voor een kindje 2012
+70
Linnie1985
Weegschaal
holaagirl
Shy
Alex
boekenwurm83
sanne-84
blonky1986
Ayla
kellebel
Laced
Wennes
Liselot
snoezel
Annie24
Ugly Betty
Vintage
SleepingBeauty
Jasmine
Parisienne
Jezzie
RYW
myloon
nillis
cupcake23
Roodkapje
Paper Crown
Limburg85
Caramba
Blue flower
Filoria
Alyssa
Smaragdje
RedRose
Muppetje
Roos
Clapperdie
Ellebel
Flower_L
mauwmauw
Lejow
maiadebij
Susan
JD
Pien
joyce0606
ShallY
Jazzlyn
Amber-
SarahKey
Pandora
CCC
Coco
Darius
bolus26
**_pearl_**
Mysterious
Silver
Bloem86
PapillonRose
PiP
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Vancity_girl
Tania
Annemie
Monnie
L!ND@
Pussycat
liesje
74 plaatsers
Pagina 5 van 40
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Re: voor een kindje 2012
Twellie schreef:*Marietje* schreef:Twellie schreef:Darius schreef:Maar je mag toch wel een voorkeur hebben?? Ik vind mei wel een leuke maand...daarom hebben we het zo gepland dat ik twee keer op 15 mei was uitgerekend...
Strakke planning zeg ! Maar ik zie aan je tickers dat er in de uitvoering iets mis is gegaan.
juist niet toch? als ik haar tickers goed bereken (en nou is rekenen niet mijn sterkste kant) zijn haar kindjes allebei in mei geboren toch?
Je hebt helemaal gelijk, ik heb een beetje scheel gekeken blijkbaar.
Haha, L is van 5 mei en P is van 12 mei, dus precies een week ertussen!
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
ivax schreef:Pien schreef:volgens mij waren dat jou eigen woorden ivax.
Alsof hier ergens genoemd wordt dat je een kindje kunt 'plannen'.
Je hebt plannen en plannen.
Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat je een kind kunt plannen als in "15 juli 2012 mag die ooievaar het kindje droppen"
Ik heb het over 'plannen' als in rekening houden met allerlei omstandigheden (verjaardagen/werk/geplande reisjes/seizoen). Vandaar mijn '....'
Dat ik het anders had moeten noemen, dat is mij nu wel duidelijk.
Sommige meiden hebben last van een najaarsdepressie. Stel ik zou dat hebben, dan zou ik serieus proberen om niet in het najaar uitgerekend te zijn. Vrij logisch vind ik. Jij niet? En tuurlijk geeft dat geen garantie.
Wat is er in vredesnaam verkeerd aan rekening houden met factoren? En nogmaals....al krijg ik een kerstkindje, of een kindje met oud/nieuw....so it be. Ik ben er echt niet minder dankbaar om, of minder gelukkig mee.
Ik ben het helemaal met je eens Ivax.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
serieus, waar maakt iedereen zich zo druk om.. Als mensen in de gelegenheid zijn om een kindje zo te plannen, dan is dat toch prachtig voor ze. Ze komen er vanzelf wel achter dat het niet altijd zo makkelijk gaat, maar als die planning wel lukt, dan is het toch fijn als ze op één van de meest geschikte momenten van hun leven een kindje krijgen. Ik zie echt niet in waarom dit kwetsend is naar mensen toe die minder makkelijk zwanger kunnen raken. In die zin vind ik de vergelijking van een echo of buikfoto wel passen.
Gast- Gast
Ik snap wel wat Ivax bedoelt, tot op zekere hoogte is het te plannen, gewoon zorgen dat je het veilig doet in de maanden waarin je niet wilt dat het kindje geboren kan worden.
Wij zijn nu druk bezig, en als het nu raak is, is het april, ik zou zelf liever ook niet willen dat ik uitgerekend ben na oktober, ik heb zelf namelijk helemaal niets met de winter, en om dan thuis te zitten met verlof lijkt me gewoon niet prettig.
Wij zijn nu druk bezig, en als het nu raak is, is het april, ik zou zelf liever ook niet willen dat ik uitgerekend ben na oktober, ik heb zelf namelijk helemaal niets met de winter, en om dan thuis te zitten met verlof lijkt me gewoon niet prettig.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik weet niet of het kwetsend is, daar kan ik verder niet goed over oordelen, ik vind alleen de manier waarop er soms over kinderen krijgen wordt gepraat een beetje verwend en naïef overkomen. Ook al ben je twee keer makkelijk zwanger geraakt, daarmee wordt zwanger worden niet opeens iets vanzelfsprekends.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pien schreef:Ivax, jij mag het onzin vinden, ik vind het gewoon belachelijk als mensen zo bewust 'plannen'.
Jij vind het misschien belachelijk, maar weet jij veel welke redenen mensen ervoor hebben?
Ik zie het zoals ik er nu over denk niet zitten om met 35 graden te zitten met 2 peuters en ook nog een 6-7 maanden buik. Maar omdat de buurvrouw misschien niet of moeilijk zwanger raakt moet ik het mijzelf maar moeilijk maken, terwijl ik dat ook kan voorkomen?
En zo zal ieder zijn reden wel hebben.
Of is het ook onzin dat mensen anticonteptiemiddelen gebruiken terwijl een ander moeilijk of niet zwanger raakt?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Susan schreef:Ik weet niet of het kwetsend is, daar kan ik verder niet goed over oordelen, ik vind alleen de manier waarop er soms over kinderen krijgen wordt gepraat een beetje verwend en naïef overkomen. Ook al ben je twee keer makkelijk zwanger geraakt, daarmee wordt zwanger worden niet opeens iets vanzelfsprekends.
Juist!
Gast- Gast
Ik kom mij voorzichtig melden in dit topic.
Wij hebben gister eindelijk de bouwvergunning gehad,als we het geld rond hebben kan er eindelijk gebouwd worden.
Als we alles klaar hebben willen we voor een 2e gaan.Mocht het eerder dan zomer 2012 zijn dan wil ik nog even wachten,maar als het later klaar is dan wachten we.
Wij hebben gister eindelijk de bouwvergunning gehad,als we het geld rond hebben kan er eindelijk gebouwd worden.
Als we alles klaar hebben willen we voor een 2e gaan.Mocht het eerder dan zomer 2012 zijn dan wil ik nog even wachten,maar als het later klaar is dan wachten we.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
mauwmauw schreef:Ik kom mij voorzichtig melden in dit topic.
Leuk, zie dit topic nu. Wij willen ook in 2012 voor een tweede kindje gaan.
Wordt voorjaar waarschijnlijk. Soms twijfel ik om er eerder voor te gaan, 'voor het geval het maaaaaaaaaaaanden gaat duren'.
Kijk er wel naar uit, maar ga de komende maanden nog wel lekker genieten van het feit dat we nu met zn 3-en zijn. Verwacht dat het met 2 kinderen toch wel heel anders gaat worden.
Als ik jouw bericht lees, gaan jullie er dus op zn vroegst, de zomer van 2012 voor?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
@mauwmauw, wat leuk om te lezen dat jullie volgend jaar voor een 2e willen gaan! en super dat de bouwvergunning ein-de-lijk rond is!!! hebben jullie zo lang op moeten wachten.... hoe is het met je banenjacht? heb je al iets gevonden?
Ik had me ook aangemeld voor de topic, maar kon m een tijdje niet vinden...dus fijn dat ie weer ge-upt is!
Hier megakriebels... kreeg vandaag op t werk een wenkindje van 2 maanden....dus de eierstokken begonnen weer te rammelen!
Ook ik denk wel eens "ach....ik stop nu wel alvast met de pil, voor het geval het maanden gaat duren"... maar als het meteen raak zou zijn zou het voor ons nog te vroeg komen vanwege onze financiele situatie, dus helaas....toch nog maar even de eierstokken laten rammelen en wachten tot minstens april/mei....
Ik had me ook aangemeld voor de topic, maar kon m een tijdje niet vinden...dus fijn dat ie weer ge-upt is!
Hier megakriebels... kreeg vandaag op t werk een wenkindje van 2 maanden....dus de eierstokken begonnen weer te rammelen!
Ook ik denk wel eens "ach....ik stop nu wel alvast met de pil, voor het geval het maanden gaat duren"... maar als het meteen raak zou zijn zou het voor ons nog te vroeg komen vanwege onze financiele situatie, dus helaas....toch nog maar even de eierstokken laten rammelen en wachten tot minstens april/mei....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
@marietje,ja eindelijk de bouwvergunning,we hebben er ruim een jaar op mogen wachten.En morgen ook nog een sollicitatie gesprek.dus hopelijk word dat wat,gaan we wel vanuit.
oooow ik snap je heel goed dat had ik ook bij V.Ik wilde het zo graag,ondanks dat ik wist dat de situatie er niet goed voor was.had zelf ook het gevoel dat het wel heel lang kon duren.uiteindelijk in oktober 2009 gestopt en in feb 2010 een postitieve test.dus erg snel gegaan.Dus 1 tip zet je gevoel even uit en denk met je hoofd.
wanneer ongeveer willen jullie ervoor gaan,begin 2012 of later?zal wel leuk zijn tegelijk zwanger te zijn,
ik zie nu dat je rond mei gaat beginnen,erg leuk.Ik heb erg moeten wennen aan het moederschap maar ik vind het steeds leuker worden.
oooow ik snap je heel goed dat had ik ook bij V.Ik wilde het zo graag,ondanks dat ik wist dat de situatie er niet goed voor was.had zelf ook het gevoel dat het wel heel lang kon duren.uiteindelijk in oktober 2009 gestopt en in feb 2010 een postitieve test.dus erg snel gegaan.Dus 1 tip zet je gevoel even uit en denk met je hoofd.
wanneer ongeveer willen jullie ervoor gaan,begin 2012 of later?zal wel leuk zijn tegelijk zwanger te zijn,
ik zie nu dat je rond mei gaat beginnen,erg leuk.Ik heb erg moeten wennen aan het moederschap maar ik vind het steeds leuker worden.
mauwmauw- Kletskop
heb even stress momentje....
ik ben aangenomen voor een ziekteverlof, 4 dagen per week. Nu is eergister bekend geworden dat degene die ik vervang niet terug komt, dus ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat ik haar baan dan zou krijgen....
En nu zie ik opeens op de website van mijn werkgever dat er een vacature is uitgezet voor de baan....???
O wee als ik wéér op straat kom te staan,... dan doe ik geloof ik pas mee aan het "voor een kindje in 2015" topic ..morgen meteen maar even snel op gesprek bij mijn leidinggevende!
ik ben aangenomen voor een ziekteverlof, 4 dagen per week. Nu is eergister bekend geworden dat degene die ik vervang niet terug komt, dus ik ging er eigenlijk automatisch vanuit dat ik haar baan dan zou krijgen....
En nu zie ik opeens op de website van mijn werkgever dat er een vacature is uitgezet voor de baan....???
O wee als ik wéér op straat kom te staan,... dan doe ik geloof ik pas mee aan het "voor een kindje in 2015" topic ..morgen meteen maar even snel op gesprek bij mijn leidinggevende!
JD- Ratel
Wij gaan in 2012 ook voor een kindje! We zijn er alleen nog niet helemaal uit wanneer dit zal zijn, meteen in januari of in juni? In het voorjaar gaan we verhuizen naar onze nieuwe woning (van huur naar koop), het verstandigste zou zijn om er vanaf juni voor te gaan, maar dat duurt nog zo lang! We zien het wel.
Leuk dit topic, hoop dat er volgend jaar net zoveel gereageerd wordt als nu in het 2011 topic.
Leuk dit topic, hoop dat er volgend jaar net zoveel gereageerd wordt als nu in het 2011 topic.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
ja ik zal morgen even gaan praten als ik jouw was,en aangeven dat je toch wel heel graag die baan wilt hebben.Ze weten nu wat ze aan je hebben.Succes.
en je kan een kindje zo duur maken als je zelf wilt,er is vanalles te vinden in diverse prijs klasse.maar ik snap wel dat je een goede basis wilt voor je kindje.
en je kan een kindje zo duur maken als je zelf wilt,er is vanalles te vinden in diverse prijs klasse.maar ik snap wel dat je een goede basis wilt voor je kindje.
mauwmauw- Kletskop
meestal wel hoor,ik zat in 2009/2010 ook in een topic(nog op het oude forum)en daar werd ook lekker geklets,Ellebel schreef:Wij gaan in 2012 ook voor een kindje! We zijn er alleen nog niet helemaal uit wanneer dit zal zijn, meteen in januari of in juni? In het voorjaar gaan we verhuizen naar onze nieuwe woning (van huur naar koop), het verstandigste zou zijn om er vanaf juni voor te gaan, maar dat duurt nog zo lang! We zien het wel.
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:en je kan een kindje zo duur maken als je zelf wilt,er is vanalles te vinden in diverse prijs klasse.maar ik snap wel dat je een goede basis wilt voor je kindje.
ja dat is wel zo...maar omdat ik ook een flinke tijd zonder werk heb gezeten hebben we nu ook niet echt geld achter de hand. ik begn een stuk rustiger aan een kindje als ik weet dat ik alles goed geregeld heb. Ik weet dat het niet persé hoeft, maar ik voel me dan wel rustiger...
Dus een leuk bedrag op de spaarrekening, iets meer zekerheid wat betreft werk, en een andere auto (al kan die auto natuurlijk ook tijdens de zwangerschap gekocht worden)....in dat autootje wat ik nu heb past niet eens een kratje bier...
als ik dat allemaal geregeld heb gaan we er voor.. o ja, en ik wil persé nog een keertje met zn 2tjes op vakantie.
JD- Ratel
Daar heb je ook groot gelijk in hoor,je moet doen wat voor jullie goed voelt.*Marietje* schreef:mauwmauw schreef:en je kan een kindje zo duur maken als je zelf wilt,er is vanalles te vinden in diverse prijs klasse.maar ik snap wel dat je een goede basis wilt voor je kindje.
ja dat is wel zo...maar omdat ik ook een flinke tijd zonder werk heb gezeten hebben we nu ook niet echt geld achter de hand. ik begn een stuk rustiger aan een kindje als ik weet dat ik alles goed geregeld heb. Ik weet dat het niet persé hoeft, maar ik voel me dan wel rustiger...
Dus een leuk bedrag op de spaarrekening, iets meer zekerheid wat betreft werk, en een andere auto (al kan die auto natuurlijk ook tijdens de zwangerschap gekocht worden)....in dat autootje wat ik nu heb past niet eens een kratje bier...
als ik dat allemaal geregeld heb gaan we er voor.. o ja, en ik wil persé nog een keertje met zn 2tjes op vakantie.
Als ik het over kon doen had ik waarschijnlijk gewacht even,niet financieel gezien,maar qua woonsituatie.Maar het is nu eenmaal zo en ik ben dol blij met me kleine ventje.
mauwmauw- Kletskop
Pfff. Ik twijfel soms of ik het voorjaar 2012 wel ga redden haha. Van het weekend zo'n drang om weer zwanger te zijn.
Maar dan kijk ik naar ons mannetje, en dan vind ik het nog wel even goed zo.
Maar dan kijk ik naar ons mannetje, en dan vind ik het nog wel even goed zo.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
JaneDoe schreef:heb even stress momentje....
Ik breek heel even in. Bij ons op het werk is het verplicht om een vacature te stellen als er een positie vrij komt. Zo geef je iedereen een eerlijke kans om op die baan te solliciteren. Dus als ik jou was zou ik zeker reageren op die vacature. Heb je het al besproken met je leidinggevende?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Ik meld me hier ook! Vanaf eind maart gaan we voor een tweede kindje!
We kijken er erg naar uit... En hopen dan ook stiekem dat het weer snel 'raak' mag zijn!
We kijken er erg naar uit... En hopen dan ook stiekem dat het weer snel 'raak' mag zijn!
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Clapperdie schreef:JaneDoe schreef:heb even stress momentje....
Ik breek heel even in. Bij ons op het werk is het verplicht om een vacature te stellen als er een positie vrij komt. Zo geef je iedereen een eerlijke kans om op die baan te solliciteren. Dus als ik jou was zou ik zeker reageren op die vacature. Heb je het al besproken met je leidinggevende?
zo is het bij ons niet. ben inmiddels in gesprek gegaan met mijn leidinggevende, en het kwam er op neer dat ze in de veronderstelling waren dat ik niet geinteresseerd was om te blijven, omdat het eigenlijk te weinig uren zijn voor mij.
maar nu moet ik dus kiezen...
hier blijven voor 16 uur.
hier blijven met een 0-urencontract en gokken dat ik wordt aangenomen op de nieuw te openen vestiging die 1 dec opengaat (heb al intern gesolliciteerd)
of per 1 okt op een bestaand kdv beginnen, ook intern, maar waar t niet heel erg superleuk is.....
lastig hoor, al die keuzes! ben zo blij als ik eindelijk financiele zekerheid heb zodat wij ook kunnen gaan sparen!
JD- Ratel
hey je hebt je naam verandert!JaneDoe schreef:Clapperdie schreef:JaneDoe schreef:heb even stress momentje....
zo is het bij ons niet. ben inmiddels in gesprek gegaan met mijn leidinggevende, en het kwam er op neer dat ze in de veronderstelling waren dat ik niet geinteresseerd was om te blijven, omdat het eigenlijk te weinig uren zijn voor mij.
maar nu moet ik dus kiezen...
hier blijven voor 16 uur.
hier blijven met een 0-urencontract en gokken dat ik wordt aangenomen op de nieuw te openen vestiging die 1 dec opengaat (heb al intern gesolliciteerd)
of per 1 okt op een bestaand kdv beginnen, ook intern, maar waar t niet heel erg superleuk is.....
lastig hoor, al die keuzes! ben zo blij als ik eindelijk financiele zekerheid heb zodat wij ook kunnen gaan sparen!
wat balen zeg van die keuzes die je moet maken,weet je al wat je gaat doen.Wanneer hoor je dat je op de nieuwe vesting word aangenomen?misschien kan je helft helft doen,toch een zekerheid van 16 uur,en op een ander kdv(binnen de stichting)voor de rest uren.ik noem maar wat hoor,weet niet of het mogelijk is.
mauwmauw- Kletskop
Dat is juist het irritante van mijn keuzes...
Als ik die 16 uur die ik nu heb wil behouden, dan moet ik dat zsm laten weten. als ik die baan hou, willen ze me ook voor langere tijd, dus willen ze de afspraak maken dat ik niet op het nieuwe kdv ga werken de komende jaren.... maar de komende jaren 16 uur red ik financieel niet.
en het lastige is dus weer, dat ik pas in oktober iets hoor over die nieuwe vestiging.... dus dan neem ik nu die 16 uur niet, maar als ik bij die nieuwe niet wordt aangenomen, heb ik niks....
Als ik die 16 uur die ik nu heb wil behouden, dan moet ik dat zsm laten weten. als ik die baan hou, willen ze me ook voor langere tijd, dus willen ze de afspraak maken dat ik niet op het nieuwe kdv ga werken de komende jaren.... maar de komende jaren 16 uur red ik financieel niet.
en het lastige is dus weer, dat ik pas in oktober iets hoor over die nieuwe vestiging.... dus dan neem ik nu die 16 uur niet, maar als ik bij die nieuwe niet wordt aangenomen, heb ik niks....
JD- Ratel
dames ik denk dat ik me hier ook aan kan melden, als alles meezit toch.
Gast- Gast
Leuk Lily!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 5 van 40 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» voor een kindje 2012
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
Pagina 5 van 40
Permissies van dit forum: