Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alle opgekropte gevoelens en emoties

+3
studiebol
Sweety
TGR
7 plaatsers

Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 19:52

Het komt er eindelijk allemaal uit. Iets wat ik niet gedacht had want ik wist niet dat ze me toch dwars zaten.
Ik kan het uiten door te schrijven. In gedicht vorm b.v. Gisteren heb ik mijn 1e gedicht geschreven wat gaat over de 1e gebeurtenis in mijn leven.

Ik heb heel wat mee gemaakt en het was allemaal niet makkelijk. Maar elke keer sloeg ik me erdoor heen met een brede lach op mijn gezicht en dat hield me op de been.
Nu lijkt het erop dat ik gebroken ben.
Ik ben gelukkig nu maar ook verdrietig en boos.

De afgelopen 3 jaar was ook niet fijn. Ja alleen de geboorte van mijn zoontje maar ook dat is niet bepaald zonder slag of stoot gegaan.
Sinds 2 maanden ben ik gestopt met de relatie die 10 jaar heeft geduurd. Hij is 2x de fout ik gegaan en ik ben daar veel te laconiek mee omgegaan en heb het meteen vergeven. Liefst vergeten.
Na de 2e keer heeft het een behoorlijke deuk op mijn zelfvertrouwen gegeven en ik kon het echt niet meer aan.

Ik zit hier in mijn eigen stekkie en ben blij met alles wat ik heb. Ik straal het ook uit en voel me ook goed. Maar ik merk dat ik nu pas b.v. enorm boos ben op mijn ex om wat hij heeft gedaan.
Ik ben nu pas enorm verdrietig op mijn ouders dat ze me echt een rot jeugd hebben gegeven.
En ik voel me nu pas vies, boos en verdrietig om wat de vriend van mijn oma me heeft aangedaan op veel te jonge leeftijd.

Het is niet zo dat het nu mijn hele leven beheerst maar ik vind het fijn om even alles eruit te gaan gooien.
Er zijn altijd mensen geweest dat ik met opgekropte gevoelens liep en ik ontkende het. Ik had alles mooi een plekje gegeven en dat klopt ook. Maar nu lijkt ineens wel of alles los rond zweeft in mijn hoofd !

Ik weet niet wat ik hiermee wil maar merk dat schrijven een uitlaatklep is !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 20:33

Misschien juist doordat je het nu goed hebt en je goed voelt, 'mag' je nu van jezelf voelen?
Verder weet ik niet goed wat te zeggen, maar ik geef je een knuffel hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  TGR vr 1 apr 2011 - 20:41

Mooi moment om een psycholoog aan te vragen om dit samen goed te verwerken nu je de rust ervoor in je hoofd hebt.

Dapper dat je uit je relatie bent gestapt! hug

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Sweety vr 1 apr 2011 - 21:18

Wat fijn dat je een uitlaatklep heb gevonden voor jezelf door alles op te schrijven en dat in gedicht vorm. Misschien dat je er met iemand over kan praten ( of misschien doe je dat al ).
Goed van je dat je bent gestopt met de relatie.
hug
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 22:53

Dank jullie wel. Ik merk dat schrijven erg goed helpt. Ik weet niet zo goed of ik wel naar een psycholoog wil. Ik heb niet al te beste ervaringen ermee maar misschien is nu de tijd toch wel aangebroken ervoor.

Ik ben wel een persoon die heel makkelijk over mijn verleden kan spreken. Iemand die het wil horen zal ik het ook vertellen en dat helpt ook al heel vaak.

@break of day: dat zou wel eens goed kunnen ja dat ik nu van mezelf eindelijk mijn gevoelens mag voelen en tonen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  studiebol za 2 apr 2011 - 0:40

En een maatschappelijk werker dan? Gewoon een neutraal iemand waar je je verhaal bij kwijt kan? Misschien helpt dat.

Vind het knap dat je er zo over kan praten! Veel sterkte!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  L!ND@ za 2 apr 2011 - 3:11

Pfff, ik word er even stil van. Heftig! Maar inderdaad fijn dat je er zo over kunt praten (al is het dan op papier). Wat knap dat je dit keer eens voor jezelf hebt gekozen. Ik zou ook naar iemand op zoek gaan om mee te praten.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 10:22

Ik denk dat ik maandag toch maar eens naar de huisarts ga voor een doorverwijzing. Misschien is het toch idd wel goed voor me. Ik zie er best wel tegen op. Maar dat komt doordat ik het nooit positief heb ervaren en nu zal het misschien anders zijn.

Het is zo raar om dat dubbel gevoel te hebben. Gelukkig zijn maar ook verdrietig zijn en dan ook om de dingen die echt heel wat jaren geleden zijn.
Het komt wel goed. Dit moest er toch ooit van komen !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 15:21

Ik kan me best goed voorstellen dat als je nu wat meer je rust gevonden hebt, al je emoties van vroeger ook weer op komen borrelen. Misschien omdat je nu meer 'tijd' hebt om het te voelen.
Schrijf het lekker van je af, wees verdrietig. En geniet ondertussen van de leuke momenten met je zoontje.

Ik hoop dat alles op zijn tijd een plekje krijgt. In elk geval een dikke knuffel! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast za 2 apr 2011 - 20:02

Dank je wel Dolcis.
hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Alias za 2 apr 2011 - 23:37

Ik kan me best voorstellen dat het een beetje raar voelt dat je emoties van dingen die in het verleden gebeurd zijn nu bovenkomen, net nu je je wat gelukkiger voelt. Waarschijnlijk kon je die emoties toen niet aan, maar moeten ze er nu toch uit. Probeer het te zien als dat het goed is dat het nu loskomt en probeer een manier te vinden om hier mee om te gaan al dan niet met hulp. Uiteindelijk ga je je zelf beter voelen, net omdat je de dingen nu kunt verwerken en de lading langzaam aan een beetje los kunt laten. Sterkte!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  joyce0606 ma 4 apr 2011 - 4:52

jeetje wat heftig zeg! hug
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 6:53

Ik heb me vandaag aangemeld bij een instantie waar allemaal hulpverleners zitten. Ik ga naar een psycholoog. Er is wel een wachtlijst van 8 weken maar het kon ook zijn dat ik er eerder terecht kon.
Pff vind het best wel eng ! Vooral omdat ik er een negatief beeld van heb.
Maar ergens ook een opluchting dat iemand mij gaat helpen verwerken !!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 10:00

Goedzo meisje! Ik vind het knap dat je deze stap genomen hebt! Jij komt er wel, dat weet ik zeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Lotus ma 4 apr 2011 - 20:55

Spannend, Nonnevot. Maar wat goed van je dat je deze stap hebt gezet! Veel succes met wachten.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 21:06

Veel sterkte Nonnevot, met het verwerken van alle ellende uit je verleden hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 0:43

Dank jullie wel jullie zijn allemaal heel lief smile

Ik ben gisterenavond compleet ingestort. Sta sinds vandaag ziek gemeld op mijn werk en ben met spoed naar de bedrijf arts gestuurd. Daar kan ik a.s. vrijdag al terecht !
Gisteren avond heb ik eindelijk een stuk waarheid te horen gekregen wat me compleet heet gebroken.
Maar dat bevestigd voor mij wel weer heel veel.

De 8 weken kan ik niet meer wachten. Dus ik hoop dat mijn huisarts er morgen spoed achter kan zetten.
Op dit moment ben ik dood vermoeid maar ook steeds duizelig !
Bleeeeeehhhhh

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Lotus di 5 apr 2011 - 3:29

Wat naar! Doe maar even rustig aan! Sterkte.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 3:31

Nonnevot schreef:Dank jullie wel jullie zijn allemaal heel lief smile

Ik ben gisterenavond compleet ingestort. Sta sinds vandaag ziek gemeld op mijn werk en ben met spoed naar de bedrijf arts gestuurd. Daar kan ik a.s. vrijdag al terecht !
Gisteren avond heb ik eindelijk een stuk waarheid te horen gekregen wat me compleet heet gebroken.
Maar dat bevestigd voor mij wel weer heel veel.

De 8 weken kan ik niet meer wachten. Dus ik hoop dat mijn huisarts er morgen spoed achter kan zetten.
Op dit moment ben ik dood vermoeid maar ook steeds duizelig !
Bleeeeeehhhhh

hug hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 3:34

Vervelend dat de bom gebarsten is, maar goed dat je nu voor jezelf gekozen hebt. Heel veel sterkte en succes met alles.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gast di 5 apr 2011 - 4:10

Dank jullie wel hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alle opgekropte gevoelens en emoties Empty Re: Alle opgekropte gevoelens en emoties

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum