Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leidinggevende

5 plaatsers

Ga naar beneden

Leidinggevende Empty Leidinggevende

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 8:56

Wat vind je belangrijk bij een leidinggevende? Wat vind je dat die persoon wél moet doen, en wat echt niet? En waarom?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Leidinggevende Empty Re: Leidinggevende

Bericht  Caroow za 26 maa 2011 - 8:58

Niet doen:
Natuurlijk het verkeerde voorbeeld geven, door te laat te komen bijvoorbeeld. En ik vind het ook onprofessioneel als een leidinggevende klaagt, over geen zin of dingen die niet goed gaan in het bedrijf.

Wel doen:
Serieus werken en interesse tonen in de medewerkers.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 9:03

Ik vind het belangrijk om gestuurd te worden waar nodig, eventueel gecorrigeerd te worden op een opbouwende manier, maar ik vind het minstens zo belangrijk om complimenten te krijgen voor de dingen die goed gaan. Ik moet bij die persoon terecht kunnen met vragen, en ik moet die persoon ook kunnen vertrouwen. Ik hou niet van een machtsstrijd, dat de leidinggevende echt in alles laat merken dat hij of zij boven je staat, daar heb ik heel veel moeite mee. We zijn elkaars gelijke, misschien niet in functie, maar we kunnen alsnog van elkaar leren.

En volgens mij ben ik gezegend met mijn leidinggevende en haar assistent-leidinggevende, want ze voldoen echt volledig aan dat plaatje. Hoewel assistent-leidinggevende soms haar autoritaire buien heeft, maar daar is ze later dan ook weer goed op aan te spreken, je kunt gewoon aangeven dat je dat niet prettig vindt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 9:06

Ik vind het belangrijk dat een leidinggevende professioneel is en goed leiding kan geven, maar ook niet de air over zich heen heeft dat je bang voor hem bent, en niet met kleine dingen naar hem/haar toe kunt gaan. Hij/zij moet wel vertrouwelijkheid uitstralen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 9:08

Marin, en hoe straal je zoiets uit, volgens jou?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 9:09

Door interesse te tonen in je werknemers, en niet te veel uit de hoogte te doen. Moeilijk.

Gast
Gast

Bericht  Winegum za 26 maa 2011 - 10:00

Vooral het goede voorbeeld geven en interesse tonen in je personeel vind ik heel erg belangrijk. Daar schort het namelijk vaak aan. Jezelf ook niet als meerdere zien maar gewoon gelijkwaardig zijn tot op zekere hoogte. Probeer de mensen waar je leiding aan moet geven ook bij dingen te betrekken, bij beslissingen of vragen, dat wordt vaak positief op gereageerd, dan voelen ze zich belangrijk.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  mzcharlotte za 26 maa 2011 - 11:13

Een goede leidinggevende voor mij is iemand die er echt stáát, wél echt een attitude heeft. Geen air of arrogantie, maar wel de aandacht heeft als zij of hij in de buurt is, waar mensen op een natuurlijke manier respect voor hebben, waar je naar luistert als teamlid zijnde. Daarnaast wil ik als teamlid door mijn leidinggevende gehoord worden, geinspireerd/gestimuleerd om verder te groeien en (opbouwend) kritiek kan leveren.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:39

Persoonlijk vind ik een leidinggevende het fijnste, wanneer ik bepaalde zaken met haar kan bespreken (werk/privé). Waarmee ik kan samenwerken, en waarbij ik niet alleen het idee krijg dat ik voor haar werk (alszijnde vieze klusjes mag opknappen). Iemand die luistert, begrijpt en meedenkt. Iemand die niet autoritair is, maar op een natuurlijke manier iedereen laat weten, waarvan iedereen weet, dat zij hogerhand is. Iemand waarvoor ik door deze acties respect weet op te bouwen en voor wie ik ook meer zou doen dan een ander.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 7:25

Sturing en begeleiding geven. Het goede voorbeeld geven. Maar ook de juiste vakkennis hebben. Deze 3 punten staan bij mij erg hoog. Zo zie ik zelf ook graag een leiding gevende een aangezien ik dit ook ben probeer ik ook zo te zijn voor mijn leerlingen.

Gast
Gast

Bericht  JD ma 28 maa 2011 - 9:48

ik vnd het belangrijk dat een leidinggevende er voor je is, dat er geen drempel is om naar hem/haar toe te stappen.
Daarbij verwacht ik professionaliteit, en vind ik het fijn als hij/zij opbouwende kritiek geeft, maar ook haar personeel blijft uitdagen. Daarnaast betrokkenheid; weet wat er speelt binnen je team, en toon ook eens interesse in het persoonlijke leven van je personeel, niet alleen in het zakelijke gebeuren

Bij mijn vorige werk hadden we een leidinggevende die ik echt 10x niks vond.
Zat de héle dag op kantoor met de deuren dicht, dat was het teken dat je niet mocht storen.
Zei 's ochtends even snel goedemorgen, en vervolgens zag je haar niet. Als ze al een keer binnenkwam, dan was het om iets negatiefs te melden. Daarnaast kon ze geen meningen of ideeen van andere accepteren, alles moest op haar manier, en het personeel had zelf geen inbreng. Als je op die manier leiding geeft keert het team zich vanzelf tegen je, wat uiteindelijk ook gebeurde.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  JD ma 28 maa 2011 - 9:49

o en isabella, even uit mijn nieuwsgierigheid, waarom vraag je dit?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 21:45

Ik heb ooit een geweldige teamleider gehad. Hij had een natuurlijk overwicht, mensen hadden respect voor hem. Hij was persoonlijk betrokken bij de medewerkers. Als er iets in de privésfeer speelde, kon je altijd bij hem terecht. Als je iets niet goed deed, sprak hij je er op aan, maar gaf hij je nooit het gevoel alsof je stom was o.i.d. Hij kon prima opbouwende kritiek geven. Iedereen accepteerde dat ook van hem.
Als de targets van het team bijgesteld moesten worden (dus als we harder moesten werken) kon hij dat ook op zo'n manier brengen dat iedereen de schouders er onder wilde zetten. Als er conflicten in het team waren, kon hij dat heel effectief oplossen.
In mijn ogen is dit de beschrijving van de perfecte teamleider.

Gast
Gast

Bericht  Try di 29 maa 2011 - 1:44

*Marietje* schreef:o en isabella, even uit mijn nieuwsgierigheid, waarom vraag je dit?
Ik spreek even voor mijn beurt, maar ze is er nu zelf eentje.

Schat, ik vertel je op msn nog wel even wat ik van een leidinggevende verwacht, hoe ik het zelf heb gedaan in Oz en hoe dat door anderen gezien werd enzo smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 29 maa 2011 - 2:59

Wat Try zegt dus. Bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wel wat mee! Ik vind het gewoon interessant om te weten wat andere mensen denken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: