Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan?

+5
Huppekee
Niene
Mint
Rush
madam
9 plaatsers

Ga naar beneden

Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? Empty Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan?

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 5:35

Mijn kat is echt gigantisch aan het verharen. Is volgens mij logisch in deze tijd van het jaar, maar ik kan echt meerdere keren op een dag stofzuigen (doe ik niet, maar even voor het idee).

Is hier iets tegen te doen, borstelen bijvoorbeeld? Wil dat wel proberen, maar als dat bij voorbaat al geen nut heeft heb ik geen zin om zo'n borstel te gaan halen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? Empty Re: Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan?

Bericht  madam di 12 maa 2013 - 5:45

Borstelen helpt wel. Je borstelt in 1 keer een hoop haren weg.
De kat blijft wel tussendoor haren verliezen, maar niet een hele hoop.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? Empty Re: Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan?

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 5:55

Als het maar iets minder wordt ;-) Kan me niet herinneren dat ze ooit zo verhaard heeft, of misschien zie ik het nu pas nu ik een zwart vloerkleed heb liggen en alles zelf schoon moet houden.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 12 maa 2013 - 7:07

Furminator!! Google maar eens. Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? 3920004554
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Mint di 12 maa 2013 - 9:08

Rush schreef:Furminator!! Google maar eens. Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? 3920004554

Eens! Werkt echt als een tierelier! De neppert van Zooplus werkt volgens mij net zo goed als de echt geloof ik.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 11:22

Bedankt voor de tip!

Gast
Gast

Bericht  Niene di 12 maa 2013 - 20:51

Hier ook zo vreselijk... Een britse korthaar met langere haren als gemiddeld volgens mij.. Hele plukken dwarrelen door het huis! Hier ook een furminator en ik ben verkocht,wat een ideaal ding! En meneer hier vind het lekker om gestofzogen te worden,dus dat is ook een optie Laughing
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Huppekee di 12 maa 2013 - 21:13

Wij hebben een paardenbostel. Werkt ook erg goed. Moet alleen wel buiten want de plukken vliegen in het rond Wink

https://www.google.nl/search?hl=nl&client=safari&biw=1024&bih=672&tbm=isch&sa=1&q=zweetmes&oq=zweetmes&gs_l=img.3..0l2j0i24.46952.48625.0.49242.8.7.0.1.1.0.206.918.3j3j1.7.0...0.0...1ac.1.5.img.Lvu__DknGig#biv=i%7C128%3Bd%7CRsDv8Dl5zL1d9M%3A

Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 maa 2013 - 21:14

Doedel is ook heel aan het verharen, ik gebruik gewoon een netenkam. Werkt ook prima, ik haal soms hele nieuwe doedels van haar af.

Gast
Gast

Bericht  Niene di 12 maa 2013 - 21:16

Haha dat was hier de eerste keer met de furminator.. Had een 2e willempie in mijn handen..
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  piene1983 do 14 maa 2013 - 8:57

Onze katten verharen ook enorm, als ze van de tafel springen komt er gewoon een extra kat achteraan wat haren betreft. Nu heb ik ook een furminator gekocht maar hoe vaak kun je dat ding gebruiken? Tot nu toe gebruik ik het een keer per week maar dat heeft niet heel veel effect in ronddwarrelende haren maar wel resulteert het in een dunne vacht.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Bazinga do 14 maa 2013 - 9:16

Ik laat Fritsie nog wel 's buiten rollen op 't balkon. Strooit wat catnip op 't beton en hij rolt zich gek, waardoor er hoop haren loskomen en buiten blijven. Dan nog 's kammen en ik pluk 'm wel 's, maar dat kan niet bij elke kat denk ik. Frits vindt 't gewoon lekker :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  love do 14 maa 2013 - 9:21

En waar koop ik de furminator? Dieren speciaal winkel?

Onze katten haren ook verschrikkelijk, word er gek van Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? 253468018.
Elke keer als ik met de stofzuiger door het huis ben geweest beginnen ze raar te doen en vind ik weer overal plukken haar Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? 1270000679.
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stranger do 14 maa 2013 - 9:36

love schreef:En waar koop ik de furminator? Dieren speciaal winkel?

Onze katten haren ook verschrikkelijk, word er gek van Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? 253468018.
Elke keer als ik met de stofzuiger door het huis ben geweest beginnen ze raar te doen en vind ik weer overal plukken haar Kat verhaart zo, is dit tegen te gaan? 1270000679.

Op Ebay kan je heel goedkoop nep furminators vinden, werken prima! Verder kan je bij de dierenspeciaalzaak inderdaad furminators krijgen en op bijv zooplus.nl ook (zowel echten als neppers geloof ik).
Stranger
Stranger
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13

Bericht  love do 14 maa 2013 - 9:59

Ok bedankt voor je antwoord , van de week maar eens op zoek smile
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 14 maa 2013 - 10:47

Bazinga schreef:Ik laat Fritsie nog wel 's buiten rollen op 't balkon. Strooit wat catnip op 't beton en hij rolt zich gek, waardoor er hoop haren loskomen en buiten blijven. Dan nog 's kammen en ik pluk 'm wel 's, maar dat kan niet bij elke kat denk ik. Frits vindt 't gewoon lekker :P

Ik denk dat madame plukken ook wel lekker vindt. Als ik d'r borstel (heb gewoon zo'n simpel borsteltje nog) gaat ze er echt voor liggen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: