Eerste keer naar het cb
+6
Pien
Nana
Happydobby
Star007
Ella
Caroow
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eerste keer naar het cb
Morgenochtend moet R voor het eerst naar het cb.
Wat gaan ze hier doen? En wat moet ik meenemen?
Ik ga lopend er heen, is het handiger om hem voor een keertje in de Maxi Cosi te doen in plaats van de wagenbak?
Wat gaan ze hier doen? En wat moet ik meenemen?
Ik ga lopend er heen, is het handiger om hem voor een keertje in de Maxi Cosi te doen in plaats van de wagenbak?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Eerste keer naar het cb
Het maakt niet uit hoe je hem meeneemt. Je moet hem toch wakker maken om uit te kleden. Een badcape is handig om mee te nemen. Hier moet ik hem bij binnenkomst uitkleden en wordt hij door de assistente gewogen en gemeten. En dan doe ik hem in een badcape. De arts gaat hem namelijk ook nakijken.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Neem voor de zekerheid 2 badcapes mee. D. plaste alles onder toen ik haar luier uitdeed om te wegen haha.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Star007 schreef:Neem voor de zekerheid 2 badcapes mee. D. plaste alles onder toen ik haar luier uitdeed om te wegen haha.
Nou dat is wel dubbel, bij ons kleed je je kindje uit, luier af en gelijk wegen, luier weer om en meten, daarna de wikkeldoek/cape weer om. Dat bespaard je de was hihi.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
En een schone luier, doekjes, je cb boekje.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Happydobby schreef:Star007 schreef:Neem voor de zekerheid 2 badcapes mee. D. plaste alles onder toen ik haar luier uitdeed om te wegen haha.
Nou dat is wel dubbel, bij ons kleed je je kindje uit, luier af en gelijk wegen, luier weer om en meten, daarna de wikkeldoek/cape weer om. Dat bespaard je de was hihi.
Zo gaat het bij ons ook. Wij doen de luier net af voor hij op de weegschaal gaat.
Ella- Ratel
R is nogal een wildplasser, dus ik neem er voor de zekerheid wel 2 mee.
En natuurlijk de standaard inhoud van de luiertas (luiers, doekjes, monddoekje, hydrofiel, voedings-dingen, extra pakje).
En natuurlijk de standaard inhoud van de luiertas (luiers, doekjes, monddoekje, hydrofiel, voedings-dingen, extra pakje).
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik kleedde haar altijd uit tot aan de luier en dan deed ik haar badcape om, omdat we vaak even moesten wachten. Als we dan aan de beurt waren legde ik haar dan naast de weegschaal op een verschoningskussen en had vaak de badcape onder haar liggen. Toen begon ze dus te plassen , toen ik de luier net uit deed.Happydobby schreef:Star007 schreef:Neem voor de zekerheid 2 badcapes mee. D. plaste alles onder toen ik haar luier uitdeed om te wegen haha.
Ook had ik altijd extra bij, omdat ze toen ze erg veel spuugde. Meestal op CB al een keer of 3.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Wat ik een heel groot nadeel vond was dat de kinderwagen miet helemaal mee naar binnen mocht omdat de vloer dan viea wordt voor kindjes die op de grond spelen.
Het cb zit in eem groot gebouw dus moest hem op de gang latwn waar ik er geen zicht ophad en andere mensen en dus gewoon bij konden.
Het cb zit in eem groot gebouw dus moest hem op de gang latwn waar ik er geen zicht ophad en andere mensen en dus gewoon bij konden.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Vergeet je Groeiboekje niet!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Vergeet je Groeiboekje niet!
Ik stop hem gelijk in de luiertas! Die vaccinatiepapieren die met de post zijn gekomen, moeten die ook mee? Ja toch?
Caroow- Lady Post-a-lot
Pien schreef:Wat ik een heel groot nadeel vond was dat de kinderwagen miet helemaal mee naar binnen mocht omdat de vloer dan viea wordt voor kindjes die op de grond spelen.
Dit is bij ons ook zo inderdaad. Ik til Julian uit zijn wagenbak/MC en dan neem ik hem op die manier mee naar binnen.
Caroow schreef:Paper Crown schreef:Vergeet je Groeiboekje niet!
Ik stop hem gelijk in de luiertas! Die vaccinatiepapieren die met de post zijn gekomen, moeten die ook mee? Ja toch?
Ik heb ze gelijk aan de voorkant van het boekje gestopt, in dat flapje weet ej wel als je je boekje openslaat. Altijd handig om mee te hebben en dan hebben die ook een vaste plek. Ik heb trouwens een stickertje geplakt op zijn boekje met zijn naam, de assistent heeft me namelijk het boekje van een andere baby gegeven, en gelukkig was ik zo slim om te kijken in het boekje want het was zijn boekje niet.
Dat vind ik ook een groot nadeel. Ons Cb zit in een heel groot gebouw waar het altijd heel druk is vind het ook niet prettig om te wagen op de gang te laten staan.Pien schreef:Wat ik een heel groot nadeel vond was dat de kinderwagen miet helemaal mee naar binnen mocht omdat de vloer dan viea wordt voor kindjes die op de grond spelen.
Ella- Ratel
Bij ons mag de wagen ook niet mee de zaal in, maar je hebt hier nog wel zicht op.
Staan meteen bij de deur en ook de deuren van de spreekkamers.
Vaccinatiekaarten moet je voorin je boekje stoppen, maar die hebben ze pas met de 2 maanden afspraak nodig.
Je zou er dus voor kunnen kiezen om die er nog uit te laten.
Ik neem 1 badcape of badjasje (handiger voor de al spelende kids) mee.
Hydrofiele luier om over de kussen te leggen en hem aan- en uit te kleden.
Boekje
evt een voeding(bij flesvoeding)
Luiers
Billendoekjes
Speen
Bij de eerste keer is soms een briefje met vragen ook wel makkelijk, vaak vergeet je wat je ook al weer wou vragen als je wat je vragen had!
Staan meteen bij de deur en ook de deuren van de spreekkamers.
Vaccinatiekaarten moet je voorin je boekje stoppen, maar die hebben ze pas met de 2 maanden afspraak nodig.
Je zou er dus voor kunnen kiezen om die er nog uit te laten.
Ik neem 1 badcape of badjasje (handiger voor de al spelende kids) mee.
Hydrofiele luier om over de kussen te leggen en hem aan- en uit te kleden.
Boekje
evt een voeding(bij flesvoeding)
Luiers
Billendoekjes
Speen
Bij de eerste keer is soms een briefje met vragen ook wel makkelijk, vaak vergeet je wat je ook al weer wou vragen als je wat je vragen had!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Zou ik er gewoon bij in stoppen al heb je ze pas volgende keer nodig. Dan kun je ze niet vergeten.Caroow schreef:Paper Crown schreef:Vergeet je Groeiboekje niet!
Paper Crown schreef:Caroow schreef:Paper Crown schreef:Vergeet je Groeiboekje niet!
Ik heb ze gelijk aan de voorkant van het boekje gestopt, in dat flapje weet ej wel als je je boekje openslaat. Altijd handig om mee te hebben en dan hebben die ook een vaste plek. Ik heb trouwens een stickertje geplakt op zijn boekje met zijn naam, de assistent heeft me namelijk het boekje van een andere baby gegeven, en gelukkig was ik zo slim om te kijken in het boekje want het was zijn boekje niet.
Bij ons hadden ze vanuit het cb er al een sticker op gedaan waar je de naam en geboortedatum op in moest vullen!
Laatst aangepast door PiP op zo 14 apr 2013 - 22:48; in totaal 1 keer bewerkt
PiP- Ratel
Pip: dat is ook een goede tip. Zo belande het boekje van S bij een andere vrouw in haar tas. Het is dat haar kind treuzelde en dat de assistente toen het boekje opeens kwijt was. Toen meteen thuis een grote foto en duidelijk zijn naam erop gezet/geplakt.
Was de tip van PC Mijn quote was een beetje mislukt!SarahKey schreef:Pip: dat is ook een goede tip. Zo belande het boekje van S bij een andere vrouw in haar tas. Het is dat haar kind treuzelde en dat de assistente toen het boekje opeens kwijt was. Toen meteen thuis een grote foto en duidelijk zijn naam erop gezet/geplakt.
PiP- Ratel
Wat nemen jullie veel mee hahaha ik neem badcape, luier en boekje mee.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Soortgelijke onderwerpen
» Eerste keer psz
» eerste keer peuterspeelzaal in aantocht
» De eerste keer je kind voelen
» Eerste keer..
» De eerste keer doorslapen
» eerste keer peuterspeelzaal in aantocht
» De eerste keer je kind voelen