Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opzien tegen het huis uit gaan

+7
bolus26
Le Chat Noir
Ella
Miss-Rose
Zininzon
Lejow
Char1
11 plaatsers

Ga naar beneden

Opzien tegen het huis uit gaan Empty Opzien tegen het huis uit gaan

Bericht  Char1 za 2 apr 2011 - 6:33

Ik ben inmiddels bijna 25 en zie, snap en denk wel dat het tijd wordt om eens het huis uit te gaan. Maar nu is het zover dat ik een leuk huis heb gevonden en ik kan het betalen, maar ik zie zo op tegen die stap zetten. Herkennen jullie dat gevoel? En misschien heeft iemand tips hoe daarmee om te gaan. Ik ben gewoon bang dat ik me ontzettend eenzaam ga voelen als ik ergens in mijn eentje ga wonen.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opzien tegen het huis uit gaan Empty Re: Opzien tegen het huis uit gaan

Bericht  Lejow za 2 apr 2011 - 9:12

Ik herken het gevoel. En het is ook logisch. Je sluit een periode af, je begint aan iets nieuws. Aan je eigen, zelfstandige leven!

Ik werd vooral enthousiast toen ik het huisje binnenstapte, ik zag mezelf er echt al wonen.
De eerste nacht heb ik de ogen uit mijn kop gejankt, ik wilde terug naar huis, miste mijn vader enz.
Gelukkig ging dit al snel beter, je went vrij snel en ik heb me eigenlijk geen moment eenzaam gevoeld!

Wellicht is het leuk om voor een huisdier te kijken? Is het ook gelijk minder stil in huis!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Zininzon za 2 apr 2011 - 9:16

Ik herken je gevoel wel. Ik word over een paar weken 25 en woon sinds 4 weken op mezelf.
Mijn vriendinnen hebben allemaal een relatie en gingen allemaal samenwonen, maar dat ging voor single me niet op. Ik ben dan ook de laatste die het huis uit ging. Omdat mijn huis helemaal werd verbouwd, kon ik wel aan het idee wennen, veel dingen kopen, mijn spullen inpakken etc.
Het moment van uit huis gaan zelf vond ik wel raar, maar nu bevalt het best goed. Ik krijg nog wel een paar keer per week visite, maar vind het ook niet erg om alleen te zijn. Heb de radio en tv/laptop aan.
Ik denk dat uit huis gaan iets is waarbij je de stap moet nemen om te kunnen zeggen hoe het voor jou is. Ik was ook erg bang voor verdriet en eenzaamheid (en misschien komt dat ook nog wel) maar nu voelt het alleen maar goed.
Eens moet je het doen en het wordt er waarschijnlijk niet makkelijker op.

Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 9:45

Het uit huis gaan vond ik nog niet eens zo erg/eng, maar ik weet wel dat ik een jaar nodig heb gehad, om te weten dat dit echt was wat ik wilde. Bij elke poep en een scheet wilde ik terug naar huis, naar mijn veilige haven. Pas toen ik voor nood, i.v.m. een verbouwing, twee weken naar huis moest, wilde ik niet anders dan naar mijn eigen huis.

Gast
Gast

Bericht  Miss-Rose za 2 apr 2011 - 22:30

Zininzon schreef:
Mijn vriendinnen hebben allemaal een relatie en gingen allemaal samenwonen, maar dat ging voor single me niet op.

Heey ik woon nog thuis, kan hier niet over oordelen.
Maar een vriendin van mij is ook eerst gaan samenwonen met haar vriend voordat ze alleen woonde.
NU heeft ze in 3 jaar tijd wel bij 3 verschillende vriendjes ingetrokken, ze is nu samen met de derde. Ik hoop dat ze daarmee gelukkig word.

En mischien moet je eerst voor jezelf kunnen zorgen voordat je kan samenwonen.
relaties kunnen altijd uitgaan.

Ik woon ook nog thuis, word dit jaar 26 en zit er ook tegenop maar ga binnenkort wel stappen ondernemen om op mezelf te gaan. (heb een handicap zie mijn topic op mezelf met een beperking)

Miss-Rose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 81
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Ella za 2 apr 2011 - 22:32

Hoi hoi,

Ik herken het ook. Vreselijk vond ik het. Maar het si een nieuwe stap in je leven. Het blijft moeilijk wanneer je hem ook neemt
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Le Chat Noir za 2 apr 2011 - 22:37

Ik denk dat het voor de meesten best een stap is. Maar als je dan uiteindelijk op jezelf woont, wil je ook niet meer anders. Vaak is de eerste avond of dag alleen echt even moeilijk. Ben je van plan naar een andere woonplaats te gaan of blijf je in de buurt? Heb je vriendinnen/vrienden die ook op zichzelf wonen en waarmee je eens mee zou kunnen eten ofzo? Ben je s avonds vaker thuis of ben je iemand die altijd weg is?

Bedenk gewoon dat je altijd weer even langs je ouders kan of ze kan bellen, als je je eenzaam zou voelen ofzo. En dat het een fase is waar je even doorheen moet, maar waardoor je wel echt zelfstandig wordt en meer loskomt van je ouders. Wat m.i. bij het leven hoort.

Ik hou zelf ook erg van dieren, dus die tip van een huisdier nemen zou ik zeker opvolgen. Een lieve kat (of hond, maar dat is voor de meesten minder handig) kan je heel veel gezelligheid geven!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 22:46

Ik zag er juist niet tegen op, wilde dolgraag op mezelf.. Maar toen ik er eenmaal zat dacht ik ook 'en nu?!' Eerste week vond ik het vreselijk, toen ben ik naar het asiel gegaan om een kat te halen (mn ouders hebben ook een kat en ik miste hem echt). Na een week kon ik mn kat ophalen en toen ging het al snel beter. Denk dat ik een maandje nodig heb gehad om te wennen.

Wil je een huisdier, TO?

Gast
Gast

Bericht  bolus26 za 2 apr 2011 - 22:51

ik vond het ook lastig hoor.ga ook nog regelmatig langs en bellen.
toch is een plekje vor jezelf ook heel erg lekker!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Verona za 2 apr 2011 - 23:23

Ik ben gaan samenwonen dus misschien is dat toch anders. Ik dacht eerst ook dat ik het wel een beetje moeilijk zou hebben. Nou eigenlijk helemaal niet. Ik vind het wel prima zo. Al vind ik het raar om mijn oude kamer helemaal leeg te zien met spulletjes erin die van mij zijn geweest. (lamp,plankje etc). Toen ik na 5 dagen bij mijn ouders thuis kwam was het best raar. Ik herkende alles en ook herkende ik het als veilig, maar mijn thuis was het toen allang niet meer. Misschien scheelt het ook dat mijn ouders er ook nooit dramatisch over hebben gedaan. Uit huis gaan is echt heerlijk!

Edit: Nou moet ik er bij zeggen dat ik 10 minuten fietsen van mijn ouders huis vandaan woon en nog steeds in dezelfde omgeving woon. Voor mij is er dus voor de rest nauwelijks wat veranderd.

Laatst aangepast door Verona op zo 3 apr 2011 - 6:16; in totaal 1 keer bewerkt
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Char1 za 2 apr 2011 - 23:51

Le Chat Noir schreef:Ik denk dat het voor de meesten best een stap is. Maar als je dan uiteindelijk op jezelf woont, wil je ook niet meer anders. Vaak is de eerste avond of dag alleen echt even moeilijk. Ben je van plan naar een andere woonplaats te gaan of blijf je in de buurt? Heb je vriendinnen/vrienden die ook op zichzelf wonen en waarmee je eens mee zou kunnen eten ofzo? Ben je s avonds vaker thuis of ben je iemand die altijd weg is?

Bedenk gewoon dat je altijd weer even langs je ouders kan of ze kan bellen, als je je eenzaam zou voelen ofzo. En dat het een fase is waar je even doorheen moet, maar waardoor je wel echt zelfstandig wordt en meer loskomt van je ouders. Wat m.i. bij het leven hoort.

Ik hou zelf ook erg van dieren, dus die tip van een huisdier nemen zou ik zeker opvolgen. Een lieve kat (of hond, maar dat is voor de meesten minder handig) kan je heel veel gezelligheid geven!

Mijn angst om me eenzaam te gaan voelen komt juist voor een stukje doordat ik in de buurt niet zoveel vrienden heb waar ik zomaar even mee af kan spreken. Het huis waar ik nu naar kijk is wel vlakbij (lees 5 min fietsen) van mijn ouders, dus daar kan ik zo even op de koffie gaan. Op zich heb ik meestal een redelijk druk programma, sport veel, dus ik ben bijna nooit een hele dag thuis.

Het vervelende is gewoon dat ik alles wel kan beredeneren, dat het een goede stap is enzo, maar mijn gevoel kan ik gewoon niet helemaal peilen.

Een huisdier vind ik op zich wel een goede tip, maar ik ben helemaal niet zo van de dieren. Veel verder dan een paar vissen zal ik dan ook niet komen:P

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464

Bericht  Lynn_ zo 3 apr 2011 - 3:13

Ik ga ook bijna uit huis en ben er ook best veel mee bezig. Ik heb er ontzettend veel zin in maar ik vind het ook wel moeilijk om de periode waarin ik thuis woonde bij mijn ouders af te sluiten. Ik houd me er maar gewoon aan vast dat het juist goed is dat ik dit gevoel heb. Ik heb het geluk dat ik het moeilijk vind om uit huis te gaan in plaats van dat ik al jaren zou willen omdat ik het niet naar mijn zin heb.

Wanneer je de stap ook neemt; moeilijk zal het toch wel zijn. Succes!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 4:50

Ik woon sinds 5 maanden samen. Daarvoor woonde ik nog thuis. In het begin vond ik het ook erg wennen. Een ander dorp, een andere omgeving en fulltime werken (ik studeerde eerst nog). Mijn leven was ineens compleet veranderd. Inmiddels ben ik wel gewend. Het gaat steeds beter.

Ik denk dat het voor iedereen op zijn of haar manier wel wennen is. Bij de één gaat dit proces sneller dan bij de ander.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 3 apr 2011 - 20:53

_Liv schreef:Ik woon sinds 5 maanden samen. Daarvoor woonde ik nog thuis. In het begin vond ik het ook erg wennen. Een ander dorp, een andere omgeving en fulltime werken (ik studeerde eerst nog). Mijn leven was ineens compleet veranderd. Inmiddels ben ik wel gewend. Het gaat steeds beter.

Ik denk dat het voor iedereen op zijn of haar manier wel wennen is. Bij de één gaat dit proces sneller dan bij de ander.

Ik had dat ook, van een studentenleven op kamers, naar een fulltimestage en samenwonen in een andere stad.
Oke ik woonde al op kamers dus dat is niet echt toevoegend bij dit onderwerp.

Maar to ik kan me voorstellen dat het lastig is om op jezelf te gaan als je al zolang thuiswoont (toch een kwart eeuw :P). Ik ben zelf op mn 19e op kamers gegaan en vond het toen echt heerlijk. Maar ja dan kom je ook nog wel elk weekend thuis.

Het is echt een kwestie van wennen, echt je eigen leven opbouwen. het is ook niet altijd leuk om alleen thuis te komen (als mn vriend bijv een weekend weg is). Maar toen ik tussen mn verhuizing van kamer naar mn huisje 2 weken thuiswoonde wilde ik heeel graag weer op mezelf!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:06

Atelier Madame schreef:
Het is echt een kwestie van wennen, echt je eigen leven opbouwen. het is ook niet altijd leuk om alleen thuis te komen (als mn vriend bijv een weekend weg is). Maar toen ik tussen mn verhuizing van kamer naar mn huisje 2 weken thuiswoonde wilde ik heeel graag weer op mezelf!
Kan je nagaan als je alweer dik 3 jaar thuis woont na samengewoond te hebben.. Neutral

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 3 apr 2011 - 21:10

_Donnaa schreef:
Atelier Madame schreef:
Kan je nagaan als je alweer dik 3 jaar thuis woont na samengewoond te hebben.. Neutral
Ik zou niet voor mezelf instaan :P
Denk dat het natuurlijk wel zou kunnen, zeker als je gewoon weet dat je je aan die situatie moet overgeven..
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 21:19

Ja, het is helaas niet anders.. Maar er komt bijna een einde aan! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 3 apr 2011 - 21:54

_Donnaa schreef:Ja, het is helaas niet anders.. Maar er komt bijna een einde aan! Very Happy
ja je stond 2e ergens al las ik in een topic?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 22:05

Ja, sta al 4 maand tweede.. Schiet even niet op, maar ik hoop dat er gewoon even een stuk of 3/4 lui verhuizen deze maand, haha! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 3 apr 2011 - 22:48

_Donnaa schreef:Ja, sta al 4 maand tweede.. Schiet even niet op, maar ik hoop dat er gewoon even een stuk of 3/4 lui verhuizen deze maand, haha! Very Happy
isser zo weinig beschikbaar bij jou in de buurt dan? Hopen dat je idd snel 1e wordt! of mss zegt een x de 2e af!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 22:54

Er zijn inderdaad heel weinig jongerenwoningen.. Wink

Nouja, er zijn wel meer, maar die staan in de ghetto, daar ga ik niet wonen..

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame zo 3 apr 2011 - 23:32

_Donnaa schreef:Er zijn inderdaad heel weinig jongerenwoningen.. Wink

Nouja, er zijn wel meer, maar die staan in de ghetto, daar ga ik niet wonen..
Oh ik woon sinds kort ook in een jongerenwoning, welke regio zoek je? :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 3 apr 2011 - 23:34

Alleen in m`n woonplaats Wink

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 4 apr 2011 - 0:25

_Donnaa schreef:Alleen in m`n woonplaats Wink
ja die weet ik toch niet Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Bericht  Sweety ma 4 apr 2011 - 2:05

Ik had ook wel moeite ermee toen ik ging samenwonen maar ik was ook snel weer terug Wink
Nu ben ik ook aan het zoeken voor een woning en misschien kan ik binnenkort een woning bekijken. Heb er wel zin in om op mezelf te gaan wonen en ik neem dan ook een poes als ik op mezelf ga. Sowieso ga ik nog 2 a 3 x per week naar huis want ik sport nog in de woonplaats bij mijn ouders voor 3kwart jaar. Misschien dat ik daar ook blijf sporten ik vind het een leuke sportschool. Ik ben blij dat ik ouders heb waar ik weer bij terug kon komen maar kijk nu ook wel uit naar een eigen huisje, ondanks ik het ook wel gezellig vind om thuis te wonen. En ik ben nu 26.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud