Jonge vrouw en een leidinggevende functie?
+3
Blond
sanne-84
Sayuri
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Jonge vrouw en een leidinggevende functie?
Ik ben benieuwd of hier meiden / vrouwen zijn met leidinggevende functie! Ik rol er nu zo'n beetje in en vind het af en toe toch wel moeilijk.
Ik heb eigenlijk nog veel meer vragen, maar dan wordt het lijstje te lang...
Edit: Voor degenen die geen leidinggevende rol hebben nu: ambieer je het? Waarom wel/waarom niet?
- Hoe oud ben je?
- Wat is de gemiddelde leeftijd van je team?
- Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden?
- Wat vind je er leuk aan?
- Wat vind je moeilijk?
- Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team?
Edit: Voor degenen die geen leidinggevende rol hebben nu: ambieer je het? Waarom wel/waarom niet?
Laatst aangepast door Sayuri op wo 4 jul 2012 - 4:52; in totaal 1 keer bewerkt
Sayuri- Fluisteraar
- Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11
Re: Jonge vrouw en een leidinggevende functie?
Ik heb er geen ervaring mee, mn vriend wel.
Interesse in zijn antwoorden?
Gast- Gast
PrinsesBo schreef:Ik heb er geen ervaring mee, mn vriend wel.
Haha, iets minder...omdat ik het idee heb dat het soms verschil maakt dat ik vrouw ben (soms in mijn eigen hoofd en soms in de perceptie van anderen), dus ik wilde dat graag vergelijken. Maar toch bedankt!
Sayuri- Fluisteraar
Het is gewoon een kwestie van hard maar rechtvaardig zijn zegt ie
Maar snap je gedachtengang wel.
Maar snap je gedachtengang wel.
Gast- Gast
Wat is jong?
Mijn woonhuiscoordinator is net zo oud als ik (28), best jong ook nog.
Ons team bestaat uit jongeren en iuderen (de full en parttimers haha) en in totaal 15 mensen.
Ik zou dit niet kunnen, mede doordat ik gewoon niet zakelijk genoeg ervoor ben. Ik denk als je dat al in je hebt, je goed een leidinggevende rol kan hebben, ongeacht je leeftijd
Mijn woonhuiscoordinator is net zo oud als ik (28), best jong ook nog.
Ons team bestaat uit jongeren en iuderen (de full en parttimers haha) en in totaal 15 mensen.
Ik zou dit niet kunnen, mede doordat ik gewoon niet zakelijk genoeg ervoor ben. Ik denk als je dat al in je hebt, je goed een leidinggevende rol kan hebben, ongeacht je leeftijd
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ambieer zeker wel een leidinggevende functie . Ik ben nu office manager, maar met 2 andere werknemers (waarvan 1 stagiaire) valt er nog weinig leiding te geven .
Als ik over de lange termijn kijk, dan wil ik zeker ook gaan verder leren om makelaar te worden, en uiteindelijk om mede-eigenaar van de zaak te worden. Gelukkig ziet mijn baas dit ook zitten. Is trouwens wel een plan voor over 5 tot 10 jaar hoor.
Als ik over de lange termijn kijk, dan wil ik zeker ook gaan verder leren om makelaar te worden, en uiteindelijk om mede-eigenaar van de zaak te worden. Gelukkig ziet mijn baas dit ook zitten. Is trouwens wel een plan voor over 5 tot 10 jaar hoor.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Sayuri schreef:Ik ben benieuwd of hier meiden / vrouwen zijn met leidinggevende functie! Ik rol er nu zo'n beetje in en vind het af en toe toch wel moeilijk.
- Hoe oud ben je? 29
- Wat is de gemiddelde leeftijd van je team? 40-45
- Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden? ik stuur er 10 aan en die 10 sturen er elk weer 5 aan
- Wat vind je er leuk aan? Ik vind het leuk om mensen te enthousiasmeren en sta open voor verschillende visies
- Wat vind je moeilijk? mensen die moeite hebben met veranderen die ik (moet) doorvoeren. Die alles het liefste bij het oude houden
- Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team? ik denk dat ze me professioneel en bekwaam vinden, maar wel erg jong (en daarom misschien minder levenservaring).
Gast- Gast
Ik geef officieel leiding aan 2 (over een week 3) mensen. Ben zelf 25. Personen zijn 55 en 19 (en straks komt er 1 van 21 bij). Ik vind het wel pittig. Maar wij zitten ook in een enorm complexe periode dus het is moeilijk te vergelijken.
Heb al wel wat fouten gemaakt maar gelukkig is die van 55 niet bang om d'r mond tegen me open te trekken dus daar leer ik alleen maar van. Probeer nu haar kritiekpunten op te pakken. Volgens mij gaat het aardig, de sfeer is wel verbeterd.
Wat ik wel lastig vind is dat je jezelf soms een beetje weg moet cijferen. Ik wil niet te veel vanuit m'n eigen beleving denken want je kan niet verwachten dat iedereen hetzelfde is. Dat ik rustig door ga tot 20u moet niet betekenen dat ik dat ook van mijn collega's verwacht.
Kortom, een enorm leerproces. Gelukkig snapt mijn leidinggevende dat ook en geeft me daar veel ruimte in. Hopelijk zien we straks vooruitgang!
Heb al wel wat fouten gemaakt maar gelukkig is die van 55 niet bang om d'r mond tegen me open te trekken dus daar leer ik alleen maar van. Probeer nu haar kritiekpunten op te pakken. Volgens mij gaat het aardig, de sfeer is wel verbeterd.
Wat ik wel lastig vind is dat je jezelf soms een beetje weg moet cijferen. Ik wil niet te veel vanuit m'n eigen beleving denken want je kan niet verwachten dat iedereen hetzelfde is. Dat ik rustig door ga tot 20u moet niet betekenen dat ik dat ook van mijn collega's verwacht.
Kortom, een enorm leerproces. Gelukkig snapt mijn leidinggevende dat ook en geeft me daar veel ruimte in. Hopelijk zien we straks vooruitgang!
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Ik had er een en ben 'm nu weer kwijt. Hoofdzakelijk door de zwangerschap en mijn afwezigheid maar voorlopig hoef ik 'm ook niet meer want het viel vies tegen. Ik gaf leiding aan 27 vrouwen die meer beroepservaring hadden dan ik oud ben en die namen dus bijna niks van me aan, erg zwaar.
Gast- Gast
Charlie schreef:Ik had er een en ben 'm nu weer kwijt. Hoofdzakelijk door de zwangerschap en mijn afwezigheid maar voorlopig hoef ik 'm ook niet meer want het viel vies tegen. Ik gaf leiding aan 27 vrouwen die meer beroepservaring hadden dan ik oud ben en die namen dus bijna niks van me aan, erg zwaar.
Denk je dat het er ook aan ligt dat het allemaal vrouwen waren. Een team van alleen maar vrouwen lijkt me veel lastiger om te sturen / mee om te gaan dan een gemengd team of een team met vooral mannen. Vrouwen lijken me vreselijk lastig (zal het even niet over mezelf hebben ), ik vind het zelf veel leuker en makkelijk om met vooral mannen te werken al is het dan geen leidinggevende functie.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Charlie schreef:Ik had er een en ben 'm nu weer kwijt. Hoofdzakelijk door de zwangerschap en mijn afwezigheid maar voorlopig hoef ik 'm ook niet meer want het viel vies tegen. Ik gaf leiding aan 27 vrouwen die meer beroepservaring hadden dan ik oud ben en die namen dus bijna niks van me aan, erg zwaar.
Denk je dat het er ook aan ligt dat het allemaal vrouwen waren. Een team van alleen maar vrouwen lijkt me veel lastiger om te sturen / mee om te gaan dan een gemengd team of een team met vooral mannen. Vrouwen lijken me vreselijk lastig (zal het even niet over mezelf hebben ), ik vind het zelf veel leuker en makkelijk om met vooral mannen te werken al is het dan geen leidinggevende functie.
Eens.
Het zou wat simpel zijn het allemaal daar op te schuiven, ik heb ook zeker een boel zaken verkeerd aangepakt. Maar leuk is echt anders.
Gast- Gast
Rapa Nui, ik ben het volmondig met je eens; met mannen werken is voor een vrouw een stuk prettiger dan werken met (of leiding geven aan) vrouwen. Bij vrouwen zit er toch altijd een stukje 'vrouwennijd' ofzo.
Ik werk in een bedrijf met alleen maar mannen (16 ongeveer) en 2 vrouwen (waar ik er 1 van ben). Eén keer raden met wie de samenwerking het minst soepel verloopt (en dan is ze nog mijn directe leidinggevende ook).
Ik heb op dit moment geen leidinggevende functie, maar ambieer het zeker wel. Ik weet dat ik over de juiste capaciteiten beschik, al moet ik echt nog groeien in overtuigingskracht en de kunst van het delegeren haha. Gelukkig ziet mijn baas ook iets in me, dus ik denk dat er nog wel het een en ander zal gebeuren in die richting.
Ik werk in een bedrijf met alleen maar mannen (16 ongeveer) en 2 vrouwen (waar ik er 1 van ben). Eén keer raden met wie de samenwerking het minst soepel verloopt (en dan is ze nog mijn directe leidinggevende ook).
Ik heb op dit moment geen leidinggevende functie, maar ambieer het zeker wel. Ik weet dat ik over de juiste capaciteiten beschik, al moet ik echt nog groeien in overtuigingskracht en de kunst van het delegeren haha. Gelukkig ziet mijn baas ook iets in me, dus ik denk dat er nog wel het een en ander zal gebeuren in die richting.
Gast- Gast
...
Laatst aangepast door Sayuri op za 27 okt 2012 - 3:40; in totaal 1 keer bewerkt
Sayuri- Fluisteraar
Hoe oud ben je? 24.
Wat is de gemiddelde leeftijd van je team? Een jaar of 28, tussen de 22 en 38.
Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden? 20, maar ze zitten over de wereld verspreid.
Wat vind je er leuk aan? De kans om dingen te veranderen als ik denk en weet dat ze beter kunnen, de verantwoordelijkheid en uitdaging, het werken met mensen en iets kunnen doen voor anderen.
Wat vind je moeilijk? De verantwoordelijkheid, mijn nieuwe rol als leidinggevende (waar trek je de grens? Zeker omdat ik in een uitzonderlijke bedrijfsstructuur werk - het is geen 9-5 baan waarbij je na het werk naar huis gaat, je gaat na het werk met je collega's samen eten en op stap), opeens deel uitmaken van het managementteam.
Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team? Tot nu toe word ik verbazingwekkend goed geaccepteerd en gerespecteerd, ik heb het idee dat ze er gelukkig wel achter staan dat ik de promotie heb gekregen.
Wat is de gemiddelde leeftijd van je team? Een jaar of 28, tussen de 22 en 38.
Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden? 20, maar ze zitten over de wereld verspreid.
Wat vind je er leuk aan? De kans om dingen te veranderen als ik denk en weet dat ze beter kunnen, de verantwoordelijkheid en uitdaging, het werken met mensen en iets kunnen doen voor anderen.
Wat vind je moeilijk? De verantwoordelijkheid, mijn nieuwe rol als leidinggevende (waar trek je de grens? Zeker omdat ik in een uitzonderlijke bedrijfsstructuur werk - het is geen 9-5 baan waarbij je na het werk naar huis gaat, je gaat na het werk met je collega's samen eten en op stap), opeens deel uitmaken van het managementteam.
Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team? Tot nu toe word ik verbazingwekkend goed geaccepteerd en gerespecteerd, ik heb het idee dat ze er gelukkig wel achter staan dat ik de promotie heb gekregen.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Sayuri schreef:Ik ben benieuwd of hier meiden / vrouwen zijn met leidinggevende functie! Ik rol er nu zo'n beetje in en vind het af en toe toch wel moeilijk.
- Hoe oud ben je?Onder de 30
- Wat is de gemiddelde leeftijd van je team? Tussen de 40 en 62
- Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden?16
- Wat vind je er leuk aan?het verschil in mensen
- Wat vind je moeilijk?Dat die oudjes me soms niet serieus nemen omdat ik jong en blond ben.
- Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team?Dat dwing ik met mijn kennis wel af maar ik heb ook wel natuurlijk gezag volgens mij. Ik geef ook nog volwassenenonderwijs en die mensen luisteren ook altijd naar mij.
Gast- Gast
Ik geef leiding over een team van 30 dames en heren! Ga alleen nu slapen, dus zal morgen de vragenlijst voor je invullen. Ik ben overigens 24 jaar en de gemiddelde leeftijd in het team is 35.
Gast- Gast
Francaise schreef:Sayuri schreef:Ik ben benieuwd of hier meiden / vrouwen zijn met leidinggevende functie! Ik rol er nu zo'n beetje in en vind het af en toe toch wel moeilijk.
- Hoe oud ben je?Onder de 30
- Wat is de gemiddelde leeftijd van je team? Tussen de 40 en 62
- Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden?16
- Wat vind je er leuk aan?het verschil in mensen
- Wat vind je moeilijk?Dat die oudjes me soms niet serieus nemen omdat ik jong en blond ben.
- Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team?Dat dwing ik met mijn kennis wel af maar ik heb ook wel natuurlijk gezag volgens mij. Ik geef ook nog volwassenenonderwijs en die mensen luisteren ook altijd naar mij.
Ik wil je 'macht' en intelligentie niet onderschatten en geloof echt dat je mensen onder de tafel weet te lullen als 't aankomt op kennis.... Maar (ik hou van 'maar') denk je niet dat die mensen op volwassenenonderwijs WILLEN luisteren, omdat ze er zitten om te leren en ze daardoor niet echt te vergelijken zijn met collega's?
Zelf ben ik assistent manager, dus (nog) niet fulltime leidinggevende en de branche is ook niet heel spannend of hoogstaand (bedrijfscatering) maar als we puur naar de onderlinge relaties en verhoudingen kijken, dan zie je voornamelijk jaloezie. Ik ben 23 en werk er pas een jaar, maar ben de enige die snel de computers begrijpt, snel is met de administratie en goed met klanten kan omgaan, als ze klachten hebben (of engels spreken... Geeft ook gelijk niveau van collega's aan, vind ik)
Mijn collega's zijn 8 vrouwen, leeftijd loopt van 34 tot 60 jaar, gemiddeld jaar of 50. Ze doen 't werk wel al wel langer, maar niet bepaald... Goed. Ze weigeren iets van me aan te nemen, gaan vooral hun eigen gang, maar kunnen wel opeens hard werken als de manager er is... Ik erger me er dood aan! Zijn 2 collega's die dit doen, de rest heb k niet echt moeite mee, maar die 2.. Drama, elke keer weer, als zij werken en ik de manager waarneem. Ze vertikken het om te luisteren, negeren adviezen of 'orders' (die ik dus niet eens als order durf over te brengen; ik smeek 't ze nog net niet, om 't leuk te houden en niet over te komen als baas)
De bewuste dames zijn 50 en 60 jaar oud en hebben ook gewoon openlijk toegegeven niet te willen luisteren naar een snotneus van 23 jaar. Mijn manager heeft er een hoop heisa van gemaakt en gedreigd met ontslag, als ze niet gewoon hun werk doen en orders aannemen, zelfs als die van mij zouden komen, maar nu doen ze alles nét goed genoeg, om niet de Sjaak te zijn en verder zitten ze volgens mij gewoon hun uren uit...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
@Tris: het is ook niet te vergelijken maar ik doelde ook niet op het echte lesgeven maar meer in het inzicht krijgen in de dingen in Nederland en hoe ze daar het beste mee kunnen omgaan. Bv als het om hun kids gaat geef ik tips die ze wel meenemen in hun besluit terwijl ik zelf geen kids heb.
Gast- Gast
Hoe oud ben je? 29
Wat is de gemiddelde leeftijd van je team? Verschillend va
25 jaar tot 50
Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden? Bij ons is het eigenlijk anders. Ik ben leider, instructeur en vakman! Als onderofficier heb je deze 3 hoofdtaken tot je. Ik draai nu een instructeurs functie maar als leidinggevende zou ik een 5 tot 10 mensen onder mij hebben, verschilt per onderdeel.
Wat vind je er leuk aan? De verantwoordelijkheid en het mee denken, creatief zijn met oplossingen maar ook een stukje zorg naar de manschappen.
Wat vind je moeilijk? Soms moet je directief kunnen zijn. En dat ben ik helemaal niet. Eerder te lief waardoor sommige mannen nog wel eens over mij heen lopen en niks willen aannemen. Toch wel een nadeel van vrouw zijn in het leger. Ik merk dat ook als instructeur zijnde. Sommige mannelijke leerlingen nemen niks aan van een vrouw, zijn stug en echt lomp. Best lastig om daar goed mee om te gaan.
Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team? Nu als instructeur niet, maar omdat wij met zoveel onstructeurs zijn heeft dat ook geen nut. Op de strepen staan bij ons moet je sowieso niet doen. Bij een ander onderdeel misschien wel, maar ook dat is afhandelijk van de groep. Je moet goed kunnen inschatten wanneer het wel nodig is en wanneer niet. Ik geef daar mijn eigen draai aan. Het draait ook om respect en vertrouwen. Niet autoritair gedrag.
[b]
Wat is de gemiddelde leeftijd van je team? Verschillend va
25 jaar tot 50
Hoeveel mensen zitten er in het team dat je moet leiden? Bij ons is het eigenlijk anders. Ik ben leider, instructeur en vakman! Als onderofficier heb je deze 3 hoofdtaken tot je. Ik draai nu een instructeurs functie maar als leidinggevende zou ik een 5 tot 10 mensen onder mij hebben, verschilt per onderdeel.
Wat vind je er leuk aan? De verantwoordelijkheid en het mee denken, creatief zijn met oplossingen maar ook een stukje zorg naar de manschappen.
Wat vind je moeilijk? Soms moet je directief kunnen zijn. En dat ben ik helemaal niet. Eerder te lief waardoor sommige mannen nog wel eens over mij heen lopen en niks willen aannemen. Toch wel een nadeel van vrouw zijn in het leger. Ik merk dat ook als instructeur zijnde. Sommige mannelijke leerlingen nemen niks aan van een vrouw, zijn stug en echt lomp. Best lastig om daar goed mee om te gaan.
Heb je het idee dat je gezag hebt binnen je team? Nu als instructeur niet, maar omdat wij met zoveel onstructeurs zijn heeft dat ook geen nut. Op de strepen staan bij ons moet je sowieso niet doen. Bij een ander onderdeel misschien wel, maar ook dat is afhandelijk van de groep. Je moet goed kunnen inschatten wanneer het wel nodig is en wanneer niet. Ik geef daar mijn eigen draai aan. Het draait ook om respect en vertrouwen. Niet autoritair gedrag.
[b]
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Niet (goed) kunnen samenwerken met je leidinggevende/collega
» Leidinggevende
» Kus op de wang van leidinggevende...
» Kinderwens bespreken met leidinggevende
» Solliciteren op vroegere functie, bij oud-leidinggevende
» Leidinggevende
» Kus op de wang van leidinggevende...
» Kinderwens bespreken met leidinggevende
» Solliciteren op vroegere functie, bij oud-leidinggevende