijk toch heel leuk (en leerzaam). En wie weet vind je het wel onwijs leuk, you never know.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 3:21

Ik zou het heel knap vinden als je in je eerste jaar al een stage krijgt waar je hart ligt. Meestal is dat gewoon niet zo. Goed dus dat je een stageplek neemt die niet zo in je richting ligt. Die andere stages komen wel smile.

En wat betreft je zoontje: ik denk niet dat hij later ook maar enig idee heeft dat mama egoistisch was omdat ze naar school ging. Dan zouden al die vaders die nu fulltime werken toch ook egoistisch zijn? En dat zijn ze toch ook niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  studiebol vr 1 jun 2012 - 4:02

ik zou dan ook voor je eerste jaar een stage nemen waar niet direct je voorkeur ligt. Ook daar kan je wat van leren en het is je eerste jaar, dan vind ik zelf crisisopvang best al wel pittig.

Misschien is het dan handig om voor je tweede jaar al echt super op tijd te beginnen met zoeken. Desnoods al in februari ofzo is rond bellen en aangeven dat je graag wilt stage lopen! Misschien maak je dan sneller kans op een plek.

Verder vind ik het super van je dat je gaat studeren! Komt vast helemaal goed!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 4:37

Jolicious schreef:Ik zou het heel knap vinden als je in je eerste jaar al een stage krijgt waar je hart ligt. Meestal is dat gewoon niet zo. Goed dus dat je een stageplek neemt die niet zo in je richting ligt. Die andere stages komen wel smile.

En wat betreft je zoontje: ik denk niet dat hij later ook maar enig idee heeft dat mama egoistisch was omdat ze naar school ging. Dan zouden al die vaders die nu fulltime werken toch ook egoistisch zijn? En dat zijn ze toch ook niet?
Realistisch gezien weet ik dit ook wel, maar mijn gevoel zegt soms iets anders. Ik denk dat veel moeders dat hebben die veel weg zijn..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Zonnetje vr 1 jun 2012 - 5:25

Wat vervelend Zelda, dat het vinden van een stageplaats zo tegenvalt! Ik sluit me aan bij wat er hier ook wordt gezegd: misschien moet je nu voor een stage kiezen die niet je eerste voorkeur heeft. In de tweede, derde en vierde heb je ook nog stages en kun je wel voor een stage van je voorkeur gaan. Je loopt dan vaak langer stage en krijgt meer verantwoordelijkheden.

Wat betreft je zoontje: hij komt echt niks tekort, dat weet ik zeker. Het is juist verstandig dat jij aan je toekomst werkt en drie of vier dagen naar een gastouder is echt niks geks.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Jeanette vr 1 jun 2012 - 6:33

Ga je BOL of BBL doen? Bedrijven staan sowieso niet bepaald te springen om eerstejaars. Ik zou gewoon een plek nemen in de ouderenzorg als je daar wel terecht kunt. Ook al zeg je bij voorbaat dat het je niet echt wat is, maar dit weet je nooit van tevoren. En de opleiding MMZ is zo breed (Ik heb SPW4 gedaan, dus eigenlijk hetzelfde), dat je in al die jaren op verschillende plekken mooi ervaring op kunt doen en dit staat ook juist goed op je CV.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 6:35

Jeanette schreef:Ga je BOL of BBL doen? Bedrijven staan sowieso niet bepaald te springen om eerstejaars. Ik zou gewoon een plek nemen in de ouderenzorg als je daar wel terecht kunt. Ook al zeg je bij voorbaat dat het je niet echt wat is, maar dit weet je nooit van tevoren. En de opleiding MMZ is zo breed (Ik heb SPW4 gedaan, dus eigenlijk hetzelfde), dat je in al die jaren op verschillende plekken mooi ervaring op kunt doen en dit staat ook juist goed op je CV.
Dat weet ik wel smile ik heb zelf in een bejaardenhuis gewerkt en ik vond het echt helemaal niks. Ouderen zijn ook niet de doelgroep die ik voor ogen heb waarmee ik later wil werken.
Maar je hebt inderdaad gelijk betreft die stageplek. Als ze een stageplek in de ouderenzorg vrij hebben neem ik 'm ook wel aan hoor, beter dan niks, even cru gezegd.

De rest, bedankt allemaal voor de lieve reacties, vind ik heel fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 6:36

studiebol schreef:ik zou dan ook voor je eerste jaar een stage nemen waar niet direct je voorkeur ligt. Ook daar kan je wat van leren en het is je eerste jaar, dan vind ik zelf crisisopvang best al wel pittig.

Misschien is het dan handig om voor je tweede jaar al echt super op tijd te beginnen met zoeken. Desnoods al in februari ofzo is rond bellen en aangeven dat je graag wilt stage lopen! Misschien maak je dan sneller kans op een plek.

Verder vind ik het super van je dat je gaat studeren! Komt vast helemaal goed!
Dank je Very Happy ja ik ga inderdaad op tijd zoeken. Dit is dan een jaartje bikkelen en hopelijk krijg ik het jaar erop wel een stageplek met een doelgroep die ik leuk vind om mee te werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie steekt mij een hart onder de riem.. Empty Re: Wie steekt mij een hart onder de riem..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum