Sollicitatie Topic!
+22
Dolphinne
Monte
Tsjip
M@niek
Jezzie
Sterre
ixis
Jente10
Primrose
Phileine
SnowWhite
Laquisia
Cheesegirl
Mermaid
Cow
klavertje
Snoes
RioolSpook
Blond
Rovine
Kqip
Jeanette
26 plaatsers
Pagina 3 van 8
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Sollicitatie Topic!
Rioolspook, mag ik vragen wat voor verkeerde dingen je eventueel over jezelf hebt verteld?
Dames: I need your advise.
Kunnen deze schoenen, of is het houten hakje niet netjes? (voor mijn solliciatiegesprek donderdag)
Dames: I need your advise.
Kunnen deze schoenen, of is het houten hakje niet netjes? (voor mijn solliciatiegesprek donderdag)
Laquisia- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11
Leah, De schoenen zijn netjes hoor. Niks mis met die hakjes.
En soms ben ik een beetje te eerlijk bijvoorbeeld. Zo heb ik gezegd dat ik bij mijn oude baan ben weggegaan ivm met de hindoestanen die daar werkten. Niet dat ik iets tegen hindoestanen heb, maar zo moet het wel zijn overgekomen. En toen ze vroeg wat mijn vriend over mij zou vertellen was mijn antwoord dat hij waarschijnlijk zou zeggen dat ik een bitch ben.
En soms ben ik een beetje te eerlijk bijvoorbeeld. Zo heb ik gezegd dat ik bij mijn oude baan ben weggegaan ivm met de hindoestanen die daar werkten. Niet dat ik iets tegen hindoestanen heb, maar zo moet het wel zijn overgekomen. En toen ze vroeg wat mijn vriend over mij zou vertellen was mijn antwoord dat hij waarschijnlijk zou zeggen dat ik een bitch ben.
RioolSpook- Prater
- Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10
Huh, dat zijn inderdaad best domme antwoorden, je moet jezelf verkopen op een sollicitatiegesprek.. Maar hoe weten ze dat je een vriend hebt? Zijn geen dingen die ik zo zou vertellen..
Gast- Gast
RioolSpook schreef:Leah, De schoenen zijn netjes hoor. Niks mis met die hakjes.
Owwww nee echt? Cursusje volgen misschien?
Gast- Gast
--
Laatst aangepast door RioolSpook op do 28 apr 2011 - 22:58; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook- Prater
Ik kom mij hier stiekem ook weer melden.
Mijn vriend en ik hebben van het weekend besloten dat ik toch maar weer een studie ga doen.
Het liefst wel een werken/leren studie in de richting van bedrijfseconomie (totaal wat anders dan de winkel haha)
Dus ben nu wat aan het rond kijken en brochures aan het aanvragen.
Maar ja ik ben nu dus net aan een nieuwe baan begonnen en we willen ook graag op vakantie dus de kans is groot dat ik aan het eind van mijn proefperiode op hou...
Wat ik wel slecht van mezelf vind dat ik nu al zoiets heb van dit is niks voor mij terwijl ik er nog maar 3 uurtjes gewerkt heb
Mijn vriend en ik hebben van het weekend besloten dat ik toch maar weer een studie ga doen.
Het liefst wel een werken/leren studie in de richting van bedrijfseconomie (totaal wat anders dan de winkel haha)
Dus ben nu wat aan het rond kijken en brochures aan het aanvragen.
Maar ja ik ben nu dus net aan een nieuwe baan begonnen en we willen ook graag op vakantie dus de kans is groot dat ik aan het eind van mijn proefperiode op hou...
Wat ik wel slecht van mezelf vind dat ik nu al zoiets heb van dit is niks voor mij terwijl ik er nog maar 3 uurtjes gewerkt heb
Gast- Gast
ik wou zeggen patriesje, jij bent toch net ergens aangenomen?
bevalt t niet?
nou ik zit in mn laatste werkweek, raar idee hoor! maar ik moest mn vrije dagen nog opmaken dus vandaar dat ik vandaag vrij ben.
en ik verveel me nu al haha.. wat doen jullie zoal met al die vrije tijd nu jullie aan het solliciteren zijn?
ik ben nog niet opgeroepen voor een gesprek, heb alleen nog maar gelijke afwijzingen per brief gehad.. schiet niet echt op dus..
Leah: succes met je sollicitatie, ik heb in het verleden ook wel es een gesprek gehad met zoveel mensen. is best te doen hoor..
liefs
bevalt t niet?
nou ik zit in mn laatste werkweek, raar idee hoor! maar ik moest mn vrije dagen nog opmaken dus vandaar dat ik vandaag vrij ben.
en ik verveel me nu al haha.. wat doen jullie zoal met al die vrije tijd nu jullie aan het solliciteren zijn?
ik ben nog niet opgeroepen voor een gesprek, heb alleen nog maar gelijke afwijzingen per brief gehad.. schiet niet echt op dus..
Leah: succes met je sollicitatie, ik heb in het verleden ook wel es een gesprek gehad met zoveel mensen. is best te doen hoor..
liefs
klavertje- Prater
- Aantal berichten : 646
Punten : 693
Registratiedatum : 02-12-10
Ik merk ook dat ik mij ontzettend verveel nu ik geen werk heb. Ook kan ik geen motivatie vinden om iets voor school te doen, dus eigenlijk loopt het gewoon allemaal niet!
Ik heb ook geen idee waar ik nog meer een sollicitatiebrief heen moet sturen, heb al zoveel bekeken en gestuurd.
Denk dat ik van de week naar het uitzendbureau ga, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Kan iemand vertellen hoe dat een beetje in zijn werk gaat?
Ik heb ook geen idee waar ik nog meer een sollicitatiebrief heen moet sturen, heb al zoveel bekeken en gestuurd.
Denk dat ik van de week naar het uitzendbureau ga, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee. Kan iemand vertellen hoe dat een beetje in zijn werk gaat?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
--
Laatst aangepast door RioolSpook op do 28 apr 2011 - 22:58; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook- Prater
klavertje schreef:ik wou zeggen patriesje, jij bent toch net ergens aangenomen?
bevalt t niet?
Nou ja ik heb mijn twijfels erover!
Ik zet in ieder geval nog even door.
Gast- Gast
Anousch schreef:Morgen heb ik een gesprek!!
Dus ben benieuwd.
Voor op de BSO 3 dagen!
Wow Anousch, wat goed!
Ik zal voor je duimen!
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik wacht nog steeds op een telefoontje voor een derde gesprek bij een andere afdeling.
De afdeling waarop ik had gesolliciteerd was 'm niet geworden. De andere kandidaat vonden ze geschikter voor het team, maar mij vonden ze wel geschikt voor een andere afdeling (met meer uren). Dus ik moet eigenlijk nog een gesprek met het afdelingshoofd hebben, en daar zit ik op te wachten. Die overvolle agenda's toch ook altijd
De afdeling waarop ik had gesolliciteerd was 'm niet geworden. De andere kandidaat vonden ze geschikter voor het team, maar mij vonden ze wel geschikt voor een andere afdeling (met meer uren). Dus ik moet eigenlijk nog een gesprek met het afdelingshoofd hebben, en daar zit ik op te wachten. Die overvolle agenda's toch ook altijd
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
Ik meld me hier ook, ik ben aan het afstuderen en ik ga nu beginnen met sollicitaties sturen. Ben voor 1 al afgewezen en wil vandaag 6 brieven versturen. Helaas zijn er maar weinig banen dus ik ben heel benieuwd!
Gast- Gast
Anousch schreef:Morgen heb ik een gesprek!!
Dus ben benieuwd.
Voor op de BSO 3 dagen!
Fijn Anoush! Ben benieuwd
Gast- Gast
Goedzo Anousch, veel succes!
Laatst aangepast door RioolSpook op do 28 apr 2011 - 22:59; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook- Prater
RioolSpook schreef:Leah, De schoenen zijn netjes hoor. Niks mis met die hakjes.
Maar ik neem aan dat je zelf ook begrijpt dat zulke uitspraken nooit in je voordeel werken...? Mag ik vragen wat het probleem was met de Hindoestanen en waarom jouw vriend jou een bitch zou noemen?
Gast- Gast
RioolSpook schreef:Goedzo Anousch, veel succes!
Ik heb net te horen gekregen dat ik de baan niet krijg. Baal hier enorm van en twijfel echt of ik ooit nog eerlijk ga zijn over dingen. Ik ben 2 jaar geleden ziek geweest en heb daar ruim een jaar best heftige medicijnen voor moeten slikken. Sinds 6 maanden ben ik weer helemaal gezond verklaard. Maar de medicijnen hebben als gevolg gehad dat mijn concentratie in vergelijking met vroeger een stuk achteruit is gegaan. Ik vind het soms moeilijk om me op 1 ding te focussen. Ik heb express op deze functie gereageerd omdat het niet te veeleisend is. Ik heb voorheen veel lastiger werk gedaan, ook toen ik ziek was en alhoewel dat zwaar was, heb ik mijn werk altijd goed afgeleverd en heb ik zelfs tijdens mijn ziekteperiode een vast contract gekregen.
Ik snap het van hun kant ook wel, ze willen het risico niet nemen. Maar dat was het enige waar ze over vielen. Ze vonden me een erg sympathieke meid en als dat niet aan de hand was geweest hadden ze me aangenomen.
Is het nog wel verstandig om eerlijk te zijn in het vervolg?
Pfoe heel lastig.. Als jij denkt dat het geen invloed heeft op het werk wat je aflevert zou ik het niet zeggen. Dat kan altijd nog denk ik dan..
Gast- Gast
Guattari schreef:RioolSpook schreef:Leah, De schoenen zijn netjes hoor. Niks mis met die hakjes.
Maar ik neem aan dat je zelf ook begrijpt dat zulke uitspraken nooit in je voordeel werken...? Mag ik vragen wat het probleem was met de Hindoestanen en waarom jouw vriend jou een bitch zou noemen?
Oke, ik heb niks tegen Hindoestanen. Zolang ze niet met zijn 25en op een afdeling worden geplaatst. Ik als enige nederlandse vind het niet zo prettig wanneer er alleen maar buitenlands wordt gepraat. Na dat 10 x te hebben aangegeven ben je het een beetje zat en ga je je op den duur een behoorlijk buitenbeentje voelen. + dat het verschrikkelijke achterbakse en roddelachtige personen waren.
RioolSpook- Prater
Ik snap wat je bedoelt, maar het lijkt me niet handig om dit zo te vertellen aan een potentiële nieuwe werkgever. Ik zou het houden op de sfeer. Hoe kan je overigens dan weten dat ze achterbaks waren en roddelden, aangezien je ze niet kon volgen, toch?
Gast- Gast
--
Laatst aangepast door RioolSpook op do 28 apr 2011 - 22:59; in totaal 1 keer bewerkt
RioolSpook- Prater
RioolSpook schreef:
Ik krijg trouwens een beetje het gevoel dat jij op dit moment kost wat kost hindoestanen wil verdedigen en mijn verhaal onderuit wil halen. Waarom?
Ik snap niet zo goed namelijk waarom je zo specifiek benoemde dat dit Hindoestanen waren. Zoals ik het lees had dit iedere bevolkingsgroep kunnen zijn die van origine een andere taal spreken dan jij. Ik vind het voorbeeld wat je noemt namelijk ook triest, maar dit zegt voor mij meer over het niveau van je (ex)collega's dan over Hindoestanen an sich. Ik hoef hier iig niets onderuit te halen, dus dat is nu een aanname die je doet. Ik denk alleen dat je wel moet oppassen met hoe je dit brengt naar een potentiële nieuwe werkgever, want het zou wellicht het idee kunnen opwekken (op basis van hoe je het nu hebt geschetst) dat je minder tolerant bent naar andere bevolkingsgroepen dan in werkelijkheid het geval is. Je kan daarmee dus onbewust een beeld van jezelf neerzetten dat niet overeenkomt met hoe je in algemene(re) zin denkt/bent.
Gast- Gast
Hoe was het Anousch?
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Het was erg leuk!
Fijn gesprek.
Mag maandag een middagje meedraaien
Zodat ze kunnen zien of ik goed in het team zou passen enz.
Ik kreeg een rondleiding, en helaas was de groep waar ik dan maandag meedraai er niet.
Maar het is bij de groep van 4-7 jaar dus dat vind ik al helemaal top.
Dus ik ga maandag even heel goed mn best doen
Ze vroeg ook nog of ik interesse zou hebben in eventueel invalwerk enz dus daar heb ik natuurlijk ook ja op gezegd.
Fijn gesprek.
Mag maandag een middagje meedraaien
Zodat ze kunnen zien of ik goed in het team zou passen enz.
Ik kreeg een rondleiding, en helaas was de groep waar ik dan maandag meedraai er niet.
Maar het is bij de groep van 4-7 jaar dus dat vind ik al helemaal top.
Dus ik ga maandag even heel goed mn best doen
Ze vroeg ook nog of ik interesse zou hebben in eventueel invalwerk enz dus daar heb ik natuurlijk ook ja op gezegd.
Gast- Gast
Pagina 3 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 3 van 8
Permissies van dit forum: