Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vegetarisch

+4
Zwoesj
Mermaid
Zininzon
BJA
8 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  BJA za 26 maa 2011 - 12:07

BJA schreef:
Caribbeanlover schreef:
BJA schreef:Ik zat er al een paar jaar over te denken, zal ik stoppen met vlees eten of niet?
Vandaag heb ik, na een week geen vlees gegeten te hebben, besloten dat ik vegetarisch door het leven ga.

Wie is ook vegetarisch en hoe bevalt het? Heb je er moeite mee, of gaat het je gemakkelijk af?

www.vegatopia.com

Kijk eens bij ''wie zijn wij'' op die site. Bij Jessi even goed haar ergernis lezen en ook bij Jessica.
Zeg, C. Ik weet dondersgoed wat het verschil is tussen vegetariër en vegetarisch, dus ik zou het op prijs stellen als JIJ ophoudt met zo ontzettend vijandig te reageren. Iedereen kan in haar snelheid soms een schrijffout maken.
Als jij zo gefrustreerd blijft reageren op alle topics (ik ontdekte bij jou ook wat spel- en stijlfouten) dan moet je toch eens goed bij jezelf gaan nadenken waarom je dit steeds doet. Ik weet het namelijk wel.
Ik reageer nooit op jouw topics en daar heb ik één hele goede reden voor, namelijk dat jij onredelijk bent en ontzettend kinderachtig. Het lijkt wel alsof je het erom doet!
Ik verzoek je daarom ook niet meer te reageren in mijn topic.

Oh ja, biologisch vlees beter? Niet voor het milieu! Daar al eens over gelezen?
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 12:11

Ehh... BJA, haar verzoeken niet meer te reageren in jouw topic gaat ook weer een beetje nergens over, dat zie je zelf hopelijk ook wel in?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  BJA za 26 maa 2011 - 12:13

Maple schreef:Ehh... BJA, haar verzoeken niet meer te reageren in jouw topic gaat ook weer een beetje nergens over, dat zie je zelf hopelijk ook wel in?
Waarom gaat dat nergens over? Ik wil geen discussie hier in het topic.
Ik vind dat ik dat best kan vragen, aangezien ik al sinds ik haar op het forum tegenkom altijd genegeerd heb, maar het respect dat zij toont naar andere forummers ver te zoeken is.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 12:20

Als je jezelf er maar wel van bewust bent dat jij nu de discussie gecreëerd hebt in je eigen topic. En dat voor iemand die geen discussie wilde...
En voor iemand die respect blijkbaar hoog in het vaandel heeft staan, toon jij ook weinig respect, door CL kinderachtig te noemen.

Wie ben jij dat jij denkt te kunnen bepalen wie er in welk topic reageert? Scroll eens naar onderen, daar staat links onderin zoiets als 'permissies in dit forum: je MAG berichten plaatsen in dit forum'. Dit staat er bij CL ook gewoon, dus ze mag reageren in dit topic. Mits ze het maar respectvol houdt. En CL kan echt wel een waardevolle bijdrage leveren als het om vegetarisch eten gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  BJA za 26 maa 2011 - 12:25

Oké, duidelijk, al had ik nu echt na ruim 5 jaar eens even zin om eerlijk te zijn. En na 5 jaar heb ik wel een redelijk beeld van wat kinderachtig is.
Ik ga er verder ook niet meer over in discussie. Point taken.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 1:31

BJA schreef:
Caribbeanlover schreef:
BJA schreef:Ik zat er al een paar jaar over te denken, zal ik stoppen met vlees eten of niet?
Vandaag heb ik, na een week geen vlees gegeten te hebben, besloten dat ik vegetarisch door het leven ga.

Wie is ook vegetarisch en hoe bevalt het? Heb je er moeite mee, of gaat het je gemakkelijk af?

www.vegatopia.com

Kijk eens bij ''wie zijn wij'' op die site. Bij Jessi even goed haar ergernis lezen en ook bij Jessica.
Zeg, C. Ik weet dondersgoed wat het verschil is tussen vegetariër en vegetarisch, dus ik zou het op prijs stellen als JIJ ophoudt met zo ontzettend vijandig te reageren. Iedereen kan in haar snelheid soms een schrijffout maken.
Als jij zo gefrustreerd blijft reageren op alle topics (ik ontdekte bij jou ook wat spel- en stijlfouten) dan moet je toch eens goed bij jezelf gaan nadenken waarom je dit steeds doet. Ik weet het namelijk wel.
Ik reageer nooit op jouw topics en daar heb ik één hele goede reden voor, namelijk dat jij onredelijk bent en ontzettend kinderachtig.
Ik verzoek je daarom ook niet meer te reageren in mijn topic.

Oh ja, biologisch vlees beter? Niet voor het milieu! Daar al een over gelezen?

Hahaha ''ik verzoek je daarom ook niet meer te reageren in mijn topic'' lach me dood zeg!
Wie ben jij om dat te bepalen? Dat maak ik nog altijd zelf uit en ik blijf hier reageren als ik dat wil. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Zwoesj zo 27 maa 2011 - 5:15

Caribbeanlover schreef:
Zwoesj schreef:Het is dat ik geen vegetarier kan zijn, anders was ik het zeker geweest. Ik ben alleen allergisch voor noten, pinda's en soja (precies de dingen die als vleesvervangers worden gezien) dus dan kom ik veelsteveel tekort.
Ik eet wel weinig vlees, gemiddeld zo'n 2x per week. Vis eet ik wel, dat vind ik veel te lekker om te missen

Wat is dat nou voor bullshit zeg!
Typisch iemand die er geen verstand van heeft. Je hoeft helemaal niet ipv vlees een handje noten te eten. Die vervangers kan je gewoon eten, vegesnitzels ed en daar zitten geen noten in (wel verpakking voor de zekerheid lezen aangezien veel in fabrieken word gemaakt waar noten worden verwerkt wat dus op veel verpakkingen ook staat).

Pardon?? Geen verstand van heeft? Volgens mij moet jij maar eens heel gauw of terug naar school, of eens op de verpakkingen van vleesvervangers kijken. Ga jij mij maar eens vertellen waar geen soja in zit! Niet voor niets wordt sommig nepvlees soja vlees genoemd! Ik heb prima verstand van mijn allergien, en heb me er echt ook wel in verdiept! Misschien moet JIJ je er maar eens in verdiepen, voordat je iemand dom / zonder verstand van zaken gaat noemen. Gatver hoe bekrompen kun je zijn.
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 5:18

Ik heb gisteren nog even gekeken op de site van Quorn, Zwoesj, omdat ik in eerste instantie een soortgelijke reactie als de jouwe wilde plaatsen maar me toch even wilde verdiepen... Maar in de meeste (zo dan niet alle) produkten van Quorn zitten geen soja, pinda's of noten. Quorn is op basis van granen. Valess is wel op basis van soja. Hoe het met het AH-huismerkassortiment zit weet ik niet, maar die hebben ook veel variatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Zwoesj zo 27 maa 2011 - 5:23

Maple schreef:Ik heb gisteren nog even gekeken op de site van Quorn, Zwoesj, omdat ik in eerste instantie een soortgelijke reactie als de jouwe wilde plaatsen maar me toch even wilde verdiepen... Maar in de meeste (zo dan niet alle) produkten van Quorn zitten geen soja, pinda's of noten. Quorn is op basis van granen. Valess is wel op basis van soja. Hoe het met het AH-huismerkassortiment zit weet ik niet, maar die hebben ook veel variatie.

Quorn is inderdaad een merk waar het niet in zit. Maar helaas, dat is ook een merk waar ik al eens een reactie op heb gehad (weet niet zo of het in een fabriek gemaakt wordt waar ook noten en / of pinda's verwerkt worden, maar waarschijnlijk heeft er toch iets ingezeten wat niet helemaal goed is geweest). Probleem is bij mij gewoon dat je maar heel weinig verpakkingen tegenkomt waar het niet op staat. Van het ene merk weet ik dat ik dingen wel kan eten (Milka chocolade bijvoorbeeld is tot nu toe altijd goed gegaan) en van het andere totaal niet. Ik probeer bijna altijd alles wel uit.
Daarom juist vind ik het zo jammer dat CBL zo bekrompen reageert, alsof ik niet weet waar ik over praat. Het is nou niet voor mn lol dat ik al die dingen niet eet, en sorry, dat ik er dan geen verstand van zou hebben laat ik me niet zeggen. Had liever alles kunnen eten en zelf kunnen kiezen of ik vegetarier zou worden ja of nee. Heb het er wel eens met een dietist over gehad, en die heeft het me toen echt afgeraden, omdat er veel te weinig producten op de markt zijn die ik wel zou kunnen eten, en dus het tekort te groot zou maken.

Maar dankje voor je verdieping smile

Edit: Ah ik zie het al waarom ik dat niet kan eten:

Mycoprotein is het hoofdingrediënt in alle Quorn producten. Het wordt gemaakt van een familielid van de paddestoel (zoals champignons en truffels).

Ik ben ook allergisch voor champions, vermoedelijk ligt het daaraan, dat daar ook weer dezelfde stoffen inzitten ofzo :P Ben verder totaal niet lastig hoor..


Laatst aangepast door Zwoesj op zo 27 maa 2011 - 5:28; in totaal 1 keer bewerkt
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 5:27

Ik heb een vraag aan de vegetariers! (of mocht ik dat niet zo noemen?)

Ik eet zelf wel vlees, maar mijn beste vriendin niet. Ze is al 15 jaar vegetarier en kan heel goed koken, ze heeft er nooit problemen mee gehad. Nu gaan we op vakantie naar China over 2 maanden.
Hoe doen jullie dat in dat soort landen? Het lijkt me best lastig om vegetarisch te eten in zo'n soort land. Je bent allang blij als je iets kan bestellen, laat staan dat je weet wat erin zit. We hadden al wel bedacht op te zoeken hoe je schrijft dat je geen vlees eet. Maar dan is t altijd maar afvragen of je ook daadwerkelijk geen vlees krijgt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 5:43

Ik eet 90% van de tijd geen vlees. Maar de stap om volledig vegetarisch te eten vind ik te groot. Wil het mezelf gewoon niet ontzeggen, en vlees eten als ik dat wil.
Vleesvervangers eet ik zelden eigenlijk. Zit vaak vol met geraffineerde koolhydraten, zeker Quorn en Vales. Ook niet echt gezond. Een groentenburger wil ik nog wel eens eten. Maar ik zit niet zo vast aan het aardappels, groente 'vlees' idee. Je kunt prima een gerecht maken zonder vleesvervangers!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Zininzon zo 27 maa 2011 - 5:49

Odilia schreef:Ik heb een vraag aan de vegetariers! (of mocht ik dat niet zo noemen?)

Ik eet zelf wel vlees, maar mijn beste vriendin niet. Ze is al 15 jaar vegetarier en kan heel goed koken, ze heeft er nooit problemen mee gehad. Nu gaan we op vakantie naar China over 2 maanden.
Hoe doen jullie dat in dat soort landen? Het lijkt me best lastig om vegetarisch te eten in zo'n soort land. Je bent allang blij als je iets kan bestellen, laat staan dat je weet wat erin zit. We hadden al wel bedacht op te zoeken hoe je schrijft dat je geen vlees eet. Maar dan is t altijd maar afvragen of je ook daadwerkelijk geen vlees krijgt!

Ik ben in Marokko en Egypte geweest (niet in toeristisch gebied) en daar werd ook relatief veel vlees gegeten. Mijn ervaring is dat er altijd wel een soepje/salade is zonder vlees. Gaan jullie met een gids of zelf reizen? Ik had bijv mijn gids in het Engels ingelicht en als ik niet uit de kaart kwam, vertaalde hij het voor me of bestelde hij wat vegetarisch bij de kok.
Meestal komen dat soort dingen wel goed!!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  BJA zo 27 maa 2011 - 5:53

Goede vraag Odilia.
Ik ga op vakantie naar Amerika dit jaar, en verwacht hierdoor niet zoveel problemen.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Zininzon zo 27 maa 2011 - 6:26

@ BJA: Amerika is geen probleem
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Mermaid zo 27 maa 2011 - 6:34

Maar nou vegetariër en prescotariër niet verwarren he.. als je geen vlees eet maar wel vis mag je jezelf schijnbaar ook geen vegetariër noemen.

Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 9:34

Lizardje schreef:Maar nou vegetariër en prescotariër niet verwarren he.. als je geen vlees eet maar wel vis mag je jezelf schijnbaar ook geen vegetariër noemen.


Schijnbaar. Het is gewoon zo net als met geloven bijv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 11:00

Caribbeanlover schreef:
Lizardje schreef:Maar nou vegetariër en prescotariër niet verwarren he.. als je geen vlees eet maar wel vis mag je jezelf schijnbaar ook geen vegetariër noemen.


Schijnbaar. Het is gewoon zo net als met geloven bijv.

Haha wat zeg je nou?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 20:01

Caribbeanlover schreef:
Lizardje schreef:Maar nou vegetariër en prescotariër niet verwarren he.. als je geen vlees eet maar wel vis mag je jezelf schijnbaar ook geen vegetariër noemen.


Schijnbaar. Het is gewoon zo net als met geloven bijv.
WTF..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 20:59

Jen_ schreef:
Caribbeanlover schreef:
Lizardje schreef:Maar nou vegetariër en prescotariër niet verwarren he.. als je geen vlees eet maar wel vis mag je jezelf schijnbaar ook geen vegetariër noemen.


Schijnbaar. Het is gewoon zo net als met geloven bijv.

Haha wat zeg je nou?

Daar zijn toch ook verschillen in, niks mis mee hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 21:02

Huh? Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 21:22

Caribbeanlover schreef:
Jen_ schreef:
Caribbeanlover schreef:
Lizardje schreef:Maar nou vegetariër en prescotariër niet verwarren he.. als je geen vlees eet maar wel vis mag je jezelf schijnbaar ook geen vegetariër noemen.


Schijnbaar. Het is gewoon zo net als met geloven bijv.

Haha wat zeg je nou?

Daar zijn toch ook verschillen in, niks mis mee hoor.
Soms snap ik jou echt niet Very Happy wat bedoel je daarmee dan? Kun je dat eens uitleggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 21:32

Caribbeanlover schreef:
Jen_ schreef:
Caribbeanlover schreef:
Lizardje schreef:Maar nou vegetariër en prescotariër niet verwarren he.. als je geen vlees eet maar wel vis mag je jezelf schijnbaar ook geen vegetariër noemen.


Schijnbaar. Het is gewoon zo net als met geloven bijv.

Haha wat zeg je nou?

Daar zijn toch ook verschillen in, niks mis mee hoor.

*denktdiepna*
































Na 5 minuten diep nagedacht:


Bullshit

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Mizz_S zo 27 maa 2011 - 21:53

Ik eet ook vaak vegetarisch, ik denk dat ik gemiddeld 2 keer per week vlees of vis eet. Soms is dat wat meer, soms wat minder. Ik vind vlees ook niet lekker en ik lust maar weinig soorten. De meeste vegetarische producten vind ik wel lekker, en een gerecht helemaal zonder vlees ook. Mijn vriend is wel gek op vlees, maar hij vindt vegetarische producten ook lekker. En ik moet twee keer per week op mn werk eten, en dan eet mn vriend vaak vlees wat ik niet lust (zoals worst, hamburgers, slavinken enzo).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 22:10

Hahahaha, nouja, opzich kan ik nog een heeeele kleine kern van waarheid ontdekken in de opmerking van CL. Pescotariër (wat is dat eigenlijk?), vegetariër, veganist... 't Is allemaal een way of life, ieder met z'n eigen kenmerken. Net als het Christendom, Boeddhisme of de Islam. Maar daar houdt de vergelijking ook meteen op, tenzij je als vegetariër ook in een God gelooft, en een heilig gebedshuis en een heilig boek hebt. Behalve kookboeken dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast zo 27 maa 2011 - 22:22

Haha ja maar ik vind de gedachtegang hoe ze erop komt gewoon grappig. We hebben het over vegetariërs en pescotariërs en dan zegt ze iets over het geloof Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch - Pagina 2 Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum