Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sollicitatie Topic!

+22
Dolphinne
Monte
Tsjip
M@niek
Jezzie
Sterre
ixis
Jente10
Primrose
Phileine
SnowWhite
Laquisia
Cheesegirl
Mermaid
Cow
klavertje
Snoes
RioolSpook
Blond
Rovine
Kqip
Jeanette
26 plaatsers

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Ga naar beneden

Sollicitatie Topic! - Pagina 8 Empty Re: Sollicitatie Topic!

Bericht  Tabbert do 16 jun 2011 - 2:17

Was zenuwachtig vandaag, maar hopelijk niet laten merken. Nu afwachten. Ze houden met 10 mensen gesprekken en volgende week hoor ik of ik door ben naar de tweede ronde. Ben benieuwd!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 4:24

Werkt er iemand bij een uitzendbureau en die dit weet?

Ik heb via een uitzendbureau gereageerd op een ontzettend leuke vacature. Nu kreeg ik maar geen reactie van het uitzendbureau, en opeens na 6 weken uit het niks was het dat ik op gesprek mocht komen. Ik moest vragen of mn cv en brief in goede orde zijn ontvangen, anders had ik daar ook niks over gehoord. Ook dat ik toen weer terugkreeg dat ze toen die week een reactie terug zouden verwachten, kreeg ik ook niet. Dus toen ik opeens na 6 weken weer wat hoorde, eigenlijk wil ik liever niet meer voor dat uitzendbureau werken. Nu staat dezelfde vacature ook bij een ander uitzendbureau(en ik ben er achteraf ook achter gekomen om welk bedrijf het gaat, maarja dat is dus een regel dat je dan niet mag reageren omdat je via een uitzendbureau ingeschreven staat). Nu heb ik al geprobeerd om via dat andere bureau in contact te komen met die functie, maar dat is dus een regel tussen uitzendbureaus dat dat niet mag.
Is het nu slim om een mailtje naar het bedrijf te sturen en uitleg geven dat ik nog erg geinteresseerd ben in de functie(het bedrijf zelf dus) maar ik het vertrouwen kwijt ben in het uitzendbureau? Of is dit juist heel dom?Als ik eenmaal op gesprek ben geweest is er volgens mij helemaal geen andere weg meer tot een ander uitzendbureau?

Gast
Gast

Bericht  RioolSpook do 16 jun 2011 - 4:34

Ik zou het gewoon proberen Yasmin, maar ik zou waarschijnlijk niet vermelden dat je bij het uitzendbureau staat ingeschreven. Alleen als het tersprake zou komen.

Ik baal enorm van mijn sollicitaties. Vorige week donderdag een super leuke sollicitatie gehad en had de baan graag willen hebben, maar helaas niets meer van gehoord. Ze zouden maandag of dinsdag iets laten weten, nu is het inmiddels donderdag. Ik raak daar zo gefrustreerd van. Laat dan even weten dat je mij niet door laat gaan naar de volgende ronde. Als ik een telefoonnummer zou hebben dan had ik ze gebeld, maar die heb ik helaas niet.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 4:41

Ja maar het uitzendbureau stuurt dus mijn cv en brief door, dus als ik contact opneem met het bedrijf weten ze gelijk dat ik het ben. En dat is dus een beetje waar het om draait, aan de ene kant "mag" ik eigenlijk niet weten om welk bedrijf het gaat, en het bedrijf zelf niet om welke kandidaat, en als ik ze een mail stuur zijn mijn gegevens natuurlijk bekend(naam, e-mail..). Ik ben bang, dat als ik ze dus een mailtje stuur, dat dit door wordt gestuurd naar het uitzendbureau, die worden vervolgens kwaad, want ja dat mag eigenlijk niet, achter de rug van het uitzendbureau contact opnemen en dat ik vervolgens de hele baan wel kan laten schieten.
Morgen hoor ik trouwens meer over de functie waar ik maandag op gesprek was, ik ben benieuwd. Ik denk dat het een afwijzing is, maar zo erg vind ik dat niet eigenlijk. Zowel het bedrijf als ik had een ander beeld van elkaar denk ik

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 22:35

Ik had gisteren weer een gesprek, en ging erg goed!! smile Ik had me ingeschreven bij een adviesbureau, die ook werving&selectie doen, maar het is geen uitzendbureau. Heel gek, maar ik kwam het kantoor binnen en meteen had ik eigenlijk al een goed gevoel. Het is een exportbedrijf, echt over de hele wereld exporteren ze allerlei groentes en fruit.Ik had een gesprek met de directeur+secretaresse en de directeur van dat bureau waar ik dus ingeschreven stond. Gesprek was bijna gezellig, totaal anders dan afgelopen week wat wel een kruisverhoor leek bij een ander bedrijf. Toen was het opeens: we gaan even overleggen(geen idee of dat gebruikelijk was, maar in dit geval misschien omdat er nog een 3e partij is), ik werd in een kamertje gezet en toen kwamen ze naar me toe dat ik door ben naar het 2e gesprek!!! Very Happy Ik heb een psychologische test moeten maken en dat wordt oa in het 2e gesprek besproken smile
De functie is eigenlijk perfect wat ik zoek, import en export sector is echt altijd in beweging, vooral doordat ze ook inkopen doen in andere landen. Die directeur begon ook heel nuchter te vertellen: ja en toen ging ik naar china, pasgeleden naar spanje, volgende week mexico. Ik zou dan op de afdeling midden en zuid amerika werken en alles wat daar bij komt kijken eigenlijk. Orders aannemen, valutakoersen,nieuwe afnemers zoeken, inkoop,after sales, aanspreekpunt van klanten, maar ook de logistiek,zorgen dus dat die schepen op de juiste plaats aankomen, wat niet makkelijk is omdat je per land ook nog eens zoveel regels hebt+documenten(douane alleen al), cultuurverschillen waar je mee te maken krijgt..En onregelmatig werken, wat me zelf ideaal lijkt(in midden en zuid amerika is het namelijk 7/8 uur vroeger). Op termijn zou ik die landen mogen bezoeken, beurzen bezoeken,nieuwe afnemers bezoeken etc!!! Very Happy Leuke is nu dat mijn beste vriend op gesprek komt voor zn afstudeerstage, dus dat zou super zijn als we daar beiden gaan werken! Is ook heel toevallig gegaan, want we wisten beiden niet van elkaar dat we daar gesolliciteerd hadden haha.
Toen kwam ik thuis, en ik had gesolliciteerd bij B.ison(die lijmfabrikant), wat ook internationaal is, eigenlijk is het gewoon een multinational en ik had gesolliciteerd voor trade marketeer(had je 5 jaar ervaring voor nodig, maar ik dacht, ik probeer gewoon) maar was al 2 maanden geleden. Kreeg ik net een mailtje dat die functie niet gaat worden maar of ik op gesprek wil komen voor de functie van junior exportmanager(ik heb gekeken op de site, daar staat hij niet op trouwens, dus betekent weinig kandidaten???)

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 20 jun 2011 - 9:13

Ik ben dus nu maar weer wat brieven aan het schrijven, van mijn andere 4 heb ik nog niets gehoord.

Maar even een vraagje: ik heb een functie waar ze uitstekende beheersing van Nederlands en Engels vragen. Nou kan ik natuurlijk uitstekend Nederlands, maar Engels niet uitstekend(dan zou ik een Engelse zijn), mijn Engels is gewoon goed en denk ik ook voldoende voor deze functie. Maar hoe zet ik dat in mijn CV? want nu staat er:
Nederlands mondeling en schrift: uitstekend
Engels mondeling en schrift: goed.

Maar als ze dat verschil zien, haken ze misschien af omdat ze denken dat ik het niet voldoende beheers. Wat zouden jullie doen?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  rapa nui ma 20 jun 2011 - 9:30

Als jij denkt dat jouw Engels uitstekend genoeg is voor deze functie dan zet je er dat toch gewoon neer. Stel dat je verder komt kun je in het gesprek altijd informeren waarvoor dat engels allemaal nodig is/waarvoor het gebruikt wordt.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Monte ma 20 jun 2011 - 9:55

Ja inderdaad. Nou net weer dus 2 brieven verzonden, dus 6 in totaal(+ de 2 waar ik afgewezen was). Hopelijk wordt ik uitgenodigd voor gesprek.

Hoe gaat het met de anderen? zijn er al vorderingen?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  JD ma 20 jun 2011 - 10:08

zo ik doe ook even mee hier,

heb dus een kleine 2 weken geleden te horen gekregen dat mn contract niet verlengd werd, dus ben druk aan het solliciteren.

had een leuke sollicitatie lopen bij een kdv voor een zwangerschapsverlof. ik was de enige sollicitant, had al succesvol meegedraaid, moest zelfs al een kopie van mn loonstrook etc inleveren... en nu belden ze vandaag dat ze het toch intern hadden opgelost.. Cry Klinkt misschien overdreven, maar heb echt even een potje zitten janken...

Had even zo'n momentje dat ik door de bomen het bos niet meer zag... ik heb amper geld op mn rekening, geen recht op een uitkering, dat stomme uwv belt maar niet terug...

Gelukkig ben ik sinds vandaag wel via het uitzendbureau aan t werk, en kan woensdag meedraaien voor een 0-urencontract op en kdv. zij openen in september een nieuwe vestiging waar ik dan 40 uur kan krijgen.... dus even duimen allemaal!

Ben het wel echt zo spuugzat nu, dat solliciteren, jobhoppen....hopelijk snel een vast plekkie!

hoe is het met de rest?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 10:17

Wat enorm balen zeg!!! Maar waarom moest je je salarisstrook inleveren dan?
Is de Thuiszorg niks voor je tijdelijk?

Wat ik doe met taalniveaus, ik zet bijv neer: Engels B2, Duits B1 zodat ze een indicatie hebben

Gast
Gast

Bericht  JD ma 20 jun 2011 - 11:02

Yasmin schreef:Wat enorm balen zeg!!! Maar waarom moest je je salarisstrook inleveren dan?
Is de Thuiszorg niks voor je tijdelijk?

ik heb na het meedraaien mn salarisstrook, kopie van mn diploma enzo in moeten leveren, omdat die manager zei dat het wel heel raar moest lopen als ze me niet aan ging nemen...en dan had ze al die gegevens alvast voor het opstellen van mn contract... maar helaas

en weet je wat het is met de thuiszorg, en ik weet hoe stom t klinkt... een goede vriendin regelt daar de planning. en ik wil niet dat teveel mensen weten dat ik mn baan kwijt ben, alleen mn vriend en ouders weten t... en ja, als ik dan bij haar moet gaan solliciteren.
Ik heb nu werk hoor, kinderopvang via het uitzendbureau en dat is prima zo, als het maar niet te lang duurt:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Moezie ma 20 jun 2011 - 20:26

Holleej, ik kom hier ook maar eens aan mee doen!
Ik heb gehoord dat mijn contract niet verlengd gaat worden omdat ik dalijk een diploma heb en te duur word! Heel fijn!!

Nou ik heb ondertussen al een hoop sollicitatie's de deur uit gedaan. Dit zijn open sollicitaties geweest en reageren op vacature's.
Gelukkig heb ik wel altijd iets achter de hand.. Ik werk namenlijk 1 dag in de week bij een schoonmaakbedrijf (ik doe inventariseren) daar heb ik een vast contract dus daar kan ik max. 25 uren per week draaien.
Nu heb ik op meer schoonmaak bedrijven gereageerd. Ook een bedrijf waar ze een assistent leiding gevende zoeken voor 25-30 uur.. Waar ik 11 euro per uur verdien. Werktijden zijn van 07:00 uur tot 12:00 uur. Ideaal!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 23:37

Ik ben een beetje klaar met uitzendbureaus..
Ik had gereageerd op een leuke vacature(achteraf stom dat ik had gereageerd via uitzendbureau, want ben achter de naam van het bedrijf gekomen waar dezelfde vacature opstaat) en daar kreeg ik pas weer een reactie na 6 weken, ik vond het enorm slordig. Nu dacht ik dat ik dan niet meer kon reageren via het bedrijf zelf, vanwege die regels onderling en die functie stond ook open bij een ander uitzendbureau. Krijg ik van dat uitzendbureau te horen dat ik niet in aanmerking kom omdat ze op zoek zijn naar een man!! Ik vind dit een beetje een vreemd verhaal, aangezien op de webiste van het desbetreffende bedrijf daar niks over vermeld staat. Ik heb dat bedrijf gemaild daarover, of dat er een voorkeur is voor man of vrouw, ik ben benieuwd hoe ze reageren

Gast
Gast

Bericht  Moezie di 21 jun 2011 - 1:52

Dat is inderdaad dom Yasmin.. Goed van je dat jezelf gemaild hebt!
Ik heb ook mn stoute schoenen aagetrokken. was een vacature voor op de gemeente.. Mocht niet zelf reageren of zoiets.. Nou daaaag Zelf een brief opgesteld en verstuurd!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 3:35

Ik meld me hier ook maar weer eens. Mijn sollicitiatieactiviteiten hebben even stilgelegen in verband met vakantie, maar vanmiddag kwam ik weer een geweldige vacature tegen. Het is iets dat ik heel graag wil en waar ik ook heel graag in verder wil. Wat ze vragen, kan ik absoluut. Het enige wat ik niet heb is ervaring in de branche, en dat vragen ze wel in de vacature.

Maar we gaan het toch proberen, fingers crossed.. Hopelijk dat ze door mijn enthousiaste sollicitatie beseffen dat ze mij moeten uitkiezen!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 jun 2011 - 4:23

Solliciteren altijd doen, nee heb je al smile En soms kan het heel goed uitpakken juist, ik had bijv tijdje terug gesolliciteerd bij een bedrijf voor i.nternational trader en kreeg laatst een mailtje dat ik niet in aanmerking kom voor die functie maar wel voor een andere en of ik daar interesse in had.
Ik heb een beetje ruzie nu met het uitzendbureau, ik kreeg namelijk terug van het andere bedrijf dat er geen voorkeur is naar ras, leeftijd etc.Toen had ik ze dus gemaild dat het niet mag en het valt onder discriminatie en nouja, ze zijn nu nogal boos. Heb ook gezegd dat ik een klacht ga indienen bij commissie gelijke behandeling(denk niet dat ik dat ga doen hoor, maar vond gewoon leuk om zo neer te zetten, dat ze de volgende keer eens wat beter nadenken waar ze mensen mee afschepen). Ik denk dat het te maken heeft met geld, voor mij ontvangt het ub natuurlijk veel minder dan als ze een kandidaat kunnen plaatsen die bijv 10 jaar ouder is

Gast
Gast

Bericht  JD di 21 jun 2011 - 10:43

he he, hier gelukkig weer wat goed nieuws..

kreeg een belletje of ik vrijdag op gesprek wil komen voor een baan in de gehandicaptenzorg,

en de baan in de kinderopvang waarvoor ik was afgewezen, de manager daarvan had een collega manager van een andere locatie gebeld over mij, omdat ze zo enthousiast was, dus ik werd vandaag door die manager gebeld. ze zoeken met spoed iemand voor fulltime, of ik vrijdag mee wil draaien... dus fingers crossed!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 3:27

Spannend!!!!
Ik kreeg vandaag telefoontje, er is al de perfecte kandidaat gevonden. Ik baalde zo enorm, doordat het echt een perfecte functie was, was ook al door naar 2e gesprek, maarja dat heeft nu geen zin meer.
Ik heb nog wel 2 andere gesprekken nog gepland staan, ik ben benieuwd. Ben ook begonnen met open sollicitaties te sturen nu.. Heeft iemand daar goede ervaringen mee?

Gast
Gast

Bericht  JD wo 22 jun 2011 - 4:35

wat balen yasmin:(....

open sollicitaties hebben mij nooit veel opgeleverd.
ik check altijd de website van de desbetreffende bedrijven, en als daar geen vacatures op staan, krijg ik op mn open sollicitatiebrieven vaak hetzelfde antwoord....geen openstaande vacatures, maar we bewaren uw brief.

maar, dat wil niet zeggen dat het geen zin heeft. stel dat er net iemand heeft opgezegd, en jouw brief komt binnen... het kan altijd natuurlijk!

JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Moezie wo 22 jun 2011 - 21:26

Ik heb net weer een sollicitatie de deur uit gedaan.. Nu maar duimen.
Van een sollicitatie kreeg ik gisteren een brief dat ik het niet was geworden Sad
Nu maar hopen dat de rest wat word!!

Marietje ik wens jou veel succes morgen!!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 22 jun 2011 - 22:13

Ik verbaas me er over dat bedrijven nog steeds uitnodigingen en afwijzingen per post versturen. Vind zo ouderwets, per mail is toch veel sneller?(en goedkoper ook).
Ik heb 3 open sollicitaties de deur uitgedaan, bij 1 bedrijf kreeg ik een reactie dat ze het erg waardeerde maar dat ze op zoek zijn naar iemand met meer ervaring. Andere 2 nog geen reactie

Gast
Gast

Bericht  Monte wo 22 jun 2011 - 22:46

Yasmin: dat vind ik nou ook, ze moeten gewoon een mailtje sturen dan weet je het ook sneller.

All: ik heb nu nog 5 sollicitaties open staan(nog niets van gehoord), waarvan 3 de sluitingsdatum vorige week was, 1 vandaag en een over een week. Dus hopen dat daar iets bij zit. Ik heb nu 3 afwijzingen gehad waarvan vandaag een van een hele leuke functie(die wilde ik echt heel graag Cry )
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 8 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: