Waarmee speelt een 1 jarige? Eerste verjaardag in aantocht!
+9
Darius
Kat1980
Dille
Nana
Parisienne
Liadan
M@niek
Tania
Pien
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Waarmee speelt een 1 jarige? Eerste verjaardag in aantocht!
Wij zijn bezig met een verlanglijstje voor E, ik heb allerlei leuke dingetjes in allerlei prijsklasses maar ik vraag me af of ze er uberhaupt wel mee speelt al als ze 1 is. Zo wilden we een zandbak vragen maar weet ik zeker dat ze het alleen maar in haar mond stopt, pas in de winter of volgend jaar zomer zou ze snappen dat ze erin moet spelen en niet moet eten.
Een keukentje vind ik erg leuk maar alle keukentjes staat op vanaf 3 jaar. Een poppenwagen en poppenwiegje vind ik ook erg leuk om te vragen maar is ze daar neit te klein voor?
Natuurlijk heb ik op het lijstje ook echt speelgoed, houten puzzels, een vormenstoof, een loopfiguur, een activiteitenkubus, boekjes van karton....
Een keukentje vind ik erg leuk maar alle keukentjes staat op vanaf 3 jaar. Een poppenwagen en poppenwiegje vind ik ook erg leuk om te vragen maar is ze daar neit te klein voor?
Natuurlijk heb ik op het lijstje ook echt speelgoed, houten puzzels, een vormenstoof, een loopfiguur, een activiteitenkubus, boekjes van karton....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Waarmee speelt een 1 jarige? Eerste verjaardag in aantocht!
Is jouw dochter alweer bijna 1
J. heeft een zandbak voor z'n eerste verjaardag gehad maar daar heb je dus niet zoveel aan. Een keukentje heeft hij voor z'n tweede verjaardag gehad. Maar hij speelde er bij de gastouder al mee voordat hij een jaar was. Je moet alleen opletten dat je geen hele kleine dingetjes erbij hebt die ze in haar mond kan stoppen.
J. heeft een zandbak voor z'n eerste verjaardag gehad maar daar heb je dus niet zoveel aan. Een keukentje heeft hij voor z'n tweede verjaardag gehad. Maar hij speelde er bij de gastouder al mee voordat hij een jaar was. Je moet alleen opletten dat je geen hele kleine dingetjes erbij hebt die ze in haar mond kan stoppen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hahaha.... Ja! Ze is echt alweer bijna 1! 25 juli is het zover!
Pien- Ratel
F.elice heeft veel dingen gehad waar ze nou pas echt mee speelt. Sommige dingen niet hoor. Zoals boekjes, babywalker, activity tafel die vond ze heel intressant op dr 1e verjaardag.
Keukentje krijgt ze dus pas met dr 2e verjaardag en ook een kinderwagen.
Keukentje krijgt ze dus pas met dr 2e verjaardag en ook een kinderwagen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Duplo, Little People?
S. heeft toen de boerderij van Little People gehad en dat viel meteen in de smaak. En nu nog steeds. S. wordt volgende maand ook alweer 2!
Even off topic, hoe gaat het met je zus? Hoever is ze inmiddels zwanger en weten ze al wat het geslacht is?
S. heeft toen de boerderij van Little People gehad en dat viel meteen in de smaak. En nu nog steeds. S. wordt volgende maand ook alweer 2!
Even off topic, hoe gaat het met je zus? Hoever is ze inmiddels zwanger en weten ze al wat het geslacht is?
Gast- Gast
Hier zijn stapelbekers/grote blokken en een houten trommel een groot succes.
Watertafel vindt hij ook helemaal geweldig.
Onze dochter vond toen een plastic serviesje van de Hema erg leuk. Keukentje begon ze leuk te vinden toen ze 2 jaar werd. Ook hebben we haar toen een zachte pop gegeven waar ze al wel wat mee deed.
Zandbak speelde onze dochter veel in toen ze 14 maanden was. Onze zoon speelt er ook mee, hij stopt ook veel zand in zijn mond maar is toch ook wel met schepjes en vormpjes in de weer.
Watertafel vindt hij ook helemaal geweldig.
Onze dochter vond toen een plastic serviesje van de Hema erg leuk. Keukentje begon ze leuk te vinden toen ze 2 jaar werd. Ook hebben we haar toen een zachte pop gegeven waar ze al wel wat mee deed.
Zandbak speelde onze dochter veel in toen ze 14 maanden was. Onze zoon speelt er ook mee, hij stopt ook veel zand in zijn mond maar is toch ook wel met schepjes en vormpjes in de weer.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
@Razz, we vragen mega bloks, dat is net zo iets als duplo alleen dan groter! little people kunnen we ook eens naar kijken, daar heeft mijn zus heel veel van en daar speelt E graag mee!
Mijn zus is alweer 24weken zwanger! Ze hebben onlangs een uitgebreidde 20weken echo gehad in het WKZ, omdat mijn neefje een aangeboren afwijking had die gelukkig met een operatie hersteld kon worden. Die echo was helemaal goed. Het geslacht weten ze niet, willen ze namelijk niet weten!
Las dat jullie voor een tweede gaan, super leuk joh!! SPannend... Al een idee hoe jullie het thuis gaan oplossen dan? Ben benieuwd of het nu net zo snel raak is bij jullie als de eerste keer!
Mijn zus is alweer 24weken zwanger! Ze hebben onlangs een uitgebreidde 20weken echo gehad in het WKZ, omdat mijn neefje een aangeboren afwijking had die gelukkig met een operatie hersteld kon worden. Die echo was helemaal goed. Het geslacht weten ze niet, willen ze namelijk niet weten!
Las dat jullie voor een tweede gaan, super leuk joh!! SPannend... Al een idee hoe jullie het thuis gaan oplossen dan? Ben benieuwd of het nu net zo snel raak is bij jullie als de eerste keer!
Pien- Ratel
Duplo, Little People, voorleesboeken, zacht stoeltje/fauteuiltje van Woezel en Pip, potloden (speciale van Bruynzeel, voor kleine peuterhandjes), kleurboek, dingen van Dora/Woezel en Pip/Prinses Lillifee, etc. Dit zijn allemaal dingen waar N. veel mee heeft gespeeld afgelopen jaar.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik wou bijna zeggen een babywalker roze van V-Tech maar die hebje al hier is het Woezel en Pip stoeltje favo! Ook lekker om mee rond te rennen/lopen door de kamer!
Gast- Gast
Een zandbak is wel leuk hoor! Kan je metten emmer, schepje enzv vragen.
Een pop, poppenwagen, kleertjes
Little people
Duplo
Muziek cd
Prentenboek
Muziekinstrumenten
Een pop, poppenwagen, kleertjes
Little people
Duplo
Muziek cd
Prentenboek
Muziekinstrumenten
Gast- Gast
Zandbak, Little people (dierentuin en drukke dag huis), boekjes, keukentje, muziekinstrumentjes, muziek (leuke cd's), loopwagentje, loopfietsje.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Mijn zoontje kreeg het ikea-keukentje voor z'n eerste verjaardag en heeft er vanaf dag 1 mee gespeeld. Het rollenspel ermee begint nu zo'n beetje (21 maanden), maar daarvoor vond ie het al erg leuk om de deurtjes open en dicht te doen, en lekker met de pannen te meppen, en allemaal spullen in en uit de kastjes halen.
Verder had ie toen een loopwagen waar hij veel achteraan hobbelde (dat kan ook met een poppenwagen toch? Komt ook dat rollenspel weer wat later, maar het ding op zich is dan nu al leuk).
Zandbak begint ie nu pas leuk te vinden (en dan vooral zoveel mogelijk zand zo ver mogelijk weggooien, kastelen bouwt ie nog niet). Oh, een schommel vond ie rond die leeftijd wel al heel erg leuk!
En inderdaad muziekinstrumenten (wij hebben zelf een piano en een gitaar staan, maar ook zijn eigen sambaballen vond ie erg leuk - en die kan je ook makkelijk even verstoppen als je geen zin in herrie hebt haha).
Verder had ie toen een loopwagen waar hij veel achteraan hobbelde (dat kan ook met een poppenwagen toch? Komt ook dat rollenspel weer wat later, maar het ding op zich is dan nu al leuk).
Zandbak begint ie nu pas leuk te vinden (en dan vooral zoveel mogelijk zand zo ver mogelijk weggooien, kastelen bouwt ie nog niet). Oh, een schommel vond ie rond die leeftijd wel al heel erg leuk!
En inderdaad muziekinstrumenten (wij hebben zelf een piano en een gitaar staan, maar ook zijn eigen sambaballen vond ie erg leuk - en die kan je ook makkelijk even verstoppen als je geen zin in herrie hebt haha).
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Pien schreef:
Nou dat zal wel te gek zijn als het weer binnen 2 maanden zou zijn We hebben idd een oplossing gevonden. Niet de meest ideale maar het is goed voor de eerste 2 jaar als de baby er is. Overdag en s'avonds gaat de baby namelijk bij ons op de kamer. We hebben best een grote slaapkamer dus 1 hoek is dan voor de baby. En als wij gaan slapen zetten we het bedje op de gang (wie zetten dan wieltjes onder het bedje) De gang is vrij groot en leeg en we hangen een gordijn bij de voordeur voor de trek en het licht. Dit is voor ons allemaal het beste. Ik denk namelijk dat het 1 groot drama gaat worden als de baby bij S. op de kamer moet en toen S. bij ons op de kamer lag kon mijn man op een gegeven moment niet meer goed slapen. En na 2 jaar zien we wel verder. Hopelijk zijn we tegen die tijd al lang verhuisd!
Gast- Gast
Is het niet koud bij jullie op de gang?Razz_ schreef:Pien schreef:
Nou dat zal wel te gek zijn als het weer binnen 2 maanden zou zijn We hebben idd een oplossing gevonden. Niet de meest ideale maar het is goed voor de eerste 2 jaar als de baby er is. Overdag en s'avonds gaat de baby namelijk bij ons op de kamer. We hebben best een grote slaapkamer dus 1 hoek is dan voor de baby. En als wij gaan slapen zetten we het bedje op de gang (wie zetten dan wieltjes onder het bedje) De gang is vrij groot en leeg en we hangen een gordijn bij de voordeur voor de trek en het licht. Dit is voor ons allemaal het beste. Ik denk namelijk dat het 1 groot drama gaat worden als de baby bij S. op de kamer moet en toen S. bij ons op de kamer lag kon mijn man op een gegeven moment niet meer goed slapen. En na 2 jaar zien we wel verder. Hopelijk zijn we tegen die tijd al lang verhuisd!
Gast- Gast
Mijn 1 jarige speelt met het speelgoed van zijn 3 jarige broer
Maar ook erg in trek hier zijn de zandbak, keukentje, loopauto van bobby car, little people, houten trein met rails.
Maar ook erg in trek hier zijn de zandbak, keukentje, loopauto van bobby car, little people, houten trein met rails.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Een broertje/ zusje? Dat is hier het leukste speelgoed. Bovenop elkaar klimmen etc.
Bij ons krijgen ze een allebei mini fauteuiltje met hun naam erin. Speelgoed zullen ze vast genoeg krijgen van andere visite.
Bij ons krijgen ze een allebei mini fauteuiltje met hun naam erin. Speelgoed zullen ze vast genoeg krijgen van andere visite.
Gast- Gast
Ik zou wel voor een zandbak gaan. L.aurens kreeg deze ook met zijn eerste verjaardag en heeft er echt heel veel in gespeeld en nu nog. Pepij.n zat ook al in maart en april (op de zeldzame warme dagen) in de zandbak en vond het echt geweldig. Een schepje en emmertje en maar lekker kliederen. Hij nam altijd wel een hapje zand, maar daarna was het ook goed. Hij ging geen handen vol zand naar binnen werken. En bovendien, zo'n drama is dat ook niet, zand eten.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
K krijgt van ons ook een zandbak.
Verder vraag ik bestek setje, ballentent, little people, vormenstoof, muziek instrumenten.
Hij is nu ook gek van zijn loopwagen en houten blokken.
Verder vraag ik bestek setje, ballentent, little people, vormenstoof, muziek instrumenten.
Hij is nu ook gek van zijn loopwagen en houten blokken.
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Word jouw dochter al 1??? Wat gaat de tijd snel zeg...pfff..
Mijn zoontje heeft met zijn 1e verjaardag van ons een zandbak gekregen en duplo.
Mijn zoontje heeft met zijn 1e verjaardag van ons een zandbak gekregen en duplo.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Dat gebeurt hier dan weer wel . Maar goed, ik vind dat ook niet zo'n drama.Darius schreef:Ik zou wel voor een zandbak gaan. L.aurens kreeg deze ook met zijn eerste verjaardag en heeft er echt heel veel in gespeeld en nu nog. Pepij.n zat ook al in maart en april (op de zeldzame warme dagen) in de zandbak en vond het echt geweldig. Een schepje en emmertje en maar lekker kliederen. Hij nam altijd wel een hapje zand, maar daarna was het ook goed. Hij ging geen handen vol zand naar binnen werken. En bovendien, zo'n drama is dat ook niet, zand eten.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier was het vooral Little People, Duplo, boekjes een zachte pop en een poppenwagen.
Verder ook de dingen die jijzelf al noemt, puzzel etc.
Ze hoeft er ook niet meteen al mee te kunnen spelen, maar het is ook leuk om wat te bewaren voor over een half jaar.
Keukentje kreeg ze met haar 2e verjaardag.
Zandbak zou ook wel kunnen, F kreeg hem toen ze bijna anderhalf werd.
E zit dan midden in de winter natuurlijk, maar dan kan ze er in als het mooi weer is.
Verder ook de dingen die jijzelf al noemt, puzzel etc.
Ze hoeft er ook niet meteen al mee te kunnen spelen, maar het is ook leuk om wat te bewaren voor over een half jaar.
Keukentje kreeg ze met haar 2e verjaardag.
Zandbak zou ook wel kunnen, F kreeg hem toen ze bijna anderhalf werd.
E zit dan midden in de winter natuurlijk, maar dan kan ze er in als het mooi weer is.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
We hebben zojuist zelf via marktplaats een hobbelpaard gekocht en gaan die helemaal opknappen! Ik wilde al een hobbelpaard op haar slaapkamertje hebben als opvulling maar pas heeft ze er op eentje gezeten en vond ze het zo leuk dat we er 1 hebben en die beneden gaan zetten!
Verder krijgt ze van ons waarschijnlijk een houten poppenwagen... Hebben er één gezien die we geweldig vinden en houten speelgoed spreekt ons sowieso heel erg aan.
Wat ik nog op het lijstje heb aangevuld zijn een houten poppenbedje, houten keukentje en een zandbak.
Verder krijgt ze van ons waarschijnlijk een houten poppenwagen... Hebben er één gezien die we geweldig vinden en houten speelgoed spreekt ons sowieso heel erg aan.
Wat ik nog op het lijstje heb aangevuld zijn een houten poppenbedje, houten keukentje en een zandbak.
Pien- Ratel
Lotje schreef:Is het niet koud bij jullie op de gang?Razz_ schreef:Pien schreef:
Nee. Maar voor de zekerheid komt er een gordijn voor de voordeur voor de trek als ergens een raam openstaat. En er hangt een verwarming. Zowieso komt de baby de eerste 10 weken bij ons op de kamer slapen
Gast- Gast
Razz, zo te horen hebben jullie er goed over na gedacht en als jullie dit de beste oplossing vinden, prima dan toch? Leuk hoor, hier zijn de kriebels ook heel erg groot voor een tweede, toch hebben mijn man en ik beide een grote angst voor hoe het een tweede keer zal gaan. Maar goed, we gaan er nog niet officieel voor...
Pien- Ratel
Ja inderdaad. Wat ik al zei het is niet ideaal maar ik wil mijn/onze wens voor een tweede kindje niet door laten gaan alleen omdat er nu even geen plek is voor een slaapkamertje. En wie weet is het tegen die tijd ook wel verkocht en anders moet het maar even zo
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» eerste keer peuterspeelzaal in aantocht
» Eerste verjaardag
» eerste verjaardag
» Eerste verjaardag.
» uitnodiging eerste verjaardag
» Eerste verjaardag
» eerste verjaardag
» Eerste verjaardag.
» uitnodiging eerste verjaardag