Solliciteren op vroegere functie, bij oud-leidinggevende
+2
Cheesegirl
Lilou
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Solliciteren op vroegere functie, bij oud-leidinggevende
Dames, hulp gevraagd bij een sollicitatie!
Ik ben twee jaar geleden vertrokken bij bedrijf X, waar ik toen invaller was en ben gestopt om persoonlijke redenen, veranderingen in de organisatie en het feit dat ik daar toen alleen als invaller kon blijven met een zeer beperkt / onzeker aantal uren. Nu is diezelfde functie weer vrij en wil ik solliciteren. Organisatie is veranderd, dus afdeling / werkplek / team zijn veranderd maar de functie is dus wel hetzelfde en degene waar ik de brief aan richt is dezelfde leidinggevende waar ik toen (in goed overleg trouwens) mijn dienstverband heb beëindigd.
Nu twee vragen over mijn brief, waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
- Welke aanhef gebruik ik? Ik ken diegene dus, heb hem enige tijd geleden nog gesproken & gemaild waarbij we elkaar aanspreken bij de voornaam. Ik dacht zelf aan 'Geachte meneer ...., beste .... '
- Welke slotzin gebruik ik?
Ik ben twee jaar geleden vertrokken bij bedrijf X, waar ik toen invaller was en ben gestopt om persoonlijke redenen, veranderingen in de organisatie en het feit dat ik daar toen alleen als invaller kon blijven met een zeer beperkt / onzeker aantal uren. Nu is diezelfde functie weer vrij en wil ik solliciteren. Organisatie is veranderd, dus afdeling / werkplek / team zijn veranderd maar de functie is dus wel hetzelfde en degene waar ik de brief aan richt is dezelfde leidinggevende waar ik toen (in goed overleg trouwens) mijn dienstverband heb beëindigd.
Nu twee vragen over mijn brief, waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen:
- Welke aanhef gebruik ik? Ik ken diegene dus, heb hem enige tijd geleden nog gesproken & gemaild waarbij we elkaar aanspreken bij de voornaam. Ik dacht zelf aan 'Geachte meneer ...., beste .... '
- Welke slotzin gebruik ik?
Lilou- Fluisteraar
- Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10
Re: Solliciteren op vroegere functie, bij oud-leidinggevende
Bij de aanhef zou ik gewoon Geachte... gebruiken.
Over de slotzin, weet ik het zelf ook niet precies. Ik zou niet teveel verwijzen naar het feit dat je degene al kent etc. Gewoon een formele brief dus, in je gesprek merk je vaak toch wel wat de sfeer met elkaar is.
Over de slotzin, weet ik het zelf ook niet precies. Ik zou niet teveel verwijzen naar het feit dat je degene al kent etc. Gewoon een formele brief dus, in je gesprek merk je vaak toch wel wat de sfeer met elkaar is.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Ik heb ook ooit gesolliciteerd bij iemand die ik kende.
Mijn aanhef was dan ook ook geacht heer...., beste.....
Dit omdat ik heb nog nooit met meneer heb aangesproken, dus dat ook heel raar voelt in een brief.
Ik zou afsluiten met dat je graag je brief in een persoonlijk gesprek wilt toelichten en hooop spoedig iets te horen.
Mijn aanhef was dan ook ook geacht heer...., beste.....
Dit omdat ik heb nog nooit met meneer heb aangesproken, dus dat ook heel raar voelt in een brief.
Ik zou afsluiten met dat je graag je brief in een persoonlijk gesprek wilt toelichten en hooop spoedig iets te horen.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Behalve de aanhef (Geachte x, beste y lijkt me een goede optie), zou ik de verdere brief precies zo als een ander sollicitatiebrief aanpakken.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Heb toch maar de aanhef 'Geachte meneer ...' gebruikt, om het zakelijk te houden. Daarnaast inderdaad maar een algemene slotzin.
Lilou- Fluisteraar
Ik ben benieuwd of je (weer) wordt aangenomen!
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10
Bang van niet, nog niets officieels gehoord maar via iemand binnen organisatie al gehoord dat dag na sluitingsdatum al een aantal mensen uitgenodigd werden. Ze zijn op zoek naar mannen, zet dat dan in die vacature! Bovendien; ben al erg lang op zoek, laatste tijd sollicitaties waarbij er soms boven de 400 mensen reageren...
Lilou- Fluisteraar
Lilou schreef:Bang van niet, nog niets officieels gehoord maar via iemand binnen organisatie al gehoord dat dag na sluitingsdatum al een aantal mensen uitgenodigd werden. Ze zijn op zoek naar mannen, zet dat dan in die vacature! Bovendien; ben al erg lang op zoek, laatste tijd sollicitaties waarbij er soms boven de 400 mensen reageren...
Dat mag niet. Heel lullig want als wij opzoek zijn naar een man, vissen we toch alle vrouwen eruit, en sorteren we op leeftijd.
Vind het wel balen voor je, hoop dat je snel wat vind
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Leidinggevende
» Kus op de wang van leidinggevende...
» Solliciteren
» Jonge vrouw en een leidinggevende functie?
» Niet (goed) kunnen samenwerken met je leidinggevende/collega
» Kus op de wang van leidinggevende...
» Solliciteren
» Jonge vrouw en een leidinggevende functie?
» Niet (goed) kunnen samenwerken met je leidinggevende/collega
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: