Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraag voor de fotografen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Vraag voor de fotografen

Bericht  Didi do 3 mei 2012 - 4:10

Ik wil graag wat van jullie weten! Wat doen jullie met de digitale foto's van een klant?
Ik heb foto's laten maken van m'n zoontje, hartstikke mooi geworden. Ik wil van de 25 sowieso wel 15 af laten drukken bij de fotograaf zelf. Nu zou ik de foto's ook graag zelf op m'n computer willen hebben, gewoon voor de leuk en misschien willen familieleden ook wel een aantal foto's hebben.
Nu is mijn vraag, wat vragen jullie voor de digitale foto's?
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  *Noosa do 3 mei 2012 - 4:28

Naar mijn weten zal een professionele fotograaf niet snel foto's op cd mee geven, misschien als je een groot bedrag neer legt wel maar dat weet ik niet. Zo heeft de fotograaf de rechten in eigen handen en zij verdienen eraan als jij afdrukken via hen besteld. Als ze de cd met alle foto's geven kan jij ermee doen wat je wilt en dat is nadelig omdat ze dan weinig aan je verdienen. Soms wordt er wel een cd gegeven met foto's op kleine resolutie en met zo'n watermerk oid erop. Amateurfotografen zullen het sneller doen omdat die minder belang hechten aan de foto's in eigen bezit te houden.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 4:30

TO, je hebt een PM.
Overigens, je kunt er ook voor kiezen om wel een bestand op cd/dvd mee te geven waar de mensen wel iets mee kunnen/uitvergrotingen kunnen laten maken, maar dan niet het allergrootste bestand. En daarnaast idd ook kleine bestanden voor op facebook/hyves.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Didi do 3 mei 2012 - 5:02

Oreo je hebt een pm terug!
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Marin do 3 mei 2012 - 5:40

Ik geef wel een dvd met alle foto's er op van bruiloften. Dat is onder andere wat de klanten kopen, niet alleen de dag zelf, maar ook de foto's en eventueel een album. Maar dit verschilt per fotograaf. Een vriendin van mij zet haar shoot-foto's op een website met persoonlijke code, daar kunnen ouders foto's uitkiezen en die af laten drukken. Maar dat is makkelijker bij kleine shoots dan een hele dag natuurlijk.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 5:46



Ik geef altijd de foto's op CD mee aan klanten. Ik verklein de foto's wel zodanig dat zij niet zelf kunnen printen, maar ze kunnen de foto's wel op facebook e.d. zetten. Geen foto's mee geven vind ik geen reclame, dat kan gewoon niet meer anno 2012.

Als mijn klanten foto's willen afkopen, kunnen ze en DVD krijgen met 10 foto's voor €25.
Ik maak ruim 70 foto's, maar uiteindelijk willen klanten er natuurlijk maar een paar en kunnen ze hiervoor kiezen.
Ik verkoop niet vaak zo'n DVD omdat ik ze al een cd mee heb gegeven en de meeste klanten liever een grote afdruk bij mij gaan halen dan naar de Hema stappen. (Die is in feite ook maar 5 euro goedkoper en duurt 2 weken langer voor je het canvas heb)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Didi do 3 mei 2012 - 5:52

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik betaal 95,- voor een uur inclusief 4 foto's. Vind ik helemaal goed. Maar als ik ze ook digitaal wil kost me dat 35,- per stuk!
Dat vind ik nogal wat. Ik wil er zeker wel voor betalen maar vind het zo wel een duur grapje.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 6:00



Dat vind ik vrij duur. Ik vind mezelf vrij goedkoop (c.a. €60 per reportage), en het is niet geheel ongebruikelijk hoor die prijs, maar dan mag je ook echt wel monstermooie foto's hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Didi do 3 mei 2012 - 6:33

Ja ze zijn absoluut prachtig maar ja, ik ben geen professional. Mijn kindje staat er mooi en lief op dus dan is het voor mij goed.
Ga nog even nadenken wat ik ga doen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraag voor de fotografen Empty Re: Vraag voor de fotografen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum