Zwanger en op vakantie
+20
Linda
Susan
Happinaz
ekjir@M
Caroow
Sun88
Tiara
Printje
Coco
slaatje
Elodie
firda
Jasmine
Flip Fluitketel
nillis
peach
*Troela*
Petteflet
Highway
strawberry
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zwanger en op vakantie
We willen midden Juni eigenlijk nog een week of 10 dagen naar Italie toe. Als alles goed blijft gaan zal ik dan rond de 34 weken zwanger zijn. Ik denk zelf dat dit nog wel makkelijk kan, mijn vriend twijfelt nog een beetje.
We willen met de auto gaan en het in 2x rijden, we kunnen namelijk overnachten bij mijn oom in Zwitersland en dat is ongeveer op de helft van de eindbestemming.
Meiden die met dit termijn nog op vakantie zijn gegaan? En was het nog goed te doen?
We willen met de auto gaan en het in 2x rijden, we kunnen namelijk overnachten bij mijn oom in Zwitersland en dat is ongeveer op de helft van de eindbestemming.
Meiden die met dit termijn nog op vakantie zijn gegaan? En was het nog goed te doen?
strawberry- Prater
- Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12
Re: Zwanger en op vakantie
Geen ervaring maar ik zou het niet doen, zeker niet zo ver. Evt Duitsland zou ik nog wel durven maar het lijkt me een heel gedoe als je klachten krijgt en je zit zover met de auto van huis.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik ben ook met 34 weken nog op vakantie geweest met de auto, de tent en naar Frankrijk. Bij mij ging het goed en zou het zo weer doen....
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zelf zou het niet doen, maar ik had dan ook redelijk wat klachten en ben bij de 2e in de 31e week bevallen.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik zou het binnen Nederland wel doen,naar Italië niet. Dat komt ook dat ik negen maanden doodmoe ben geweest en toch wel er echt van willen genieten als ik daar zou zijn.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Ik ben met 28 weken naar kos geweest en ik vond dat goed te doen, maar was wel blij weer thuis te zijn. Voor het geval dat en met 34 weken zou ik zelf niet meer zover weg gaan.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Nee, met dat termijn zou ik nog wel naar Belgie of Duitsland gaan, maar niet meer naar Italie.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Voor mijn eigen gevoel maakt het niet zo heel veel uit of ik nou in Duitsland zit of Italië. Tuurlijk is Duitsland een stuk minder ver maar als er daar wat zou gebeuren zit ik ook in het buitenland. Aan de ene kant willen we heel graag voor de bevalling nog even op vakantie, aan de andere kant is er de twijfel. We kunnen natuurlijk nog even wachten met boeken, maar als we wel boeken en we zouden toch niet kunnen gaan dan is het heel jammer maar zijn we alleen de kosten van de caravan kwijt. Dat overleven we ook wel weer. Ik ga er nog eens even rustig over nadenken.
strawberry- Prater
Ik zou het niet doen. Het lijkt mij een hele beproeving om in twee dagen die kilometers naar Italië te rijden. Plus dat ik de taal niet spreek. Mochten er complicaties optreden op vakantie, kan ik mij niet duidelijk maken wát er speelt. In het Engels zou ik me prima redden, maar het is maar de vraag in hoeverre ze je daar in het Engels begrijpen.
Wij gaan zelf eind maart nog een paar dagen naar Disney. Ik ben dan rond de 23 weken. De reis is nog wel te doen, we gaan met eigen vervoer, dus kunnen regelmatig even stoppen. In het park verwacht ik ook geen hele dagen te kunnen lopen (kon ik bij J. ook niet), maar dan kan ik wel in een rolstoel zitten. Maar ook dit zou ik met 34 weken niet meer doen. En ik denk zelfs met 28 weken al niet meer.
Wij gaan zelf eind maart nog een paar dagen naar Disney. Ik ben dan rond de 23 weken. De reis is nog wel te doen, we gaan met eigen vervoer, dus kunnen regelmatig even stoppen. In het park verwacht ik ook geen hele dagen te kunnen lopen (kon ik bij J. ook niet), maar dan kan ik wel in een rolstoel zitten. Maar ook dit zou ik met 34 weken niet meer doen. En ik denk zelfs met 28 weken al niet meer.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik dacht toen ik net zwanger was ook dat ik met 35 weken nog wel een weekendje weg kon. Gewoon hier in nl. Maar nu ik 35 weken ben heb ik het weekend niet door laten gaan, want ben er echt niet fit genoeg voor.
Alleen al omdat je niet weet hoe fit je nog bent rond je 34 weken zou ik het niet gaan inplannen. Kan je beter op dat moment zelf gaan kijken of je het nog vol kunt houden of niet. In italie is het ook nog eens heel warm. bij een zwangerschap in de zomer denk ik meteen aan mijn olifanten poten en het vele vocht vast houden. En zou dan echt nooit hoog zwanger naar een warm land gaan
Alleen al omdat je niet weet hoe fit je nog bent rond je 34 weken zou ik het niet gaan inplannen. Kan je beter op dat moment zelf gaan kijken of je het nog vol kunt houden of niet. In italie is het ook nog eens heel warm. bij een zwangerschap in de zomer denk ik meteen aan mijn olifanten poten en het vele vocht vast houden. En zou dan echt nooit hoog zwanger naar een warm land gaan
Gast- Gast
Zo als ik er nu over denk, ga ik van zomer ook op vakantie (bouwvak)..
Wij boeken nooit van de voren, dus ik zie tegen die tijd wel als het wil ofniet..
Maar wij gaan nooit alleen we gaan altijd met familie..
Wij boeken nooit van de voren, dus ik zie tegen die tijd wel als het wil ofniet..
Maar wij gaan nooit alleen we gaan altijd met familie..
firda- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11
Ik zou dat wel doen denk ik. Maar er is natuurlijk wel een risico dat je je niet goed voelt en het uiteindelijk toch niet door kan gaan. Wel lief van V dat hij juist twijfelt uit bezorgdheid.
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Ik zou het niet doen, al helemaal niet zo ver weg. Sowieso al om de reden die Jasmine noemt, maar ook vanwege vermoeidheid en andere klachten. Zoveel kilometers maken in een auto met een hele dikke buik. Dan lijkt het me ook niet lekker zitten met een gordel er om heen. En als er wat gebeurt, zou ik het liefst alles goed willen verstaan en mezelf verstaanbaar willen maken in mijn eigen taal.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Zoals ik er nu over denk zou ik dat niet doen. Niet zo ver. Lijkt mij ook niet prettig in de auto zitten met een aardige buik, zeker niet uren achter elkaar.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
@ firda, mijn ouders gaan ook naar Italië en we willen dan naar dezelfde camping als hun gaan.
@ lorre, ja vind het ook heel lief van hem, wat ook mee speelt is dat hij het heel spannend vind om M. voor hem zullen we ook wel wat voorzorgsmaatregelen moeten treffen.
@ lorre, ja vind het ook heel lief van hem, wat ook mee speelt is dat hij het heel spannend vind om M. voor hem zullen we ook wel wat voorzorgsmaatregelen moeten treffen.
strawberry- Prater
Ik zou het wel doen, wat je zegt Duitsland of een stuk verder maakt allemaal ook niet meer uit. Ik voelde me met dat termijn nog prima en de kans dat je bevalt is natuurlijk erg klein.
Gewoon extra vaak stoppen onderweg en dan kan het prima lijkt mij.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Over het algemeen gaat dat best goed met kleine kinderen, als je 's nachts rijdt. Maar kan me voorstellen dat jullie extra moeten uitkijken. Wat moet je regelen dan?
Elodie- Prater
Ik zou het niet doen.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
We zullen dichtbij een hemofilie center moeten zitten, douane papieren moet hebben, en zijn stollingsproducten moeten mee..
strawberry- Prater
Als ik medicijnen mee moet nemen naar het buitenland laat ik de apotheek altijd een overzichtje uitdraaien van wat ik mag gebruiken.
Elodie- Prater
Jup, ben naar italië geweest met 32-34 weken bij rome. vakantie.was voor de zwangerschap geboekt.was leuke vakantie, alles is goed gegaan maar toch zou ik het nooit weer doen met die termijn
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Jup, ben naar italië geweest met 32-34 weken bij rome. vakantie.was voor de zwangerschap geboekt.was leuke vakantie, alles is goed gegaan maar toch zou ik het nooit weer doen met die termijn
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Printje schreef:Ik zou het wel doen, wat je zegt Duitsland of een stuk verder maakt allemaal ook niet meer uit. Ik voelde me met dat termijn nog prima en de kans dat je bevalt is natuurlijk erg klein.
Maar je weet toch nog helemaal niet van te voren hoe het met je is? Lijkt mij dan juist beter om het pas op het laatste moment een vakantie gaat boeken, dan dat het van te voren al geboekt is.
Gast- Gast
Pluto schreef:Printje schreef:
Maar je weet toch nog helemaal niet van te voren hoe het met je is? Lijkt mij dan juist beter om het pas op het laatste moment een vakantie gaat boeken, dan dat het van te voren al geboekt is.
Nee dat klopt maar als ik zou misschien die gok wel nemen obv mijn eerdere zwangerschap en hoe ik me tot dan toe voelde. Misschien is idd een lastminute slimmer maar op zich zou ik denken waarom niet. Stel dat er iets gebeurd moet je in Duitsland net zo goed naar het ziekenhuis als in Italië.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik ben nu bijna 31 weken en ik zou nog wel op vakantie willen! Als ik jou was zou ik even overleggen met je vk, even kijken wat die zegt.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zwanger op vakantie?
» Vakantie en zwanger
» Op vakantie als je zwanger bent
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Vakantie en zwanger