Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact?

+6
boekenwurm83
Verona
Kqip
Jerry
Rumble
Live Laugh Love
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact? - Pagina 2 Empty Re: Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact?

Bericht  Ploen di 29 maa 2011 - 21:22

Wat vreemd, wij hebben ook net een huis gekocht en ons is niks verteld dat we perse ene samenlevingscontract of GP moeten hebben (doen we wel daar niet van), maar wist niet dat het verplicht was
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact? - Pagina 2 Empty Re: Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact?

Bericht  Rumble di 29 maa 2011 - 21:35

Live Laugh Love schreef:
Nucia schreef:
Live Laugh Love schreef:
Nucia schreef:.

Spannend hoor! Wanneer horen jullie of het huis doorgaat?

Huis gaat doorrr! Very Happy
Vanmiddag zijn we er uitgekomen met de verkopende partij!! Dus op naar het gemeentehuis hahahah!
Morgen maar even vrij genomen om alles te regelen en uit te zoeken.. spannend Very Happy

Gefeliciteerd! Leuke tijd gaan jullie tegemoet! Geniet ervan!
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Jerry wo 30 maa 2011 - 23:33

Verona schreef:
Jerry schreef:

Zo'n reactie was er laatst ook al in een van de woon-topics.

Voor de huizenbezitters zonder samenlevingscontract: hoe heb je het geregeld met partnerpensioen dan? En wat gebeurt er met 't huis als een van jullie komt te overlijden?

Onze notaris zei dat niemand eigenlijk weet dat je echt moet trouwen wil je huis naar jou gaan. Met een samenlevingscontract ben je nog niet officieel de erfgenaam zei zij. Zelf vond ze het ook heel raar dat het zo is, maar blijkbaar zit je met een samenlevingscontract ook niet veilig. Zij heeft het zelfs helemaal voor ons uitgezocht.

onze notaris zei dat alles (behalve kleding enzo, wat bij een persoon zelf hoort) van je samen is en als je dat niet wilt (bv met een auto) dat je dat op een brief moet zetten met handtekening eronder van jullie beiden. Als degene van wie de auto is, dan doodgaat ,gaat de auto naar de familie, anders gaat ie naar de achterblijvende persoon... Lijkt me ook dat dat gebeurt met (de helft van) een huis... Raar dat daar verschillende verhalen de ronde over doen... Neutral
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ellebel do 31 maa 2011 - 3:33

Ik zit nu in hetzelfde schuitje. Morgen hebben mijn vriend en ik een huis gekocht en hebben ook getwijfeld over wat we wilden doen. Wij gaan over een paar maanden GP doen. Dit omdat het inderdaad goedkoper en sneller geregeld (even handtekening zetten en klaar). Wij willen dan over een paar jaar echt trouwen met alle toeters en bellen. De enige reden waarom wij nu nog niet trouwen is omdat we een bruiloft willen met alles erop en eraan, maar niet het geld hebben om en een huis te kopen en te trouwen. Voor dat laatste zullen we even moeten sparen.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Ploen do 31 maa 2011 - 4:45

Ik snap het eigenlijk niet helemaal.
Als je dus een samenlevingscontract hebt en je gaat dood dan gaat het huis naar je familie ipv je partner? Dan moet je nog een testament erbij doen zodat het huis naar je partner gaat, of hoe zit dit precies weet iemand dit?
Bedankt
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Winegum do 31 maa 2011 - 5:05

Ploen schreef:Ik snap het eigenlijk niet helemaal.
Als je dus een samenlevingscontract hebt en je gaat dood dan gaat het huis naar je familie ipv je partner? Dan moet je nog een testament erbij doen zodat het huis naar je partner gaat, of hoe zit dit precies weet iemand dit?
Bedankt
Jup. Je bent geen erfgenamen van elkaar. Wil je het erfgedeelte geregeld hebben dan zul je of een testament op moeten stellen, of moeten trouwen/GP aan moeten gaan. Er bestaat ook iets als een verblijfsbeding mbt de woning, maar hoe dat precies geregeld is durf ik niet te zeggen. Als ik het goed heb kun je dan wel zorgen dat het deel van je partner zeg maar niet direct naar de erfgenamen gaat. Maar daar durf ik niet echt uitspraken over te doen..

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Le Chat Noir vr 1 apr 2011 - 1:39

Wij zaten in precies dezelfde situatie! Hebben toen voor dat ene jaar een samenlevingscontract opgesteld, koste 200 euro ofzo.
Het ging ons er mee om dat mocht er iets met 1 van ons twee gebeuren, dat de helft van het huis dan van de ander werd en niet naar familie ging. Ons is verteld dat dit op deze manier goed geregeld was. Hetzelfde moesten we aangeven voor onze auto's.
Als we alle twee kwamen te overlijden tijdens een ongeluk ofzo, dan gingen al onze bezittingen naar de ouders van degene die het laatst het loodje legde... Als we dit eerlijk wilden verdelen moesten we een testament aanmaken. Dit hebben we toen niet gedaan. Zo is het ons uitgelegd!
Verder hebben we niets bijzonders in het contract gezet, wat je dan wel hoort over verdeling van spullen ofzo. Is dat nieuw dat dit vanwege de NHG moet?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: