Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vegetarisch

+4
Zwoesj
Mermaid
Zininzon
BJA
8 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Vegetarisch

Bericht  BJA vr 25 maa 2011 - 22:31

Ik zat er al een paar jaar over te denken, zal ik stoppen met vlees eten of niet?
Vandaag heb ik, na een week geen vlees gegeten te hebben, besloten dat ik vegetarisch door het leven ga.

Wie is ook vegetarisch en hoe bevalt het? Heb je er moeite mee, of gaat het je gemakkelijk af?
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 0:19

Je bent vegetarier, geen stukje vegetarisch vleesvervanger :P

Ik ben 70% vegetarier. Ik eet amper vlees en wanneer ik het wel doe, meestal biologisch. Ik vind het wel lekker en af en toe kan ik er echt super veel zin in hebben, dus daarom word ik nog 100% vegetarier. Vind het daar toch te lekker voor. Maar ben er wel redelijk bewust mee bezig en 1 keer per week vlees eten gaat bijvoorbeeld ook prima.

Wat is de reden dat jij vegetarisch wilt gaan eten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 0:23

Wij eten de laatste tijd wat meer vegetarische producten, van Quorn en Valess enzo, omdat we dagelijks vlees helemaal niet nodig vinden, maar we een stukje 'vlees' eigenlijk ook weer niet kunnen missen. 100% vegetariër zou ik nooit kunnen worden, al riep ik dat als kind altijd wel heel stellig, als ik weer eens iets qua vlees voorgeschoteld kreeg wat ik niet lustte. Ben een moeilijke eter qua vlees, maar ik kan het ook niet missen.


Laatst aangepast door Maple op za 26 maa 2011 - 0:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  BJA za 26 maa 2011 - 0:29

Ik ben vegetariër geworden omdat ik gek ben op dieren en daarom ook opkom voor dierenrechten, ik tegen de bio-industrie ben, mijn steentje wil bijdragen aan het milieu, en wat het voor mij makkelijk maakt is dat ik niet zo'n vleesliefhebber ben.

En een echte reden hoef je natuurlijk nooit te hebben om vegetariër te worden, ook al houd je alleen maar van dieren of lust je geen vlees, dan vind ik het al een reden.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 0:35

Dat is toch een goede reden?

Ik eet amper vlees omdat ik het te duur vind en omdat ik het niet nodig vind om elke dag vlees te eten. Dus ik probeer 1 a 2 x in de week vlees te eten, en dan biologisch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 1:31

Ik kan echt niet zonder vlees ! Maar af en toe iets vegetarisch vind ik ook wel lekker zoals Valess en Falafel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Zininzon za 26 maa 2011 - 2:39

Marin schreef:Je bent vegetarier, geen stukje vegetarisch vleesvervanger :P

Haha, jij dacht aan vleesvervanger.. Ik dacht: als je vegetarisch bent, ben je een skelet (vleesloos).

Ik eet al 10 jaar geen vlees (maar wel af en toe vis). Ik luste sowieso al heel weinig, alleen gehakt, worst etc. Het 'echte' vlees (karbonade, biefstuk) deed me veel te veel aan dier denken.
Toen 10 jaar geleden weer veel dierenziektes in het nieuws kwamen, was ik overtuigd dat vlees niet altijd gezond is en ben ik er mee gestopt.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  BJA za 26 maa 2011 - 6:45

Marin schreef:Dat is toch een goede reden?

Ik eet amper vlees omdat ik het te duur vind en omdat ik het niet nodig vind om elke dag vlees te eten. Dus ik probeer 1 a 2 x in de week vlees te eten, en dan biologisch.
Very Happy
Vlees is duur ja, daar zeg je me wat.

Ik heb net een heerlijk vegetarisch maaltje op en vind het koken op deze manier eigenlijk best leuk! Terwijl ik geen keukenprinses ben.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Mermaid za 26 maa 2011 - 10:31

Eten jullie nog wel vis of ook niet?
Ik eet heel erg soms nog wel eens een stukje vlees maar eigenlijk bijna niet meer. Hoewel ik wel eens een slechte week er tussen heb zitten en stiekem een echte 'barbie' ben. Vind frikadellen en bitterballen soms veel te lekker. Embarassed
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:35

Ja ik eet ook vis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Zwoesj za 26 maa 2011 - 10:47

Het is dat ik geen vegetarier kan zijn, anders was ik het zeker geweest. Ik ben alleen allergisch voor noten, pinda's en soja (precies de dingen die als vleesvervangers worden gezien) dus dan kom ik veelsteveel tekort.
Ik eet wel weinig vlees, gemiddeld zo'n 2x per week. Vis eet ik wel, dat vind ik veel te lekker om te missen
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 10:57

Zininzon schreef:
Marin schreef:Je bent vegetarier, geen stukje vegetarisch vleesvervanger :P

Haha, jij dacht aan vleesvervanger.. Ik dacht: als je vegetarisch bent, ben je een skelet (vleesloos).

Ik eet al 10 jaar geen vlees (maar wel af en toe vis). Ik luste sowieso al heel weinig, alleen gehakt, worst etc. Het 'echte' vlees (karbonade, biefstuk) deed me veel te veel aan dier denken.
Toen 10 jaar geleden weer veel dierenziektes in het nieuws kwamen, was ik overtuigd dat vlees niet altijd gezond is en ben ik er mee gestopt.

Zucht hoe vaak mensen het wel niet fout zeggen steeds.

Je bent vegetarier en je eet vegetarisch, dus je bent niet vegetarisch!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:00

Zwoesj schreef:Het is dat ik geen vegetarier kan zijn, anders was ik het zeker geweest. Ik ben alleen allergisch voor noten, pinda's en soja (precies de dingen die als vleesvervangers worden gezien) dus dan kom ik veelsteveel tekort.
Ik eet wel weinig vlees, gemiddeld zo'n 2x per week. Vis eet ik wel, dat vind ik veel te lekker om te missen

Wat is dat nou voor bullshit zeg!
Typisch iemand die er geen verstand van heeft. Je hoeft helemaal niet ipv vlees een handje noten te eten. Die vervangers kan je gewoon eten, vegesnitzels ed en daar zitten geen noten in (wel verpakking voor de zekerheid lezen aangezien veel in fabrieken word gemaakt waar noten worden verwerkt wat dus op veel verpakkingen ook staat).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:01

BJA schreef:Ik zat er al een paar jaar over te denken, zal ik stoppen met vlees eten of niet?
Vandaag heb ik, na een week geen vlees gegeten te hebben, besloten dat ik vegetarisch door het leven ga.

Wie is ook vegetarisch en hoe bevalt het? Heb je er moeite mee, of gaat het je gemakkelijk af?

www.vegatopia.com

Kijk eens bij ''wie zijn wij'' op die site. Bij Jessi even goed haar ergernis lezen en ook bij Jessica.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op za 26 maa 2011 - 11:05; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:02

Caribbeanlover schreef:
Zwoesj schreef:Het is dat ik geen vegetarier kan zijn, anders was ik het zeker geweest. Ik ben alleen allergisch voor noten, pinda's en soja (precies de dingen die als vleesvervangers worden gezien) dus dan kom ik veelsteveel tekort.
Ik eet wel weinig vlees, gemiddeld zo'n 2x per week. Vis eet ik wel, dat vind ik veel te lekker om te missen

Wat is dat nou voor bullshit zeg!
Typisch iemand die er geen verstand van heeft. Je hoeft helemaal niet ipv vlees een handje noten te eten. Die vervangers kan je gewoon eten, vegesnitzels ed en daar zitten geen noten in (wel verpakking voor de zekerheid lezen aangezien veel in fabrieken word gemaakt waar noten worden verwerkt wat dus op veel verpakkingen ook staat).

Maar wel vaak soja. Ik neem aan dat Zwoesj echt wel weet wat ze wel en niet mag eten en wat er in die vega producten zit. Je hoeft niet direct zo kribbig te reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:04

CBL> dat kan je ook allemaal even net anders zeggen. Meteen zo gefrustreerd of zo Sad Echt jammer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:06

CL, ook in dingen die geen noten als ingrediënt bevatten maar die wel in een fabriek gemaakt zijn waar noten verwerkt worden, kunnen sporen van noten zitten en daar ka iemand met een notenallergie ook al heel heftig op reageren. Ze kan ongetwijfeld wel vegetariër worden, maar feit blijft wel dat ze veel vleesvervangers gewoon niet kan eten. Dus niks bullshit.

Verder eens met Marin w.b. je kribbigheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:10

Marin schreef:
Caribbeanlover schreef:
Zwoesj schreef:Het is dat ik geen vegetarier kan zijn, anders was ik het zeker geweest. Ik ben alleen allergisch voor noten, pinda's en soja (precies de dingen die als vleesvervangers worden gezien) dus dan kom ik veelsteveel tekort.
Ik eet wel weinig vlees, gemiddeld zo'n 2x per week. Vis eet ik wel, dat vind ik veel te lekker om te missen

Wat is dat nou voor bullshit zeg!
Typisch iemand die er geen verstand van heeft. Je hoeft helemaal niet ipv vlees een handje noten te eten. Die vervangers kan je gewoon eten, vegesnitzels ed en daar zitten geen noten in (wel verpakking voor de zekerheid lezen aangezien veel in fabrieken word gemaakt waar noten worden verwerkt wat dus op veel verpakkingen ook staat).

Maar wel vaak soja. Ik neem aan dat Zwoesj echt wel weet wat ze wel en niet mag eten en wat er in die vega producten zit. Je hoeft niet direct zo kribbig te reageren.

Kan me er zo kwaad om maken als men maar wal blert mbt vegetarisch eten zonder zich er ook maar in verdiept te hebben.
Ik weet heus echt wel dat zij weet wat ze wel en niet mag anders loopt het niet goed af voor haar.
Dat had er ook niks mee te maken, maar zij doet het af alsof je als vegetarier zijnde noten ipv vlees dan moet/kunt nemen en dat terwijl er zoooooooooooooooo veel mogelijkheden zijn (zie vegatopia.nl).

Ach ja misschien komt het lullig over, maar weet even ook niet meer hoe ik iets moet brengen.
Het gaat niet goed met mijn nichtje en de kans dat ze het niet haalt is er dus vergeef me aub.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  loura za 26 maa 2011 - 11:11

Ik eet aan vlees bijna alleen kip heel soms wat magere rundergehakt. Ik eet vaak vegetarisch. Ik eet minder vlees omdat ik het 1. niet lekker vind 2. niet nodig vind 3. niet zn voorstander van de bioindustrie ben. Vis eet ik daarintegen wel. Dat is gezond en ik vind het persoonlijk veel lekkerder.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:12

Maple schreef:CL, ook in dingen die geen noten als ingrediënt bevatten maar die wel in een fabriek gemaakt zijn waar noten verwerkt worden, kunnen sporen van noten zitten en daar ka iemand met een notenallergie ook al heel heftig op reageren. Ze kan ongetwijfeld wel vegetariër worden, maar feit blijft wel dat ze veel vleesvervangers gewoon niet kan eten. Dus niks bullshit.

Verder eens met Marin w.b. je kribbigheid.

Als beter zou lezen, dan had ik gezegd dat dat op veel verpakkingen staat dus niet ALLE.
Dat moet ze dus goed lezen, maar dat weet ze wel hoor.
Ze zegt ook nergens dat ze veel vleesvervangers niet kan eten. Dan heb ik het over vegaburgers ed dus geen noten en soja wat zij niet kan verdragen.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op za 26 maa 2011 - 11:13; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:13

Caribbeanlover schreef:
Ach ja misschien komt het lullig over, maar weet even ook niet meer hoe ik iets moet brengen.
Het gaat niet goed met mijn nichtje en de kans dat ze het niet haalt is er dus vergeef me aub.

Kaart dat alternatieven aan in plaats van metene met termen als stierenschijt te gooien.

Sterkte met je nichtje, dat is naar nieuws... Wat heeft ze?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:16

Loura, eet je dan biovlees? Da's al iets beter iig.

Maple ze heeft een virus en die zijn niet te behandelen. Krijgt steeds aanvallen waar ze wit en blauw van word. Ze ligt nu op de ic aan de beademing en heeft morfine gekregen om haar in slaap te houden. Verder weten we ook niet zoveel. We hopen op het best.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 11:18

Vervelend van je nichtje, maar daarvoor reageer je soms ook bot op mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  loura za 26 maa 2011 - 11:19

Caribbeanlover schreef:Loura, eet je dan biovlees? Da's al iets beter iig.

Maple ze heeft een virus en die zijn niet te behandelen. Krijgt steeds aanvallen waar ze wit en blauw van word. Ze ligt nu op de ic aan de beademing en heeft morfine gekregen om haar in slaap te houden. Verder weten we ook niet zoveel. We hopen op het best.

Dat probeer ik wel zoveel mogelijk te doen ja smile Haal sowiewo mijn boodschappen over het algemeen bij marqt dat is een fairtrade/bio supermarkt. Maar kan niet altijd omdat het gewoon wel prijzig is.

Sterkte met je nichtje
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  BJA za 26 maa 2011 - 12:06

Caribbeanlover schreef:
BJA schreef:Ik zat er al een paar jaar over te denken, zal ik stoppen met vlees eten of niet?
Vandaag heb ik, na een week geen vlees gegeten te hebben, besloten dat ik vegetarisch door het leven ga.

Wie is ook vegetarisch en hoe bevalt het? Heb je er moeite mee, of gaat het je gemakkelijk af?

www.vegatopia.com

Kijk eens bij ''wie zijn wij'' op die site. Bij Jessi even goed haar ergernis lezen en ook bij Jessica.
Zeg, C. Ik weet dondersgoed wat het verschil is tussen vegetariër en vegetarisch, dus ik zou het op prijs stellen als JIJ ophoudt met zo ontzettend vijandig te reageren. Iedereen kan in haar snelheid soms een schrijffout maken.
Als jij zo gefrustreerd blijft reageren op alle topics (ik ontdekte bij jou ook wat spel- en stijlfouten) dan moet je toch eens goed bij jezelf gaan nadenken waarom je dit steeds doet. Ik weet het namelijk wel.
Ik reageer nooit op jouw topics en daar heb ik één hele goede reden voor, namelijk dat jij onredelijk bent en ontzettend kinderachtig.
Ik verzoek je daarom ook niet meer te reageren in mijn topic.

Oh ja, biologisch vlees beter? Niet voor het milieu! Daar al een over gelezen?
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vegetarisch Empty Re: Vegetarisch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum