Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onrust aan de borst

+2
Filoria
mickey
6 plaatsers

Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Onrust aan de borst

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 9:05

Mijn dochter is nu 3 weken oud, ik heb veel last gehad van hyperlactatie maar heb nu sinds een aantal dagen geen stuwing meer.. Borsten voelen erg soepel (zelfs slap) aan.

Mijn dochter is ook ineens onrustiger na de voeding.. En ook tijdens t voeden..
Ze laat vaak los, sabbelt wat en trekt aan de tepel.. Ik bied nu ook beide borsten aan. Ze ligt lang aan de borst maar blijft onrustig, ook na de voeding...

Wat kan dit toch zijn? Ze ligt nu ook al een uur aan de borst en blijft onrustig... Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  mickey do 19 apr 2012 - 9:08

Ik had het ook rond de 3 weken, zijn volgens mij regeldagen. Dan wilt ze inderdaad meer en vaker drinken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 9:08

Misschien een clusteravondje?


Ik heb het hier eens in de zoveel weken (soms een paar keer per week) dan blijft ze maar drinken, paar minuutjes slapen, onrustig en weer drinken. Ik wissel dan wel eens elke 5 minuutjes af, dan heeft de ene borst tijd om 1 slok te produceren en dan weer wisselen. Succes, kan erg vermoeiend zijn Onrust aan de borst 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  mickey do 19 apr 2012 - 9:10

Dat kan ook nog ja, clusteren.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Filoria do 19 apr 2012 - 9:10

Regeldagen zijn toch vaak rond 3 dagen, 3 weken en 3 maanden?

Ze zou onrustig kunnen zijn doordat ze meer wil drinken dan jij produceert. Dan gaat het haar niet hard genoeg. Maar als het goed is spelen je borsten daarop in en heb je over een paar dagen veel meer melk.

Mijn advies zou zijn: blijven aanleggen, ookal gaat het niet echt lekker. Dan gaat je productie vanzelf omhoog.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 9:12

En misschien je borsten een beetje mee masseren als ze drinkt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Dora do 19 apr 2012 - 10:00

En vaak begint rond de 3 weken ook de krampjes ellende.. Cry ..
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Bruintje Beer do 19 apr 2012 - 11:53

Mijn zoontje lag ook lang aan de borst en was na de voeding zo onrustig als de pest. Heel veel huilen en weinig slapen. Wat bleek hij kreeg niet voldoende voeding binnen omdat hij niet goed aanhapte door zijn tong. Hij legde zijn tong zeg maar dubbel waardoor hij niet kon zuigen. Hierdoor kreeg hij weinig voeding binnen. Na 2/3 weken was ik het zo zat dat ik een gekolfd flesje ging geven. En wat bleek hij was na die voeding gewoon rustig en sliep goed. Daarna nog een keer de borst gegeven en weer hetzelfde gezeik. Daarna heb ik ervoor gekozen om fulltime te gaan kolven. Dit was beter voor mijn zoontje want zo kreeg hij voldoende voeding binnen en wist ik hoeveel hij kreeg en het gaf mij een rust en mijn zoontje had weer een aardige moeder zonder stress.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Happydobby do 19 apr 2012 - 19:04

Bruintje Beer schreef:Wat bleek hij kreeg niet voldoende voeding binnen

Mijn zoontje deed hetzelfde als er te weinig melk kwam. dan werd hij onrustig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Teddyaapje vr 20 apr 2012 - 1:00

Als het echt iets van de laatste dag(en) is denk ik niet dat het aan het aanleggen ligt zoals bij bruintje beer het geval was. Ik zou niet te snel de keuze maken om fulltime te gaan kolven, dat kan (met momenten) best zwaar zijn, live voeden is toch makkelijker en scheelt een hoop tijd en gedoe.

Misschien is je kindje zo onrustig omdat hij gewend was heel makkelijke en heel snel veel melk te krijgen door de hyperlactatie, en nu dat minder aant worden is is hij misschien wat ongeduldig.

Je had toch een LK ingeschakeld ivm de hyperlactatie? Ik zou haar nog eens bellen, normaal gesproken zou ik zeggen, zoveel mogelijk blijven aanleggen maar ik weet niet hoe het zit met hyperlactatie...niet dat je daar weer last van krijgt. Maar mocht je melk (teveel) zijn terug gelopen dan kan je kindje dat zelf wel weer oplossen door genoeg aangelegd te worden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 1:59

Vandaag gaat t weer heel goed en slaapt ze nu sinds vanmorgen weer van voeding naar voeding.. Borsten zijn nu ook weer wat gestuwd af en toe..
Misschien toch een regeldag? Of clusteren..

De lk had ik er ook nog even over gesproken, die adviseerde bij de linkerborst (want aan deze kant speelt het het meest) om dan borstcompressie toe te passen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Onrust aan de borst Empty Re: Onrust aan de borst

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum