Naar de basisschool
+10
Blair
Printje
moepie
Susan
Liadan
*Lieke*
Razz
Thunder
Lilypie
Sea of Trees
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Naar de basisschool
Zijn er nog meer kindjes die maandag voor het eerst naar de basisschool gaan?
Ik heb het er toch wel moeilijk mee hoor, zie er best een beetje tegenop. Mijn kleine mannetje die al zo groot wordt...kan er moeilijk aan wennen.
Ik heb het er toch wel moeilijk mee hoor, zie er best een beetje tegenop. Mijn kleine mannetje die al zo groot wordt...kan er moeilijk aan wennen.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Re: Naar de basisschool
Mijn dochtertje maandag gelukkig nog niet, maar wel volgende maand.
En ik zie er ook tegenop, dus weet hoe je je voelt:hug: .
En ik zie er ook tegenop, dus weet hoe je je voelt:hug: .
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Wij hebben nog vakantie, maar over 4 weken mag S. ook naar school! Spannend hè? Vind ik ook, heel anders als met z'n broer paar jaar terug.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Ja zeker spannend. Ik heb gister heel hard moeten huilen, het kwam allemaal zo op me af ineens. Het is toch een grote mijlpaal zoiets..
Sea of Trees- Kletskop
Heel begrijpelijk SoT. Maar volgens mij gaat M. het echt wel naar zijn zin krijgen daar!
Ik had al moeite met 2 dagdelen psz laat staan als hij dadelijk echt naar school gaat
Ik had al moeite met 2 dagdelen psz laat staan als hij dadelijk echt naar school gaat
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Mijn zoontje is in juni begonnen met school. Ik vond het heel moeilijk, maar hij vindt het echt geweldig en vraagt nu in de vakantie (hij is 'maar' 7 weken naar school geweest) bijna dagelijks wanneer hij weer mag.
Heel veel succes maandag!
Heel veel succes maandag!
*Lieke*- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13
Ik zag ook heel erg tegen de eerste schooldag op, heb ook heel wat traantjes gelaten. De eerste keer moest Yara heel hard huilen toen we weggingen, maar de juf belde een uur later dat het goed ging, dat ze lekker aan het meedoen was. Daarna is het wegbrengen nooit meer een probleem geweest en ze vond het geweldig op school vanaf dag 1.
Maandag begint hier de school weer en ze heeft in de vakantie vaak gezegd dat ze school miste en weer wilde gaan.
Ik hoop dat jouw zoon het ook zo leuk gaat vinden op school. Succes morgen!
Maandag begint hier de school weer en ze heeft in de vakantie vaak gezegd dat ze school miste en weer wilde gaan.
Ik hoop dat jouw zoon het ook zo leuk gaat vinden op school. Succes morgen!
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Yrsa gaat na de herfstvakantie, dus ook al vrij snel. Ze heeft nu nog drie weken zomervakantie, dan nog zo'n anderhalve maand op de peuterspeelzaal en dan is het al zover.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Onze dame mag ook begin september voor het eerst.... Ik vind het nog niks...
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Jaja maandag is het weer zover, ben benieuwd. Er komen nu maar drie nieuwe kindjes bij dus dat alt mee. R gaat in februari,.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Was voor mij ook heel moeilijk, maar als je ziet hoeveel plezier de kids hebben. J heeft nu 6 weken vakantie gehad en in de 3e of 4e week vroeg ie al: "Mam wanneer kan ik nou weer naar school? Ik wil naar groep 3!". Toen hebben we zelfs een aftelkalender gemaakt ! Ik moest mijn eigen angst opzij zetten, want dat had ook effect op hem. Wat ik wel nog steeds heel moeilijk vind is het mee laten gaan op schoolreisje, maar ik denk dat ik dat wel zal blijven houden.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Printje, gaat R naar dezelfde school als waar jij werkt of heb je voor een andere school gekozen? Even nieuwsgierig!Printje schreef:Jaja maandag is het weer zover, ben benieuwd. Er komen nu maar drie nieuwe kindjes bij dus dat alt mee. R gaat in februari,.
On topic: Heel veel succes, spannend lijkt me dat! Ik adviseer ouders altijd om goed te vragen wat ze willen weten. Geen ellenlange gesprekken maar als je behoefte hebt aan meer dan "Goed" als je echt wilt weten hoe het ging kun je best om een momentje vragen. 2 minuutjes kan soms een onrustig gevoel wegnemen, zolang je dat niet dagen/weken/maanden achter elkaar wilt of doet zal de leerkracht het vast niet erg vinden.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
M gaat hier ook na de vakantie (eerste week september) en toen ze ging wennen ging het super.
Ze vind het helemaal leuk en had geen moeite.
Ik daarin tegen zie er als een berg tegenop haha!
Maar dat komt vast goed haha
Ze vind het helemaal leuk en had geen moeite.
Ik daarin tegen zie er als een berg tegenop haha!
Maar dat komt vast goed haha
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mijn zoon gaat pas in april maar als ik daar nu al denk krijg ik al een knoop in mijn maag...
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
S. gaat over 4 weken voor het eerst naar school.
Ze is er erg aan toe. Ze vind het zelf harstikke leuk dat ze u groot is en naar school mag. Zelf zie ik er niet tegenop. Nu kan ik D. even aandacht geven voordat zijn broertje komt.
Ze is er erg aan toe. Ze vind het zelf harstikke leuk dat ze u groot is en naar school mag. Zelf zie ik er niet tegenop. Nu kan ik D. even aandacht geven voordat zijn broertje komt.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Het is wel herkenbaar dus als iemand mij er iets over vroeg, wanneer hij naar school gaat, ontweek ik het gesprek zo veel mogelijk omdat ik er niet over wilde praten haha. Ik wil er niet aan denken. Maar maandag is het dus zo ver, pffff. Zit in mijn hoofd allemaal al de voorbereidingen te maken..
Sea of Trees- Kletskop
Het enige probleem is dat zijn ritme echt helemaal verschoven is. Ik leg hem steeds rond 20:00 in bed maar hij slaapt pas om 22:00, in het ergste geval om 23:00 en hij slaapt in de ochtend natuurlijk ook langer uit. Ben benieuwd hoe dat gaat komende week.
Sea of Trees- Kletskop
Dat komt wel goed als hij eenmaal paar dagen vroeg eruit moet. En school maakt hem ook moe. J had hetzelfde en dat is vanzelf overgegaan.
Laatst aangepast door Blair op za 10 aug 2013 - 1:22; in totaal 1 keer bewerkt
Blair- Kletskop
Dat was bij Yrsa ook, ik maak haar nu standaard om 7.30 wakker, of ze nu ergens naartoe moet of niet. Dat scheelt enorm. Ze hoeft dan trouwens niet meteen uit bed, maar ze moet wel echt wakker worden.Sea of Trees schreef:Het enige probleem is dat zijn ritme echt helemaal verschoven is. Ik leg hem steeds rond 20:00 in bed maar hij slaapt pas om 22:00, in het ergste geval om 23:00 en hij slaapt in de ochtend natuurlijk ook langer uit. Ben benieuwd hoe dat gaat komende week.
Susan- Lady Post-a-lot
Echt? Ging hij ook zo laat slapen telkens? Wat heb je toen gedaan?
Wat ik ook probeer, hij komt telkens uit bed en het resultaat is dus dat hij pas rond 22:00 slaapt, ik vind dat veel te laat en ik maak me uiteraard zorgen.
Nu ben ik sowieso wel een gevoelige mama die snel in de stress schiet hoor, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.
Wat ik ook probeer, hij komt telkens uit bed en het resultaat is dus dat hij pas rond 22:00 slaapt, ik vind dat veel te laat en ik maak me uiteraard zorgen.
Nu ben ik sowieso wel een gevoelige mama die snel in de stress schiet hoor, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.
Sea of Trees- Kletskop
Oh dat scheelt ja, mijn vriend wilde dat ook doen maar dat betekent dat ik in mijn vakantie ook niet meer uit kon slapen we hebben hem nu vanmorgen rond 7:45 wakker gemaakt, en morgen doen we dat weer.Susan schreef:Dat was bij Yrsa ook, ik maak haar nu standaard om 7.30 wakker, of ze nu ergens naartoe moet of niet. Dat scheelt enorm. Ze hoeft dan trouwens niet meteen uit bed, maar ze moet wel echt wakker worden.Sea of Trees schreef:Het enige probleem is dat zijn ritme echt helemaal verschoven is. Ik leg hem steeds rond 20:00 in bed maar hij slaapt pas om 22:00, in het ergste geval om 23:00 en hij slaapt in de ochtend natuurlijk ook langer uit. Ben benieuwd hoe dat gaat komende week.
Sea of Trees- Kletskop
Nou, ik laat haar rustig nog even in bed een filmpje kijken, of soms gaat ze in bed met haar My Little Pony's zitten spelen of zo, dan kan ik ook nog wel even een oogje dicht doen. Ik ben het wel met je eens dat het lekker is als ze 's ochtends gewoon uitslapen, maar het is minder als je daar 's avonds de rekening voor krijgt, en als ze naar school gaan wordt het ook gewoon een probleem. Ik moet er alleen wel aan denken dat ik 's avonds de wekker zet, anders zou ik ook gewoon doorslapen 's ochtends.
Susan- Lady Post-a-lot
Daar heb je ook gelijk in hoor, 'vroeger' werd hij rond 7 uur uit zichzelf wakker 's ochtends en ging hij 's avonds rond 19:30 slapen. Dat was echt ideaal, ook al klaagde ik wel eens dat het te vroeg was om op te staan maar dit begint echt een probleem te worden en ik hoop van harte dat het beter gaat worden.Susan schreef:Nou, ik laat haar rustig nog even in bed een filmpje kijken, of soms gaat ze in bed met haar My Little Pony's zitten spelen of zo, dan kan ik ook nog wel even een oogje dicht doen. Ik ben het wel met je eens dat het lekker is als ze 's ochtends gewoon uitslapen, maar het is minder als je daar 's avonds de rekening voor krijgt, en als ze naar school gaan wordt het ook gewoon een probleem. Ik moet er alleen wel aan denken dat ik 's avonds de wekker zet, anders zou ik ook gewoon doorslapen 's ochtends.
Sea of Trees- Kletskop
Ja, hij sliep zelfs nog wel later. Probleem was dat ik hem altijd op tijd naar bed bracht, maar hij ging dan gewoon nog in bed lopen zingen of verhaaltjes vertellen. In het begin ging ik om de haverklap naar boven maar dat had echt geen zin. Na een week school zat hij in zijn ritme en sliep ie gewoon om 19:00.Sea of Trees schreef:Echt? Ging hij ook zo laat slapen telkens? Wat heb je toen gedaan?
Mijn vakantie was vorige week afgelopen, en wij moeten altijd om 07:00 de deur uit, hij heeft dan nog wel vakantie, maar hij moest hoe dan ook naar oma. Dus hij zit nu automatisch al in zijn juiste ritme voor maandag.
Blair- Kletskop
Zo gaat dat bij ons ook Blair. Hij komt de hele tijd uit bed en blijft ons maar roepen. Ik duim dat het na een week school ook over is
Sea of Trees- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Naar de basisschool
» Voor het eerst naar de basisschool
» Overgang crèche/kdv naar de basisschool.
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Grote basisschool
» Voor het eerst naar de basisschool
» Overgang crèche/kdv naar de basisschool.
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Grote basisschool
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: