Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vegetarisch eten

4 plaatsers

Ga naar beneden

Vegetarisch eten Empty Vegetarisch eten

Bericht  Tania di 19 maa 2013 - 0:37

Als je je kinderen vegetarisch laat eten moet je dan nog ergens speciaal op letten? En moeten ze dan nog extra vitamines krijgen ofzo?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch eten Empty Re: Vegetarisch eten

Bericht  Sylvana di 19 maa 2013 - 1:06

Volgens mij moet je er dan vooral voor zorgen dat ze extra eiwitten en ijzer uit andere producten halen.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch eten Empty Re: Vegetarisch eten

Bericht  Urban Naked di 19 maa 2013 - 1:07

Pfff, dat lijkt me wel dat je daar dan op moet letten. Gelukkig is daar bijzonder veel over te vinden op het wereldwijde web..
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch eten Empty Re: Vegetarisch eten

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 1:10

Ja, daar moet je op letten, maar dat moet je voor jezelf ook lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch eten Empty Re: Vegetarisch eten

Bericht  Tania di 19 maa 2013 - 1:12

Ja ik snap dat dat voor zowel volwassenen als kinderen zo is maar ik vroeg me af of er voor kinderen nog extra dingen zijn. En er zijn vast wel mensen hier die daar ervaring mee hebben vandaar mijn vraag, ik ben zelf niet vegetarisch dus weet er weinig van.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch eten Empty Re: Vegetarisch eten

Bericht  Twellie di 19 maa 2013 - 2:09

Het is goed om B12 en ijzer in de gaten te houden. B12 zit uitsluitend in dierlijke producten, dus kinderen kunnen dat dan uit eieren en zuivel halen. Verder eten mijn kinderen ook veel peulvruchten en noten. Ook met essentiele aminozuren is het opletten: die komen volgens mij bijna allemaal voor in tofu. En verder is het extra belangrijk om gezond en gevarierd te eten.

De vegetarische vleesvervangers / burgers zijn geen goede vleesvervangers als het gaat om voedingsstoffen, dus het is zeker niet goed genoeg een stuk vlees te vervangen voor een groenteburger en verder hetzelfde te blijven eten.

Mijn kinderen eten trouwens niet vegetarisch, maar ook niet elke dag vlees. Ze krijgen sowieso alleen vlees met het avondeten, op brood vind ik niet nodig. Op de dagen dat we geen vlees eten, geef ik ze allerlei soorten nootjes, gedroogd fruit, extra zuivel of extra groene groentes.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch eten Empty Re: Vegetarisch eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum