Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe toon jij je emoties?

+6
Sorella
Lady4
Stuiterbal
Blond
Jeanette
*Noosa
10 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Hoe toon jij je emoties?

Bericht  *Noosa do 2 feb 2012 - 6:09

Ik heb zelf een beetje moeite om mijn emoties/gevoelens te uiten en/of tonen. Ik ben nooit echt heel boos maar ook nooit heel vrolijk. Soms wil ik mij wel uiten maar weet niet goed hoe dat moet, ik denk er teveel overna en blokkeer dan ofzo. Ik weet wel waardoor dit komt en wil dit veranderen maar op de een of andere manier vind ik dat heel moeilijk. Als ik het doe of probeer voelt het niet als mijzelf maar ik moet gewoon een bepaalde grens/drempel over. Huilen kan ik overigens wel maar soms zou ik bijv wel eens lekker willen schreeuwen of wat kapot maken om wat opgekropte woede eruit te krijgen :P

Nou hoor of lees ik wel eens van mensen dat ze het in de volgende dingen kunnen uiten:
Muziek maken/schrijven, zingen
Dansen
Tekenen, schilderen
Sporten

Waarin uiten jullie het, waarom is voor jou die manier fijn, voel je je daarna ook echt ontspannen of opgelucht oid? Misschien kom ik zo nog achter manieren die voor mij ook werken Hoe toon jij je emoties? 561177
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Jeanette do 2 feb 2012 - 6:15

Ik heb nooit zoveel moeite om mijn emoties te tonen. Alleen word ik nooit zo snel kwaad, maar als ik dan echt kwaad ben wil je niet bij mij in de buurt zijn. Als ik bepaalde emoties los laat is dat vaak bij mensen bij wie ik op mijn gemak voel.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Blond do 2 feb 2012 - 7:03

Ik uit ze niet of nauwelijks. Ik krop alles op, en soms barst dan de bom en ga ik huilen. Maar dat doe ik altijd als ik alleen ben.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 7:11

In eerste instantie:

..toon ik woede door te gaan negeren.

..toon ik verdriet door heel stil te zijn.

..toon ik intense blijdschap door te gaan huilen.

Daarna ga ik er pas over praten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Stuiterbal do 2 feb 2012 - 7:15

Mijn emoties kan ik uiten in muziek.
Ik zing en dan zoek ik de geschikte nummers op die passen bij de emoties en zing heel hard mee.
Dan komt alles vanzelf los.

Verder kan ik mijn boosheid in het sporten kwijt. Ook een emotie.

En mijn gevoel in gedichten schrijven.

Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Lady4 do 2 feb 2012 - 7:16

Als ik me heel blij, vrolijk, belukkig en op mijn gemak voel, word ik ontzettend druk en maak ik veel grapjes. Als ik boos ben laat ik dit ook duidelijk merken en word ik wat dwars. Als ik verdrietig of niet happy dan word ik heel rustig en stil en/of huil ik.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 7:17

Ik ben een binnenvetter. Ik vertel/uit niets. Tot op het moment dat de bom barst. Dan uit ik emoties door extreem boos te worden en de haltafel met mooie spullen in elkaar te rammen. Heel vaak kan ik me inhouden, omdat de spullen geld hebben gekost en dan moet ik even schreeuwen in een kussen, maar als ik echt ver boven mijn grenzen ben gegaan, dan maakt geld me ook helemaal niets meer uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 7:19

Oh, ik vatte em iets anders op. Had je openingspost niet helemaal gelezen. Sowwy!

Ik uit heftige gevoelens vooral in paardrijden (uren door het bos dwalen), muziek luisteren en meezingen en binnenkort wil ik beginnen met drumles, want ik denk dat ik daarin behoorlijk wat onzekerheid en stress kwijt kan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 7:55

Ik ben een binnenvetter. In eerste instantie wil ik nergens over praten en krop ik alles op. Dan ineens barst de bom en ben ik verdrietig. Meestal wil ik dan wel praten, maar moet je me eerst even met rust laten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 9:05

Euh nou niet door te dansen iig.. Ik zie mezelf al gaan door de huiskamer...

Ik kan m'n gevoelens prima uiten in principe, maar ik kies er voor om op mezelf te zijn. Dan ga ik vaak bakken (koekjes, cakes etc) daar word ik rustig van. Of ik zet de muziek harder met Fritsie bij me; die maakt me kalm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Sorella do 2 feb 2012 - 9:18

Ik ben heel slecht in het uiten van emoties. Bij mij helpt -wat Stella volgens mij ook al zei- zingen, en dan nummers die bij de emotie horen.
En voor de rest ben ik vaak op stal te vinden. Op stal word ik rustig, kan ik goed nadenken, voel ik me thuis en verbonden met m'n paardje. Sinds ze is overleden zit ik qua emoties in een soort van achtbaan en op stal zijn helpt me erg bij mijn verdriet ook al is het soms juist heel moeilijk om daar te zijn zonder haar.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  VeryCherry do 2 feb 2012 - 9:52

Ik word altijd ontzettend onredelijk boos als ik verdrietig ben.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Lady4 do 2 feb 2012 - 10:02

Bazinga schreef:Euh nou niet door te dansen iig.. Ik zie mezelf al gaan door de huiskamer...

Ik kan m'n gevoelens prima uiten in principe, maar ik kies er voor om op mezelf te zijn. Dan ga ik vaak bakken (koekjes, cakes etc) daar word ik rustig van. Of ik zet de muziek harder met Fritsie bij me; die maakt me kalm.

Blijdschap etc, zijn ook emoties hè! Al sta ik ook niet vaak dansen in de kamer, gisteren toevallig wel. Wink
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 10:04

Dat is even een aanvulling op mijn vorige post. In blijdschap spring ik mijn woonkamer rond. Zes keer trappelen, uitbundig en vals lachen en de tosti-ijzer knuffelen, de koffiezetapparaat een klopje geven etc.. Had ik een kat/hond gehad, dan was het zielig geworden. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 10:08

Lady4 schreef:
Bazinga schreef:Euh nou niet door te dansen iig.. Ik zie mezelf al gaan door de huiskamer...

Ik kan m'n gevoelens prima uiten in principe, maar ik kies er voor om op mezelf te zijn. Dan ga ik vaak bakken (koekjes, cakes etc) daar word ik rustig van. Of ik zet de muziek harder met Fritsie bij me; die maakt me kalm.

Blijdschap etc, zijn ook emoties hè! Al sta ik ook niet vaak dansen in de kamer, gisteren toevallig wel. Wink

Haha ja okee, maar dan nog kwalificeren mijn bewegingen zich niet echt als danen, vrees ik Very Happy Meer als een awkward op en neer hupsen of zo, als ik blij ben... Maar hoe genant het er ook uit ziet, ik kan me wel voorstellen dat iemand 't als een soort dans zou kunnen beschouwen. Vraag me niet wat voor dans, maar da's een geheel ander punt Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  kwak do 2 feb 2012 - 10:13

als ik verdrietig ben of me rot voel kruip ik als een klein kind bij mijn man op schoot.
met blijdschap herhaal ik het heel vaak, het gaan waar ik blij van ben geworden.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Star007 do 2 feb 2012 - 10:20

Boosheid of frustratie vind ik erg moeilijk om te uiten. Ik doe dit ook vaak op de verkeerde manier ; ergens tegen aan meppen, schreeuwen,huilen.

Verdriet uit ik door te huilen of door erg stil te zijn.

Blijdschap door hyper te worden, in mijn handen te klappen ( hihi het zal er uit zien lol! ) en soms met tranen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gast do 2 feb 2012 - 21:30

Ik heb doorgaans niet zo veel moeite mijn emoties te tonen. Behalve als ik kwaad ben. Ik heb moeite met boosheid tonen. In plaats daarvan begin ik vaak te huilen. Ik durf boosheid nooit te uiten tegen iemand.. als ik alleen ben heb ik daar absoluut geen moeite mee

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Caramba vr 3 feb 2012 - 4:36

Star007 schreef:Boosheid of frustratie vind ik erg moeilijk om te uiten. Ik doe dit ook vaak op de verkeerde manier ; ergens tegen aan meppen, schreeuwen,huilen.

Verdriet uit ik door te huilen of door erg stil te zijn.

Blijdschap door hyper te worden, in mijn handen te klappen ( hihi het zal er uit zien lol! ) en soms met tranen.

Is dat een verkeerde manier? Ik doe dat namelijk ook, maar vind het enorm opluchten.
Ik zei laatst tegen mijn vriend: ik zou best een boxzak willen hebben om mijn boosheid/agressie kwijt te kunnen.
Als ik goed kwaad ben wil ik ook het liefst alleen zijn. Niemand die zegt doe rustig of doe zus en zo. Mocht er wel iemand in de buurt blijven, wat ik liever niet heb, kan ik nog wel eens agressief reageren.

Wanneer ik blij/vrolijk ben heb ik altijd een Big Smile op mijn gezicht. En soms kunnen er tranen in mijn ogen springen door blijdschap.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe toon jij je emoties? Empty Re: Hoe toon jij je emoties?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum