Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aan de borst in slaap laten vallen.

5 plaatsers

Ga naar beneden

Aan de borst in slaap laten vallen. Empty Aan de borst in slaap laten vallen.

Bericht  Mamsie zo 30 jan 2011 - 9:44

Doen/Deden jullie dat?

S hier kan zo moeilijk in slaap vallen dat dit vaak uiteindelijk mijn enigste oplossing is. Het is iets wat ik liever niet doe omdat ik ook wel een beetje bang ben dat hij straks helemaal niet zonder getut in slaap kan vallen. Oke uiteindelijk leren ze het vanzelf maar ik zit niet te wachten op een 2e V ( voor de onbekende, dat kind sliep bijna nooit).
Een tutje wil hij maar heel soms en duimen lukt hem steeds niet goed. Hij zit maar in zn oogjes te wrijven maar zodra ik hem in bed leg is het krijsen en aan de borst valt hij meteen in slaap.

Door mijn 3 anti slaap kinderen begin ik een beetje te twijfelen aan mijzelf. Doe ik gewoon iets niet goed of moet ik me er maar gewoon bij neerleggen dat het geen makkelijke slaperds zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aan de borst in slaap laten vallen. Empty Re: Aan de borst in slaap laten vallen.

Bericht  Tania zo 30 jan 2011 - 10:07

Ik denk dat jouw kinderen gewoon geen slaperds zijn. Heel veel mensen schijnen te denken dat het aan jezelf ligt, maar volgens mij hebben die mensen gewoon hele makkelijke slaapkindjes. Ik heb een collega die laatst klaagde dat ze zo slecht geslapen had, ze moest er wel 2(!) keer uit omdat haar kindje even huilde. Nou doe mij een kindje die maar 2 keer wakker wordt!
Als je zoontje zo lekker in slaap valt, prima toch. Je kunt misschien wel elke avond even proberen om hem zelf in z'n bedje te leggen. Maar ik zou er geen groot probleem van maken als het niet lukt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Aan de borst in slaap laten vallen. Empty Re: Aan de borst in slaap laten vallen.

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:15

Ik zou me daar ook niet zo druk over maken...

Het is ook wel lekker warm en gezellig zo tegen mama aan :P

Mijn dochter slapt eigenlijk al vanaf 3 weken door maar vanaf de 6 maanden heeft ze fase's dat ze tussen 4 en 5 begint te huilen. Nu kreeg ik van verschillende mensen op mijn "donder" want.... Dan raakte ze gewend aan de nachtvoeding en kwam ik er niet meer vanaf! Als ik honge rheb, ga ik ook iets eten... En daar komt bij dat ik weet dat het fase's zijn.

Dus ik zou me niet druk maken over dat hij straks niet zonder de borst in slaap kan vallen hoor.
Of doen V en G dat ook nog steeds? :P

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 30 jan 2011 - 10:18

Bedankt voor je reactie. Ja ik leg hem ook vaak in bed en laat hem het eerst zelf proberen. Heel soms lukt het wel, hopelijk komt daar verbetering in.
T manneke vecht zo tegen zn slaap terwijl hij dood moe is. Dan slaapt hij eenmaal en dan is hij binnen 30 min weer wakker. behalve 's nachts en in de wagen. Dan geeft hij zich over haha.
Heel erg vind ik het ook niet maar ik merk dat het mij lichamelijk ook een beetje opbreekt, dat telt ook wel mee.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie zo 30 jan 2011 - 10:21

Ik denk dat ik gewoon bang ben voor een V in het kwadraat. De tijd zal t leren.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:22

Ik heb het wel altijd gewoon gedaan. De jongste had er iets minder vaak last van, maar de oudste heeft echt periodes gehad, totaan een maand of 9, dat ze echt alleen aan de borst in slaap viel. Sterker nog, alleen als ze aan de borst lag en ik had haar niet vast, dan lag ze naast me, en als ze sliep kon ik voorzichtig wegrollen en liet ik haar op mijn bed slapen tot ik zelf naar bed ging, dan kon ik haar overleggen.

Ik zou me er niet te druk om maken, het gaat écht over.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie zo 30 jan 2011 - 10:24

Lilith schreef:Ik heb het wel altijd gewoon gedaan. De jongste had er iets minder vaak last van, maar de oudste heeft echt periodes gehad, totaan een maand of 9, dat ze echt alleen aan de borst in slaap viel. Sterker nog, alleen als ze aan de borst lag en ik had haar niet vast, dan lag ze naast me, en als ze sliep kon ik voorzichtig wegrollen en liet ik haar op mijn bed slapen tot ik zelf naar bed ging, dan kon ik haar overleggen.

Ik zou me er niet te druk om maken, het gaat écht over.

hahaaha die truc ken ik. Gek he, je weet dat t over gaat maar toch ga je twijfelen na 3x het zelfde gedoe.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  sandra zo 30 jan 2011 - 10:26

Hier valt de jongste altijd nog aan de borst in slaap, en dan kan ik hem wegleggen... Nu tenminste, toen hij jonger was werd hij weer wakker als ik hem probeerde neer te leggen...

je hoort idd altijd 'wakker in bed leggen en zelf in slaap laten vallen' tsja klinkt prachtig, maar als je kind het niet doet.......

S slaapt 1 keer per dag ( al een hele tijd ) en dat is dus beneden een broodje eten, en dan boven aan de borst in slaap vallen en weg leggen.... ik moet zeggen dat ik de laatste maand wel eens heb gehad dat hij nog niet sliep soms, en meestal kon ik hem toch weg leggen, een aai over z'n bol en hij ging slapen... er is dus nog hoop Wink S'avonds dus hetzelfde verhaal trouwens...
sandra
sandra
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 213
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Mamsie zo 30 jan 2011 - 10:36

Ja Sandra zo heb ik dat met G en V ook altijd gedaan.

Nou meneer slaapt nu dus ik ga hem in bed leggen, hopelijk blijft hij slapen en dan zelf ook maar bedje in.

thxz ladies!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:58

Vervelend he, alle stress en slaaptekort die je krijgt van een slecht-slapend kind. D. sliep de eerste weken ook heeeeeel erg slecht, tot ik begon met heel strikte rust en regelmaat en inbakeren. Binnen een week was ze getransformeerd in een doorslapend rustig kind, ik stond er echt versteld van. Misschien kun je dit ook eens gaan proberen (als je dat niet al doet)? Of misschien is een bezoek aan de osteopaat een optie, je zoon kan natuurlijk gewoon lichamelijk ergens last van hebben en daarom niet goed willen slapen. Ik hoop dat je het patroon van slechte slapen zo kunt doorbreken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 20:06

Hier heeft hij dat ook heel lang gedaan, sinds kort gaat het wat beter en kunnen we hem wakker in bed leggen en gaat hij zelf slapen.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 20:17

Tania, hoe gaat het nu met jouw zoontje?

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 30 jan 2011 - 20:59

Liva schreef:Tania, hoe gaat het nu met jouw zoontje?

Ja het gaat hier een stuk beter gelukkig. Hij gaat nu bijna elke avond rond een uur of 7 naar bed. Soms slaapt hij meteen, soms gaat hij even huilen en dan geef ik na een paar minuten z'n speentje, aai even over z'n rug en dan gaat hij slapen. Hij slaapt nu dus lekker in z'n eigen bedje. Hij wordt wel tussen 5 en 6 wakker en dan komt hij meestal bij ons liggen, maar dat vind ik prima.
Af en toe heeft hij nog wel een moeilijk nachtje, maar dat is ook niet erg. Ik ben al heel blij dat het de meeste nachten nu zo goed gaat.

Overdag slaapt hij nu ook in z'n bedje, 3 keer 45 minuten ongeveer. Hij wil nu zelfs liever in z'n eigen bedje slapen dan beneden want hij gaat jammeren en als ik hem in z'n bed leg slaapt hij bijna meteen. Ik moet zeggen dat dat ook wel erg fijn is, want nu heb ik af en toe ook even tijd voor mezelf.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  missmarm ma 31 jan 2011 - 1:11

Zoalng hij het wil prima toch... Hier bij Kevin vanaf 9 maand geoefend op een slaapritueel ivm grote slaapproblemen. Hij ging toen borstweigeren. Nu gaat hij na 1,5 jaar geknoei met slapen zomaar slapen bij het ritueel. Laten krijsen heb ik nooit gedaan soms max 5 min.

Hier gaat hij dus in bed of ledikant met een boekje slaapzak met mouwen aan en dan muziekding aan en dan standaard dezelfde tekst. Raakt hij in paniek zoals gisteren troost ik hem in bed en blijf bij hem tot hij rustig/bijna in slaap is.

Het is denk ik gewoon accepteren alleen het is zo vermoeiend hug Hier zie ik alweer op tegen de gebroken nachten slapen sinds oud en nieuw eindelijk echt door en in weekend sinds het grote bed nu in weekend tot 07:30 ipv 5/6 uur smorgens.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 3:29

Ik zou hem ook aan de borst in slaap laten vallen, als dat de enige manier is.

Ik heb ook 2 slechte slapers (R.ick nu niet meer hoor, maar als baby wel). Bij R.ick hielp inbakeren en even laten huilen (max. 5 minuten) voor het slapen heel goed en ik had gedacht dat dat bij I.sabelle ook zo zou werken, maar helaas...
De ene dag gaat super en slaapt ze soms wel 2 uur achter elkaar. De andere dag is ze steeds na 3 kwartier wakker en gaat ze echt niet meer slapen (en dan wel de hele tijd jammeren omdat ze zo moe is) Ik heb het opgegeven om haar te laten liggen tegen beter weten in. Als ze wakker wordt, geef ik 3x de speen terug. Helpt dat niet, dan komt ze er maar weer uit.

Ik heb een tijd gedacht dat het er aan lag hoe de ouders er mee om gingen en in sommige gevallen zal dat ook wel echt zo zijn. Maar van jou weet ik dat je alles hebt geprobeerd. Het ligt dus niet aan jou, maar aan het karakter en temperament (want dat hebben ze volgens mij he?) van je jongens!

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M ma 31 jan 2011 - 7:43

Heb je al geprobeerd om een knuffeldoekje over z´n gezicht te leggen? Ik vond het in het begin doodeng maar hij ademd er dwars doorheen en valt zo in slaap. Het neemt op dat moment even de prikkels weg en hij trekt hem tzt vanzelf weg.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:35

ekjir@M schreef:Heb je al geprobeerd om een knuffeldoekje over z´n gezicht te leggen? Ik vond het in het begin doodeng maar hij ademd er dwars doorheen en valt zo in slaap. Het neemt op dat moment even de prikkels weg en hij trekt hem tzt vanzelf weg.

Oeh, dat zou ik dus echt niet durven, zou dan toch bang zijn voor verstikking. Ken ook iemand die het speentje vast in de mond drukt door een doekje om het hoofd te wikkelen, vind ik ook zoiets engs.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:37

Y.inthe valt zo goed als altijd (bijna) bij ons in slaap. Ze heeft het gewoon nodig om kalm en rustig te worden bij ons. Als ze bijv. vanuit de box in bed gelegd wordt is ze nog veel te druk om in slaap te kunnen vallen en dan is het na een paar minuten flink huilen.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M ma 31 jan 2011 - 9:21

Twellie schreef:
ekjir@M schreef:Heb je al geprobeerd om een knuffeldoekje over z´n gezicht te leggen? Ik vond het in het begin doodeng maar hij ademd er dwars doorheen en valt zo in slaap. Het neemt op dat moment even de prikkels weg en hij trekt hem tzt vanzelf weg.

Oeh, dat zou ik dus echt niet durven, zou dan toch bang zijn voor verstikking. Ken ook iemand die het speentje vast in de mond drukt door een doekje om het hoofd te wikkelen, vind ik ook zoiets engs.

Ik vond het in het begin ook een eng idee maar je ademd zelf ook dwars door het doekje heen. Zodra hij slaapt trekt hij hem zelf van z´n gezicht en anders haal ik hem eraf zodra hij slaapt.

Dat met dat speentje zou ik ook niet doen. Maar dat is meer omdat meneer behoorlijk last heeft/heeft gehad van reflux waardoor hij het soms best benauwd heeft omdat het hem dwars zit. Brr... het idee alleen al dat hij dan ook nog iets in z'n mondje heeft wat er niet uitkan... Ik deed wel eens een spuugdoekje door de ring van de speen zodat hij het wat makkelijker zelf weer kan pakken.

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  ekjir@M ma 31 jan 2011 - 9:27

Hij slaapt ook vaak met dit doekje

Aan de borst in slaap laten vallen. MseH467upV0qQnyAvrRjZQ==

Of dit beertje

Aan de borst in slaap laten vallen. WuOvYsQoBX8bl+q98FHb5Q==

Ik zit er wel aan te denken om van het Nestle knuffeldoekje nog 1 of 2 te kopen via MP ofzo. Hij slaapt echt niet zonder z'n beertje. Lang leve de gratis rommel uit de baby dozen hihi

ekjir@M
Prater
Prater

Bericht  Mamsie ma 31 jan 2011 - 11:09

Haha wat grappig, dat poppetje ligt idd in zn bedje bij hem. Over zn gezichtje vind hij niet fijn maar wel er tegen aan. Tegen zijn wang. Wel leg ik wel is mijn hand over zn voorhoofd en oogjes. Soms helpt het maar meestal niet.
Ik heb er 2 gelukkig want ik kreeg die doos 2x toevallig. Dat doekje heb ik trouwens ook.

Ik heb hem nu in een slaapzak want hij trok altijd het lakentje naar zich toe.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 23:23

Hier leg ik ook vaak een doekje over haar ogen en dan mijn eigen hand even op haar hoofd en op haar borst tot ze rustig wordt (ze gaat altijd heel erg druk doen en vechten tegen de slaap als ik haar in bed leg).
Dan haal ik mijn hand weg en laat ik het doekje liggen tot ze slaapt. Als ze slaapt, haal ik het doekje ook weer weg.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: