Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

+18
Linda
Jelin
Dolphinne
Makamba
Annemie
Flip Fluitketel
Woezies
loesje
Thunder
LindaK
Bruintje Beer
Flower_L
Darius
Susan
Nana
PapillonRose
Coco
Kat1980
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 2:36

Mijn zoon is nu bijna 16 maanden en ik krijg er met moeite fruit in. Hij lust alleen maar peer, appel, banaan en mango. Ander fruit krijg ik er echt niet in. Ik krijgt nu 1 stuk fruit per dag en een glaasje vruchtensap (appelsap, sinaasappelsap en vruchtenmix) per dag naast zijn Diksap. Glaasje vruchtensap gaat er wel in maar de helft van de tijd eet hij maar een half stuk fruit. Wat eten jullie kinderen per dag aan fruit?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:03

S. lust ook niet veel en ook lust hij het niet in grote stukken. Ik prak wel eens een banaan (niet helemaal prakken maar deels ook grove stukken) en verkruimel een halve liga er doorheen en giet er een beetje sinaasappelsap over. Maar hij krijgt zeker 5x per week nog een potje. Zo krijgt hij tenminste genoeg fruit binnen op een dag. Ik probeer het wel steeds om heb gewoon uit het vuistje te laten eten maar hij trekt dan een vies gezicht en smijt alles op de grond. Groente daarintegen een hij wel goed uit het vuistje/van een bordje en hij een bijna geen potjes meer bij het avondeten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Kat1980 wo 12 okt 2011 - 3:04

Bij mijn zoon heeft het een hele tijd geduurd voordat hij meer lustte dan alleen maar banaan (terwijl hij als baby alles van fruit at). Ik denk dat hij pas met 18 maanden ook andere dingen ging eten. Nu eet hij eigenlijk ook alleen banaan, appel, peer en druiven. Heel soms eet hij een klein stukje aardbei of wat kersen.
Banaan gaat er wel altijd helemaal in, maar een appel of peer vaak ook maar voor de helft.

Als je je zorgen maakt of hij wel genoeg vitaminen binnenkrijgt, zou je altijd nog een multivitamine kunnen geven. Doen wij ook, want qua groente eet de oudste gewoon helemaal niks.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:33

Gemiddeld eet ze twee stuks fruit per dag. De ene keer één en de andere keer drie. Ook vervang ik fruit wel eens door een knijpfruit of een bordje verse appelmoes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:35

Hier gaat er fruit zonder moeite in, als je het hem blijft aanbieden eet hij het de hele dag door! Hij eet minimaal 2 stuks.
Druiven zijn nu favoriet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Coco wo 12 okt 2011 - 3:40

Mijn kinderen zijn gek op fruit, dat gaat er echt moeiteloos in. Alleen appel vind mijn zoontje niet zo lekker, daarbij trekt hij een heel zuur gezicht, maar eet soms toch wel een kwart op. Groente eten ze dan wel weer erg beperkt, al gaat dat steeds beter.

Ze eten ieders dagelijks ongeveer 100 gram druiven en daarnaast nog 1 á 2 stuks anders fruit.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  PapillonRose wo 12 okt 2011 - 3:52

Meestal toch wel 2 stuks fruit per dag, ze lust gelukkig ook wel veel qua fruit dus het gaat over het algemeen met smaak op.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Nana wo 12 okt 2011 - 3:55

PapillonRose schreef:Meestal toch wel 2 stuks fruit per dag, ze lust gelukkig ook wel veel qua fruit dus het gaat over het algemeen met smaak op.

+ 1

Mijn dochtertje is net begonnen en daar vliegt het fruit er ook echt in.

Ik zou er echter geen groot punt van maken als hij fruit slecht eet, komt vanzelf over een jaar of 16 misschien Wink
Misschien beginnen met een vitaminepil zodat hij toch zijn vitamines krijgt?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Susan wo 12 okt 2011 - 4:19

Ezra is helemaal gek op fruit, ze eten op school standaard fruit en dan wil hij thuis ook nog wel. Als ik bijvoorbeeld vier peren koop dan zou hij ze het liefst alle vier achter elkaar opeten en dan lust hij daarna nog wel een appel.

Yrsa vindt fruit ook wel lekker, ze houdt het meeste van zacht fruit zoals perzik, nectarine en mango. Bij de Hoogvliet en de Dekamarkt hebben ze nu van die wat kleinere, zoete mango's die heerlijk rijp zijn, dus daar schil ik er elke dag eentje van. Ze pikt ook wel eens een stukje mee van Ezra's appel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Darius wo 12 okt 2011 - 4:24

Sinds een maand of drie vraagt Laurens zelf weer om fruit. Daarvoor was het echt uit den boze. Als baby zijnde vond hij het wel lekker tot hij ongeveer een jaar oud was. Daarna heeft hij dus ongeveer 14 mnd amper fruit gegeten, hij vond het gewoon NIET lekker. En nu smult hij ervan!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Flower_L wo 12 okt 2011 - 4:54

Minimaal twee stuks...altijd vers

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 5:02

wij komen niet verder dan ongeveer een half stuk fruit, als we geluk hebben eet ze 'm helemaal op. Ze is gek op peer, druiven smeert ze alleen maar uit over de vloer

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Bruintje Beer wo 12 okt 2011 - 5:27

Ze krijgt hier sowieso 1x per dag fruit. maar meestal vraagt ze in de middag ook nog om fruit en eet ze soms 3x op een dag fruit. Ze lust ook bijna alles en is er echt gek op.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  LindaK wo 12 okt 2011 - 5:30

D.aan is ook echt gek op fruit. Het liefst begint 'ie er 's ochtends mee smile
Hij eet meestal 2 stuks fruit per dag. En hij alles voor zover ik weet...
Favoriet zijn appel en aardbei smile
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 5:56

Mas is ook gek op fruit, Lise heeft dr periode's, Amé lust wel wat, maar niet veel.
Voor Amé haal ik ook regelmatig een potje fruit, want dat gaat er wel in, terwijl ze van potjes groente weer helemaal niks moet hebben.
Mas en Lise hebben vandaag allebei een peer gehad, Mas nog druiven en een halve banaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Thunder wo 12 okt 2011 - 6:12

T.im eet 1 stuk per dag. S.ven meestal niks. Hij lust geen fruit, heel soms krijg ik er een potje fruit in.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  loesje wo 12 okt 2011 - 6:14

a eet 1 appel/peer per dag
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 6:21

Hier gaat bijna al het fruit er wel in (hij eet 1 stuk per dag) maar banaan is zeker favoriet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Woezies wo 12 okt 2011 - 6:27

Mijn dochter (16 maand) eet elke dag één stuk fruit. Meestal peer, appel, kiwi of banaan. Maar aardbeien, mango, perzikken zijn ook favoriet! Eigelijk is het geen probleem hier!
Woezies
Woezies
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 162
Punten : 276
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Flip Fluitketel wo 12 okt 2011 - 7:27

In ieder geval 1 stuk fruit per dag en een knijpfruit.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 7:30

Ik maak elke dag nog een fruithap Embarassed Dan prak ik twee stuks fruit doorelkaar en doe t sap van een vers geperste sinaasappel erdoor heen.. Dit gaat er zo in.. Stukjes fruit wil hij echt niet... (hij is 18 maanden nu)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Annemie wo 12 okt 2011 - 7:35

mijn zoontje krijgt 1 stuk fruit of een potje.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Makamba wo 12 okt 2011 - 7:41

Fruit gaat er hier moeiteloos in! Vooral appels, die kan ze blijven eten. De overige vruchten vind ze ook heerlijk en als ik het haar aanbied slaat ze het ook zeker niet af. Ze eet elke dag (vers) fruit.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Dolphinne wo 12 okt 2011 - 21:32

Mijn zoontje eet het fruit wat ik hem voor zet ook bijna altijd wel op.
Meestal eet hij 1 of 1,5 stuks fruit per dag. Vaak wel 2 soorten door elkaar. (samen eten we dan bijv. 2 of 3 stuks fruit op).
Banaan is favoriet, maar sinaasappel, appel, mandarijn, druiven, peer, aardbei, nectarine lust hij ook wel. Alleen kiwi's heeft hij vaak moeite mee. Dat prikt soms op zijn tong.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Jelin wo 12 okt 2011 - 21:34

Mijn dochter een 1 tot 2 stuks fruit per dag. Banaan en appel zijn hier favoriet.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag? Empty Re: Wat eten jullie kinderen aan fruit op een dag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum