Telefoonabonnement, what tot do?
+8
May
Blond
Thunder
silly-one
Oasis
Happydobby
Rush
Poubelle
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Telefoonabonnement, what tot do?
Ik ben al 10 jaar klant bij HI en mijn contract loopt begin september af. In mei mag ik al bij HI verlengen.
Het toestel wat ik nu heb (Samsung galaxy ace) is bijna 2 jaar oud, geeft regelmatig aan geen geheugen meer vrij te hebben en moet ik 3 keer per dag opladen. Zwaar irritant. Volgens de jongen van de telefoonwinkel is dat niet goed, hoort dat niet zo te zijn en zou ik ervoor kunnen kiezen om de telefoon op te laten sturen maar dan ben ik 'm 2 á 3 weken kwijt, terwijl ik over 5 weken een nieuwe telefoon zou kunnen uitkiezen.
Bij HI kun je nu alleen nog maar abonnementen met toestellease uitkiezen. Ik heb het idee dat dat alleen maar duurder is. Ik heb net even gekeken en voor het toetsel dat ik wil (Samsung galaxy S3) zou ik €46,00 per maand gaan betalen. Best veel, vind ik.
Nu twijfel ik of ik de S3 niet beter los kan kopen (heb een leuke aanbieding gezien) en dan een Sim-only abonnement erbij nemen als mijn huidige abonnement afloopt.
Kortom, ik heb tips en adviezen nodig!
Het toestel wat ik nu heb (Samsung galaxy ace) is bijna 2 jaar oud, geeft regelmatig aan geen geheugen meer vrij te hebben en moet ik 3 keer per dag opladen. Zwaar irritant. Volgens de jongen van de telefoonwinkel is dat niet goed, hoort dat niet zo te zijn en zou ik ervoor kunnen kiezen om de telefoon op te laten sturen maar dan ben ik 'm 2 á 3 weken kwijt, terwijl ik over 5 weken een nieuwe telefoon zou kunnen uitkiezen.
Bij HI kun je nu alleen nog maar abonnementen met toestellease uitkiezen. Ik heb het idee dat dat alleen maar duurder is. Ik heb net even gekeken en voor het toetsel dat ik wil (Samsung galaxy S3) zou ik €46,00 per maand gaan betalen. Best veel, vind ik.
Nu twijfel ik of ik de S3 niet beter los kan kopen (heb een leuke aanbieding gezien) en dan een Sim-only abonnement erbij nemen als mijn huidige abonnement afloopt.
Kortom, ik heb tips en adviezen nodig!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Re: Telefoonabonnement, what tot do?
Ik heb hetzelfde gedaan. M`n abbo omgezet naar Sim Only en de Samsung Galaxy s3 mini gekozen (los gekocht) als telefoon. Ik ben trouwens wel bij Hi gebleven, omdat ik gewoon tevreden klant ben.
Laatst aangepast door Rush op ma 25 maa 2013 - 21:25; in totaal 1 keer bewerkt
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik ben om die toestellease juist overgestapt van HI naar Vodafone. Maar als je het geld hebt om die telefoon los te kopen zou ik inderdaad gewoon over gaan op SIM only.
Gast- Gast
Bij Telfort is de s3 24 per maand inc toestellease. Ik heb ook telfort en dit is het kpn netwerk maar goedkoper.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Zazou schreef:Ik ben om die toestellease juist overgestapt van HI naar Vodafone. Maar als je het geld hebt om die telefoon los te kopen zou ik inderdaad gewoon over gaan op SIM only.
+1, dat wilde ik je ook adviseren.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben al jaren over gestapt op Sim Only. I hoef niet om de 2 jaar een nieuw toestel. Plus toen ik de overstap heb gemaakt ben ik gaan rekenen en Sim Only was al na één jaar goedkoper t.o.v. een abonnement. Terwijl ik bij het abonnement dan nog een jaar moest.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Happydobby schreef:Bij Telfort is de s3 24 per maand inc toestellease. Ik heb ook telfort en dit is het kpn netwerk maar goedkoper.
Ja maar dat is alleen nog het toestel. Dan komen de belminuten etc er nog bij. Ik heb net even gekeken en dat komt op €45,00 per maand. Alsnog veel geld.
Poubelle- Ratel
Haha, dat heb ik ook! Mijn abbo bij hi mag ik nu verlengen (loopt af in juli), maar ik wil geen toestel lease. Dan zou ik veel duurder uit zijn. Overstappen mag ik nu nog niet en laat ik nou net gisteren mijn HTC kapotvallen op de grond.... Ik heb nu een losse telefoon gekocht, zing mijn contract uit en stap dan over op sim only.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Heb je al op studentmobiel.nl gekeken? Daar klik je het toestel aan wat je zou willen, en daar staat dan onder elke provider en de kosten. Is niet alleen voor studenten trouwens. Online afsluiten is sowieso goedkoper dan in de winkel.
Qua sim-only zit ik bij Simyo, en bel via het KPN netwerk. Ik betaal 10,50 per maand, maar ik heb ook niet zoveel belminuten (ik bel meestal met mijn werktelefoon).
Maar ik hoefde ook geen nieuwe telefoon, omdat ik mijn mijn Iphone een jaar abonnement had afgesloten destijds. Hij kan nog wel minimaal een jaartje mee.
Qua sim-only zit ik bij Simyo, en bel via het KPN netwerk. Ik betaal 10,50 per maand, maar ik heb ook niet zoveel belminuten (ik bel meestal met mijn werktelefoon).
Maar ik hoefde ook geen nieuwe telefoon, omdat ik mijn mijn Iphone een jaar abonnement had afgesloten destijds. Hij kan nog wel minimaal een jaartje mee.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik heb ook een los toestel gekocht en mijn abonnement overgezet naar sim-only. Ik heb het uitgerekend en dat scheelt mij zoveel geld. Betaal nu 16 euro per maand voor mijn sim-only, als ik met toestel lease zou doen zou daar nog zo'n 30 euro per maand bij opkomen. Dus zou ik zo'n 720 euro voor het toestel betalen, terwijl ik hem nu voor 350 euro heb gekocht.
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat ik toch maar een abonnement bij Simyo neem en het toestel los koop. Dan bespaar ik zo'n 30 euro in de maand.
Poubelle- Ratel
Ik heb een abonnement bij HollandsNieuwe. Weliswaar de Samsung Galaxy s3 mini, maar ik betaal voor 250 belminuten, 500mb en de telefoon €23,00 per maand. En de telefoon is dan direct van jou.
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
.
Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:14; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben overgestapt van HI naar Vodafone omdat ik die toestellease niet wilde. Alleen vind ik de nieuwe Vodafoneabonnementen wel erg duur geworden, maargoed ik heb het toch maar gedaan
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Ik heb de S3 bij Vodafone, eerste jaar 50% korting = 23,75 en volgend jaar dus de volle mep, 47,50. Vind wel veel, maar goed, ik wilde per se deze telefoon en had het geld niet om hem als los toestel te kopen. Moest ook nog wat bijbetalen voor het toestel trouwens, 65 euro ofzo.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Ik heb nu de S3 gekocht, wel tweedehands maar hij is pas 4 maanden oud. Heb 'm gekocht bij de handelaar die Bazinga aanraadde. Ik vond de prijs nog wel meevallen, en ik heb het geld er binnen een paar maanden uit als ik overschakel naar een simonly abonnement!
Poubelle- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Telefoonabonnement Tele2?
» 1- of 2-jarig telefoonabonnement?
» Wat voor telefoonabonnement heb jij?
» Nieuw telefoonabonnement
» 1- of 2-jarig telefoonabonnement?