Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

3 plaatsers

Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  maiadebij di 5 apr 2011 - 8:23

N gaat aanstaande donderdag voor het eerst naar de psz. Hij is 2 weken geleden een uurtje wezen kijken, met mij erbij en dat ging prima. Ook toen ik de klas even uitging, miste hij me niet eens. Maar ik vind het toch spannend! We hebben het de afgelopen weken nog over school gehad en dan vertel ik dat hij deze week weer naar school gaat maar mama dan wel naar huis gaat. Dan zegt hij "mama neee" (mama gaat niet weg) dus ik hoop dat het goed gaat.

Maar ik ben even benieuwd hoe dat bij jullie peutertjes ging? N is ook nooit op een kdv oid geweest, dus dit is echt nieuw voor hem!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Filoria di 5 apr 2011 - 9:06

Hey Maia, ik kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Tomas gaat al vanaf 9 maanden naar het KDV. Maar ik heb een tijd als vrijwilliger bij een peuterspeelzaal gewerkt, dus misschien kan ik je toch een beetje geruststellen:

De meeste kinderen hebben weinig moeite met wennen op de peuterspeelzaal, omdat het maar om een ochtendje/middagje gaat, omdat ze de uitdaging/het speelgoed/de kinderen erg leuk vinden, en omdat ze oud genoeg zijn om te begrijpen dat mama ze weer op komt halen.

Het komt voor dat kinderen hard huilen als hun moeder weggaat, maar ze zijn meestal stil na vijf minuten en gaan dan spelen. Ik zou je zeker willen aanraden om na een halfuurtje even te bellen als N. huilt bij het afscheid. Dat vinden de leidsters heel normaal, en het is voor jou een geruststelling als je hoort dat het goed gaat met N.

Ik heb één meisje meegemaakt dat nog nooit bij een oppas/familie was geweest zonder haar moeder en die vond het toch wel heel heftig dat haar moeder wegging. Ongeveer de eerste 8 keer moest ze ontzettend hard huilen bij het afscheid en was ze amper te kalmeren. Dit zag er heel zielig uit. Maar na een aantal weken werd ze toch steeds rustiger, en uiteindelijk kwam ze zelfs helemaal blij de PSZ binnen 's ochtends. Ze leerde plotseling heel veel nieuwe woordjes, maakte vriendjes met andere kinderen etc. De ouders waren toen heel blij dat ze hadden doorgezet.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Filoria di 5 apr 2011 - 9:06

Hoe vaak per week gaat hij trouwens?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  maiadebij di 5 apr 2011 - 9:19

Hij gaat een ochtend en een middag. Ik denk dat de middag wel intensief zal zijn omdat hij dan vaak moe wordt.

Het is wel prettig om te horen dat de meeste er geen moeite mee hebben, en ik verwacht ook niet dat N dat zal hebben hoor. Hij vind andere kindjes heel leuk, en er is inderdaad zoveel te doen! Hij ging tijdens dat uurtje ook meteen zo lief meedoen, in de kring zitten, fruit eten en drinken enzo.
Ik vind het ook wel heel prettig dat ik die 2 dagdelen dan helemaal mijn aandacht op J kan richten. En ik vind het een mooie voorloper op de kleuterschool. En hij is inderdaad niet zo heel klein meer en begrijpt heel goed wat er gaat gebeuren en dat ik weer terug kom. Ik ben ook wel erg benieuwd of hij nieuwe woordjes gaat leren, hij praat nog niet veel (al komen er nu wel echt regelmatig woordjes bij) maar dat hoor je wel vaker dat ze in nieuwe situaties sneller leren praten.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Susan di 5 apr 2011 - 9:20

Ezra heeft in het begin ook wel gehuild, maar dat werd al heel snel minder, sowieso was het ook altijd over zodra ik uit beeld was. Na de zomervakantie heeft hij nog wel een terugval gehad omdat hij toen natuurlijk zes weken niet was geweest, maar dat heeft toen misschien een weekje geduurd. Inmiddels gaat het heel makkelijk en is hij altijd allang lekker aan het spelen als ik weg ga.

Het zal best even moeilijk zijn de eerste keren, maar het is echt goed voor hem en hij zal het waarschijnlijk ook heel leuk gaan vinden. De meeste kinderen gaan er toch echt met plezier naartoe.

Yrsa kan trouwens echt niet wachten tot het voor haar ook zo ver is, ik vind het soms haast zielig voor haar dat het nog een half jaar duurt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Filoria di 5 apr 2011 - 9:30

Laat je nog even weten hoe het gegaan is Maia? Maar als ik het zo hoor komt het helemaal goed smile Het scheelt ook dat je er zelf positief tegenover staat, dat voelt hij ook.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  maiadebij di 5 apr 2011 - 18:52

Ja ik zal het laten weten, hij gaat morgenmiddag!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 20:43

Q.uinten is hier ruim 2 jaar bij mij thuis geweest. Dag in, dag uit.
Ik had verwacht dat het de eerste keren een flink drama zou worden maar dat viel 100% mee.

We zijn eerst samen een ochtendje wezen kijken en een paar dagen daarna ging hij voor het eerst 'alleen'. Toen hij doorhad dat ik weg ging en nog even voor het raam keek, begon hij te huilen. Hij zit nu 3 weken op de psz en heeft verder niet meer gehuild. Het is dus bij die ene keer gebleven.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  maiadebij ma 11 apr 2011 - 7:03

Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan is!

Donderdag de eerste keer, ging heel goed! Hij heeft helemaal niet gehuild en zat met rode wangen van de inspanning op me te wachten aan het einde van de middag. Vandaag de 2e keer ging iets moeizamer, toen we binnen kwamen maakte hij meteen duidelijk dat hij graag wilde dat ik bleef. We zijn even samen gaan spelen, met de juf erbij. Toen heb ik hem verteld dat ik weg ging en hem aan het einde weer kwam halen, even knuffelen en toen nam de juf hem over.
Later vertelde ze dat hij maar 2 minuutjes gehuild heeft en de hele ochtend heel goed heeft mee gedaan, dus een opluchting!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Filoria di 12 apr 2011 - 7:58

Wat goed Very Happy Ben heel blij voor jullie!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 21:50

Mijn zoontje is nu voor het eerst naar de peuterspeelzaal.
Ik kon erbij blijven, maar hij zag mij al helemaal niet meer staan na 10 min. Die andere kindjes, speelgoed en de juf waren leuker dan mama. haha!
Dus ik ben na 10 minuten gewoon weg gegaan en haal hem straks weer op.

Ben heel blij dat het zo goed gaat. Maar hij is er ook wel aan toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eerste keer peuterspeelzaal in aantocht Empty Re: eerste keer peuterspeelzaal in aantocht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum