Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

steken in borst...

+4
TNMN
loura
Lotus
JD
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

steken in borst... Empty steken in borst...

Bericht  JD wo 23 feb 2011 - 12:26

Ik heb al maandenlang last van hele pijnlijke steken in mijn linkerborst. ik had het eerst eens in de zoveel weken, de laatste 2 weken bijna dagelijks. ik ben er een halfjaar geleden al mee naar de dokter gegaan, hij heeft borstonderzoek gedaan, maar voelde niks en stuurde me weer naar huis.

ik ben vandaag weer heengeweest omdat het erger wordt, en ik het nu ook steeds vaker in mijn rechterborst heb. hij heeft weer borstonderzoek gedaan en voelde niks dus stuurde me wéér naar huis....

Ik maak me een beetje druk, en het zit me niet lekker. ik heb veel mensen aan kanker verloren, en ja ik ben misschien een beetje een hypochonder, maar ergens zit het me daarom niet lekker die steken...
heb ook aangegeven dat ik graag een foto zou willen, maar omdat hij geen knobbeltjes voelde, wil hij hier niet aan gaan beginnen...

wat zouden jullie in mijn geval doen? op mn strepen staan en een foto eisen? of het nog even aankijken, omdat ik me misschien voor niks druk maak?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Lotus wo 23 feb 2011 - 20:03

Ik heb altijd begrepen dat borstkanker geen pijn doet. Daar zou ik me dus niet druk om maken. Maar misschien ben ik wel verkeerd geïnformeerd...
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 20:13

.


Laatst aangepast door Darcy op di 1 maa 2011 - 22:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  loura wo 23 feb 2011 - 21:55

Heb je vooral last van die steken met inademen? Want ik heb daar ook last van.. Niet zo vaak hoor maar ik heb het als ik in een situatie zit waarin ik verkramd zit. Die steken komen door de borstspier, die is dan te veel aangespannen geweest en dat doet zeer.. En ik durf dan bijna niet meer in te adamen want dan ben ik bang dat me hart stopt ofzo! Maar dat is natuurlijk niet zo smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gast wo 23 feb 2011 - 23:06

Ik had het pas ook, deed zo ontzettend veel pijn! Het bleek gelukkig om een verkamping van de grote borstspier te gaan, en met rust houden moest het overgaan!
Ik hoop dat het bij jou ook zoiets is!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  TNMN do 24 feb 2011 - 2:42

Ik heb het ook vrij vaak, volgens mij heeft het bij mij met eten te maken (een soort lucht wat er vast zit, maar het voelt als een spier). Even liggen helpt altijd wel bij mij. Misschien kan je de situatie uitleggen bij de dokter (vertel dat je bang bent voor..) en misschien dat hij dan een wat grondiger onderzoek doet of wat dan ook?
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 2:58

Kan het niet een vorm van hyperventilatie zijn (en dan niet de acute vorm natuurlijk). Ik heb een aantal jaren nl. ook een variant van hyperventilatie gehad. Dat sloop er heel langzaam in en waar ik het uiteindelijk aan merkte waren ook (toenemende) pijnklachten op mijn borstkas. Het voelde heel akelig en ik werd er ook heel bang van. Mede doordat ik ook hartkloppingen had en een tintelend gevoel in mijn vingers en tenen.
Ook naar de dokter geweest, die stelde hyperventilatie vast. De hartkloppingen e.d. waren een gevolg daarvan.
IK heb fysiotherapie gehad om weer te leren op de juiste manier te ademen en toen verdwenen de klachten langzaam.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Miss-Rose do 24 feb 2011 - 3:38

ik had voor mijn borst verkleining ook vaak steken in mijn borst. Ik had cup g en nu cup c. Dus het kwam door me cup maat en de stress.

Miss-Rose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  JD do 24 feb 2011 - 5:17

nou het hangt volgens mij niet echt samen met iets... zo heb ik het op alle momenten van de dag. of ik me nou ontspan of inspan, inadem of uitadem, dat maakt niet zoveel uit.
sja natuurlijk schiet iets engs al borstkanker het eerst door je hoofd. dat slaat misschien nergens op, maar ik ben dan zo dat ik pas gerustgesteld ben als ik zeker weet dat er niets mis is.
komt ook door een slechte ervaring.... tante had zere borsten, dokter voelde niks, tante werd naar huis gestuurd. tante was ook niet zo dat ze snel naar de HA ging, jaar later ging ze terug, hele borst vol met kanker, 1,5 jaar later was ze dood.... door dat verhaal ben ik wat sneller bang voor pijntjes in mn borst...

ik vin het trouwens ook eng om zelf borstonderzoek bij mezelf te doen, hebben jullie dat ook?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Ella do 24 feb 2011 - 5:20


Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad en heb zelf ook aan de ha gevraagd of ik niet eerder voor een mammografie mag. Echter 'mocht' ik dat nog niet. pas vanaf mijn 40ste. Geeft me ook geen rustig gevoel maar ja
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  JD do 24 feb 2011 - 5:27

Yvette schreef:
Mijn moeder heeft ook borstkanker gehad en heb zelf ook aan de ha gevraagd of ik niet eerder voor een mammografie mag. Echter 'mocht' ik dat nog niet. pas vanaf mijn 40ste. Geeft me ook geen rustig gevoel maar ja

wat raar....ik dacht dat meiden.vrouwen waarvan de moeder borstkanker heeft gehad/heeft eerder in aanmerking kwamen voor zo'n onderzoek?

ik heb besloten om morgen en afspraak te maken met de andere Ha die in dezelfde praktijk zit. dit is een vrouwelijke arts, ze is nog wel arts in opleiding maar dat maakt me niet uit. ik wil gewon nogmaals mijn angst aangeven, en vragen om een doorverwijzing.
natuurlijk is de kans heel erg groot dathet wat anders is, maar stel dat ik nu niks doe, en achter een jaar kom ik erachter dat het wel wat is geweest en het is te laat ofzo, dan vergeef ik het mezelf nooit dat ik niet heb doorgedramd bij de huisarts...

en ach, als ik nou om elk wissewasje bij de HA kwam dan begrij ik de beste man, maar ik ben er zo een die 1 x in de 5 jaar bij mn huisarts komt, dus hij neemt me nou maar eens serieus...

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 5:29


Niet quoten.
Dat is ook eerder. De normale eerste mammo is pas bij 50. Ik vind het soms ook wel vervelend dat ik tot mijn veertigste moet wachten, maar het kost ontzettend veel geld om mensen preventief mammografieën te geven.


Laatst aangepast door Darcy op vr 25 feb 2011 - 20:44; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  JD do 24 feb 2011 - 5:34



eens. je hoeft gewoon niks te voelen of niks te hebben en dan kun je opeens kanker hebben. ik heb al teveel jonge mensen eraan verloren, en wordt daardoor gewoon steeds banger ervoor.

en van die mammografieeen is waar. t kost natuurlijk een godsvermogen....


Laatst aangepast door *Marietje* op do 24 feb 2011 - 10:28; in totaal 1 keer bewerkt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 5:35

Zou je mijn stukje even uit je quote willen halen? Wil het graag kunnen weghalen (ik was er net aan het bijzetten: niet quoten :P).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Ella do 24 feb 2011 - 8:13

Darcy het heeft inderdaad te maken met het erfelijke gen. Als dat voor komt bij je moeder dan mag wordt je veel eerder en vaker gecontroleerd. Bij mijn moeder was dat niet dus dan is het vanaf je 40ste
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 8:38

Same here, Yvette smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Ella do 24 feb 2011 - 10:30

Darcy schreef:Same here, Yvette smile
Ik ga toch als ik binnenkort naar de ha moet er nog eens over hebben. HEb nu een andere ha en misschien mag het wel eerder.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gast do 24 feb 2011 - 20:24

Yvette schreef:
Darcy schreef:Same here, Yvette smile
Ik ga toch als ik binnenkort naar de ha moet er nog eens over hebben. HEb nu een andere ha en misschien mag het wel eerder.

Ik ga je even pm-en, had even een vraagje smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Ella vr 25 feb 2011 - 6:45

Darcy schreef:
Yvette schreef:
Darcy schreef:Same here, Yvette smile
Ik ga toch als ik binnenkort naar de ha moet er nog eens over hebben. HEb nu een andere ha en misschien mag het wel eerder.

Ik ga je even pm-en, had even een vraagje smile

Pm terug Wink
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Beachgirl vr 25 feb 2011 - 6:51

Ik zou persoonlijk niet voor een foto gaan. Ik maak zelf mammogrammen, en je vangt best wel wat straling met die foto's (mensen lijken vaak te vergeten dat je met straling werkt). Ook zijn steken in de borst geen aanwijzing voor bk.

Ik zou zelf goed mijn borsten onderzoeken, en eens goed bij mezelf nagaan of het geen stress, hyperventilatie, etc. is. En hoe meer je je druk gaat maken en er op gaat letten, hoe vaker je die steken zult voelen en dan maak je jezelf alleen maar ongeruster.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Ella vr 25 feb 2011 - 8:37

Mimpie schreef:Ik zou persoonlijk niet voor een foto gaan. Ik maak zelf mammogrammen, en je vangt best wel wat straling met die foto's (mensen lijken vaak te vergeten dat je met straling werkt). Ook zijn steken in de borst geen aanwijzing voor bk.

Ik zou zelf goed mijn borsten onderzoeken, en eens goed bij mezelf nagaan of het geen stress, hyperventilatie, etc. is. En hoe meer je je druk gaat maken en er op gaat letten, hoe vaker je die steken zult voelen en dan maak je jezelf alleen maar ongeruster.

Hier heb je uiteraard ook gelijk in. Ik pers heb niets met zelfonderzoek. Het helpt me niet. Ik voel bij wijze van alles. EN weet niet wat wel hoort en wat niet
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Beachgirl vr 25 feb 2011 - 8:57

Yvette schreef:
Mimpie schreef:Ik zou persoonlijk niet voor een foto gaan. Ik maak zelf mammogrammen, en je vangt best wel wat straling met die foto's (mensen lijken vaak te vergeten dat je met straling werkt). Ook zijn steken in de borst geen aanwijzing voor bk.

Ik zou zelf goed mijn borsten onderzoeken, en eens goed bij mezelf nagaan of het geen stress, hyperventilatie, etc. is. En hoe meer je je druk gaat maken en er op gaat letten, hoe vaker je die steken zult voelen en dan maak je jezelf alleen maar ongeruster.

Hier heb je uiteraard ook gelijk in. Ik pers heb niets met zelfonderzoek. Het helpt me niet. Ik voel bij wijze van alles. EN weet niet wat wel hoort en wat niet

Maar dat kan je huisarts je wel vertellen! En die kan je ook onderzoeken.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Ella vr 25 feb 2011 - 9:00

Mimpie schreef:
Yvette schreef:
Mimpie schreef:Ik zou persoonlijk niet voor een foto gaan. Ik maak zelf mammogrammen, en je vangt best wel wat straling met die foto's (mensen lijken vaak te vergeten dat je met straling werkt). Ook zijn steken in de borst geen aanwijzing voor bk.

Ik zou zelf goed mijn borsten onderzoeken, en eens goed bij mezelf nagaan of het geen stress, hyperventilatie, etc. is. En hoe meer je je druk gaat maken en er op gaat letten, hoe vaker je die steken zult voelen en dan maak je jezelf alleen maar ongeruster.

Hier heb je uiteraard ook gelijk in. Ik pers heb niets met zelfonderzoek. Het helpt me niet. Ik voel bij wijze van alles. EN weet niet wat wel hoort en wat niet

Maar dat kan je huisarts je wel vertellen! En die kan je ook onderzoeken.
Heb het ook al eens gezegd en die zei toen als je het niet vetrouwd langskomen. Maar dan kan ik elke keer wel gaan. Weet gewoon noiet echt wat nou wel goed moet voelen en wat niet.

Doen jullie allemaal trouw hier maandelijks zelf borst onderzoek?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  JD vr 25 feb 2011 - 10:44

Yvette schreef:
Mimpie schreef:
Yvette schreef:
Mimpie schreef:Ik zou persoonlijk niet voor een foto gaan. Ik maak zelf mammogrammen, en je vangt best wel wat straling met die foto's (mensen lijken vaak te vergeten dat je met straling werkt). Ook zijn steken in de borst geen aanwijzing voor bk.

Ik zou zelf goed mijn borsten onderzoeken, en eens goed bij mezelf nagaan of het geen stress, hyperventilatie, etc. is. En hoe meer je je druk gaat maken en er op gaat letten, hoe vaker je die steken zult voelen en dan maak je jezelf alleen maar ongeruster.

Hier heb je uiteraard ook gelijk in. Ik pers heb niets met zelfonderzoek. Het helpt me niet. Ik voel bij wijze van alles. EN weet niet wat wel hoort en wat niet

Maar dat kan je huisarts je wel vertellen! En die kan je ook onderzoeken.
Heb het ook al eens gezegd en die zei toen als je het niet vetrouwd langskomen. Maar dan kan ik elke keer wel gaan. Weet gewoon noiet echt wat nou wel goed moet voelen en wat niet.

Doen jullie allemaal trouw hier maandelijks zelf borst onderzoek?

ja dat heb ik dus ook. ik durf niet goed te voelen, krijg er de kriebels van omat ik van alles voel...en dan niet weet wat normaal is en wat niet. en ja ben 2x bij de dokter geweest die zei dat ie niets voelt, maar een HA is ook geen wonderdokter...juist doordat ik van die verhalen ken, durf ik nou ook weer niet blind op een HA af te gaan.
Wat betreft die straling, dat is waar, en een mammografie kost natuurlijk ook veel geld, maar ergens is dat wel de enige manier voor echte geruststelling.

hyperventilatie is het niet, ik heb het ook als ik gewoon relaxed in mn bed tv lig te kijken, en ga niet anders ademen of wat dan ook...

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Coccinelle vr 25 feb 2011 - 11:04

als je weet dat je dit hebt kun je ieder jaar een mammografie laten maken in een academisch ziekenhuis + jezelf laten onderzoeken door een arts vanaf het jaar dat je 25 wordt. Er zijn 2 vormen van erfelijke borstkanker die ze dmv bloedonderzoek vast zouden kunnen stellen, waarschijnlijk zijn er nog meer erfelijke varianten die 'nog' niet bekend zijn. Als er meerdere vrouwen uit een familie borstkanker krijgen of hebben gehad of op jonge leeftijd kan dat een reden zijn om het te laten onderzoeken.


Laatst aangepast door Coccinelle op zo 27 feb 2011 - 9:15; in totaal 1 keer bewerkt

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

steken in borst... Empty Re: steken in borst...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum