Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie en zwanger

+8
Tania
Darius
PapillonRose
Filoria
Susan
Fiwen
Mida4you
Isa
12 plaatsers

Ga naar beneden

Vakantie en zwanger Empty Vakantie en zwanger

Bericht  Isa di 29 maa 2011 - 22:19

Van de zomer willen mijn vriend en ik voor 1 keer nog met z'n tweeen op vakantie. Als we gaan dan ben ik 7 maanden zwanger. Wie heeft er ervaringen om als zwangere op vakantie te gaan? We gaan normaal altijd kamperen. Ik heb geen idee of ik dan ook nog zin heb om te kamperen, dit hangt natuurlijk ook er van af hoe ik me op dat moment voel. Misschien hebben jullie tips of andere ervaringen.

groetjes Isa
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie en zwanger Empty Re: Vakantie en zwanger

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 22:27

ik zou zelf met 7 maanden niet meer op een luchtbed op de grond gaan liggen, maar zorgen voor een bed van de grond. Ik denk dat ik helemaal kriegelig was geworden van de kleine tent, dus ik zou zelf voor een appartement o.i.d. gaan. Je moet er ook rekening mee houden dat je als zwangere vaak minder goed tegen de hitte kunt. Ik werd al slecht als het overdag 25 graden was.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 22:28

Vorig jaar was ik ook ruim 7 maanden zwanger toen we op vakantie gingen.
Wij zijn toen naar Texel geweest, in een stacaravan en dat was goed te doen!

Ik weet niet of jullie naar het buitenland willen? Want ik zag een lange autorit toen niet meer zo zitten!

Gast
Gast

Bericht  Mida4you di 29 maa 2011 - 22:33

Als je slim bent ga je niet meer kamperen ( tenzij je in een stacaravan zit ) Ik ben zelf ook een kampeerder en wij wouden vorig jaar mei ook nog graag 1 keer kamperen voordat ons dochtertje er zou zijn, toen was ik ook bijna 7 maanden en hebben het toch maar niet gedaan... En net als wat Pritt zegt, een lange autorit maken is ook niet zo verstandig...
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Isa di 29 maa 2011 - 22:47

Mirjam4you schreef:Als je slim bent ga je niet meer kamperen ( tenzij je in een stacaravan zit ) Ik ben zelf ook een kampeerder en wij wouden vorig jaar mei ook nog graag 1 keer kamperen voordat ons dochtertje er zou zijn, toen was ik ook bijna 7 maanden en hebben het toch maar niet gedaan... En net als wat Pritt zegt, een lange autorit maken is ook niet zo verstandig...

Bedankt voor de reacties. Mijn verstand zegt nu dat kamperen niet zo een heel goed idee is. Maar ik vind kamperen zo leuk! We hebben een hele grote tent waar je gewoon in kan staan. Ik had al gekeken naar andere vakanties maar in vergelijking met kamperen is dat zo duur. Wij kamperen al jaren en een stacaravan huren is 3x zo duur terwijl ik het niet eens leuker vind. We gaan in ieder geval maar niks boeken we kijken tegen die tijd wel. We gaan in ieder geval niet naar ons favoriete vakantieland Italie want dat is te warm en te ver rijden.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mida4you di 29 maa 2011 - 22:51

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik kampeer mijn hele leven al en het is al bijna 2 jaar geleden dat wij gekampeerd hebben, aangezien ik ook zwanger was enzo. ( mijn man heb ik ook kunnen overtuigen van kamperen )
Wij gaan in mei weer, en dan nemen we ons dochtertje ook mee, kijken of dat allemaal een beetje gaat. We zitten niet zo heel ver bij huis vandaan. We gaan naar Zeeland en wonen zelf in Drenthe.

Misschien kun je als jullie nog heel veel zin hebben een last minute boeken en dan hier in Nederland in een stacaravan. Dan is het meestal goedkoper en ben je er toch nog even uit. Vakantieveilingen en actie van de dag in de gaten houden. Of misschien een weekendje weg in een hotel, dan ben je er toch nog even uit Very Happy (weekendjeweg.nl, nachtjeweg.nl) je moet het natuurlijk wel leuk vinden in een hotel
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Fiwen di 29 maa 2011 - 23:16

Wat de rest ook al zegt, ik zou niet gaan kamperen.
Het kan zijn dat je alles nog kunt tegen die tijd, maar het kan helaas ook zijn dat je met allerlei klachten loopt. Dat kun je nu nog niet zeggen, ik zou persoonlijk eerder gaan voor een stacaravan of een hotel maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten. Je kunt ook gewoon wachten en kijken hoe het tegen die tijd gaat.
Toen ik 7 maanden zwanger was ik blij als ik 's ochtends fatsoenlijk uit mijn eigen bed kon komen en dat was me van een luchtbed op de grond met geen mogelijkheid meer gelukt.
Wij zijn nog wel op vakantie geweest toen ik 30 weken zwanger was, een weekje Turkije in een hotel en ik moet zeggen dat ik dat echt heerlijk vond. Het niks hoeven doen en maar hele kleine afstanden hoeven te lopen en zo. Ik kon ook niet meer toen. Op het vliegveld moesten we 20 minuten lopen vanaf de gate en toen hebben ze een rolstoel moeten halen Embarassed. Nou komt dat gelukkig niet zo vaak voor maar je weet het nooit (ik kon met 28 weken nog alles en ineens sloeg dat om).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 29 maa 2011 - 23:24

Je kunt op sommige campings volgens mij ook een tent huren met gewone bedden, misschien is dat een goede tussenweg? Dan ben je wel aan het kamperen, maar je zit niet met een veel te laag luchtbedje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Filoria di 29 maa 2011 - 23:32

Ik heb gekampeerd toen ik ongeveer 6 maanden zwanger was. Heb toen geslapen op zo'n dik blauw luchtbed (je had er vroeger een TellSell reclame voor, waarbij er een heel gezin met vier kinderen op ging springen ofzo Very Happy) Dat ging prima.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  PapillonRose wo 30 maa 2011 - 0:00

Ik zou persoonlijk ook niet gaan kamperen als je 7 maanden zwanger bent. Maar als je je goed voelt, waarom niet? Alleen kan je dat van tevoren nu nog niet weten, dat is het lastige..

Zelf ben ik met 28 weken nog een week weg geweest. Dat was wel in een appartement met comfortabele bedden. Maar verder was het best een heftige vakantie voor iemand die zwanger is. Het appartement zat op de 6e verdieping (geen lift!) en het was een stedentrip, dus alles behalve een relaxte vakantie. Toch heb ik het volgehouden en heb ik ontzettend genoten. Daarna heb ik wel een paar dagen bijna alleen maar geslapen en niks gedaan angel
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Darius wo 30 maa 2011 - 1:48

Ik zou het wel doen hoor, je kunt altijd tegen die tijd nog zien of het wel of niet gaat. Je hebt een grote tent waar je in kunt staan, nou prima toch? Ook in een klein tentje had je je wel gered, dat weet ik zeker.

Als tip wil ik nog meegeven dat het misschien een idee is om een emmertje of een po mee te nemen, ik moet namelijk snachts vier keer naar de wc.....en om weer naar de wc te lopen zie ik ook niet echt zitten op een camping.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania wo 30 maa 2011 - 1:57

Ik had met 7 maanden niet meer op vakantie gekund/gewild/gemogen. Dus ik zou als tip geven om gewoon af te wachten tot hoe het dan gaat. Dan kun je altijd nog beslissen of je wil gaan kamperen, toch iets anders boekt of liever thuis wil blijven. Elke zwangerschap verloopt anders dus je kunt er nu nog weinig over zeggen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan wo 30 maa 2011 - 2:11

Tania schreef:Ik had met 7 maanden niet meer op vakantie gekund/gewild/gemogen. Dus ik zou als tip geven om gewoon af te wachten tot hoe het dan gaat. Dan kun je altijd nog beslissen of je wil gaan kamperen, toch iets anders boekt of liever thuis wil blijven. Elke zwangerschap verloopt anders dus je kunt er nu nog weinig over zeggen.
Hier ben ik het mee eens.

Ik zou het bij beide zwangerschappen niet meer hebben gekund vanwege gekneusde ribben (en dit keer ook teveel harde buiken). Maar misschien voel jij je wel helemaal super met 7 maanden zwangerschap en gaat het nog makkelijk. Ik zou ook afwachten en voor een last minute gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  chipa wo 30 maa 2011 - 3:18

Wat Susan zegt is wel een goede optie hoor: zo'n compleet ingerichte tent waar gewone bedden in zitten. Wij hadden vorig jaar zo'n tent gehuurd (al was ik toen nog niet zwanger) en als ik naar mezelf kijk zou ik dan nu nog wel zien zitten. Zou wel een plasemmer nemen dan want 5x per nacht eruit om naar het toilet te moeten is niet fijn. Maar gaan jullie in het hoogseizoen? Anders zou ik gewoon last minute boeken. De een voelt zich met 7 maanden nog top en de ander heeft overal last van.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Isa wo 30 maa 2011 - 3:21

Bedankt voor alle reacties! We kijken het gewoon aan en beslissen een paar weken voordat het zover is. Zo'n compleet ingerichte tent is wel een goede optie!

groetjes
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Flip Fluitketel wo 30 maa 2011 - 3:41

Tania schreef:Ik had met 7 maanden niet meer op vakantie gekund/gewild/gemogen. Dus ik zou als tip geven om gewoon af te wachten tot hoe het dan gaat. Dan kun je altijd nog beslissen of je wil gaan kamperen, toch iets anders boekt of liever thuis wil blijven. Elke zwangerschap verloopt anders dus je kunt er nu nog weinig over zeggen.

+1
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Makamba wo 30 maa 2011 - 4:56

Ik ben toen ik 10 weken zwanger was op vakantie gegaan naar Curacao! Dat was voor mij geen succes. Was heel veel misselijk en heb een paar keer overgegeven. Door de hitte voelde ik me ook zwaar beroerd.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba wo 30 maa 2011 - 4:57

[quote="Flip Fluitketel"][quote="Tania"]Ik had met 7 maanden niet meer op vakantie gekund/gewild/gemogen. Dus ik zou als tip geven om gewoon af te wachten tot hoe het dan gaat. Dan kun je altijd nog beslissen of je wil gaan kamperen, toch iets anders boekt of liever thuis wil blijven. Elke zwangerschap verloopt anders dus je kunt er nu nog weinig over zeggen.

+1

+2
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud