Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de (hobby)fotografen onder ons: Objectievenvraag!

Ga naar beneden

Voor de (hobby)fotografen onder ons: Objectievenvraag! Empty Voor de (hobby)fotografen onder ons: Objectievenvraag!

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 2:49

Ik heb nu een spiegelreflex van Canon (EOS 450D), en heb daar nog altijd de standaard kitlens opzitten, de 18-55. Nu ben ik voorzichtig aan een beetje rond gaan neuzen voor een ander objectief waar ik nét even wat meer mee kan, deze wil ik van m'n vakantiegeld in mei gaan kopen.
Eind van de zomer gaan we op vakantie naar Malta, ik wil daar mooie foto's van de omgeving maken (niet alleen daar, ook hier in eigen land natuurlijk Wink). Ik zat zelf te kijken naar deze twee:
De Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS (crap, zie dta die wel héél voordelig is nu, misschient toch maar m'n spaarrekening aanspreken), en dan m'n kitlens ernaast houden, of een 18-200 (of 300)mm objectief en dat ik m'n kitlens niet meer gebruik. In het geval van de laatste: welke raden jullie dan aan? Ik heb er van Sigma én Canon meerdere zien staan, maar ik ben nog niet zo in de verschillen tussen de objectieven thuis. Budget is maximaal zo'n 400 euro.

Ook ben ik aan het nadenken over een goed en betaalbaar groothoekobjectief, wat zouden jullie daarin aanraden?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de (hobby)fotografen onder ons: Objectievenvraag! Empty Re: Voor de (hobby)fotografen onder ons: Objectievenvraag!

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 5:10

Poe ik heb eigenlijk geen verstand van kwaliteit van objectieven, maar wil je toch wel helpen :P

Stel je koopt die 18-200, dan hoef je je kitlens in principe idd niet meer te gebruiken. Dat kan heel handig zijn, want dan heb je altijd de juiste lens bij je, voor zoom en gewoon. Maar je moet ook rekening houden met dat de lens dan dus groter en zwaarder is, dus wanneer je 'm eigenlijk niet nodig hebt, loop je eigenlijk met een extra grote lens. Eerlijk? Ik gebruik mijn zoomlenzen nooit. Misschien 2 x per jaar maximaal. Bij eekhoorntjes fotograferen is het handig, en wanneer je echt iets van ver dichterbij wil halen. Maar verder vind ik ze maar onhandig. Ik zou dus niet behoefte hebben aan zo'n grote lens altijd. Maar goed, daar staat weer tegenover dat je natuurlijk niet met een extra lens hoeft te sjouwen, het is maar 1 lens dan. Dus dat is een afweging die je moet maken.

Groothoek zijn helaas nogal prijzig. Ik heb een Tamron van 450 of 500 euro (weet niet meer precies) en dat was de goedkoopste volgens mij. Dus daar zou ik nog even mee wachten als ik jou was. Groothoek heb je in principe ook niet echt veel nodig, al is het af en toe wel heel mooi voor landschappen of stadsbeelden.

Nou ja goed hier ben je dus niets wijzer uit geworden want ik weet niets van die specifieke lenzen af. Maar hopelijk heb je er toch wat aan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum