Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

+9
Pussycat
Atelier Madame
VeryCherry
Melis_je
BJA
Annemie
Parisienne
Shisha
Zora
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) - Pagina 2 Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Jeanette do 31 maa 2011 - 21:18

Als ik een dochter had die minderjarig was, zou ik haar geen abbo geven. Nu scheelt het ook wel in welke mate zij met geld zou kunnen omgaan. Ik heb pas sinds 2 jaar een abbo, daarvoor heb ik ook altijd prepaid gehad.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) - Pagina 2 Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Sweety do 31 maa 2011 - 21:44

Ik kan eerlijk zeggen dat voor mij een abonnement toen nog niet goed was geweest. Ik belde veel met de huistelefoon naar 06-nummers want dat scheelde mij geld. Totdat we een rekening kregen van bijna €200! Toen hebben mijn ouders het bellen naar 06 afgesloten en moest ik het wel doen met mijn 06. Ik werd daardoor wel bewuster van het feit dat ik veel belde en wat ik eigenlijk besprak tijdens het bellen. Na mijn 17de kreeg ik een abonnement op mijn moeders naam en dat ging steeds goed. Op mijn 18de ging het op mijn naam en ging ik er ook zelf voor betalen.

Het hoort misschien wel bij deze tijd, maar moeten we dan met veel dingen erin meegaan? De jongste van mijn vriendin ( bijna 3 ) die wil steeds met mijn Iphone spelen want met foto's kijken is dat zo leuk. Het heen en weer schuiven ervan. Haar dochter ( 7 ) wil graag op de whatsapp met de mobiel van haar moeder want haar vriendinnetje zit er ook op met de mobiel van haar moeder. Ik vind dat eigenlijk niet nodig. Ga lekker buiten spelen en haal elkaar op en bespreek dan wat er is. ( 9 van de 10 keer is het alleen maar: wat leuk he zo praten, wat ga je vanmiddag doen, blabla.. )
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 22:02

_Donnaa schreef:
Guattari schreef:Ik denk dat het niet uitmaakt wat je afspreekt, degene die het contract op naam heeft is altijd degene die betaalt. .
Dat is niet altijd waar.. Vanaf mijn 15de heb ik een telefoon abbo waarbij de automatische incasso van mijn rekening ging en het contract op naam van mijn moeder stond..

Ik heb het pas vorige maand veranderd trouwens, maar dat terzijde haha :P

Dat kan ook prima, maar dan bleef jouw moeder aansprakelijk als er niet werd betaald. Het rekeningnummer had zelfs van de buurvrouw mogen zijn, bij wijze van spreken. De contractant tekent en die is aansprakelijk, snap je?smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 22:04

Het ligt een beetje aan het kind denk ik, maar in principe vind ik een abbonnement nog nergens voor nodig zo jong. Mijn schoonzusje is 15 maar die overziet geenszins de gevolgen van haar daden. Ze heeft nu al voor de derde maand op rij een rekening van 100 euro omdat ze niet snapt hoe het zit met internet en smsdiensten en zo. Maar wat ik zei, de ene vijftienjarige is de andere niet en de ene ouder is de andere niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 22:05

Guattari schreef:
_Donnaa schreef:
Guattari schreef:Ik denk dat het niet uitmaakt wat je afspreekt, degene die het contract op naam heeft is altijd degene die betaalt. .
Dat is niet altijd waar.. Vanaf mijn 15de heb ik een telefoon abbo waarbij de automatische incasso van mijn rekening ging en het contract op naam van mijn moeder stond..

Ik heb het pas vorige maand veranderd trouwens, maar dat terzijde haha :P

Dat kan ook prima, maar dan bleef jouw moeder aansprakelijk als er niet werd betaald. Het rekeningnummer had zelfs van de buurvrouw mogen zijn, bij wijze van spreken. De contractant tekent en die is aansprakelijk, snap je?smile
Ja, dat klopt. Maar dat stond niet in het stukje waar ik op reageerde Wink..

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 do 31 maa 2011 - 22:17

Heel kinderachtig van mij misschien, maar zo lang je een abonnement niet op de naam van een minderjarig persoon af mag sluiten vind ik ook dat diegene maar prepaid moet bellen. Als ik kijk wat mijn leerlingen allemaal voor telefoons hebben, vraag me echt af waar ze het van betalen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SuperGrover do 31 maa 2011 - 23:14

Ik ben er niet pertinent op tegen. Alleen heb ik gewoon een bloedhekel gekregen aan al die toffe telefoons. Je gaat uit op een zaterdagavond, je ziet dan (vooral in het rookgedeelte) echt tientallen mensen op hun telefoon typen. Nou gezellig joh. Of afspreken met vriendinnen die continu worden gepingd (?), nou leuk.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: