Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De eerste keer je kind voelen

+10
Kruidkoek
Paper Crown
Flip Fluitketel
Linda
Blue flower
Jezzie
Snoes
SarahKey
CCC
sanne-84
14 plaatsers

Ga naar beneden

De eerste keer je kind voelen Empty De eerste keer je kind voelen

Bericht  sanne-84 ma 19 nov 2012 - 10:52

Voelde je hem toen eenmalig? Of al een paar keer (in korte tijd) achter elkaar?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De eerste keer je kind voelen Empty Re: De eerste keer je kind voelen

Bericht  CCC ma 19 nov 2012 - 10:54

Aantal keren in korte tijd achter elkaar, daarna is het eigenlijk niet meer gestopt smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sanne-84 ma 19 nov 2012 - 10:56

Ow jeuj dan heb ik hoop:)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 11:09

Hier voelde ik ons kindje met 17 weken. De eerste paar dagen een paar keer een 'plopje' of een zacht aaitje. Daarna iedere dag wat meer en duidelijker.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 ma 19 nov 2012 - 11:14

Ik heb mn placenta voor zitten, dus bij mij was t waarschijnlijk dat ik em later zou voelen.
Heb wel eens vaker mn handen op mn buik gehad, maar nu iets meer gedrukt en langer volgehouden. T zijn idd plopjes, alsof er een bel kapot springt tegen de wand. Maar kon er wel een paar per minuut voelen, dus weet niet of ik t bu wilde.voelen, t toch iets anders is of t nu eindelijk zo is! Nu lukt t me niet meer, want voel dan alleen mn hartslag;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  CCC ma 19 nov 2012 - 11:16

Ik voelde N. met 15 weken... Soort spiertrekkingsachtig gevoel zeg maar... Dacht eerst dat het mijn darmen waren, en toen gebeurde het steeds vaker. Bij de pretecht met 16 weken werd het bevestigd, zelfde gevoel en konden we het mooi op beeld zien smile Mijn placenta lag achter trouwens.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  SarahKey ma 19 nov 2012 - 19:20

Met 17 weken voelde ik hem een paar keer achter elkaar. Toen een halve week niet. Begon al te twijfelen aan mezelf Laughing Tot 20/21 weken zo af en toe en daarna opeens dagelijks I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  sanne-84 ma 19 nov 2012 - 19:31

Raar he dat t zo kan wisselen.

En wanneer kon jullie partner hem voelen?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Bericht  Snoes ma 19 nov 2012 - 19:49

Ik voelde de baby door omstandigheden pas met 24 weken en toen voelde gelijk mijn vriend de baby ook. Jij bent nu 21 weken, dus het zou prima kunnen dat je de baby begint te voelen (met een voorliggende placenta).

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Jezzie ma 19 nov 2012 - 19:59

Ik voelde met 17 weken af en toe wat gekriebel.
Met 20 weken werd het meer schoppen.
Mijn vriend kon het met 21 weken voor het eerst voelen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Blue flower ma 19 nov 2012 - 20:37

Lastig he bij een eerste kindje, ik voelde R. met een week of 17 dagelijks en daarvoor van die 'is dit het kindje wel of niet' gevoel.

En nu voelde ik het kindje voor het eerst met 14 weken!! Ik durfde dat eigenlijk tegen niemand te vertellen want dan zou ik voor gek verklaard worden. Maar toen ik met 15,5 weken naar de gyn. moest werd dit gevoel bevestigd. Placenta ligt nu achter en bij R. Lag hij voor maar toch voelde ik het bij hem ook vroeg.

Mijn man heeft R. Nooit echt gevoeld misschien 1x, want zodra mijn man zijn hand op mijn buik legde stopte R. met trappelen haha. Met dit kindje heeft hij het al een aantal x goed gevoeld.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  SarahKey ma 19 nov 2012 - 21:00

Blue flower schreef:Lastig he bij een eerste kindje, ik voelde R. met een week of 17 dagelijks en daarvoor van die 'is dit het kindje wel of niet' gevoel.

En nu voelde ik het kindje voor het eerst met 14 weken!! Ik durfde dat eigenlijk tegen niemand te vertellen want dan zou ik voor gek verklaard worden. Maar toen ik met 15,5 weken naar de gyn. moest werd dit gevoel bevestigd. Placenta ligt nu achter en bij R. Lag hij voor maar toch voelde ik het bij hem ook vroeg.

Mijn man heeft R. Nooit echt gevoeld misschien 1x, want zodra mijn man zijn hand op mijn buik legde stopte R. met trappelen haha. Met dit kindje heeft hij het al een aantal x goed gevoeld.

Dit deed S bij zijn papa ook. Erg druk zijn in de buik en contact maken met mij maar zodra papa's hand op de buik werd gelegd, werd S stil. Hij heeft hem wel vaker dan 1 keer gevoeld maar niet dagelijks en ook pas laat in de zwangerschap, met 24 weken volgens mij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Linda ma 19 nov 2012 - 21:07

Mijn dochter voelde ik met 17 weken, dat werd al snel steeds vaker. Ik had een voorliggende placenta. M'n man kon het na de 20 weken voelen.

Bij deze baby heb ik ook een voorliggende placenta, hoewel die iets meer naar links ligt. Dit keer voelde ik het al met 15 weken, heel lichtjes, een soort vlindertjes. Na de 17 weken voelde ik de baby heel vaak. Nu bijna de hele dag door.

M'n man voelde de baby vorige week voor het eerst, met 20 weken dus. Dit was maar 1 keer, sindsdien stopt tie altijd altijd als m'n man z'n handen op m'n buik legt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Flip Fluitketel ma 19 nov 2012 - 21:12

Bij de 1e had ik een voorliggende placenta en voelde ik de baby constant/meerdere malen rond de 19wkn. Mijn man rond de 21ewk.
Nu bij deze zwangerschap ligt de placenta heel erg naar achter en voelde ik de baby al met 13/14wkn contstant/meerdere malen per dag en mijn man voelde de baby rond de 16e wk.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Paper Crown ma 19 nov 2012 - 21:44

Mijn placenta ligt aan de buikwand, dus ik voelde met een week of 17 alsof er een tennisballetje van de ene kant naar de andere kant rolde, als ik daar dan aan voelde voelde ik een hard bolletje, nu weet ik dat het de baby is geweest, maar toen twijfelde ik vaak haha. Vanaf week 19 brak hij los en sindsdien voel ik hem de HELE dag. Heel grappig, als hij mij port por ik hem terug, daar geeft hij een reactie op en als ik dan nog een keer por gaat ie aan de andere kant liggen haha!

Geniet ervan, het is erg leuk!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Kruidkoek ma 19 nov 2012 - 21:49

Ik heb een voorliggende placenta en voelde daardoor de baby pas met 28 weken ... Ook nu met 31 weken voel ik de baby maar heel af en toe en als ik iets voel is het kort. Mijn vriend heeft de baby 2 weken geleden voor het eerst gevoeld.

Gister bij de verloskundige geweest voor controle en omdat ze het sneu voor ons vind dat we de baby zo weinig voelen, doet ze nu soms een extra echo zodat we het kindje kunnen zien, dat is wel erg fijn en lief. Op de echo zie je wel dat de baby veel beweegt maar de placenta ligt er dus voor en volgens verloskundige is mijn buik behoorlijk gespierd waardoor ik de bewegingen minder voel.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Ella ma 19 nov 2012 - 22:22

De eerste keer was het eenmalig, ik dacht toen nog het is veels te vroeg het kan helemaal niet. De keer daarop was het meerdere achter elkaar en herkende toen ook gelijk van die keer ervoor.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  *Lookie* ma 19 nov 2012 - 22:41

Ik voelde een soort van plopjes, net of er belletjes ploften zeg maar. In het begin af en toe, later steeds vaker. Heel bijzonder gevoel!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SarahKey ma 19 nov 2012 - 23:35

Kruidkoek schreef:Ik heb een voorliggende placenta en voelde daardoor de baby pas met 28 weken ... Ook nu met 31 weken voel ik de baby maar heel af en toe en als ik iets voel is het kort. Mijn vriend heeft de baby 2 weken geleden voor het eerst gevoeld.

Gister bij de verloskundige geweest voor controle en omdat ze het sneu voor ons vind dat we de baby zo weinig voelen, doet ze nu soms een extra echo zodat we het kindje kunnen zien, dat is wel erg fijn en lief. Op de echo zie je wel dat de baby veel beweegt maar de placenta ligt er dus voor en volgens verloskundige is mijn buik behoorlijk gespierd waardoor ik de bewegingen minder voel.

Jammer is dat, geniet dan maar extra van de bewegingen die je wel voelt I love you

Een vriendin van ons heeft dit ook gehad, ze is zelf verloskundige dus kent heel wat verhalen. Maar haar meisje bleef op 1 plek liggen, in stuit en heeft weinig bewogen. De baby kwam ook nog eens te vroeg en dat alles bij elkaar vind ze nog best wel jammer. Maar je kunt er weinig aan veranderen helaas.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Bericht  Raven di 20 nov 2012 - 1:16

Kruidkoek schreef:
en volgens verloskundige is mijn buik behoorlijk gespierd waardoor ik de bewegingen minder voel.

Ik vroeg aan mijn verloskundige of het door mijn buikspieren kon komen dat ik de baby minder goed voel en volgens haar kon dat absoluut niet.... Toch vreemd dat ze zulke tegenstrijdige antwoorden geven.

OT ik voel de baby af en toe vanaf een week of 20. Maar is meestal maar een paar keer achter elkaar en het kan goed zijn dat er dag 2, 3 dagen tussen zitten dat ik niet voel. Mijn man heeft vorige week voor de eerste keer iets gevoeld.
Mijn placenta ligt achter. Waarschijnlijk is de baby gewoon een rustige baby.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  piertje di 20 nov 2012 - 2:02

sanne-84 schreef:Ik heb mn placenta voor zitten, dus bij mij was t waarschijnlijk dat ik em later zou voelen.
Heb wel eens vaker mn handen op mn buik gehad, maar nu iets meer gedrukt en langer volgehouden. T zijn idd plopjes, alsof er een bel kapot springt tegen de wand. Maar kon er wel een paar per minuut voelen, dus weet niet of ik t bu wilde.voelen, t toch iets anders is of t nu eindelijk zo is! Nu lukt t me niet meer, want voel dan alleen mn hartslag;)

Ik voelde haar al met 17 weken, maar het was wel precies zoals jij nu omschrijft!
Leuk, dat wordt alleen maar meer! Geniet er maar lekker van!
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 3:05

F voelde ik met 19 weken voor het eerst echt. Voelde ook al eerder van die plopjes maar wist niet zeker of hij het was. Met 19 weken wist ik zeker dat het de baby was die ik voelde. Geniet nog maar van die plopjes, want als hij/zij gaat schoppen ....

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: