Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

voor een kindje 2012

+70
Linnie1985
Weegschaal
holaagirl
Shy
Alex
boekenwurm83
sanne-84
blonky1986
Ayla
kellebel
Laced
Wennes
Liselot
snoezel
Annie24
Ugly Betty
Vintage
SleepingBeauty
Jasmine
Parisienne
Jezzie
RYW
myloon
nillis
cupcake23
Roodkapje
Paper Crown
Limburg85
Caramba
Blue flower
Filoria
Alyssa
Smaragdje
RedRose
Muppetje
Roos
Clapperdie
Ellebel
Flower_L
mauwmauw
Lejow
maiadebij
Susan
JD
Pien
joyce0606
ShallY
Jazzlyn
Amber-
SarahKey
Pandora
CCC
Coco
Darius
bolus26
**_pearl_**
Mysterious
Silver
Bloem86
PapillonRose
PiP
Flip Fluitketel
Teddyaapje
Vancity_girl
Tania
Annemie
Monnie
L!ND@
Pussycat
liesje
74 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Amber- zo 17 jul 2011 - 5:32

Puggle schreef:Idd sarah key. Kinderen neem je niet, je moet blij zijn als het lukt. Ik vind het dan ook vreemd om je kinderen bewust te gaan 'plannen' zeg maar.

+ 1. Het is al een wonder als je zwanger mag worden en zwanger kunt blijven.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Jazzlyn zo 17 jul 2011 - 5:37

amber22 schreef:
Puggle schreef:Idd sarah key. Kinderen neem je niet, je moet blij zijn als het lukt. Ik vind het dan ook vreemd om je kinderen bewust te gaan 'plannen' zeg maar.

+ 1. Het is al een wonder als je zwanger mag worden en zwanger kunt blijven.
idd
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  ShallY zo 17 jul 2011 - 5:48

Ik durf ook wel voorzichtig te zeggen dat wij in 2012 voor een kindje willen gaan. Na onze vakantie in augustus ga ik met de pil stoppen, om te kijken of mijn cyclus zonder pil ook werkt.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 5:58

SarahKey schreef:
Hazeltje schreef:Omdat je blij moet zijn dat je uberhaupt zwanger mag raken....

Ik vind het gewoon altijd erg onaardig overkomen.

Mee eens.

Echt, ik spring een gat in de lucht als straks de 12 weken echo goed is en wij in februari een kindje mogen krijgen. De maand maakt me zo niet uit nu na 4 jaar!! Al krijg ik al mijn kinderen opdezelfde datum, zou me echt aan mijn reet roesten Laughing Dat betekend dan wel dat je kinderen mag ontvangen en krijgen.

Je bent uitgerekdn op de dag dat ik ben ingeleid :P

Verder ben ik het helemaal met je eens.
Ik denk trouwens wel dat als je zoiets als jullie aan de hand hebt, of in mijn geval mijn beide zussen het aan de hand hebben, je er veel meer bij stilstaat me tbepaalde opmerkingen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  joyce0606 zo 17 jul 2011 - 6:51

ik had vroeger ook altijd het idee, dat ik liever in de zomer een kindje zou willen krijgen (dit was nog voor het besef dat kinderen krijgen niet vanzelfsprekend was. lees leeftijd 14-16 jaar)

Goh zou ik toch bijna krijgen wat ik wilde want ik was 28 juni dit jaar uitgerekend, alleen jammer dat moeder natuur er anders over dacht, en ik het kindje niet heb mogen voldragen.

en wat boeit het me zo niet, dat ik nu 28 november ben uitgerekend!!

ik ben zo blij dat ik nu wel zwanger ben en hopelijk alles goed mag blijf gaan, dat het echt me reet roest.

je kan overal wel beren op de weg zien! (verhuizing, seizoen, vakantie etc...)

je kan zomers ook bevallen met 30 graden en de airco is uitgevallen in het ziekenhuis, dan toch maar misschien in de lente?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 7:57

Wij hebben helemaal nergens rekening mee gehouden, wat maakt het nu toch uit in welke maand je kindje geboren wordt ? Als wij nergens rekening mee moesten houden waren we er al lang weer voor gegaan, helaas kan dat nu niet en wachten we al ruim 8 maanden op het ziekenhuis. Bij de eerste ben ik ook in December bevallen, ik heb geen seconde gedacht aan evt. sneeuw/feestdagen o.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:06

Oh man ik was al heel erg blij dat ik uiteindelijk zwanger was! Maakt mij de tijd van t jaar nu uit...

De tweede zwangerschap was ik rond kerst uitgerekend.. Het had me niets uit gemaakt.. Jammer genoeg werd dit een miskraam...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  PapillonRose zo 17 jul 2011 - 8:06

Ik zou ook niet heel erg nadenken over een maand/seizoen 'plannen'. Ik vind inderdaad dat een kindje mogen krijgen een groot geschenk is en je allang blij mag zijn als het je gegund is.

Neemt niet weg dat ik het wel begrijp hoor, mensen kunnen nou eenmaal van het plannen zijn en niet alles komt even goed uit. Zo ga ik bij een volgende poging ook wel een beetje 'plannen'. Maar dan meer in de zin van: niet voor een bepaalde tijd stoppen met de pil omdat ik echt nog niet wil zolang ik nog studeer. Maar als mijn papiertje op zak is en de rest van de situatie is ook goed en de pil zou eenmaal de deur uit gaan, dan zou ik er helemaal voor gaan en niet 'plannen' qua uitgerekende datum.

Hoewel ik ook uit ervaring weet dat het niet altijd leuk is voor kinderen om op bepaalde dagen jarig te zijn, en zelfs volwassenen kunnen er nog last van hebben.. Maar dat is een extreem geval: een goede kennis van de familie is met sinterklaas jarig en heeft daar nog trauma's van. Nooit ging de aandacht echt naar zijn verjaardag en daar zit hij nu nog mee laughcry Dus ik zou stiekem wel hopen dat mijn kindje geen sinterklaas of kerstkindje zou worden als ik in december uitgerekend zou zijn, maar om daar echt op te plannen zou me dan weer net te ver gaan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:11

x


Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:11; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:13

Ik denk dat bij vrouwen die snel zwanger zijn er wel anders over denken.. Want dan heb je wellicht meer te "plannen" als je er langer over doet en t dus niet vanzelf gaat ben je alleen al blij als t überhaupt lukt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:18

Ik heb ook nooit rekening gehouden met bepaalde maanden waarin ik niet zou willen bevallen. Het zwanger worden gaat hier moeizaam en ik ben al dankbaar dat het uberhaupt gelukt is, verder geen eisen of voorkeuren dus smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Pussycat zo 17 jul 2011 - 8:23

Pff sommigen willen niet hoogzwanger zijn in de zomermaanden én niet bevallen bevallen in december...
Ow en dan heb je ook nog al die verjaardagen van familie en vrienden pff als je daar allemaal rekening mee moet houden.

Nee hoor een kindje komt wanneer hij/zij wilt komen. Ik was 31 december uitgerekend nou ze kwam mooi pas 10 januari haha netjes na alle feestdagen laughcry maar had ook makkelijk met kerst kunnen komen tja..
Het zij dan maar zo.


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  PapillonRose zo 17 jul 2011 - 8:31

Ik kreeg trouwens regelmatig te horen dat het 'zielig' was voor mij en het kindje dat ik eind oktober uitgerekend was.. Zomer zou veel fijner zijn volgens sommigen?!

Ja hallo, kan ik er wat aan doen wat de uitgerekende datum zou worden :P Plus dat ik het helemaal niet erg vond om dan te bevallen, was het tenminste niet zo heet als in de zomer. En mijn meisje heeft het van de winter ook wel overleefd hoor, lekker inpakken en dan kan je ook gewoon naar buiten (al ga je in de vrieskou natuurlijk niet enorme stukken wandelen met een kleintje).

Kan me best voorstellen dat elk seizoen zo wel voor- en nadelen heeft, maar daar denk ik qua zwangerschap echt niet bij na.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Pien zo 17 jul 2011 - 8:33

Wat een vreemde opmerking zeg, een kind plannen....
Helemaal op een forum als deze snap ik werkelijk waar niet hoe mensen zoiets nog kunnen denken/ zeggen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Pussycat zo 17 jul 2011 - 8:35

Nou inderdaad... maar dat is hetzelfde als dat een meisje laatst tegen mij zei: binnenkort gaan we voor een 2e en dan moet het wel een meisje zijn hoor, want ja pff ik heb al een meid en ik wil toch echt een zusje voor haar..

Uhm oké.. nou succes dan maar en hard duimen dat het een meisje gaat zijn :shock:

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Darius zo 17 jul 2011 - 8:40

Maar je mag toch wel een voorkeur hebben?? Ik vind mei wel een leuke maand...daarom hebben we het zo gepland dat ik twee keer op 15 mei was uitgerekend... laughcry
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 8:42

Darius schreef:Maar je mag toch wel een voorkeur hebben?? Ik vind mei wel een leuke maand...daarom hebben we het zo gepland dat ik twee keer op 15 mei was uitgerekend... laughcry

Strakke planning zeg smile! Maar ik zie aan je tickers dat er in de uitvoering iets mis is gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  PapillonRose zo 17 jul 2011 - 8:44

Met een voorkeur vind ik niks mis hoor! Alleen is het altijd maar de vraag in hoeverre je voorkeur uit zal komen, zeker als het om zwangerschap gaat. Maar als je een voorkeur hebt, proberen kan altijd natuurlijk..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  JD zo 17 jul 2011 - 9:07

We zijn er nog niet helemaal uit, maar toch zou ik wel voorzichtig mee willen schrijven hier...

We waren eigenlijk dit jaar al van plan te stoppen met de pil, maar door mijn werkloosheid en de financiele onzekerheid die dat met zich meebracht hebben we het helaas uit moeten stellen.

Nu heb ik weer een baan, we gaan lekker nog een jaartje sparen, en dan hopelijk volgend jaar zomer ergens stoppen met de pil!

Duurt dus nog even, maar ach....ik schrijf gezellig mee!

en over dat plannen, daar hou ik echt geen rekening mee. je weet tenslotte nooit wanneer je zwanger raakt, dus het is al moeilijk te plannen. en dan nog...als ik zie hoe moeilijk sommige mensen om me heen zwanger raken, dan ben ik al lang blij als ik ergens in 2013 een klein ukje in mn armen mag houden! smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  JD zo 17 jul 2011 - 9:08

Twellie schreef:
Darius schreef:Maar je mag toch wel een voorkeur hebben?? Ik vind mei wel een leuke maand...daarom hebben we het zo gepland dat ik twee keer op 15 mei was uitgerekend... laughcry

Strakke planning zeg smile! Maar ik zie aan je tickers dat er in de uitvoering iets mis is gegaan.

juist niet toch? als ik haar tickers goed bereken (en nou is rekenen niet mijn sterkste kant) zijn haar kindjes allebei in mei geboren toch?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 9:25

x


Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 9:30

Mensen roepen nogal ondoordacht de woorden "Een kind nemen", "Ik wil dan en dan zwanger zijn", woorden als plannen...
Ik vind dat dat soort dingen best wat zorgvuldiger gekozen mogen worden.

Dat heeft niks te maken met een pijler wel of niet sluiten en de meiden bij wie het niet of niet makkelijk gaat zijn ook heus wel wat gewend, maar dat houd niet in dat je gewoon lukraak moet gaan roepen.
Een klein beetje rekening houden met de mensen waarbij het niet snel gaat of niet lukt is geen doodzonde...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 9:35

x


Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 9:39

Nee. Daar had ik niet over nagedacht.

Ik ben bij H. na 4 ronde's zwanger geraakt. (Eerste 3 ronde's op de "bonefooi" en de 4e ronde meer gekeken naar mijn eisprong) Ook erg snel dus.
Bij deze was ik binnen een paar dagen zwanger.

Wij zaten met een vakantie die we van mijn ouders krijgen.
Er bestond een kans dat als het "weer" 4 maanden zou duren ik op het eind liep als de vakantie was.
Tsja, so be it, dan waren wij thuis gebleven.

Er komt geen derde, maar als dat wel zo zou zijn dan zouden wij daar geen rekening mee houden.
Puur omdat je niet wéét hoe het loopt.
Al ben je 5 keer meteen zwanger geraakt.

Maar goed, misshcien dat ik daar zo over denk omdat mijn ene zus geen kinderen kan krijgen en de andere nog steeds bezig is na ruim 2 jaar en de laatste keer mislukt is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 9:40

Laurientje85 schreef:Ik denk dat bij vrouwen die snel zwanger zijn er wel anders over denken.. Want dan heb je wellicht meer te "plannen" als je er langer over doet en t dus niet vanzelf gaat ben je alleen al blij als t überhaupt lukt!

Dat is natuurlijk ook niet altijd zeker. Ik was binnen 2 maanden zwanger en ik ga er echt niet van uit dat het bij de volgende (als die ooit komt) ook zo snel gaat. Mijn moeder en een zus van haar hebben maar 1 kind waaronder ik dus. Ze wilde allebei voor een tweede gaan maar toen het na 2 jaar nog niet was gelukt zijn ze er mee opgehouden om zwanger proberen te worden. Vroeger stapte je voor zoiets niet snel naar de dokter/ziekenhuis dus als het natuurlijk niet lukte dat was het gewoon jammer maar helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

voor een kindje 2012 - Pagina 3 Empty Re: voor een kindje 2012

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum