Geregistreerd partnerschap - vraagjes...
+16
Niekske
sabje
Marin
sonly
Ellebel
Joli86
Annie24
Roodkapje
LDJ
Lejow
Liadan
Aagje!
RYW
Elliot
lobster
JD
20 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Geregistreerd partnerschap - vraagjes...
Wij hebben het de laatste tijd regelmatig over geregistreerd partnerschap. Het is iets wat we allebei zouden willen, op termijn...
Maar nu hebben we te horen gekregen dat mijn opa nog een paar maanden te leven heeft, en aangezien ik altijd mijn opa als getuige wilde op mijn huwelijk, heb ik besloten om toch wat meer vaart te zetten achter het geregistreerd partnerschap, in de hoop dat hij het ook mee kan maken. (en aangezien we het toch allebei al wilden, is er niets mis met het versnellen van dit alles...)
Maar ik heb toch wat vraagjes hierover, en hoop dat er mensen zijn die me op weg kunnen helpen.
- we hebben het er dus wel veel over, maar is het gebruikelijk dat je bij geregistreerd partnerschap ook een soort van aanzoek doet??
- is het gebruikelijk om bij GP ook echt helemaal bruidsachtig gekleed te gaan... nee toch?
- stuur je uitnodigingen om je GP aan te kondigen?
- Hoe groot "vier" je zoiets? Is het echt heel klein met alleen getuigen en ouders? wat is hierin gebruikelijk?
We hebben al heel wat huwelijken meegemaakt, maar nog geen geen vrienden/familieleden die voor een GP gaan, dus vandaar ik er weinig vanaf weet....
Alvast bedankt voor de hulp!
Maar nu hebben we te horen gekregen dat mijn opa nog een paar maanden te leven heeft, en aangezien ik altijd mijn opa als getuige wilde op mijn huwelijk, heb ik besloten om toch wat meer vaart te zetten achter het geregistreerd partnerschap, in de hoop dat hij het ook mee kan maken. (en aangezien we het toch allebei al wilden, is er niets mis met het versnellen van dit alles...)
Maar ik heb toch wat vraagjes hierover, en hoop dat er mensen zijn die me op weg kunnen helpen.
- we hebben het er dus wel veel over, maar is het gebruikelijk dat je bij geregistreerd partnerschap ook een soort van aanzoek doet??
- is het gebruikelijk om bij GP ook echt helemaal bruidsachtig gekleed te gaan... nee toch?
- Hoe groot "vier" je zoiets? Is het echt heel klein met alleen getuigen en ouders? wat is hierin gebruikelijk?
We hebben al heel wat huwelijken meegemaakt, maar nog geen geen vrienden/familieleden die voor een GP gaan, dus vandaar ik er weinig vanaf weet....
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Geregistreerd partnerschap - vraagjes...
In de eerste plaats; wat leuk dat jullie dit gaan doen! En wat zou het mooi zijn als je opa hier nog deel van zou kunnen uitmaken!
Een vriendin van mij is een paar jaar geleden geregistreerd partnerschap aangegaan met haar vriend. ( mijn god hoe zet je dit in een knappe zin?!)
Maar zij hebben wel uitnodigingkaartjes gestuurd ja.
Ook hebben we na de 'dienst' met z'n alle koffie met gebak gehad op een groot terras.
En 's avonds was er voor de genodigde een feest bij haar ouders in de tuin. Ze hadden toen een barbecue staan ook.
Verder hadden zij geen echt trouwkleding aan nee. Wel een mooie jurk en hij had een linnen pak aan. (Was midden in de zomer)
Haar vriend heeft haar daarvoor wel ten huwelijk gevraagd, maar wel met de intensie echt te gaan trouwen zeg maar. Maar goed toen werd zij zwanger van de 1e en hebben ze hier voor gekozen. De trouwerij zelf willen ze misschien in de toekomst nog eens doen.
Een vriendin van mij is een paar jaar geleden geregistreerd partnerschap aangegaan met haar vriend. ( mijn god hoe zet je dit in een knappe zin?!)
Maar zij hebben wel uitnodigingkaartjes gestuurd ja.
Ook hebben we na de 'dienst' met z'n alle koffie met gebak gehad op een groot terras.
En 's avonds was er voor de genodigde een feest bij haar ouders in de tuin. Ze hadden toen een barbecue staan ook.
Verder hadden zij geen echt trouwkleding aan nee. Wel een mooie jurk en hij had een linnen pak aan. (Was midden in de zomer)
Haar vriend heeft haar daarvoor wel ten huwelijk gevraagd, maar wel met de intensie echt te gaan trouwen zeg maar. Maar goed toen werd zij zwanger van de 1e en hebben ze hier voor gekozen. De trouwerij zelf willen ze misschien in de toekomst nog eens doen.
lobster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 95
Punten : 101
Registratiedatum : 21-08-12
Wat leuk en spannend zeg! Ik dacht zelf altijd dat GP meer een soort trouwen was, maar dan zonder de hele huwelijksdag. Maar ik heb er verder geen ervaring mee, dus ik kan je vragen niet beantwoorden.
Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom jullie kiezen voor GP en niet voor trouwen? Juridisch gezien is het zo goed als hetzelfde, en aangezien jullie wel graag een feest willen (maak ik uit je post op) lijkt trouwen mij voor jullie een logischere stap. Ik wil je niet voor het hoofd stoten met deze vraag hoor, ik ben alleen benieuwd wat voor jullie de doorslag gaf om deze keuze te maken, uit interesse/nieuwsgierigheid.
Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom jullie kiezen voor GP en niet voor trouwen? Juridisch gezien is het zo goed als hetzelfde, en aangezien jullie wel graag een feest willen (maak ik uit je post op) lijkt trouwen mij voor jullie een logischere stap. Ik wil je niet voor het hoofd stoten met deze vraag hoor, ik ben alleen benieuwd wat voor jullie de doorslag gaf om deze keuze te maken, uit interesse/nieuwsgierigheid.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Je kan een feest geven als je dat wil, hoor, het maakt bij mijn weten bijzonder weinig verschil met trouwen behalve een paar juridische dingen (met kinderen bijvoorbeeld), maar de GP's waar ik was was gewoon met een trouwambtenaar, in het gemeentehuis, met jurken en feesten en alles erop en eraan. De beste vriend van mijn vriend heeft dat zo gedaan, en die spreken ook gewoon over 'mijn man' en 'mijn vrouw' en alles.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
iwat mooi dat je het gaat versnellen zodat je opa erbij kan zijn!
k denk dat je beter kan kijken naar hoe je het zelf wil. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die gaan trouwen, maar niet compleet in trouwkleding gaan en geen feest geven o.i.d.
Dus zou niet weten dat dit anders om ook niet zou kunnen, als jullie dat willen.
Dus wil je graag groot vieren? dan stuur je kaartjes rond om het aan te kondigen, en doe je daarna nog iets leuks.
Wil je in trouw kleding, dan doe je dat, en anders gewoon een mooi pak of jurkje o.i.d.
k denk dat je beter kan kijken naar hoe je het zelf wil. Er zijn namelijk ook genoeg mensen die gaan trouwen, maar niet compleet in trouwkleding gaan en geen feest geven o.i.d.
Dus zou niet weten dat dit anders om ook niet zou kunnen, als jullie dat willen.
Dus wil je graag groot vieren? dan stuur je kaartjes rond om het aan te kondigen, en doe je daarna nog iets leuks.
Wil je in trouw kleding, dan doe je dat, en anders gewoon een mooi pak of jurkje o.i.d.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
We kiezen op dit moment bewust voor GP en niet voor trouwen, omdat ik dus bij trouwen wel echt een groot feest, mooie jurk, mooie locatie, veel mensen en een mooie huwelijksreis voor me zie. Iets waar we simpelweg op dit moment het geld niet voor hebben, en als we het doen, willen we het goed doen. Dus ooit willen we het GP wel omzetten in trouwen, maar niet nu meteen al.
Maar is het vreemd als je bij een GP echt alleen ouders,getuigen,broers en zussen uitnodigd? Dat heb ik eigenlijk in mn hoofd...een klein groepje mensen erbij, daarna gezellig met z'n allen uit eten ofzo, en klaar....
Oh en eigenlijk....ook al hebben we het er al vaak over gehad, lijkt het me wel leuk om mijn vriend een soort van aanzoekje te doen. Hij weet dat ik het wil, ik weet dat hij het wil, maar echt officieel is het natuurlijk nog niet...
Iemand tips voor een leuke manier om het hem te vragen??
Ik kan ook wachten op hem, maar aangezien ik het dus wat wil versnellen ivm mijn opa, heb ik niet het geduld om op hem te wachten.
Maar is het vreemd als je bij een GP echt alleen ouders,getuigen,broers en zussen uitnodigd? Dat heb ik eigenlijk in mn hoofd...een klein groepje mensen erbij, daarna gezellig met z'n allen uit eten ofzo, en klaar....
Oh en eigenlijk....ook al hebben we het er al vaak over gehad, lijkt het me wel leuk om mijn vriend een soort van aanzoekje te doen. Hij weet dat ik het wil, ik weet dat hij het wil, maar echt officieel is het natuurlijk nog niet...
Iemand tips voor een leuke manier om het hem te vragen??
Ik kan ook wachten op hem, maar aangezien ik het dus wat wil versnellen ivm mijn opa, heb ik niet het geduld om op hem te wachten.
JD- Ratel
Wij zijn ook geregistreerd partners. Wij hadden om 9 uur op maandagochtend een afspraak op het gemeentehuis, dan was het gratis. Als getuigen waren onze moeders mee. Voor ons was het echt alleen een formaliteit, we hebben verder ook niks gevierd of mensen uitgenodigd.
We hebben elkaar ook niet gevraagd maar gewoon afgesproken dat we het gingen doen.
We hebben elkaar ook niet gevraagd maar gewoon afgesproken dat we het gingen doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
JaneDoe schreef:
Hier niet hoor....hahaha....dat staat echt niet in het wetboek ofzo....maar als jij dat leuk/belangrijk vindt geef je dat toch aan naar je toekomstige toe?
Wij niet, man had wel pak aan en ik een blauw jurkje met witte stipjes.
Nee, er was niemand bij alleen 2 getuigen.
Wij hebben niks gevierd. We willen ooit nog eens 'echt' trouwen dan vieren we wel.
Gast- Gast
Je mag het toch gewoon vieren en doen zoals jullie dat zelf willen?
Al wil je een jurk aan, doe je een jurk aan.
Al wil je een feest, doe je een feest.
Al wil je een aanzoek, doe je een aanzoek.
En wil je dit niet, doe je het niet.
Easypeasy
Al wil je een jurk aan, doe je een jurk aan.
Al wil je een feest, doe je een feest.
Al wil je een aanzoek, doe je een aanzoek.
En wil je dit niet, doe je het niet.
Easypeasy
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ook wij zijn geregistreerde partners en hebben het op dinsdagmorgen gedaan. We hebben hiervoor gekoze om het feit dat we alles goed geregeld wilden hebben voor ons kindje en omdat we niet perse wilden trouwen. Later willen we het nog eens uitgebreid over doen en dan alsnog echt trouwen zeg maar.
Om deze reden hebben we het klein gehouden en het alleen met onze eigen gezinnen gevierd.
Wel in mooie, nette kleding, maar niet speciaal een jurk oid.
Daarna zijn we met zijn allen bij ons thuis nog wat gaan drinken met wat hapjes erbij.
Voor ons was dit precies goed zo en we kijken er met een goed gevoel op terug.
Maar je kunt het doen op de manier hoe als jullie het zelf willen.
Om deze reden hebben we het klein gehouden en het alleen met onze eigen gezinnen gevierd.
Wel in mooie, nette kleding, maar niet speciaal een jurk oid.
Daarna zijn we met zijn allen bij ons thuis nog wat gaan drinken met wat hapjes erbij.
Voor ons was dit precies goed zo en we kijken er met een goed gevoel op terug.
Maar je kunt het doen op de manier hoe als jullie het zelf willen.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Dat kan, het is net wat je zelf wilt. Wij hebben het samen besloten het zo te gaan doen.
Nee, ook dit is waar jullie je zelf fijn bij voelen.
Dit kan, maar hoeft niet perse. Wij hebben het niet gedaan.
Onze getuigen waren onze ouders. Onze broers en zussen waren hier ook bij aanwezig.
Voor ons was dit prima zo.
Alvast bedankt voor de hulp![/quote]
Heb het er samen met je vriend over, je kunt het doen zoals jullie het zelf willen.
Dat kan, het is net wat je zelf wilt. Wij hebben het samen besloten het zo te gaan doen.
Nee, ook dit is waar jullie je zelf fijn bij voelen.
Dit kan, maar hoeft niet perse. Wij hebben het niet gedaan.
Onze getuigen waren onze ouders. Onze broers en zussen waren hier ook bij aanwezig.
Voor ons was dit prima zo.
Heb het er samen met je vriend over, je kunt het doen zoals jullie het zelf willen.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Even antwoord op je vragen hoe wij het hebben gedaan:
Er is hier een aanzoek geweest toen ons oudste dochter 3 maanden oud was. Het was in eerste instantie de bedoeling om te trouwen maar mijn man heeft het daar heel moeilijk mee door dingen in het verleden bij zijn ouders. We hadden ook al een datum, locatie etc... Maar hebben toch besloten dit af te zeggen en gewoon lekker zo samen te blijven. We kregen nog meer kindjes en gingen bijna verhuizen naar een "echt" huis. Ik wilde toch dingen voor later beter geregeld hebben en de kindjes hadden mijn achternaam en voor het gemak zou het wel heel fijn zijn om allemaal hetzelfde te heten. In eerste instantie zou hij mijn naam aannemen ( die van mij is gewoon mooier en maar voor 1 persoon administratieve rommel) maar het werd ons afgeraden als we veel reizen. Dat doen we en mannen met een dubbele achternaam worden vaak als homo gezien en dat is hier natuurlijk geen probleem maar er zijn landen die anders daar mee om gaan.
We hebben het er een avondje over gehad of GP iets zou zijn voor ons. Er kwam een ja uit en ik heb de volgende dag een afspraak gemaakt voor de ondertrouw. Die was meteen een week later want wij gingen ook gratis op dinsdagochtend en dan kan je pas bij je ondertrouw de datum kiezen. Wij wilden 1-11-11 en daarom maar zsm in ondertrouw dan zouden we nog de meeste kans hebben om die datum te kunnen krijgen ( zijn maar 2 gratis plekken per week).
We hadden geluk, er stond al 1 koppel voor ons en wij erna.
Wij hebben uitnodingen gemaakt, taart laten maken, man in pak.. ik in jurk van Monsoon Bridal collectie ( maar niet heeeeeeeel trouwerig zeg maar... gewoon chique lichtgrijze jurk) en daarna op huwelijksreis 4 daagjes naar Noorwegen.
Er mogen bij de gratis ceremonie 25 gasten aanwezig zijn en die waren er ook. Mijn ouders, zusjes + aanhang, opa, oma, schoonmoeder, schoonzus + man, mijn 3 beste vriendinnen en 1 moeder van hun, mijn mans beste vriend en zijn moeder en wijzelf als gezin.
We werden opgewacht bij het gemeentehuis door de groep. Zijn gezamelijk naar binnengegaan. De ceremonie volgde en eigenlijk hoef je geen "ja" te zeggen bij een GP. Maar die vrouw vond het wel iets romantisch hebben dus wij mochten "ja" zeggen tegen elkaar en elkaar ook zoenen ( normaal zit dat niet in de ceremonie blijkbaar, wist ik ook niet).
Na de ceremonie zijn wij naar de molen van onze stad geweest om daar foto's te maken met ons gezin en de rest van de groep ging naar mijn ouders huis die daar hun hele woonkamer verbouwd hadden tot een feestlocatie met statafels, de taart stond opgesteld, mooie bloemen en champagne. We hebben ons ja-woord om 9.15 gegeven en om 11.30 uur moesten we uiterlijk weer weg want we moesten het vliegtuig halen. We hebben dus 1,5 uur nog met de gasten doorgebracht en die hebben ons erna uitgezwaaid. In onze mooie kleding naar de gate en in het vliegtuig kregen we nog champagne en felicitaties.
Het was echt een mooie dag ( ochtend) en ben blij dat het niet alleen even handtekening zetten en weg gaan was want dan waren we in 15 min klaar en nu hebben we er echt een mooie herinnering aan met mooie foto's, de uitnodingskaart en een kort tripje erna.
Waarschijnlijk trouwen wij nooit maar weet wel dat een ceremonie dan puur voor de sier is. Je hebt namelijk al voor elkaar gekozen voor de wet.
Als je meer wilt weten, let me know.. beetje warrig misschien maar ik heb een huilende baby hier
Er is hier een aanzoek geweest toen ons oudste dochter 3 maanden oud was. Het was in eerste instantie de bedoeling om te trouwen maar mijn man heeft het daar heel moeilijk mee door dingen in het verleden bij zijn ouders. We hadden ook al een datum, locatie etc... Maar hebben toch besloten dit af te zeggen en gewoon lekker zo samen te blijven. We kregen nog meer kindjes en gingen bijna verhuizen naar een "echt" huis. Ik wilde toch dingen voor later beter geregeld hebben en de kindjes hadden mijn achternaam en voor het gemak zou het wel heel fijn zijn om allemaal hetzelfde te heten. In eerste instantie zou hij mijn naam aannemen ( die van mij is gewoon mooier en maar voor 1 persoon administratieve rommel) maar het werd ons afgeraden als we veel reizen. Dat doen we en mannen met een dubbele achternaam worden vaak als homo gezien en dat is hier natuurlijk geen probleem maar er zijn landen die anders daar mee om gaan.
We hebben het er een avondje over gehad of GP iets zou zijn voor ons. Er kwam een ja uit en ik heb de volgende dag een afspraak gemaakt voor de ondertrouw. Die was meteen een week later want wij gingen ook gratis op dinsdagochtend en dan kan je pas bij je ondertrouw de datum kiezen. Wij wilden 1-11-11 en daarom maar zsm in ondertrouw dan zouden we nog de meeste kans hebben om die datum te kunnen krijgen ( zijn maar 2 gratis plekken per week).
We hadden geluk, er stond al 1 koppel voor ons en wij erna.
Wij hebben uitnodingen gemaakt, taart laten maken, man in pak.. ik in jurk van Monsoon Bridal collectie ( maar niet heeeeeeeel trouwerig zeg maar... gewoon chique lichtgrijze jurk) en daarna op huwelijksreis 4 daagjes naar Noorwegen.
Er mogen bij de gratis ceremonie 25 gasten aanwezig zijn en die waren er ook. Mijn ouders, zusjes + aanhang, opa, oma, schoonmoeder, schoonzus + man, mijn 3 beste vriendinnen en 1 moeder van hun, mijn mans beste vriend en zijn moeder en wijzelf als gezin.
We werden opgewacht bij het gemeentehuis door de groep. Zijn gezamelijk naar binnengegaan. De ceremonie volgde en eigenlijk hoef je geen "ja" te zeggen bij een GP. Maar die vrouw vond het wel iets romantisch hebben dus wij mochten "ja" zeggen tegen elkaar en elkaar ook zoenen ( normaal zit dat niet in de ceremonie blijkbaar, wist ik ook niet).
Na de ceremonie zijn wij naar de molen van onze stad geweest om daar foto's te maken met ons gezin en de rest van de groep ging naar mijn ouders huis die daar hun hele woonkamer verbouwd hadden tot een feestlocatie met statafels, de taart stond opgesteld, mooie bloemen en champagne. We hebben ons ja-woord om 9.15 gegeven en om 11.30 uur moesten we uiterlijk weer weg want we moesten het vliegtuig halen. We hebben dus 1,5 uur nog met de gasten doorgebracht en die hebben ons erna uitgezwaaid. In onze mooie kleding naar de gate en in het vliegtuig kregen we nog champagne en felicitaties.
Het was echt een mooie dag ( ochtend) en ben blij dat het niet alleen even handtekening zetten en weg gaan was want dan waren we in 15 min klaar en nu hebben we er echt een mooie herinnering aan met mooie foto's, de uitnodingskaart en een kort tripje erna.
Waarschijnlijk trouwen wij nooit maar weet wel dat een ceremonie dan puur voor de sier is. Je hebt namelijk al voor elkaar gekozen voor de wet.
Als je meer wilt weten, let me know.. beetje warrig misschien maar ik heb een huilende baby hier
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Liadan schreef:Wij zijn ook geregistreerd partners. Wij hadden om 9 uur op maandagochtend een afspraak op het gemeentehuis, dan was het gratis. Als getuigen waren onze moeders mee. Voor ons was het echt alleen een formaliteit, we hebben verder ook niks gevierd of mensen uitgenodigd.
+1
Bij mijn waren mijn ouders erbij en het broertje van mijn vriend (zijn ouders zijn gescheiden en we wilden niet 1 van de 2 vragen. Samen door 1 deur kunnen ze niet, dus hadden ze beiden pech)
Wij hadden beiden gewoon een spijkerbroek aan.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Liadan schreef:Wij zijn ook geregistreerd partners. Wij hadden om 9 uur op maandagochtend een afspraak op het gemeentehuis, dan was het gratis. Als getuigen waren onze moeders mee. Voor ons was het echt alleen een formaliteit, we hebben verder ook niks gevierd of mensen uitgenodigd.
Bij ons hetzelfde, met z'n 4 tjes even naar het gemeentehuis, handtekekening zetten aan de balie onder een document. Geen jurk, aanzoek, jawoord, ringen niks...
Daarna zijn wel papa, mama, schoonmama en getuige bij ons thuis koffie komen drinken.
Nu, na 3,5 jaar gaan we het over 1,5 week laten omzetten naar een huwelijk met alles erop en eraan!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
[quote="
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Mijn man heeft mij geen aanzoek gedaan. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en daar wilden we alles goed voor geregeld hebben. Een geregistreerd partnerschap was goedkoper dan alles laten opstellen door de notaris, dus daarom daarvoor gekozen. Wel was ik al heel lang verliefd op een ring die ik een paar keer gehint heb als verlovingsring. Ik heb met mijn man een dealtje gesloten; als ik die ring zou krijgen voor ons gp, dan zou hij me niet meer ten huwelijk hoeven vragen wanneer we ons gp laten omzetten in een huwelijk (dat willen we ooir wel nog doen)
Als je een bruidsjurk aan wilt kan dat natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat bij een gp niet helemaal gepast. Ik had gewoon een mooi, chique jurkje aan en mijn man een linnen pak die hij nog in de kast had hangen
Wij hebben ons gp wel gevierd. We zijn met familie en getuigen na de ceremonie uit eten geweest en op die locatie hebben we foto's gemaakt.''s Avonds hadden we nog een feest bij mijn ouders in de tuin en is er een frietwagen gekomen. We hebben hiervoor dus wel uitnodigen gestuurd, maar wel simpele van hallmark en niet van een drukkerij.
Overdag waren we met 10 - 12 personen en 's avonds 35-40. Er is niets gebruikelijk, je kunt hier zelf invulling aan geven.
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Mijn man heeft mij geen aanzoek gedaan. Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en daar wilden we alles goed voor geregeld hebben. Een geregistreerd partnerschap was goedkoper dan alles laten opstellen door de notaris, dus daarom daarvoor gekozen. Wel was ik al heel lang verliefd op een ring die ik een paar keer gehint heb als verlovingsring. Ik heb met mijn man een dealtje gesloten; als ik die ring zou krijgen voor ons gp, dan zou hij me niet meer ten huwelijk hoeven vragen wanneer we ons gp laten omzetten in een huwelijk (dat willen we ooir wel nog doen)
Als je een bruidsjurk aan wilt kan dat natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat bij een gp niet helemaal gepast. Ik had gewoon een mooi, chique jurkje aan en mijn man een linnen pak die hij nog in de kast had hangen
Wij hebben ons gp wel gevierd. We zijn met familie en getuigen na de ceremonie uit eten geweest en op die locatie hebben we foto's gemaakt.''s Avonds hadden we nog een feest bij mijn ouders in de tuin en is er een frietwagen gekomen. We hebben hiervoor dus wel uitnodigen gestuurd, maar wel simpele van hallmark en niet van een drukkerij.
Overdag waren we met 10 - 12 personen en 's avonds 35-40. Er is niets gebruikelijk, je kunt hier zelf invulling aan geven.
Ellebel- Prater
- Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10
s
Als dit is waar jullie je prettig bij voelen, zou ik dat gewoon zo doen!
Er zijn ook genoeg mensen die even snel trouwen, zodat het maar vastgelegd is en geen feest er bij geven, een nder geeft duizenden euro's aan een bruiloft uit, maar net wat je zelf prettig vind toch? Vind dat hetzelfde moet kunnen voor GP.
JaneDoe schreef:
Als dit is waar jullie je prettig bij voelen, zou ik dat gewoon zo doen!
Er zijn ook genoeg mensen die even snel trouwen, zodat het maar vastgelegd is en geen feest er bij geven, een nder geeft duizenden euro's aan een bruiloft uit, maar net wat je zelf prettig vind toch? Vind dat hetzelfde moet kunnen voor GP.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
o help...ik begon er dus net over tegen mijn vriend, en ook uitgelegd dat het zoveel voor me zou betekenen als mijn opa er nog bij kan zijn. Dus toen zei hij "GP? Zullen we anders gewoon gaan trouwen?"
Dus nu....pfff weet ik het even niet meer!
Wat sja, trouwen is toch wel wat groter dan een GP. We komen dan op 90 gasten, en dat zijn dan alleen familie en vrienden, we willen geen vage kennissen.
Ik zou niets liever willen dan écht trouwen met alles erop en eraan, maar ja...wat voor budget moet je hiervoor hebben? En valt zoiets wel te realiseren in zo'n korte tijd? (we willen nog in 2012 trouwen dan...)
Is trouwen op maandagochtend/donderdagochtend ook écht daadwerkelijk gratis? of zitten er addertjes onder het gras?
En wat ben je kwijt als je op een andere dag trouwt? (is uiteraard verschillend per gemeente).
Ik geloof dat ik alles maar eens heel goed op een rijtje moet gaan zetten. Nadeel is dat wij elkaar pas woensdag weer zien, dus het er de komende dagen ook niet even rustig over kunnen hebben...
Dus nu....pfff weet ik het even niet meer!
Wat sja, trouwen is toch wel wat groter dan een GP. We komen dan op 90 gasten, en dat zijn dan alleen familie en vrienden, we willen geen vage kennissen.
Ik zou niets liever willen dan écht trouwen met alles erop en eraan, maar ja...wat voor budget moet je hiervoor hebben? En valt zoiets wel te realiseren in zo'n korte tijd? (we willen nog in 2012 trouwen dan...)
Is trouwen op maandagochtend/donderdagochtend ook écht daadwerkelijk gratis? of zitten er addertjes onder het gras?
En wat ben je kwijt als je op een andere dag trouwt? (is uiteraard verschillend per gemeente).
Ik geloof dat ik alles maar eens heel goed op een rijtje moet gaan zetten. Nadeel is dat wij elkaar pas woensdag weer zien, dus het er de komende dagen ook niet even rustig over kunnen hebben...
JD- Ratel
Ik zou dan gewoon lekker gaan trouwen als ik jullie was, waarom twee keer zo'n ceremonie als het ook in 1 keer kan. Dat geld wat je uit je GP bespaard, zou ik dan direct in een bruiloft steken. Je kunt natuurlijk dan ook beslissen de ceremonie klein te houden en het feest groots. Als je het echt besluit in 2012 nog te doen, gauw kijken welke locaties nog beschikbaar zijn enzo. Zal vast nog wel wat te regelen vallen!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij moesten bij het GP wel echt 'ja' zeggen. Er werd gevraagd: 'neem jij .... aan tot je geregistreerd partner ...'. We moesten ook staan en elkaar een hand geven.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij zijn het op een dinsdagmorgen aangegaan toen het gratis was. Onze moeders waren mee als getuige. Hadden gewone kleren aan (was hoogzwanger). 's Avonds zijn onze ouders en broertje op de koffie met gebak geweest.
Wij zijn het aangegaan omdat we samen een huis hadden gekocht en de kleine man op komst was. Bij trouwen zie ik net als jou een groot feest, jurk enzo. Hoop dat het bij ons ook ooit omgezet gaat worden.
Zoals jullie het in gedachte hebben is toch goed! Je kan het helemaal vieren zoals jullie zelf willen.
Wij zijn het aangegaan omdat we samen een huis hadden gekocht en de kleine man op komst was. Bij trouwen zie ik net als jou een groot feest, jurk enzo. Hoop dat het bij ons ook ooit omgezet gaat worden.
Zoals jullie het in gedachte hebben is toch goed! Je kan het helemaal vieren zoals jullie zelf willen.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Spannend allemaal! Ik heb alleen huwelijken meegemaakt, geen geregistreerde partnerschappen maar volgens mij kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Geldt zowel voor trouwen als voor geregistreerd partnerschap. Een collega van me gaat nu ook een geregistreerd partnerschap aan voor de baby die op komst is. Zij gaan gewoon met de getuigen naar het gemeentehuis en klaar. In onze CAO staat dat je er zelfs vier dagen bijzonder verlof voor mag opnemen, maar dat hoeft voor hem allemaal niet. Ze willen het voor de baby allemaal geregeld hebben en trouwen komt ooit nog een keer.
Wel een ander opmerking: toen een vriendin van me trouwde, een paar jaar gelden, wilde ze haar oma als getuige. Dat mocht niet vanuit de gemeente, want een getuige moest iemand zijn die zeg maar 'over jullie kan waken tijdens jullie huwelijk', iemand die een oogje in het zeil houdt ofzo. Ofwel, iemand die er gedurende het hele huwelijk zal zijn... ik snap de redenatie ervan wel, maar ik vond het wel raar dat ze niet alsnog zelf mocht bepalen wie haar getuige zou zijn. Misschien iets om rekening mee te houden...
Wel een ander opmerking: toen een vriendin van me trouwde, een paar jaar gelden, wilde ze haar oma als getuige. Dat mocht niet vanuit de gemeente, want een getuige moest iemand zijn die zeg maar 'over jullie kan waken tijdens jullie huwelijk', iemand die een oogje in het zeil houdt ofzo. Ofwel, iemand die er gedurende het hele huwelijk zal zijn... ik snap de redenatie ervan wel, maar ik vond het wel raar dat ze niet alsnog zelf mocht bepalen wie haar getuige zou zijn. Misschien iets om rekening mee te houden...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Liadan schreef:Wij moesten bij het GP wel echt 'ja' zeggen. Er werd gevraagd: 'neem jij .... aan tot je geregistreerd partner ...'. We moesten ook staan en elkaar een hand geven.
Wij moesten elkaar ook het ja- woord geven hoor. Dat hoort erbij, sterker nog, volgens mij is het verplicht.
Het enige verschil tussen een huwelijk en een GP is, dat je eventuele kindjes die tijdens het partnerschap geboren worden, moet laten erkennen door je partner. Als je kosteloos gaat, kunnen gemeenten ervoor kiezen om alleen het ja- woord te doen en dan sta je binnen 5 minuten weer buiten, hetzelfde met het gratis huwelijk. Dat zou je even kunnen informeren bij je gemeente. Wij hadden het geluk dat we evengoed nog muziek uit mochten kiezen en echt een ceremonie kregen ook hadden we ringen. Verder geen trouwkleding ofzo.
Je kunt het toch helemaal op je eigen manier doen?
En als je wilt trouwen, kun je zelf het budget bepalen , maar als je zoals je zegt alles erop en eraan wil, dan ben je natuurlijk wel wat geld kwijt.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik zit me al de hele tijd af te vragen wat je dan vraagt bij een aanzoek? "Wil je met me geregistreerd partnerschappen?"
Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap gehad maar dat was alleen omdat we een huis kochten. Gewoon gratis op dinsdagochtend met onze ouders als getuige.
Wij hebben ook een geregistreerd partnerschap gehad maar dat was alleen omdat we een huis kochten. Gewoon gratis op dinsdagochtend met onze ouders als getuige.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
_Lana_ schreef:Liadan schreef:Wij moesten bij het GP wel echt 'ja' zeggen. Er werd gevraagd: 'neem jij .... aan tot je geregistreerd partner ...'. We moesten ook staan en elkaar een hand geven.
Wij moesten elkaar ook het ja- woord geven hoor. Dat hoort erbij, sterker nog, volgens mij is het verplicht.
Bij ons hoefde dit niet.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Niekske schreef:Spannend allemaal! Ik heb alleen huwelijken meegemaakt, geen geregistreerde partnerschappen maar volgens mij kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Geldt zowel voor trouwen als voor geregistreerd partnerschap. Een collega van me gaat nu ook een geregistreerd partnerschap aan voor de baby die op komst is. Zij gaan gewoon met de getuigen naar het gemeentehuis en klaar. In onze CAO staat dat je er zelfs vier dagen bijzonder verlof voor mag opnemen, maar dat hoeft voor hem allemaal niet. Ze willen het voor de baby allemaal geregeld hebben en trouwen komt ooit nog een keer.
Bij mij is mijn oma getuige geweest toen ik ben getrouwd. Dus het is per gemeente verschillend.
Tsjip- Prater
- Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat doe je aan met je geregistreerd partnerschap??
» Geregistreerd partnerschap
» samenlevingscontract?geregistreerd partnerschap?
» Trouwen of geregistreerd partnerschap....
» Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact?
» Geregistreerd partnerschap
» samenlevingscontract?geregistreerd partnerschap?
» Trouwen of geregistreerd partnerschap....
» Huis kopen, geregistreerd partnerschap/ samenlevingscontact?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: