Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

+9
Sjonno
minoessepoes
Mizz_S
Caramba
lyke
Zininzon
TukTuk
Zora
Mamsie
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Mamsie zo 27 maa 2011 - 7:59

Topic titel zegt genoeg lijkt me?

Wij eten zo min mogelijk uit het buitenland. Als het dan toch moet het liefst uit europa.
We eten niks uit bijv China of Japan. ( Japan nu al helemaal niet meer)
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Zora zo 27 maa 2011 - 8:05

Hmm daar kijk ik dus nou eigenlijk nooit naar. Ik neem sowieso aan dat er weinig import is uit Japan(se gebieden die getroffen zijn) op het moment?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  TukTuk zo 27 maa 2011 - 8:09

Ik let er totaal niet op eerlijk gezegd. Wat is jou rede om daar wel op te letten?

Komt misschien ook een beetje omdat ik ook in Azië alles gewoon gegeten heb, dus waarom zou ik geen fruit eten hier in NL wat daar vandaan komt, terwijl ik het daar wel at?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:10

Ik let daar eigenlijk helemaal niet op. Is dat niet iets wat je gewoon moet weten?
Landen staan toch niet altijd vermeld? Ik weet dat de mandarijnen vaak uit Spanje komen, maar dan houdt het ver op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:32

Sommige producten, zoals bijvoorbeeld bloemkool vind ik alleen lekker als het van Hollandse bodem komt. Ik heb één keer Spaanse of misschien ook wel Franse bloemkool gehad, maar dat was echt niet lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Mamsie zo 27 maa 2011 - 8:35

Nou bijv er zijn nu geen Nederlandse boontjes. Ik eet nooit knoflook uit japan/china want dat blijkt echt slechte knoflook te zijn.
Veel andere landen mogen een hoger gehalte aan pesticiden gebruiken.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Zininzon zo 27 maa 2011 - 8:36

Nee daar let ik niet op (om die redenen iig niet).
Ik probeer wel seizoensgroenten/fruit te kopen, omdat ik dat beter vind voor het milieu
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 8:37

Mamsie schreef:Nou bijv er zijn nu geen Nederlandse boontjes. Ik eet nooit knoflook uit japan/china want dat blijkt echt slechte knoflook te zijn.
Veel andere landen mogen een hoger gehalte aan pesticiden gebruiken.

Waarom is de knoflook dan slecht? Over het algemeen leven aziaten een stuk langer dan westerlingen. Ik denk dus niet dat je je daarover druk zou moeten maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  TukTuk zo 27 maa 2011 - 8:40

Odilia schreef:
Mamsie schreef:Nou bijv er zijn nu geen Nederlandse boontjes. Ik eet nooit knoflook uit japan/china want dat blijkt echt slechte knoflook te zijn.
Veel andere landen mogen een hoger gehalte aan pesticiden gebruiken.

Waarom is de knoflook dan slecht? Over het algemeen leven aziaten een stuk langer dan westerlingen. Ik denk dus niet dat je je daarover druk zou moeten maken?
En wordt er rijk gebruik gemaakt van de knoflook daar Wink
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Mamsie zo 27 maa 2011 - 8:48

AngelNyn schreef:
Odilia schreef:
Mamsie schreef:Nou bijv er zijn nu geen Nederlandse boontjes. Ik eet nooit knoflook uit japan/china want dat blijkt echt slechte knoflook te zijn.
Veel andere landen mogen een hoger gehalte aan pesticiden gebruiken.

Waarom is de knoflook dan slecht? Over het algemeen leven aziaten een stuk langer dan westerlingen. Ik denk dus niet dat je je daarover druk zou moeten maken?
En wordt er rijk gebruik gemaakt van de knoflook daar Wink

Wat het nu precies was weet ik ff niet ( moet ik aan mijn moeder vragen, haha komt lekker dom over)
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 21:02

Maar hoe weet je dan uit welk land het komt? Embarassed Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  lyke zo 27 maa 2011 - 21:12

Ik koop eigenlijk alleen maar Nederlandse groenten en fruit.
Mijn vriend komt uit een groenteboer familie dus hij vind het belangrijk dat ik goed fruit en groenten koop.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Caramba zo 27 maa 2011 - 21:20

Ik let daar eerlijk gezegd niet eens op. Olijven en knoflook haal ik niet eens in huis, omdat mijn vriend ze niet lekker vind, en voor me eigen heb ik meteen teveel aan die dingen.
Fruit en groenten kijk ik dan ook echt niet naar waar ze vandaan komen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 21:21

Reva schreef:Maar hoe weet je dan uit welk land het komt? Embarassed Embarassed

Dat staat er op :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Mizz_S zo 27 maa 2011 - 21:24

Ik let daar nooit op.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  minoessepoes zo 27 maa 2011 - 21:40

Ik let daar ook niet op, maar ik probeer wel seizoensgroenten en fruit te kopen, ten eerste omdat het goedkoper is en ten tweede omdat ik dat in de meeste gevallen ook gewoon het lekkerst vind, dan komt het vaak automatisch ook uit Nederland.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 21:58

Ik let er eerlijk gezegd helemaal niet op waar groente en fruit vandaan komt. Ik selecteer hoofdzakelijk op prijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 22:32

Het enige waar ik tegenwoordig op let zijn de pijnboompitten. Soms heb je van die lange smalle pitjes. Schijnbaar komen die uit China en die zijn echt heel vies. Enorm bitter. Soms zelfs zo erg dat je een paar dagen een bittere smaak in je mond hebt. Die probeer ik tegenwoordig te vermijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Sjonno ma 28 maa 2011 - 0:33

Ik let daar dus nooit op.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Verde ma 28 maa 2011 - 23:02

Ik probeer daar wel op te letten, maar soms heb ik nou eenmaal heel veel zin in bepaald fruit/groente dat ik het ook koop als het uit Chili komt.
Heb van huis uit wel meegekregen om seizoensgebonden te eten en dus als het uit Nederland komt van de "koude grond" of uit een tunnelkas (dus niet kunstmatig verwarmd). Dit dan allemaal biologisch en vanuit milieuoverwegingen.

Ik vraag me trouwens af over die hogere concentraties pesticiden in producten uit het buitenland, of die producten dan wel mogen worden ingevoerd hier als hier veel lagere grenzen gelden. Want dat zou dan wel onlogisch zijn lijkt mij...
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 23:08

Mizz_S schreef:Ik let daar nooit op.
+1

Alleen bij de aardbeien let ik er op, omdat ik de Hollandse veel lekkerder vind dan die Spaanse.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Monte vr 1 apr 2011 - 9:21

Ik kijk vaak wel even op de verpakking waar het vandaan komt. Uit sommige landen eet ik geen groente/fruit omdat ze daar inderdaad meer bestrijding gebruiken en soms ook de kwaliteit niet geweldig is(zoals sperzieboontjes uit Egypte vind ik teveel draadjes hebben). En spaanse groeten en fruit hebben veel bestrijdingsmiddelen en probeer ik dus te mijden(daarbij zijn bijv. spaanse aardbeien niet te eten)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 9:50

Ik dacht ineens aan het volgende: als je in het buitenland op vakantie bent, eet je daar dan ook geen fruit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Monte vr 1 apr 2011 - 9:57

Birgit schreef:Ik dacht ineens aan het volgende: als je in het buitenland op vakantie bent, eet je daar dan ook geen fruit?

Dat is een goeie, ik denk dat ik dat wel zou doen. Alleen ben ik nog nooit buiten de west-europese landen geweest dus heb ook nog nooit echt groente gegeten uit landen die echt anders waren dan Nederland. Maar om daar nou in de vakantie mijn groente ervoor te laten staan? Nee, dan maar een keer met wat meer bestrijdingsmiddelen of wat minder lekker. Maar ik ben dan ook niet zo extreem met het uitzoeken van groente en fruit, met sommige groente en fruit let ik er op, met andere weer niet.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gast vr 1 apr 2011 - 16:37

Daar let ik echt niet op hoor :P Verklaart wel waarom ik soms de ene aardbei wel lekker vind en de andere niet haha. Had er niet eens bij stilgestaan dat dat zou kunnen komen door een bepaald land haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eten jullie groente/fruit uit het buitenland? Empty Re: Eten jullie groente/fruit uit het buitenland?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum