Zwanger op vakantie?
+8
chipa
Supertalentje
Tiara
nillis
-Ieniemienie-
Flower_L
Sun88
Samantha
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zwanger op vakantie?
Ik ben nu 20 weken zwanger. Wij hebben half juni vakantie. Ik zou nog graag een weekje samen met mijn vriend weg willen naar een warm land. Waar moet ik rekening mee houden?
Samantha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11
Re: Zwanger op vakantie?
Ik zou het belangrijk vinden dat de medische zorg goed is, en dan maakt het mij niet uit of het dan ziekenhuizen of privé klinieken zijn, als ik maar goed terecht kan. Dat zal mij een, geruststelling geven. Verder lekker genieten!
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
oppassen met veel zon en vocht vasthouden.
En ik zou geen all inclusive nemen bij bepaalde hotels...
En ik zou geen all inclusive nemen bij bepaalde hotels...
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik ben met 27 weken een week naar Egypte geweest.
Ik ben heel nuchter en zag er ook totaal geen probleem in.
Tot ik daar aan kwam. Wat als ik nou ga bevallen? Wat als er nu iets zou zijn?
Ik heb er echt nachten van wakker gelegen. En geen ontspannend vakantie gehad.
Bij elk pijntje was ik in paniek. Ik zou het nooit meer doen.
Ik zou iets dichter bij huis zoeken, en waar je met de auto heen kan.
Ik ben heel nuchter en zag er ook totaal geen probleem in.
Tot ik daar aan kwam. Wat als ik nou ga bevallen? Wat als er nu iets zou zijn?
Ik heb er echt nachten van wakker gelegen. En geen ontspannend vakantie gehad.
Bij elk pijntje was ik in paniek. Ik zou het nooit meer doen.
Ik zou iets dichter bij huis zoeken, en waar je met de auto heen kan.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben in 2010 met 28 weken zwangerschap in Kos geweest. All inclusive en was erg fijn. Enige waar ik op zou letten dat je niet te lang gaat. Ik vond het heerlijk op vakantie, maar na 8 dagen was ik heel blij dat ik weer thuis was en dicht bij medische zorg in nl
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou ook zeker een land kiezen waar de medische zorg goed is. Heb toen ook in het buitenland in het ziekenhuis gelegen toen ik zwanger was en ik was echt heel erg blij dat de zorg daar erg goed was.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik tijdens mijn eerste zwangerschap in Turkije geweest. Enige waar ik op gelet heb is het eten, dat dat niet rauw of half doorbakken was (vlees). De manager van ons complex wist dat ik zwanger was, sprak erg goed engels en zou dus meegaan met de taxi en zkh als er iets zou zijn.
Ik zou zelf zorgen dat ik vlakbij een vliegveld zou zitten, uren in een bus in de hitte (zul je net zien dat de airco stuk is) lijkt me persoonlijk niks. En niet in de zon ivm zwangerschapsmasker.
Ik zou zelf zorgen dat ik vlakbij een vliegveld zou zitten, uren in een bus in de hitte (zul je net zien dat de airco stuk is) lijkt me persoonlijk niks. En niet in de zon ivm zwangerschapsmasker.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Half juni is het in noord Italië ook goed toeven. Niet te ver, voorzieningen goed ( desnoods de grens over met Zwitserland is nog beter)
Oppassen voor zwangerschapsmasker en vooral goed blijven drinken.
Oppassen voor zwangerschapsmasker en vooral goed blijven drinken.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Dankjewel voor de lieve reacties. Ik heb vannacht gebruik gemaakt van een aanbieding van neckermann. We gaan een weekje naar Turkije. Ik weet dat het het best is uit de zon te blijven ivm zwangerschapsmasker. Is dat alles voor het gezicht of ook voor de rest van het lichaam? En als we weg gaan smeer ik mijn gezicht in met factor 50 voldoet dat ook?
Samantha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11
Leuk!
En pas wel goed op met het eten daar, je wilt geen voedselvergiftiging oid oplopen daar.
Alvast veel plezier!
En pas wel goed op met het eten daar, je wilt geen voedselvergiftiging oid oplopen daar.
Alvast veel plezier!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik zou dat zelf niet meer aandurven. Met ongeveer 9 a 10 weken ben ik naar Egypte geweest en dát vond ik al eng.
Niet alleen vanwege de medische zorg daar, maar ook vanwege spanning bij vliegen. Ik zou eigenlijk met Burn naar Turkije ofzo deze zomer, maar dan ben ik de 20 weken gepasseerd en dat risico durf ik niet meer te nemen. De stress die vliegen bij mij veroorzaakt is te groot. Ik zoek het, samen met Burn, nu wat dichter bij huis.
Niet alleen vanwege de medische zorg daar, maar ook vanwege spanning bij vliegen. Ik zou eigenlijk met Burn naar Turkije ofzo deze zomer, maar dan ben ik de 20 weken gepasseerd en dat risico durf ik niet meer te nemen. De stress die vliegen bij mij veroorzaakt is te groot. Ik zoek het, samen met Burn, nu wat dichter bij huis.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Serieus? Wat is het probleem?Exogenesis schreef:Ik zou dat zelf niet meer aandurven. Met ongeveer 9 a 10 weken ben ik naar Egypte geweest en dát vond ik al eng.
Je hoeft toch nergens op te letten, behalve waar je altijd al op let?
Gast- Gast
Artemis schreef:Serieus? Wat is het probleem?Exogenesis schreef:Ik zou dat zelf niet meer aandurven. Met ongeveer 9 a 10 weken ben ik naar Egypte geweest en dát vond ik al eng.
Je hoeft toch nergens op te letten, behalve waar je altijd al op let?
Wat het probleem is? Dat staat er. Ik ben bang voor vliegen. Heb stress. Heb klamme handen. Hartslag schiet enorm omhoog. Ben duizelig. Oriëntatie kwijt. Hoofdpijn. Dat wil ik gewoon echt niet met een kind in mijn buik.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Ik ben tijdens de zwangerschap van mijn zoontje met 25/26 weken op vakantie geweest naar Malgrat de Mar (Spanje dus). Dat ging heel goed. We hadden half pension in buffetvorm. Ik kon dan gewoon uitzoeken van het buffet wat ik vertrouwde.
Van tevoren geloof ik wel gekeken of er ook artsen in de buurt zitten. Omdat er daar veel NLers op vakantie gaan zijn er ook NL (huis)artsen.
Gezwommen heb ik alleen in het hotel van het zwembad. Zonnen op het strand deden we toch niet. We hebben wel veel gewandeld. Lekker struinen en mensen kijken langs de boulevard. Ondanks dat ik last had van mijn bekken ging dat goed. Tussendoor even zitten of wat drinken op een terrasje.
Van tevoren geloof ik wel gekeken of er ook artsen in de buurt zitten. Omdat er daar veel NLers op vakantie gaan zijn er ook NL (huis)artsen.
Gezwommen heb ik alleen in het hotel van het zwembad. Zonnen op het strand deden we toch niet. We hebben wel veel gewandeld. Lekker struinen en mensen kijken langs de boulevard. Ondanks dat ik last had van mijn bekken ging dat goed. Tussendoor even zitten of wat drinken op een terrasje.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Wij zijn op vakantie geweest toen ik een maand of 6 zwanger was, naar Noord-Cyprus. Ik had eigenlijk vooraf niet echt bepaalde dingen uitgezocht ofzo. We hebben een heerlijke vakantie gehad, maar het was wel bloedheet daar. Gemiddeld tussen 35 en 40 graden. Daardoor hebben we veel tijd bij/in het zwembad doorgebracht.
Enige minpunt vond ik de vlucht, want we hadden een tussenstop in Turkije. De heenweg was geen probleem, maar de terugvlucht hadden we volgens mij een stagiaire ofzo... Dat was echt niet soepel. Bovendien had de bus die ons naar het vliegveld bracht, onderweg vertraging, waardoor we letterlijk de laatsten waren met inchecken. Ik kreeg toen een stoel bij de nooduitgang, maar daar mag je als zwangere helemaal niet zitten. Uiteindelijk zat mijn vriend op rij 2 en ik helemaal achteraan... Dat was dus niet zo'n gezellige vlucht.
Enige minpunt vond ik de vlucht, want we hadden een tussenstop in Turkije. De heenweg was geen probleem, maar de terugvlucht hadden we volgens mij een stagiaire ofzo... Dat was echt niet soepel. Bovendien had de bus die ons naar het vliegveld bracht, onderweg vertraging, waardoor we letterlijk de laatsten waren met inchecken. Ik kreeg toen een stoel bij de nooduitgang, maar daar mag je als zwangere helemaal niet zitten. Uiteindelijk zat mijn vriend op rij 2 en ik helemaal achteraan... Dat was dus niet zo'n gezellige vlucht.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben in tijdens mijn eerste zwangerschap vier of vijf keer op vakantie geweest, wilde het er echt nog een keer goed van nemen voordat dat allemaal wat moeilijker zou gaan.
Het ligt denk ik helemaal aan je lichamelijke conditie of het nog goed kan of niet. Ik heb nog gewandeld in Oostenrijk bij een week of 26 a 28 (denk ik, zo uit mijn hoofd).
Verder zou ik inderdaad wel goed op de voedselhygiene letten in bepaalde landen.
Het ligt denk ik helemaal aan je lichamelijke conditie of het nog goed kan of niet. Ik heb nog gewandeld in Oostenrijk bij een week of 26 a 28 (denk ik, zo uit mijn hoofd).
Verder zou ik inderdaad wel goed op de voedselhygiene letten in bepaalde landen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Vakantie en zwanger
» Zwanger en op vakantie
» Op vakantie als je zwanger bent
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Zwanger en op vakantie
» Op vakantie als je zwanger bent