Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gevoel of Verstand

+8
Roze Roos
studiebol
Susan
SuperGrover
Mizz_S
BJA
Lotus
Tiara
12 plaatsers

Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Gevoel of Verstand

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:04

Laten jullie vaak je gevoel spreken en ga je daar op je doel af of denken jullie eerst na voordat je een besluit neemt.

Ik kom misschien een beetje wazig over, maar ik zit een beetje in een dubio waar ik nou niet weet of ik op mijn gevoel moet afgaan of juist zoals ik altijd doe nadenken en uiteindelijk daaruit maar weer een besluit neem.

En wat doen jullie bij deze twijfel? En hoe lossen jullie het op?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:04

Ik ga uiteindelijk meestal voor m'n gevoel. (Alhoewel ik dingen prima rationeel kan benaderen, maar als m'n gevoel niet goed zit, dan kan ik het niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Tiara ma 28 maa 2011 - 6:06

Het ligt wel aan de situatie, ik bekijk t van beide kanten maar meestal ga ik voor het gevoel.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:08

Ik wou dat ik ook eens vaker op mijn gevoel kan afgaan. Maar omdat ik een echte denker ben zie ik gelijk weer vanalles veel zwaarder en ga ik toch maar weer nadenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Lotus ma 28 maa 2011 - 6:09

Dat hangt heel erg van de situatie en van mijn stemming af. Soms weet ik dat ik stomme dingen doe als ik op mijn gevoel af ga en dan kies ik dus heel bewust met mijn verstand. In andere situaties volg ik wel mijn gevoel.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  BJA ma 28 maa 2011 - 6:11

Het ligt soms aan de situatie.
Ik neem meestal beslissingen uit beide. Mmm...kan dat? Ja, volgens mij wel. Het moet goed voelen en verstandig zijn. smile
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Mizz_S ma 28 maa 2011 - 6:12

Ik volg eigenlijk bijna altijd mijn verstand, hoewel het wel een beetje aan de situatie ligt.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  SuperGrover ma 28 maa 2011 - 6:13

Nee, ik ben behoorlijk rationeel ingesteld. Bijvoorbeeld mijn studiekeuze. Taalwetenschappen, dat voelt goed. Die meeloopdag was bijvoorbeeld fantastisch. Maar Algemene Sociale Wetenschappen is gewoon een veel betere keuze, meer baankans, sowieso ook leukere banen, iets waarbij de kans groter is dat ik er niet snel op uitgekeken ben. Ook al was die meeloopdag behoorlijk teleurstellend, dat is wel mijn keuze geworden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:32

Daar kan ik niet echt een keuze uit maken, mijn gevoel is voor mijn idee vaak mijn verstand. Risico's weeg ik af en dan lijk ik altijd de verstandigste keuze te maken, maar dat was dan ook gevoelsmatig al mijn keuze geweest.

Ik heb op dit moment weinig 'dilemma's' om het zo maar even te noemen, op 1 na. En daar ga ik echt op mijn verstand af. Mijn gevoel heeft me in een dergelijke situatie al eens in de steek gelaten, dus neemt mijn verstand het nu over. Al hoop ik echt van harte dat mijn verstand ook aan het stuur zal blijven...
Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Susan ma 28 maa 2011 - 6:34

Dat ligt er toch echt helemaal aan waar het over gaat en op wat voor manier ik er iets bij voel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:37

Ik ben ontzettend rationeel en doe alles met mijn verstand... om er bij bepaalde dingen na een tijd toch achter te komen dat ik naar mijn gevoel had moeten luisteren. Dat was mijn goede voornemen voor 2011: doen waar ik me goed bij voel en niet wat het verstandigst is. Natuurlijk ben ik niet ineens impulsief nu, ik denk nog wel na over dingen, maar ik sluit me niet meer af voor m'n gevoel. Tot nu toe lukt dat aardig smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 6:41

Ik ben altijd iemand die verstandig nadenkt. Ik ga weinig tot niet op mijn gevoel af. Maar nu zit in in een situatie m.b.t. mijn werk waarbij mijn gevoel heel erg ja zegt en ik eindelijk mijn hart eens moet gaan volgen en het gene gaan doen wat ik al heel lang wil. Mijn verstand zegt duidelijk nee omdat het gevolg kan zijn dat het financieel niet meer voor ons haalbaar zal zijn. (zit erover na te denken om mijn baan op te zeggen en weer te gaan studeren)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  studiebol ma 28 maa 2011 - 8:24

Eerst zou ik zeggen mijn gevoel, maar toen ging ik nadenken en dacht ik mijn verstand.. haha dus eigenlijk weet ik het niet en wisselt het per situatie.
Maar in jouw laatste post lees ik de situatie en zou ik ook meer op mijn verstand afgaan.. ik bedoel jullie hebben een huis die moet toch betaald blijven worden. Misschien kan je eerst is uitzoeken of je een lening kan krijgen bij de IB groep. of misschien kan je de studie deeltijd doen? Dat zou ik proberen uit te zoeken en dan een keuze maken.. maar ja waar je die dan op moet baseren dat vind ik dan lastig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Roze Roos ma 28 maa 2011 - 8:29

Gevoel! Werkt het beste en helemaal in combinatie met mijn verstand Laughing
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 6:11

studiebol schreef:Eerst zou ik zeggen mijn gevoel, maar toen ging ik nadenken en dacht ik mijn verstand.. haha dus eigenlijk weet ik het niet en wisselt het per situatie.
Maar in jouw laatste post lees ik de situatie en zou ik ook meer op mijn verstand afgaan.. ik bedoel jullie hebben een huis die moet toch betaald blijven worden. Misschien kan je eerst is uitzoeken of je een lening kan krijgen bij de IB groep. of misschien kan je de studie deeltijd doen? Dat zou ik proberen uit te zoeken en dan een keuze maken.. maar ja waar je die dan op moet baseren dat vind ik dan lastig.

Met deze keuze laat ik ook idd mijn verstand spreken. Ik weet ook dat het niet handig is, zucht misschien is het ook meer overmacht. Ik kan waarschijnlijk niet binnen de baas deeltijd dus studeren omdat mijn baas zegt dat leerlingen opleiden belangrijker is bovendien is hij een werknemer een dag in de week kwijt (ik moet 1 dag in de week naar school) en ik zou bij voorbaat al geen vervanger hebben. Morgen hoor ik hier meer over dan krijg ik te horen of ik groen licht krijg. Duimen draaien dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Melis_je di 29 maa 2011 - 6:28

Verstand, tenzij het om onbelangrijke dingen gaat zoals nieuwe schoenen of gezond eten. Nou ja, nieuwe schoenen zijn natuurlijk heel belangrijk.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 8:57

Bij mezelf veelal gevoel en bij anderen verstand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Hoochie di 29 maa 2011 - 22:10

Ik vind het zelf ook altijd lastig om die keuze te maken. Ik had met mezelf afgesproken meer naar mijn gevoel te luisteren, maar als je er dan voor staat is het altijd lastig. Ik denk dat je voornamelijk moet kijken naar de consequenties en in jouw situatie je verstand niet buiten moet sluiten.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 22:10

Marin schreef:Ik ga uiteindelijk meestal voor m'n gevoel. (Alhoewel ik dingen prima rationeel kan benaderen, maar als m'n gevoel niet goed zit, dan kan ik het niet).

+ 1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Sweety di 29 maa 2011 - 22:34

Is verschillend. Ik heb nu ook iets en daarbij zegt mijn verstand dat het niet handig zou zijn maar mijn gevoel zeg dat ik ervoor moet gaan en het toch moet proberen. Want dan weet je het pas echt.. Ik twijfel dus heel erg op dit punt.
Maar als ik echt te erg twijfel dan gebeurt er meestal niks bij mij en dan probeer ik het helemaal los te laten.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Laquisia di 29 maa 2011 - 22:42

Ik neem vaak beslissingen aan de hand van mijn verstand. Ik kan ook ernorm lang twijvelen doordat ik alle opties tig keren in mijn hoofd laat rondspoken.
Maar met minder belangrijke en gevoelige zaken, laat ik beslissingen afhangen van mijn gevoel.
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gast wo 30 maa 2011 - 6:12

_Leah_ schreef:Ik neem vaak beslissingen aan de hand van mijn verstand. Ik kan ook ernorm lang twijvelen doordat ik alle opties tig keren in mijn hoofd laat rondspoken. Maar met minder belangrijke en gevoelige zaken, laat ik beslissingen afhangen van mijn gevoel.

Zo voelt het idd bij mij ook zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gevoel of Verstand Empty Re: Gevoel of Verstand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum