Wat doe je aan met je geregistreerd partnerschap??
+9
Liadan
Blond
Rumble
Joli86
Pien
Gizmo
Phileine
Zora
Mamasapje
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat doe je aan met je geregistreerd partnerschap??
De titel zegt het al: wat te dragen op het geregistreerd partnerschap?
Wij gaan 1-11-11 geregistreerd partnerschappen, vriendlief heeft niets met trouwen dus dat zal er hoogstwaarschijnlijk nooit van komen..( niet dat ik daar wakker van lig hoor, heb niet zo'n prinsesjesverhaal in mijn hoofd ).
Hij wil graag in pak... maar wat draag ik? Een leuk setje kleding? Een avondjurk? Een trouwjurk?
Wat is "normaal" ? Wij doen ook gewoon ringen en willen ook op "huwelijksreis". Houden het verder wel klein, na de kosteloze ceremonie op het gemeentehuis wordt het waarschijnlijk een lunch met familie en dichtbijstaande vrienden en 's avonds een feest bij ons thuis denk ik...
Ik kom er maar niet uit!
Wij gaan 1-11-11 geregistreerd partnerschappen, vriendlief heeft niets met trouwen dus dat zal er hoogstwaarschijnlijk nooit van komen..( niet dat ik daar wakker van lig hoor, heb niet zo'n prinsesjesverhaal in mijn hoofd ).
Hij wil graag in pak... maar wat draag ik? Een leuk setje kleding? Een avondjurk? Een trouwjurk?
Wat is "normaal" ? Wij doen ook gewoon ringen en willen ook op "huwelijksreis". Houden het verder wel klein, na de kosteloze ceremonie op het gemeentehuis wordt het waarschijnlijk een lunch met familie en dichtbijstaande vrienden en 's avonds een feest bij ons thuis denk ik...
Ik kom er maar niet uit!
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wat doe je aan met je geregistreerd partnerschap??
Ik zou een trouwjurk toch wat gek vinden, maar goed, waarom niet. Zelf zou ik op zoek gaan naar een mooie (cocktail)jurk.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik zou ook gaan voor een feestelijke jurk.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Als je man in pak gaat dan zou je best een trouwjurk kunnen dragen, maar waarom zal je dan niet meteen echt trouwen he? Dus in dat geval zal ik gaan voor een bijzonder jurkje.
Gast- Gast
Mamasapje schreef:De titel zegt het al: wat te dragen op het geregistreerd partnerschap?
Ik kom er maar niet uit!
Dat is nog uitgebreider dan de bruiloft van mijn zus Ik wist niet dat dat bij geregistreerd partnerschap ook allemaal kon!
Gast- Gast
Wat is dan nog het verschil met trouwen??
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
dan zou ik zelf niet een geregistreerd partnerschap aan gaan maar gewoon op een maandagochtend gratis trouwen. de gebeurtenis op het gemeentehuis duurt dan net iets langer en ik persoonlijk vind daarbij ook meer een jurk en pak passen. zou zelf nogal raar op kijken als mensen op die manier een geregistreerd partnerschap doen. het duurt ook echt maar 10 minuutjes op het gemeentehuis....
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Even terugkomend op mijn korte reactie: Waarom wil je vriend niet trouwen? Want door alles wat je nu bij dat geregistreerd partnerschap wil doen, komt het erg over als trouwen. Daarnaast is de verbintenis niet heel anders dan trouwen. Als je het toch al zo uitgebreid wilt aanpakken, kan je inderdaad beter meteen trouwen, dan heb je ook meteen alles geregeld mocht je later kinderen willen.
Gizmo- Prater
Huwelijk en geregistreerd partnerschap is in principe hetzelfde qua rechten en plichten. Het enige verschil is dat als je getrouwd bent en een kindje krijgt, je echtgenoot automatisch te boek staat als de vader. Bij een geregistreerd partnerschap moet je partner het kindje nog erkennen als zijn zoon/dochter. Maar voor de rest is het precies hetzelfde.
Edit: En ik zou een mooie jurk (geen trouwjurk) dragen bij de plechtigheid geloof ik.
Edit: En ik zou een mooie jurk (geen trouwjurk) dragen bij de plechtigheid geloof ik.
Gast- Gast
Mijn vriend droeg een spijkerbroek met een nette blouse en ik een tuniekje en een tregging. Vonden we feestelijk genoeg allebei
Gast- Gast
Ik jullie geval zou ik inderdaad iets van een mooie jurk aan doen.
Zelf hebben wij in aug 2009 ook partnerschap registratie gedaan, mijn vriend had een spijkerbroek aan met een bloesje, ik zelf had ook gewoon een spijkerbroek aan met een leuk shirtje. Voor ons was het meer een administratieve oplossing voor ons koophuis. Daarna zijn mijn ouders en zijn ouders bij ons koffie met gebak komen eten, verder hebben we er niets aan gedaan. In de toekomst willen we wel graag nog trouwen, en dan willen we graag kinderen.
Zelf hebben wij in aug 2009 ook partnerschap registratie gedaan, mijn vriend had een spijkerbroek aan met een bloesje, ik zelf had ook gewoon een spijkerbroek aan met een leuk shirtje. Voor ons was het meer een administratieve oplossing voor ons koophuis. Daarna zijn mijn ouders en zijn ouders bij ons koffie met gebak komen eten, verder hebben we er niets aan gedaan. In de toekomst willen we wel graag nog trouwen, en dan willen we graag kinderen.
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn vriend had een pak aan maar ik gewoon een leuk zomerjurkje. Onze getuigen waren casual en verder was er niemand bij en hebben we er ook niks aan gedaan.
Gast- Gast
Ik had een jurkje aan en hij een pak. We hadden wel allebei rode accenten (hij een stropdas) en ik oorbellen, armband en het kwam ook terug in mijn jurkje. Bij ons duurde de ceremonie + toespraak van het GP een uur, daarna was er nog gelegenheid tot foto's maken en daarna zijn we met de getuigen (zijn ouders en mijn ouders) uit eten gegaan om het mooi af te sluiten.
Als je het toch zo aanpakt maakt het idd niets uit of je GP of Trouwen doet. Wij hebben voor GP gekozen zodat we over een jaar of twee genoeg geld gespaard hebben zodat we groots kunnen trouwen. Daar hebben we op dit moment geen geld voor maar we willen toch alles goed geregeld hebben voor de baby.
Wat vind je vriend dat jij aanmoet mag doen?
Als je het toch zo aanpakt maakt het idd niets uit of je GP of Trouwen doet. Wij hebben voor GP gekozen zodat we over een jaar of twee genoeg geld gespaard hebben zodat we groots kunnen trouwen. Daar hebben we op dit moment geen geld voor maar we willen toch alles goed geregeld hebben voor de baby.
Wat vind je vriend dat jij aan
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Break Of Day schreef:Huwelijk en geregistreerd partnerschap is in principe hetzelfde qua rechten en plichten. Het enige verschil is dat als je getrouwd bent en een kindje krijgt, je echtgenoot automatisch te boek staat als de vader. Bij een geregistreerd partnerschap moet je partner het kindje nog erkennen als zijn zoon/dochter. Maar voor de rest is het precies hetzelfde.
Ik ken het verschil inderdaad ! Voor mij zou trouwen ook het probleem niet zijn hoor, mijn vriend heeft er niets mee ( door dingen in het verleden met zijn ouders enzo etc. )
Wij zijn al voorzien van 3 lieve kindjes dus dat zou in ons geval geen verschil maken, we willen nog wel ooit een 4e maar die ene keer lopen we wel extra naar het gemeentehuis haha....het erkennen is nog geen 5minuten werk.
Ik accepteer zijn keuze om niet te willen trouwen.... maar wil wel alles goed geregeld hebben vandaar we voor geregistreerd partnerschap gaan. Zelf zou ik wel graag in een jurk/jurkje gaan omdat k weet dat mijn vriend dat heel mooi vind. Trouwjurk of niet, dat maakt hem niets uit.
We doen trouwens wel gratis gp, op dinsdagochtend is dat hier in de stad.
Mamasapje- Prater
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap nog steeds niet waarom hij dit dan wel wil? Is het verschil tussen GP en trouwen gevoelsmatig voor hem dan zo groot? Terwijl er nauwelijks verschil is en je het ook nog eens aankleed als een bruiloft?
Gizmo- Prater
Gizmo schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap nog steeds niet waarom hij dit dan wel wil? Is het verschil tussen GP en trouwen gevoelsmatig voor hem dan zo groot? Terwijl er nauwelijks verschil is en je het ook nog eens aankleed als een bruiloft?
Ik snap je wel hoor maar gezien de geschiedenis begrijp ik hem heel goed. Ik kan me vinden in zijn gevoel en over deze stap doen we dalijk ook al 5 jaar. In 2006 vroeg hij mij ten huwelijk ( toen wist ik nog niet dat hij dat niet wilde), ik zei ja, we hadden datum enzo al geregeld en het voelde niet goed voor hem. Ik zag hem achteruit gaan.. we hebben alles afgeblazen en nu 4,5 jaar later doen we het zo.. Dit voelt goed zegt hij ( heb het gister nog maar even gevraagd). We willen het allemaal gewoon goed geregeld hebben voor later.
Het is toch een speciale dag dus dat mag best gevierd worden, zeker ook omdat ik niet verder hoef te sparen voor evt een huwelijk wat veel van jullie nog wel doen, maar we houden het klein.
En die "huwelijksreis"moet je niet te veel waarde aan hechten hoor, wij gaan regelmatig met zn 2tjes even er tussen uit en dat zal nu ook gewoon zo zijn, dus ook zonder gp waren we ook gegaan. We gaan ( helaas!) ook niet naar Kenia ofzo, het zal waarschijnlijk een tripje Scandinavië worden, want ik wil zoooo graag een keer in het ijshotel slapen hahaha... en vind dit wel een mooie gelegenheid. Hier kan je gewoon een tripje naar toe doen voor een paar dagen. Ik wil niet te lang weg zonder mijn kindjes. Safari's etc lijken ons ook super, maar we hebben nou eenmaal niet een paar duizend euro budget ervoor over en wil ook zeker niet 3 weken weg zonder kinderen bijv.
Ik moet gaan werken, ben jarig vandaag dus er moet worden getrakteerd!
@ all: Hadden jullie bij de ceremonie al gasten erbij of kwamen ze later ? Hier in het stadhuis mogen maximaal 25 mensen erbij zijn.
Mamasapje- Prater
Ik zou een mooie, ietswat bijzondere jurk aandoen. Geen trouwjurk.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Wij gaan in onze gewone kleren (misschien iets nettere kleren dan anders). Verder doen we er niks speciaals aan. Wij doen het ook gratis op het gemeentehuis, dat is in een heel klein hokje en duurt maximaal een kwartier (omdat het gratis is krijg je er maar een kwartier voor). Wij hebben onze 2 getuigen en onze dochter erbij en eten na afloop nog een gebakje.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
bij ons was het exact 6 minuten! mijn schoonmoeder heeft op de tijd gelet...Liadan schreef: duurt maximaal een kwartier (omdat het gratis is krijg je er maar een kwartier voor).
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Pfff, wat doe ik aan? Daar heb ik nog niet uitgebreid over nagedacht. In ieder geval geen (trouw)jurk, aangezien we over een paar jaar nog wel willen trouwen. GP doen we nu alleen om alles goed geregeld te hebben voor de kleine.
In jouw geval zal ik wel een jurk aan doen om het net even iets feestelijker tintje te geven.
In jouw geval zal ik wel een jurk aan doen om het net even iets feestelijker tintje te geven.
_Mashimaro_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 491
Punten : 636
Haha, dat is helemaal snel, het zal bij ons ook wel zo snel gaan want we zien het echt als formaliteit:-)Pien schreef:bij ons was het exact 6 minuten! mijn schoonmoeder heeft op de tijd gelet...Liadan schreef: duurt maximaal een kwartier (omdat het gratis is krijg je er maar een kwartier voor).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Haha, dat is helemaal snel, het zal bij ons ook wel zo snel gaan want we zien het echt als formaliteit:-)Pien schreef:bij ons was het exact 6 minuten! mijn schoonmoeder heeft op de tijd gelet...Liadan schreef: duurt maximaal een kwartier (omdat het gratis is krijg je er maar een kwartier voor).
bij ons zit je gewoon in de kleinste trouwzaal en die is voor max 25 gasten. Ik denk dat wij alleen zussen + aanhang, kids, ouders en mijn opa en oma erbij hebben. Oh ja, en mijn beste vriendinnetje !
dank jullie wel voor alle inbreng! Een trouwjurk vind ik ook wel iets too much zeg maar, maar hoorde van een vriendin dat bij haar in de familie iemand dat had gedaan met gp.. toen bedacht ik me opeens : Wat doe je eigenlijk aan bij een GP?
Ik draag in het normale leven al veel jurkjes, rokjes en mantelpakjes voor mijn werk. Altijd heel netjes dus. Dus voor mij is een jurkje niet iets echt speciaals omdat ik dat dagelijks al draag.
Ik heb wel een leuk feestelijk jurkje gevonden op internet.. wat vinden jullie daarvan, iets in die stijl.. ?
Mamasapje- Prater
Wat je gaat dragen moet je zelf weten maarr, met een geregistreerd parterschap sta je echt binnen 3 minuten weer buiten.
(Correct me if i'm wrong, bij die van m'n zus was dit wel zo iig)
(Correct me if i'm wrong, bij die van m'n zus was dit wel zo iig)
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik vind het een hele mooie jurk!
Als ik om mij heen kijk, ging er een in dagelijkse kleding heen en een had echt een avondjurk/trouwjurk aan. Ze hebben achteraf ook foto's e.d. gemaakt.
Ik denk dat je moet doen wat je zelf graag wilt en waar jij je goed bij voelt. Het gaat immers om jullie, om jullie geregistreerd partnerschap.
Als ik om mij heen kijk, ging er een in dagelijkse kleding heen en een had echt een avondjurk/trouwjurk aan. Ze hebben achteraf ook foto's e.d. gemaakt.
Ik denk dat je moet doen wat je zelf graag wilt en waar jij je goed bij voelt. Het gaat immers om jullie, om jullie geregistreerd partnerschap.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
.
Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:33; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Geregistreerd partnerschap
» samenlevingscontract?geregistreerd partnerschap?
» Trouwen of geregistreerd partnerschap....
» Geregistreerd partnerschap - vraagjes...
» Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact?
» samenlevingscontract?geregistreerd partnerschap?
» Trouwen of geregistreerd partnerschap....
» Geregistreerd partnerschap - vraagjes...
» Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: