Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inschrijven basisschool

+4
Annie24
Flower_L
PiP
Laurientje
8 plaatsers

Ga naar beneden

Inschrijven basisschool Empty Inschrijven basisschool

Bericht  Laurientje wo 14 aug 2013 - 0:05

Hoe gaat dat in zijn werk?
Over 8 maanden is het hier ook al zo ver..
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Inschrijven basisschool Empty Re: Inschrijven basisschool

Bericht  PiP wo 14 aug 2013 - 0:08

Ik heb op de site een contactformulier ingevuld dat we graag een rondleiding wouden.
Tijdens die rondleiding kregen we papieren en die hebben we thuis ingevuld en later weer ingeleverd!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Flower_L wo 14 aug 2013 - 0:10

Hier een rondleiding gehad en we gaan na onze vakantie de inschrijffomrmulieren aanvragen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Annie24 wo 14 aug 2013 - 0:13

Hier bij 2 scholen gaan kijken afgelopen januari en in september gaan we bij 1 school inschrijven. De andere school hadden we geen goed gevoel bij. Erg prestatiegericht en een wachtlijst die wordt afgehandeld op het diploma van de ouders. Nu hebben wij geen slechte diploma's en beide een goede baan, maar ik vind het niet fijn als Y. iets minder goed kan leren en daar op die school daarom afgerekend zou worden.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pink! wo 14 aug 2013 - 0:17

Very Happy 

Wij kunnen een formulier downloaden en dan invullen en opsturen. We hadden al een keer gekeken.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  firda wo 14 aug 2013 - 0:21

Wij zijn in febr. naar de open dag geweest. 
Toen gelijk de formulieren mee genomen en ingevuld.

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Bericht  Razz wo 14 aug 2013 - 0:28

Onze zoon staat al een maand of 3 ingeschreven bij een Jenaplan school hier schuin voor de deur. Ik had toen gemaild dat ik mijn zoon wilde inschrijven daar en werd uitgenodigd voor een gesprek en kreeg gelijk een rondleiding van de directeur zelf. Ik kreeg het inschrijfformulier mee naar huis zodat ik die thuis kon invullen. Daarna opgestuurd en een week later een broef thuis gekregen dat hij was ingeschreven en dat ze 2 maanden voor de zomervakantie in 2014 contact met ons zullen opnemen voor een huisbezoek.

Ik heb hem al zo vroeg ingeschreven omdat deze school erg gewild is in dit dorp. Mochten we voor die tijd ons huis nog verkopen kan ik de inschrijving zonder problemen opzeggen.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Caroow wo 14 aug 2013 - 0:40

Annie24 schreef:Hier bij 2 scholen gaan kijken afgelopen januari en in september gaan we bij 1 school inschrijven. De andere school hadden we geen goed gevoel bij. Erg prestatiegericht en een wachtlijst die wordt afgehandeld op het diploma van de ouders. Nu hebben wij geen slechte diploma's en beide een goede baan, maar ik vind het niet fijn als Y. iets minder goed kan leren en daar op die school daarom afgerekend zou worden.

Serieus? Ik wist niet dat dat mocht. Moet je echt als ouder je diploma laten zien? Echt stom zeg.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annie24 wo 14 aug 2013 - 1:22

Geen idee of het mag (lijkt me niet?) maar het gebeurd daar dus wel. Ik had wel al van collega's gehoord dat het een erg prestatiegerichte school is, maar wilde die school toch een kans geven en zijn daar gaan kijken. Verhaal aangehoord en dat sprak me al totaal niet aan, zeker niet toen het op onze diploma's neerkwam.

Ik vind dat Y. zich moet kunnen ontwikkelen op zijn eigen niveau en (als zijn niveau wat lager ligt) niet op zijn tenen moet gaan lopen omdat hij mee moet met de rest van de school, al weet ik natuurlijk niet wat zijn niveau is tegen die tijd. Wie weet is hij een super slim kind en komt hij in de krant omdat hij met 15 jaar al klaar is met de universiteit :P 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud