Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borst weigeren...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Borst weigeren...

Bericht  Pussycat zo 3 apr 2011 - 22:22

Heel apart op google kan ik eigenlijk niks vinden.
Ja op borstvoeding.com staan er wat problemen met oplossingen, maar ik herken mij daar niet in
Zoals spruw, allergie, pijn, etc...

Maar de laatste tijd heb ik vaker dat ik haar aan de borst leg en dan drinkt ze soms wel iets en soms niet.
En dan is het huilen en als ik haar dan rechtop zet is het huilen over (niet aan de borst) want als ik haar weer aan de borst doe in welke houding dan ook is het weer huilen.
Maar ze heeft ook dagen dat ze wel goed drinkt.

Hoe kan dit? Zoals gisteren ook wil haar de borst geven want ze had honger, maar ze ging alleen maar meer huilen Cry
Flesje warm gemaakt van 120 cc en die ging helemaal leeg.
Iemand ervaring... oplossing.. tip?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  duckie zo 3 apr 2011 - 22:30

Hier heb ik soort gelijk iets gehad, ze wou aan 1 kant moeilijk drinken. En ook de ene dag wel en de andere dag weer niet. Nu was het ook vaak krijsen (van de pijn) bij ons en zo gauw ik haar recht op zette was het ook beter. Nu is er hier uitgekomen dat ze verborgen reflux heeft. En het gekke was dat met de fles wel goed/beter ging (op het laatst ook niet meer hoor maar dat was denk ik omdat de klachten steeds erger werden). Heb ook allerlei houdingen geprobeerd en dat werkte ook niet meer. Nu krijgt ze 95% fles en af en toe probeer ik nog wel eens borst maar de ene kant blijft ze niet fijn vinden. Ben trouwens eerst op advies CB met haar bij een manueel therapeut geweest om te zien of er niet wat dwars zat bij haar nekje (omdat het met name ook 1 kant was).
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Pussycat zo 3 apr 2011 - 22:38

Hmm hier is het beide kanten...
Ook heeft ze al een week niet gepoept, dus dacht eerst dat het dat was, maar als dat het was dan zou ze de fles toch ook niet pakken?
Volgende week dinsdag moet ik weer naar het cb dus zal wel eens vragen....
Het gekke is dat als ze wel wil drinken is altijd met haar moet liggen (dus ik op mijn zij en zij ook). maar dus ook niet altijd, maar wel de enige manier dat het goed kan gaan.
In mijn armen dus echt niet...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  duckie zo 3 apr 2011 - 22:48

heb je evt niet eerder een inloopspreekuur? kan je het daar nog navragen....
hier ging liggend op gegeven moment ook beter als liggend (heb dat maar paar geprobeerd en vond dat niet altijd handig dus toen kreeg ze vaker de fles en dat was kort voordat er verborgen reflux werd geconstateerd)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Pussycat zo 3 apr 2011 - 22:51

Ja naar een inloopspreekuur gaan kan natuurlijk altijd...
Maar ik heb al een met het cb over reflux gehad en zij dacht van niet...
En nu twijfel is dus weer haha wat lastig allemaal Wink
Je gaat van alles lopen verzinnen, maar ik heb echt geen idee wat het kan zijn. En eerder dacht ik aan reflux omdat ze altijd zoveel terug gaf en dat is al wel minder dan eerst, maar ik hoor haar nog wel regelmatig slikken inderdaad nu ik erover nadenk...

Oow trouwens waarom ik ook twijfel... kindjes met reflux slapen toch ook slecht? Nou sliep zij ook in het begin slecht, maar de laatste tijd juist erg goed. Zowel overdag als s'nachts.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  duckie zo 3 apr 2011 - 22:56

ja het is erg lastig allemaal....
hier spuugde ze helemaal niks dus wij zijn er nooit eerder achter gekomen
maar waarschijnlijk had ze het al veel langer (slikt inderdaad ook veel enz) maar op gegeven
moment was het gewoon te erg geworden dat ze krijsde van de pijn.... bij huisarts geweest
weer terug gestuurd (zou wel gedrag zijn) en 2 dagen later weer gebeld dat ik wou dat ze door een kinderarts gezien werd, en voor haar was het vrij snel duidelijk wat het was....

is ze verder na de voeding wel gewoon rustig?
heeft ze ook echt pijn dat je merkt dan tijdens het drinken?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Pussycat ma 4 apr 2011 - 0:26

is ze verder na de voeding wel gewoon rustig? Verschilt heel erg per keer.heeft ze ook echt pijn dat je merkt dan tijdens het drinken? Ja, maar we denken/dachten dus aan haar darmen..

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  duckie ma 4 apr 2011 - 0:28

dat dachten wij/arts en cb eerst ook maar infacol gebruikt maar dat deed echt niets
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Pussycat ma 4 apr 2011 - 0:50

Dat hebben wij inderdaad ook gebruikt, maar het werd alleen maar erger... Neutral
Aan de hand van jou antwoorden lijkt het wel verdacht hetzelfde.
Maar goed je weet het nooit natuurlijk misschien lijken meerdere dingen op elkaar, maar toch maar weer eens een afspraak maken denk ik, want onnodig pijn lijden is ook niks.
Bedankt voor je antwoorden duckie Very Happy

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  duckie ma 4 apr 2011 - 0:56

blaast ze ook veel belletjes/kwijlen?
ben benieuwd wat er bij jou uit komt... laat je het nog weten als je eruit bent?
graag gedaan hoor.....
hoop dat het gauw beter gaat
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Pussycat ma 4 apr 2011 - 1:03

Ja dat doet ze ook...
Wat ze ook vaak doet is haar tong uitsteken en dan steeds opnieuw zeg maar... heel snel achter elkaar.
En slikken dus... maar ook verslikken in niks? (naar ons idee maar kan dus zijn dat er wat omhoog komt dan)

Nou ja ik ga op onderzoek en ik laat het zeker nog even weten.
Wat is er bij jou meisje eigenlijk aan gedaan? En gaat het nu beter?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  duckie ma 4 apr 2011 - 1:07

dat doet ze hier dus ook heel veel bellen blazen en kwijlen en de kinderarts noemde iets dat dat er misschien ook mee te maken had maar k weet niet meer precies in welk verband en hoe of wat dat was dus....

mijn dochtertje heeft medicatie gekregen (nexium) om het maagzuur wat minder zuur te maken geloof ik en om een beschermend laagje aan te brengen? later heeft ze er nog 1 soort bij gekregen (motilium) om er voor te zorgen dat de inhoud van de maag sneller naar de darmen gaat waardoor het minder omhoog kan komen geloof ik.
(ze hebben toen zoveel wel/niet verteld dat ik niet alles meer precies weet door alle spanning, ze heeft er voor in het zkh gelegen namelijk)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Pussycat do 14 apr 2011 - 18:23

Nou we zijn onlangs al bij de kinderarts geweest...
Helemaal niks aan de hand volgens haar.
Dat bellen blazen en kwijlen heeft er al he-le-maal niks mee te maken.
En ja dat ze af en toe in haar drinken stikt 3 uur na de maaltijd is wel een beetje vreemd maar gaat allemaal wel weer over naarmate ze ouder wordt dus...

Ik heb gewoon een heel vrolijk kind die naar iedereen lacht en doet. Dus er is niks mis.
Ze huilt niet veel en slaapt op zich goed, dus dan is er geen probleem.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  duckie vr 15 apr 2011 - 1:27

hoe sta je zelf tegen over dit advies?
wel raar als je zegt dat ze soms 3 uur na de voeding soms bijna er in stikt dat ze daar ook niet naar verder kijken...

hoe is het afgelopen week gegaan dan?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  loesje vr 15 apr 2011 - 2:14

bellen blazen en kwijlen heeft niks met reflux te maken maar dat kunnen ze al doen van plezier of omdat er een tandje aan zit te komen. het na 3 uur bijna stikken in voeding kan wel met reflux te maken hebben omdat je dan voeding omhoog krijgt die hij dan schijnbaar niet goed weg kan slikken.
onze zoon heeft ook verborgen reflux en ook wij gebruiken nexium.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Pussycat vr 15 apr 2011 - 2:37

Nou onze kinderarts die geeft echt geen medicijnen tenzij het zéér noodzakelijk is. En aan de ene kant vind ik dat natuurlijk heel erg goed en reflux is ook alleen maar met medicijnen te verhelpen/verminderen.
En voor de rest moeten ze er ook overheen groeien.

Dus ja... ik vind het heel erg moeilijk aan de ene kant denk ik ach joh nog een paar maandjes en dan beginnen ze met bijvoeding en dan wordt het toch al minder.
Maar aan de andere kant zitten er ook wel heel slechte dagen tussen. Dus heb een beetje een dubbel gevoel nog over dit advies.

Het ging de rest van de week ook op zich weer goed. Maar nu huilt ze alweer sinds gisteren en is moeilijk te troosten. Alleen dus als ze bij mij op schoot zit is ze stil. Maar liggen en liggend spelen wilt ze niet. Dus slaap komt ze ook te kort. En ik weet dat als er goede dagen zijn dan haalt ze dat weer ruimschoots in...

Oh en mijn productie loopt op deze manier terug op dit soort dagen, want drinken gaat dan ook slechter. Maar wie weet heeft ze morgen een goede dag Neutral


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borst weigeren... Empty Re: Borst weigeren...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum