Voor de fotografen onder ons. Ik zoek....
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voor de fotografen onder ons. Ik zoek....
Hoi hoi,
Ik wil graag een nieuw fotocamera.. Ik wil geen hele dure/luxe, maar wel meer als een huis/tuin/keuken ding..
Wat raden jullie mij aan? Max 350/400 euro..
Zelf heb ik deze al gezien, maar ben bang dat ik dit al te ingewikkeld vind. http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-1100d-18-55mm-iii/9000000011191124/
Graag had ik jullie ideeën/suggesties gehoord...
Ik wil graag een nieuw fotocamera.. Ik wil geen hele dure/luxe, maar wel meer als een huis/tuin/keuken ding..
Wat raden jullie mij aan? Max 350/400 euro..
Zelf heb ik deze al gezien, maar ben bang dat ik dit al te ingewikkeld vind. http://www.bol.com/nl/p/canon-eos-1100d-18-55mm-iii/9000000011191124/
Graag had ik jullie ideeën/suggesties gehoord...
Roza- Kletskop
- Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11
Re: Voor de fotografen onder ons. Ik zoek....
Volgens mij is die niet zo ingewikkeld, naar mijn idee leer je het snel genoeg. Ik had helemaal geen technische kennis van fotocamera's en ben met mijn digitale spiegelreflex al heel snel op handmatig gaan fotograferen, je leert het echt snel genoeg. Als je het te ingewikkeld vindt kun je altijd voor automatisch kiezen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
En een compact systeemcamera?
Ik heb zelf heel veel foto's gemaakt met de Nikon 1 J1 (inmiddels is de J2 uit, nog niet geprobeerd) en dat is meer dan een gewone camera, maar nog niet zo 'moeilijk' als een digitale spiegelreflex.
Edit: de J1 kun je voor 350 euro kopen met 1 lens, maar daar zijn nog 2 anderen voor beschikbaar.
Voorbeeldjes:
Ik heb zelf heel veel foto's gemaakt met de Nikon 1 J1 (inmiddels is de J2 uit, nog niet geprobeerd) en dat is meer dan een gewone camera, maar nog niet zo 'moeilijk' als een digitale spiegelreflex.
Edit: de J1 kun je voor 350 euro kopen met 1 lens, maar daar zijn nog 2 anderen voor beschikbaar.
Voorbeeldjes:
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Susan schreef:Volgens mij is die niet zo ingewikkeld, naar mijn idee leer je het snel genoeg. Ik had helemaal geen technische kennis van fotocamera's en ben met mijn digitale spiegelreflex al heel snel op handmatig gaan fotograferen, je leert het echt snel genoeg. Als je het te ingewikkeld vindt kun je altijd voor automatisch kiezen.
Kijk, dit geeft mij moed! Hahaha. Bedankt voor je reactie Susan.
Roza- Kletskop
Middleme, bedankt voor jouw reactie. Ga de Nikon zo eens even goed bekijken. Had hem al even vluchtig bekeken, en hij ziet er goed uit.
Mooie foto's heb je er mee gemaakt! Dus qua gebruik is hij goed te doen? En heeft ie ook veel opties of juist niet?
Mooie foto's heb je er mee gemaakt! Dus qua gebruik is hij goed te doen? En heeft ie ook veel opties of juist niet?
Roza- Kletskop
Tip: kijk op www.dpreview.com. Ik heb daar echt heel veel aan gehad.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Roza schreef:Middleme, bedankt voor jouw reactie. Ga de Nikon zo eens even goed bekijken. Had hem al even vluchtig bekeken, en hij ziet er goed uit.
Ik vind m heel handig in gebruik! Heb m al meer keer mee gehad op tripjes en ook vriend gebruikt m geregeld. Hij heeft veel opties, die ik overigens nietballemaal gebruik omdat ik daar niet zo handig in ben. Wilde van mn vriend (die zit in fotografieland voor zn werk) een spiegelreflex lenen maar kreeg toen die omdat die net zo handig is.
Alsje trouwens echt grote lenzen enzo erop wil zetten, dan zou ik je de Canon Eos M aanraden. Zelfde idee als de J1, maar dan van Canon (duh :p ). Deze heeft alleen een convertor zodat je de gewone slr lenzen daar ook op kunt zetten. Hij is alleen een stuk minder oud en dus ook een stuk duurder....
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de (hobby)fotografen onder ons: Objectievenvraag!
» Vraag voor de fotografen
» Voor de lopers onder ons..
» Een vraagje voor de buikslapers onder ons...
» viltstiften voor onder de douche?
» Vraag voor de fotografen
» Voor de lopers onder ons..
» Een vraagje voor de buikslapers onder ons...
» viltstiften voor onder de douche?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: