Fitness tijdens zwangerschap
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fitness tijdens zwangerschap
Ja, heel leuk allemaal. Maar ik heb dus echt net (deze week) een abonnement genomen op de fitness.
Wat ik dus normaal doe (of allez ja; de voorbije dagen): fietsen, lopen (allez, wandelen), buikspieroefeningding op een machien, roeien en zo steppen.
Zijn hier nog mensen die zijn blijven fitnessen tijdens de zwangerschap? Raden jullie het af of aan?
(Ik besef net dat ik dikker ga worden ipv slanker, zal wel een gek zicht zijn denk ik)
Wat ik dus normaal doe (of allez ja; de voorbije dagen): fietsen, lopen (allez, wandelen), buikspieroefeningding op een machien, roeien en zo steppen.
Zijn hier nog mensen die zijn blijven fitnessen tijdens de zwangerschap? Raden jullie het af of aan?
(Ik besef net dat ik dikker ga worden ipv slanker, zal wel een gek zicht zijn denk ik)
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Fitness tijdens zwangerschap
als je goed luistert naar je lichaam kun je rustig door blijven fitnessen, eventueel op een wat lager tempo en minder intensief. Zodra je buik begint te groeien mag je je buikspieren niet meer trainen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:als je goed luistert naar je lichaam kun je rustig door blijven fitnessen, eventueel op een wat lager tempo en minder intensief. Zodra je buik begint te groeien mag je je buikspieren niet meer trainen.
Even een aanvulling: je kan dan je rechte buikspieren niet meer trainen, je schuine mogen wel.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb tot 20 weken gesport in de sportschool...
Inderdaad op de fiets, loopband. En de eerste tijd ook nog wat buikspieroefeningen. Heb ook geprobeerd, haha, om de rest van m'n spieren te trainen :-)
Zolang je je goed voelt, kun je best blijven sporten hoor...goed naar je lichaam luisteren!
Inderdaad op de fiets, loopband. En de eerste tijd ook nog wat buikspieroefeningen. Heb ook geprobeerd, haha, om de rest van m'n spieren te trainen :-)
Zolang je je goed voelt, kun je best blijven sporten hoor...goed naar je lichaam luisteren!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad wat de andere meiden ook zeggen: je lichaam geeft het wel aan, als het niet meer gaat. Is er een instructeur bij de sportschool? Misschien kan die nog wat tips geven over welke dingen wel mogen en welke niet.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Er zijn wel toezichters, maar geen echte coachmensen.
Slakje- Ratel
Hmmm.. dat schiet ook niet op dan. Als je gewoon rustig aan doet, dan kan het prima hoor. Ik heb zelf tot 34 weken Zumba gedaan, 2x per week één uur. Toen kreeg ik er harde buiken van en ben ik gestopt.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Als je normaal ook sport, kun je daar gewoon mee doorgaan, wel op een iets lager tempo op termijn. Als je de conditie van een slak ( ) hebt, zou ik het wel heel rustig aan doen.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Wennes schreef:Rejoy. schreef:als je goed luistert naar je lichaam kun je rustig door blijven fitnessen, eventueel op een wat lager tempo en minder intensief. Zodra je buik begint te groeien mag je je buikspieren niet meer trainen.
Even een aanvulling: je kan dan je rechte buikspieren niet meer trainen, je schuine mogen wel.
En dan kan je nog beter je dwarse buikspieren trainen dan je schuine..
Gast- Gast
Ik zal het wel gewoon rustig aan doen dan. Want ik sport normaal niet, en wilde eigenlijk wat aan mijn lijn doen.
Slakje- Ratel
Ik ben blijven fitnessen (crosstrainer, 3x in de week) tot bijna 37 weken. Heb de weerstand wel lager gezet maar verder ging het goed. Maar ik deed dat wel al voor de zwangerschap.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» nav sex tijdens zwangerschap...
» Neuspray tijdens zwangerschap
» wat wel en niet tijdens zwangerschap?
» Jeuk tijdens zwangerschap
» Wat als ontbijt tijdens zwangerschap?
» Neuspray tijdens zwangerschap
» wat wel en niet tijdens zwangerschap?
» Jeuk tijdens zwangerschap
» Wat als ontbijt tijdens zwangerschap?
Pagina 1 van 1