Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat wel en niet tijdens zwangerschap?

+12
Mizzie
Moon
Diese
Happydobby
Thunder
Annemie
Mida4you
Pien
Beachgirl
Susan
Fiwen
mickey
16 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

wat wel en niet tijdens zwangerschap? Empty wat wel en niet tijdens zwangerschap?

Bericht  mickey zo 3 apr 2011 - 9:43

Ok... dit is misschien een rare vraag, maar mag je milkshakes/softijs tijdens de zwangerschap? Ik heb ooit ergens gelezen dat dit niet mag, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb en waarom het niet zou mogen. Dus, wie heeft het verlossende antwoord voor mij? 9 maanden zonder milkshakes/softijs/McFlurry worden zware maanden Wink

Mocht iemand anders nog een vraag op dit gebied hebben, stel hem gerust in dit topic!
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat wel en niet tijdens zwangerschap? Empty Re: wat wel en niet tijdens zwangerschap?

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 9:45

Nope. Of nou ja... Het beste is van niet. In die tuutjes waar het ijs uitkomt kunnen heeeeeeeeel veel bacterien zitten.
Mijn schoonzusje deed het wel, haar man pakte dan het eerste ijsje en zij het volgende.

Ik durf het niet aan en pak gewoon een heerlijke ordinaire magnum Very Happy

Gast
Gast

wat wel en niet tijdens zwangerschap? Empty Re: wat wel en niet tijdens zwangerschap?

Bericht  mickey zo 3 apr 2011 - 9:48

Ok.. ik dacht inderdaad dat het zoiets was ja. Maar heeft dat dan veel zin? Haar man het eerste en zij de volgende? Dan zitten die bacteriën er toch nog steeds?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fiwen zo 3 apr 2011 - 9:52

Ik ben bijna afgestudeerd verloskundige en ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord dat je geen softijs zou mogen eten! Het is ook echt geen landelijk advies vanuit het voedingscentrum of de KNOV (beroepsvereniging van verloskundigen)

Het enige wat betreft ijs en niet mogen is zelfgemaakt ijs op basis van rauwe melk en/of rauwe eieren.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan zo 3 apr 2011 - 9:53

Als je ergens bent waar ze aan de lopende band softijs verkopen dan is het volgens mij niet zo'n punt en ik denk dat ze bij de McDonalds wel vrij hygiënisch omgaan met hun machines, maar goed, ik heb zelf ook het zekere voor het onzekere genomen en gewoon geen softijs gegeten. Misschien kun je het overleggen met je verloskundige en op haar advies afgaan? Als ik zelf ergens over twijfelde dan belde ik ook wel eens het Voedingscentrum op.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mickey zo 3 apr 2011 - 9:55

@Fiwen: Hm... ok. Of ik er zo blij mee ben dat ik het gewoon mag Wink Ben gek op (soft)ijs! McFlurry vind ik heerlijk, milkshakes ook. Zou fijn zijn als het niet zou mogen, beetje afkicken Wink Maar dank je wel voor je antwoord! Blij dat het toch mag Very Happy

@Susan: nu ben ik weer in de war Wink

Laatst aangepast door mickey op zo 3 apr 2011 - 9:56; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl zo 3 apr 2011 - 9:56

Dan kun je natuurlijk alles wat uit een machine komt gaan vermijden....

Koffie.... frisdrank.... ijs... etc.

En wie zegt dat als je in een restaurant gaat eten, er geen (slechte) bacterien in je eten zitten? In de keuken kom je nooit Rolling Eyes
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Susan zo 3 apr 2011 - 9:59

Mimpie schreef:Dan kun je natuurlijk alles wat uit een machine komt gaan vermijden....

En wie zegt dat als je in een restaurant gaat eten, er geen (slechte) bacterien in je eten zitten? In de keuken kom je nooit Rolling Eyes

Als je zo gaat redeneren kun je wel alle voedingsadviezen in de wind slaan en gewoon iedere dag rauwe biefstuk en rauwmelkse zachtje kaasjes gaan zitten eten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pien zo 3 apr 2011 - 10:02

ik heb dus wel gewoon softijs gegeten vandaag,
ben nog nooit gehoord over ijs dat dat niet mag en wist het dus ook niet!
het staat ook nergens op geen enkele lijst/ tijdschrift die ik ooit gelezen heb... verwarrend hoor.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 10:02

Ik heb het gewoon gegeten. Zo zegge ze bijv dat je ook geen kaneel mag eten. Is ook onzin. Kaneel begint pas schadelijk te worden als je 2 busjes per dag eet. Dus gewoon lekker naar de Mac Wink

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 3 apr 2011 - 10:03

Susan schreef:
Mimpie schreef:Dan kun je natuurlijk alles wat uit een machine komt gaan vermijden....

Als je zo gaat redeneren kun je wel alle voedingsadviezen in de wind slaan en gewoon iedere dag rauwe biefstuk en rauwmelkse zachtje kaasjes gaan zitten eten.

Vind ik niet want rauwe biefstuk daar heb je zelf zicht op. Net zoals alcohol, voorverpakte vis, en kazen.
Maar als je overal over na gaat denken of er wel of geen bacterien in zitten (omdat je het zelf niet klaarmaakt) dan maak je jezelf gek denk ik. (ik doelde dus op Hazeltjes reactie over de bacterien in de ijsautomaten)

Laatst aangepast door Mimpie op zo 3 apr 2011 - 10:08; in totaal 1 keer bewerkt
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Pien zo 3 apr 2011 - 10:03

ik vind dit wel heel erg raar beredeneerd!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Fiwen zo 3 apr 2011 - 19:02

Susan schreef:

Dit vind ik dan weer een beetje een overdreven reactie. Geen rauw vlees/ei/melk etc zijn officiele voedingsadviesen die gebaseerd zijn op onderzoek en geven overduidelijk een risico. Softijs absoluut niet, er zijn ontzettend veel bakerpraatjes als het om zwangerschap gaat en.dat is jammer want zo
ontstaat er veel angst en ongerustheid. Hou de adviesen van het voedingscentrum en je verloskundige aan, die weten echt wel waar ze het over hebben en willen echt niks liever dan jou e
n je kind zo gezond mogelijk houden.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 19:49

Ik heb gewoon softijs gegeten.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you zo 3 apr 2011 - 20:04

Ik heb ook gewoon softijs en mc flurry's gehad smile Heerlijk tijdens je zwangerschap!!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 20:08

Ik heb daar ook nog nooit van gehoord en heb dus ook gewoon beide keren softijs gegeten.

Gast
Gast

Bericht  Annemie zo 3 apr 2011 - 20:39

ik heb heel veel ijs gegeten tijdens de zwangerschap, ook veel mc flurry's, mijn zoontje is kerngezond op de wereld gekomen.

Je hoort ook vaak genoeg dat meiden die niet wisten dat ze zwanger waren, van alles aten en zelfs alcohol dronken, gewoon een gezond kindje kregen, terwijl iemand die juist op het eten let enzo een ongezond kindje kregen, dus volgens mij zegt het allemaal niks.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Thunder zo 3 apr 2011 - 20:40

Lieskuh schreef:Ik heb daar ook nog nooit van gehoord en heb dus ook gewoon beide keren softijs gegeten.

+1, al had ik er wel van gehoord, maar at ik het gewoon Wink .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 20:45

Annemie schreef:ik heb heel veel ijs gegeten tijdens de zwangerschap, ook veel mc flurry's, mijn zoontje is kerngezond op de wereld gekomen.

Je hoort ook vaak genoeg dat meiden die niet wisten dat ze zwanger waren, van alles aten en zelfs alcohol dronken, gewoon een gezond kindje kregen, terwijl iemand die juist op het eten let enzo een ongezond kindje kregen, dus volgens mij zegt het allemaal niks.

tuurlijk zegt het wel wat, bovenstaande bewering slaat echt nergens op. Bovendien kan een kind waarvan de moeder in de zwangerschap gedronken heeft, ook op latere leeftijd nog klachten krijgen. Het is allemaal wetenschappelijk onderzocht, met name alcohol en roken, dus het zegt wel degelijk iets.

Softijs heb ik ook wel eens gehoord, maar ik geloof dat dit met name voor softijsapparaten geldt waar niet zo heel veel mee gewerkt wordt en bacterieen de kans krijgen om op te hopen. Als een softijsapparaat zeer regelmatig wordt gebruikt zoals in een mac donalds zal het risico te verwaarlozen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 3 apr 2011 - 20:46

Ik eet ook gewoon softijs, ik weet wel dat softijs niet mag als je een nieuwe nier heb gekregen maar dat is wat anders.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Annemie zo 3 apr 2011 - 20:49

Tuurlijk let ik zelf ook op het eten tijdens de zwangerschap, maar het is niet zo dat je dan per defenitie een gezond kindje krijgt. Vroeger at mijn moeder ook van alles en nog wat en ik ben nog steeds hartstikke gezond, blijkbaar mag je tegenwoordig een stuk minder eten als vroeger.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Diese zo 3 apr 2011 - 20:55

Dat is onzin. Softijs KAN gevaarlijk zijn, omdat ijs heel bacterie gevoelig is. Daarom waarschuwen ze voor machines die niet vaak gebruikt worden. Die bacteriegevoeligheid is met frisdrank en koffie ed veel minder.

En in restaurants moet je inderdaad wel uitkijken met rauwkost en sla, omdat je niet zeker weet of deze goed worden afgewassen.

Maar aangezien de machines bij de Mc veel gebruikt worden, lijkt het me geen probleem hoor TO Very Happy
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:03

Heb ik net toevallig vorige week een héérlijk softijsje op... Lees ik dit! Maar naarmate ik verder las dacht ik, het kon toch geen kwaad smile Geen idee of die automaat veel gebruikt wordt, maar ik was niet de enige die met een ijsje zat, en dus ook niet de eerste.

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 3 apr 2011 - 23:06

Fiwen schreef:
Dit vind ik dan weer een beetje een overdreven reactie. Geen rauw vlees/ei/melk etc zijn officiele voedingsadviesen die gebaseerd zijn op onderzoek en geven overduidelijk een risico. Softijs absoluut niet, er zijn ontzettend veel bakerpraatjes als het om zwangerschap gaat en.dat is jammer want zo
ontstaat er veel angst en ongerustheid. Hou de adviesen van het voedingscentrum en je verloskundige aan, die weten echt wel waar ze het over hebben en willen echt niks liever dan jou e
n je kind zo gezond mogelijk houden.

In softijsmachines kunnen wel degelijk makkelijk bacteriën groeien. Nu zal zeker bij grote ketens als McDonalds wel voldoende op de hygiëne worden gelet, maar het is geen bakerpraatje dat helemaal nergens op is gebaseerd. Er zijn ook wel degelijk verloskundigen die het afraden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  mickey ma 4 apr 2011 - 7:08

Zie nu het topic weer. Bedankt voor alle reacties! Zoals ik het hier lees zal het allemaal wel meevallen. Volgende week moet ik voor het eerst naar de verloskundige, zal het dan eens navragen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: